Renault Megane II Grandtour - vysoká spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

No po dlhšej dobe.Meral som spotrebu a nie raz.Vychádza mi to okolo 15 litrov pri jazde veeelmi na spotrebu.Kolega s takým istým autom pri jazdení približne tak isto mesto mimo mesta, nehladiac na spotrebu okolo 10 litrov kedže je zimno..Už ma nič nenapadá.Po novom roku idem na diagnostiku.Na čo sa zamerať?Napadajú ma ešte vstrekovače alebo zle nastavené rozvody kedže auto som už kúpil s takouto spotrebou.V papieroch o údržbe je aj záznam o výmene tesnenia na vačkovej remenici s presuvníkom takže možno aj zle nahodený remeň.Aký parameter je to v diagnostike?Hovorím z prejavov vysoká spotreba,silný smrad benzínu z výfuku slabá reakcia na pedál.Štarty dobré.
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Nové poznatky vstrekovače na merani.
1 minútový Volume test 3ms v roznych režimoch zátaže :
Vstrek: 1 2 3 4

44,5 47,5 51,5 46,0 ml

Ďalej diagnostika bez závad hodnoty ževraj nič mimo normál.Len sa tiež pozastavil nad teplotou nasávaného vzduchu okolo 65 stupňov ale to taký dopad na spotrebu asi nemože mať.
Odpojil som bateriu na dlhší čas na reštart RJ.Spotreba ešte stúpla.
Ešte chcem dať pozrieť nastavenie rozvodov- synchronizáciu vačky voči kľuke na osciloskope či nebudu skočené o zub.
Inak sa mi zdá že mi dosť klesla ručička paliva práve na diagnostike teda pri aute vrčiacom len v dielni ale asi súvis nemá.Fakt mi už dochádzajú nápady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K podtlaku čo sa pýtaš....vzťah podtlaku je odovzdaný do RJ vo forme napätia a ich vzájomný vzťah som kedysi kreslil do grafu a vyzerá takto..vodorovne sú hodnoty podtlaku po 100 mBar
zvisle je hodnota napätia na výstupe ako ho dostáva RJ
stojí za povšimnutie tá obrovská citlitosť napäťového rozsahu na nepatrnú zmenu podtlaku.
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/844/sfpf.jpg[/img]

K posledne napísanému... test bol robený pri 3 ms tým je dané že ho nemožno považovať za test pri záťaži,to ale nič nemení na tom že rozdiel cca 10% je plne zanedbatelný
Skôr by som zlú informáciu o teplote nasávaného vzduchu považoval za podstatnú a neprípustnú.Teplota a tlak sú podstatné hodnoty,dokonca hodnota atmosf.tlaku vie urobiť svoje a posť podstatne zmeniť dávkovanie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vela som o tom premýšlal,a vychádza mi z tých všetkých symptómov možnosť pripchatého odvodu spalín.Každopádne by som overoval dve veci ktoré sa dajú lahko a rýchlo overiť (je pravda že v dielni)
na ktorúkoľvek hadičku zo sania sa treba napichnúť jemným podtlakomerom a pozrieť pulzáciu. Za zvody,ale pred katalizátor treba nabúchať 3 cm dlhú trubičku (z brzdového potrubia priem 4,75mm, dierka sa vrta priem 4,5) a napojí sa manometer na majnižší možný tlakový rozsah tj rádove iba 100-200 kPa
Mám podozrenie že po natlakovaní výf.plynmi počas strihu ventilov dochádza k spätnému prúdeniu spalín do sania a to je dôvod aj tej teploty v saní
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Po dlhšej dobe oživujem znova tento pretrvávajúci problém.
Ten test podtlakomerom v saní nahradí v diagnostike pozretie hodnot snímača tlaku nasávaneho vzduchu?Ak sa hodnota nemení tak O.K.? A keď sa mi podarí zmerať ten tlak výfukových spalín akú hodnotu má asi ukazovať a tá je konštantná alebo pulzuje?
Vďaka.

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných