VW Passat b6 1.9 tdi 77kw - vymena spojky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Nema zmysel teraz rozoberat pomsty francuzkych konstrukterov ci zodrate vacky tdi, nesmrtelnost chrustov a pod. Ako si sam povedal jednoznacne sa asi zhodneme na tom ze kvalita je zla.lubos zimovcak napísal: .ked máš raz fušerácky vyrobené auto, motor..., hocičo, aj ked sa človek potento..., vždy to bude iba šmejd.
Takže reči o tom, že za "všetko môže šofer", či majiteľ..., sú iba reči predajcov.
P.S. A tie rozprávky, ako natočili osobáky miliony km a nič sa nekazilo, poloosy nelámali..., ach jááj..., stačí si spomenúť na Škodovku, kde 100.000 km bez generálky bol už výkon, polámané polosy bežné, rovnako poloosy odchádzali na Nissanoch, napríklad.
Islo mi len o to ze DMF ma sofistikovanu ulohu maskovat ine nedostatky.
P.S. K tej skodovke, ked sa pozriem ake boli v danom case moznosti, oleje, technologie tak 100 000km bolo vcelku pekne, navyse ked skodovacka 1.3 dokazala v case felici natocit aj 500 000 tak tomu motoru clovek nemoze nic vycitat.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tebe nutne musím odpovedať a veci dať do pozornosti všetkým čo majú blízo k činom a ďaleko k informáciám.TDi PD dostal do konštruktéra veno..nesmierny nárast tlakov spalovania,kolosálne zaťaženie niektorých dielov motora,aako sprievodnú odmenu aj brutálny krútiaci moment. Dvojhmota (zotrvačník)úplne mení pomery v zotrvačných silách.Dvojhmota si ju delí medzi motor a prevodovku,z čoho práve prevodovka profituje a stíchne a je menej zaťažená. A že prevodovka vonkoncom nehrá druhé husle je fakt.,že samotný menžment RJ si ju stráži a v programe jej ochranu pred nedovoleným preťažovaním.Vo VCDS má dokonca kanál kde to má svoje limitné hodnoty. Druhá strana tejto mince rozdelenia hmoty je zníženie zotrvačnej hmotnosti celku kľuka,zotrvačník,hlavná remenica.Motory preto majú iné hlavné remenice,ktoré majú jednak tlmič torzných kmitov (najčastejší pôvodca zničenej kľuky) a jednak zvýšenú hmotnosť ktorou vyvážia zníženie hmoty na zotrvačníka.pytlak napísal:nemozem si spomenut na nazov ceskeho casopisu kde sa pise ze na 1.9 tdi pd po pouziti jednohmoty praska klukovka mezi druhym a tretim valcom,ma niekto podobne info?tiez som zopar tych jednohmotnych nahrad uz montoval,zatial jazdia bez problemou,len je tuhsi spojkovy pedal a pocut jemny selest pri prudkej akceleracii v rozsahu strednych otacok.
Takže .. treba si uvážiť prečo je u jedného typu napr lamela odpružená,u druhého pevná,prečo,prečo.. Nemyslím že by sa tieto veci v SVK riadili iným než hrúbkov peňaženky prípadne snahou priemerného slováčika zo všetkým vysr..ť takže asi valnú cenu písať podobnú osvetu cenu nemá
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Kolega Hlavaty, na jednej strane suhlasim nakolko je to fakt, na strane druhej si polozme otazku kto a preco vymyslel jednohmotnu sadu? Konkretne mam na mysli VAELO.
Prva vec je ze Valeo nemohlo robit DMF a druha vec ze za vznikom jednohmotnej sady stoji pozidavka istej taxisluzby (spanielskej).
To ze Sachs a LUK neodporucaju pouzitie jednohmoty do istej miery chapem ako marketingovy tah a na strane druhej si nemyslim ze vo Valeu by konstrukteri pustili nieco na trh co by nebolo pouzitelne.
A v praxi si polozme otazku, co je lepsie, ked majitel auta chodi dalsie dva roky po meste na zadretej dvojhmote (ktora sa sprava daleko horsie) lebo nema na opravu alebo da aspon tu jednohmotu?
V konecnom dosledku sa ludia na Slovensku ulakomia na TDI kvoli spotrebe a vidine uspor. Na strane druhej sa im to aj tak vypomsti lebo vacsina brusi po meste kratke trasy a jednoducho tie problemy okolo spojky sa stale tocit budu lebo DMF sa bude kazit a jednohmota bude trhat lamely.
Obvykle ten kto jazdi vela km nema problem investovat do dvojhmoty kde sa jej zivotnost predlzi mnohonasobne.
Prva vec je ze Valeo nemohlo robit DMF a druha vec ze za vznikom jednohmotnej sady stoji pozidavka istej taxisluzby (spanielskej).
To ze Sachs a LUK neodporucaju pouzitie jednohmoty do istej miery chapem ako marketingovy tah a na strane druhej si nemyslim ze vo Valeu by konstrukteri pustili nieco na trh co by nebolo pouzitelne.
A v praxi si polozme otazku, co je lepsie, ked majitel auta chodi dalsie dva roky po meste na zadretej dvojhmote (ktora sa sprava daleko horsie) lebo nema na opravu alebo da aspon tu jednohmotu?
V konecnom dosledku sa ludia na Slovensku ulakomia na TDI kvoli spotrebe a vidine uspor. Na strane druhej sa im to aj tak vypomsti lebo vacsina brusi po meste kratke trasy a jednoducho tie problemy okolo spojky sa stale tocit budu lebo DMF sa bude kazit a jednohmota bude trhat lamely.
Obvykle ten kto jazdi vela km nema problem investovat do dvojhmoty kde sa jej zivotnost predlzi mnohonasobne.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 557
- Dátum registrácie: 26.01.2009 12:31
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Pan Hlavaty, snad len nechcete menit sameho seba na zaklade reakcie nejakeho cudzieho cloveka, ktory ma mozno dokoncenu zakladnu skolu. Vela ludi, vratane mna, by si rado precitalo vase prispevky, tak ako doteraz.
Sorry odpoviem priamo sem.Ale ano,ani ja svoju kožu neopustím.Chvílu trvá kým to znechutenie zo seba človek strasie,ale hold už je svet takýto,ako si urobiť zle a nie ako si urobiť dobre ....mh
Sorry odpoviem priamo sem.Ale ano,ani ja svoju kožu neopustím.Chvílu trvá kým to znechutenie zo seba človek strasie,ale hold už je svet takýto,ako si urobiť zle a nie ako si urobiť dobre ....mh
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53 Zdieľať na Facebook
Svet motoru špeciálpytlak napísal:nemozem si spomenut na nazov ceskeho casopisu kde sa pise ze na 1.9 tdi pd po pouziti jednohmoty praska klukovka mezi druhym a tretim valcom,ma niekto podobne info?tiez som zopar tych jednohmotnych nahrad uz montoval,zatial jazdia bez problemou,len je tuhsi spojkovy pedal a pocut jemny selest pri prudkej akceleracii v rozsahu strednych otacok.
Zaujímavé čítanie,až mi behal mráz po chrbte
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 24.04.2014 18:47 Zdieľať na Facebook
motor
no pozeral som a mam typ motora BLS
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 04.05.2010 18:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 24.04.2014 18:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
[img]http://imgupload.sk/images/6/2/62jvynd9ohs3b9heogmc_thumb.jpg[/img] [img]http://imgupload.sk/images/j/d/jdxja2bm98kd4uvf5r2n_thumb.jpg[/img]
(Zdroj: Speciál Svět motorů 1/2014)
(Zdroj: Speciál Svět motorů 1/2014)
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 28.12.2008 21:48 Zdieľať na Facebook
netreba toľko čítať fóra treba jazdiť.Firemná oct.BXE 315000km chip od cca.30tkm Brno. zotrvačnik menený za org.240tkm repas turba 300tkm vstreky bez problémov.Ženina oct.BXE 2007 213000 okrem plechov bez problemov... synova BXE kúpená ako jazdená 150tkm vymenené rozvody zadné tlmiče klíma kompresor teraz 248tkm. všetky kúpené sk.Ako už bolo xxx x napisané BXE bolo vyrobených milión...jasné že píšú ty s problémami.Inak nejsom Škoda pozitiv na tie trasy čo jazdím sedadlá aj elegance katastrófa ale motor drží ďalšíe už oct.určíte nebude.Ale téma bola BXE tak asi toľko.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Určite možno konštatovať že tvojej rady nečítať sa drží obrovské množstvo ľudí a dôsledok je už jasne viditelný.
K téme a článku Světa motorú....
Nedovolil by som si nič z článku spochybniť.Jedinú chybičku krásy,ktorú ale nezavinil autor je to,že v prípadoch lomu kľuky absentuje vedomosť o režime jazdy,to čo aj tu píšeme snáď sústavne.Jazdí sa v režime podobrátok.Zlomenú kľuku som riešil prvý raz ako 18 ročný u Š1101 Tudor z výkonom snáď 25 kW a potom ešte zopár,ale týkalo sa to vždy nevýkonného stroja a benziného !! Sám autor priznáva že je to štatisticky mizivé promile,teda zatiaľ.Ale rozhodne to je zaujímavé čítanie z ktorého vyplýva niekoľko ponaučení.
Ponaučení nie je nikdy dosť a viď prvá veta je jasnejšie vidieť u Renaulta z jeho DCi motorom ktorý štatisticky kľakne rádovo vyžším percentom pre neriešenie záludností uloženia kluky a ložísk kluky.Ale asi to tak má byť.
K téme a článku Světa motorú....
Nedovolil by som si nič z článku spochybniť.Jedinú chybičku krásy,ktorú ale nezavinil autor je to,že v prípadoch lomu kľuky absentuje vedomosť o režime jazdy,to čo aj tu píšeme snáď sústavne.Jazdí sa v režime podobrátok.Zlomenú kľuku som riešil prvý raz ako 18 ročný u Š1101 Tudor z výkonom snáď 25 kW a potom ešte zopár,ale týkalo sa to vždy nevýkonného stroja a benziného !! Sám autor priznáva že je to štatisticky mizivé promile,teda zatiaľ.Ale rozhodne to je zaujímavé čítanie z ktorého vyplýva niekoľko ponaučení.
Ponaučení nie je nikdy dosť a viď prvá veta je jasnejšie vidieť u Renaulta z jeho DCi motorom ktorý štatisticky kľakne rádovo vyžším percentom pre neriešenie záludností uloženia kluky a ložísk kluky.Ale asi to tak má byť.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], db69 a 33 neregistrovaných