2.0 TDI CBAB - hrkanie "skrtiacej" klapky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

2.0 TDI CBAB - hrkanie "skrtiacej" klapky

Príspevok od používateľa milok »

Ahojte,

stretol sa niekto s takym akoby hrkotanim skrtiacej klapky? Robi mi to na volnobehu a na 99% zvuk hrkotania pocut zo sacieho potrubia v oblasti tej klapky a EGR ventila.

Motor ma aj taky hrubsi/rapotavejsi zvuk hlavne pri rozbiehani ked je zahriaty, tak ci to nerobi ta klapka. Ale ked mrzlo, bolo dajme tomu -4°C, tak motor siel tichsie ako po zahriati.

Aktualny najazd cca 216 000 km, klapka a EGR boli cistene ultrazvukom asi tak v novembri 2012. Na EGR bolo menene tesnenie (rovno sa menilo aj na klapke) v sebtembri 2013. Pri vymene tesneni boli EGR a klapka zakarbonovane tak normalne.

Na diagnostike ziadne zavady, len ma stve ten zvuk motora.

Dakujem za nazory.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Tak pridavam video kde pocut to hrkanie:



Stretol sa s tym niekto?
matiisek
Príspevky: 966
Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
Bydlisko: Oldenburg/Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matiisek »

Na jednom Opli zvykla odchazat keramicka podlozka na sani a pri prudsom pridani plynu to hrkotalo.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Ahojte,

vedel by mi niekto podla prilozeneho logu pozriet funkcnost EGR (ak sa to da)? Motor bol zohriaty na prevadzkovu teplotu.

na dieselpower fore som cital, ze na volnobehu by EGR mal mat 3%, u mna je to cca 50%.

Ako ziadne chyby to nehlasi, len od spodu je to take lenivejsie a ked sa motor zohreje tak je hlucnejsi ako za studena, ci to nebude EGRkom.

Dakujem.

http://leteckaposta.cz/884883319
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nedopozeral som lebo som dojedol,večer znova pozrem.Ale nesedí to,stačí pozrieť na 138 riadok,a si doma.Počas nemeniacej požiavky na výkon si EGR robí čo chce.
Je škoda že si sa bál mu potlačiť pedál na max ot. a podržať 1-2 sec (v kanáli 010 štvrtá hodnota na 100%) lebo tam musí EGR svoju činnosť na chvílu ukončiť.Ale chce si to pozornejšie preskúmať nie iba takto z rýchlika.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Dakujem za pozretie logu.

Inac zvlastne je, ze to nehlasi ziadnu chybu.

Este doplnim, ze EGRko a klapka boli cistene cca pred rokom v zime a ked sa v lete menili tesnenia na EGRku a na klapke (to na EGRku bolo prasknute) tak neboli nejak extremne zanesene.

Cize ostava mi len moznost vymenit EGRko? Zrejme to aj preto vydava ten klopkajuci zvuk (video vyssie), ze sa nevie nastavit podla poziadavky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak dobre viem tam je EGR z kontrolou polohy,ak nie nech ma niekto opraví.Mám pocit že práve tá časť ktorá zadáva pozíciu ventilu je problematická.Rozhodne by si našiel v diagnostike odpoveď v živých datach,je to dopodrobna monitorované.Všetko čo sa týka ekológie je nesmierne podrobne monitorované tak povediac do zblbnutia a preto si radšej zabehni za solidným diagnostikom.Práve okolnosť že je diagnostika hlavne o ekológii je divné že nie je vykázaná vada napriek úplne nezmyselným hodnotám.Tak je kdesi maličkosť ktorá uniká pozornosti a zrejme by vec polahky vysvetlila.
Rozhodne trebba vychádzať z algoritmu práce EGR,tj jej závislosti na teplote,otáčkách a záťaže,len tak dokážeš zmonitorovať jej chovanie,lepšie povedané či sa správa štandardne.Každopádne je podriadená mape uloženej v RJ ktorá jej pre každý režim predpisuje % plnenia.
to klopkanie a EGR mi nejde dokopy...leda by už aj nočný strážnici umierali cez deň
Ako píše Nero podomnou,vždy treba podozrievať veci hnané remeňom.Zhodiť dole na chvílu a pravda sa ukáže.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 01.05.2014 10:22, upravené celkom 1 krát.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Nemohli by klopkat tie plastove ozubene kolieska pod tym plastovym krytom na EGRku? Samozrejme to nezistim pokial to nerozoberiem :). Ale ak by boli zlomene, tak by neregulovalo EGR vobec, ze?

Ono spociatku som si aj myslel, ze to ide od rozvodov alebo z oblasti alternatora, ale zda sa mi, ze najintenzivnejsi zvuk je od toho EGRka. Ale dam si pre istotu skontrolovat tie kladky.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Tak ten zvuk robila volnobezka alternatora, po vymene to klopkanie zmizlo a celkovo sa stisil motor hlavne v nizkych otackach.
Passat 3C Variant, 3/2009, 2.0 TDI 103 kW CBAB, DSG
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných