Nekonečný príbeh spotreba vw bora 1.9 tdi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Este citam, ze si nerozumel, co pisal mhlavaty, cize bud jeho varianta -rovina 4. stupen do 4000ot
alebo
ta moja varianta -3. stupen a do kopca, a daj to do 4000ot

A urob tri logy a skupiny vyber nasledovne:
1. 001,003,011
2. 001,010,011
3. 003,010,011

este pozeram skupina 007 treba urobit, ked je motor na 100% studeny, lebo inak je ta informacia mylna, alebo potom je aj chyba v snimaci na prepade nafty, len zas za tepla ukazuje v tolerancii. Tu 007 staci urobit zastudena hned po zapnuti klucika, bez nastartovania.. Tak aj tu 007 urob takto este raz.
Dalej:
>>>Pri zohriatom motore kanál 001: 903 min, 7.1 mg/str, 6.1 kw, 82 C - zle, je uz spatne, takze problem tam naozaj je..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozrel som si 96 kW PD-čka vo svojom archíve aj samotnú bibliu toho kanála 001 a tá hodnota sa u bezproblémových strojov pohybuje v okolí 6-6,5 mg. Vyžšia hodnota býva najčastejšie teda dôvody vzduch v palive alebo nedostatok paliva.To dvíha túto dávku automaticky.Dôvod synchronizácie sa logicky neudáva do dôvodov lebo sú medzi vykazovanými hodnotami.Vzduch v palive hýbe aj hodnotami 023 smerom do mínusových ale ak sa nezabudlo na znamienka ako u 013 tak tam také nevidím.Ale každopádne sú hodnoty váhy aj turbíny v nástupe velmi nízke.

Roberbo to výborne opísal,tak tam iba toľko že je výborné mať veci pokope.Preto si treba usporiadať prácu už zapnutím kľúča a ešte bez štartu si pozrieš 007 napr a dáš funkciu uložiť do logu,(zapíše iba aktuálne hodnoty)vtedy máš možnosť vytvoriť si adresár napr Jano a neskôr všetko čo budeš logovať budeš vždy dávať do toho logu,lebo program sa vždy pýta kam to uložiť.A budeš mať úplne všetko prehladne v jednom balíku aj z dátumom.O pol roka si vytiahneš a máš tam úplne všetko čo v tom čase bolo a lahko je aj mechanikovi si pozrieť stav aj mnoho rokov späť napr od počiatku vlastníctva auta.V tomto sa sakra oplatí mať dobrý archív a poriadok
Či rovina alebo kopec,si treba vybrať podľa miestnych podmienok.Účel je MAX ZAŤAŹENIE .Myslieť treba dopredu,čiže nachystať si logovanie aby čakalo už iba na potlačenie štartu,ale hlavne si zabezpečiť výbehovú dráhu niekoľko km volna pred autom.U mňa na rovine takmer nesmiem vidieť v dialke vôbec auto,aj tak pri 125 kW strojov tých posledných dobehnem za okamih.takže myslieť dopredu aj na ostatných a neriskovať
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Dobre tak ja dnes urobím znova to logovanie podľa vášho návodu rovina 4 stupen a od 1500 až do 4000 a aj tie kanali ktoré ste písali a ten kanal 007 tu hodím až ráno keď nechám auto cez noc vonku.
Čiže je zjavné že je tam problém niekde s množstvom dávkovaného paliva.
Zatiaľ ďakujem
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Áno aj nie,je ozaj problém vysvetliť súvislosti vo veciach,ktoré sa vysvetlujú na 200 stranách textu a aj to chce základy aby malo zmysel tie strany vôbec čítať.
Na chvílu zabudni dávku paliva a uvažuj tak že je OK. Prvotne rieš aby ten stroj išiel,tj váha,variabilita,turbína,podtlaky,tlaky.Preto log aby sa minimalizovala zlá volba chyby,lebo to sú veci ako deti čo hrajú kolo kolo mlynské a držia sa dokola za ruky a máš určiť ktorý zadoček sa uprdol.Vychádza to z kruhu,ale lahko určíš nesprávneho.Aj tu sa jeden odvoláva na druhého
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Dnes som znova urobil logovaie vybehol som na dialnicu a na 4 stupni od 1500 do 4000 a tu je výsledok ale znova mi to nejak divne uložilo tak neviem
Pondělí,17,Březen,2014,14:58:09:10074,VCDS verze: SVO 10.6.4,Verze dat: 20110407
038 906 019 HJ,,1.9l R4 EDC 0000SG 1576,

,Skupina A:,'001,,,,Skupina B:,'010,,,,Skupina C:,'011
,,Otacky motoru,vstrikovane mnozstvi,doba vstriku pozadovano,teplota chlazeni,,MAF,atmosfericky tlak,tlak nasav.,klapka,,Otacky motoru,pozad.plnici,aktualni,prac.cyklus MAP
,ČAS,790-870,3.0-9.0,3-8 °Ck.,80-110°C,ČAS,900-1250,snimac -f96-,vzduchu,100%,ČAS,2850-3150,tlak,plnici tlak,35-80%
Značení,ZNAČKA, /min, mg/str,*KW,*C,ZNAČKA, mg/str, mbar,, %,ZNAČKA, /min, mbar,, %
,0.00,1386,14.8,7.1,88.2,0.36,445.9,979.2,1134.9,27.1,0.72,1407,1907.4,1134.9,24.7
,1.08,1428,32.7,11.2,88.2,1.44,661.5,979.2,1380.6,100.0,1.80,1491,1978.8,1544.4,38.3
,2.16,1533,43.1,14.3,88.2,2.52,872.2,979.2,1825.2,100.0,2.89,1617,2111.4,2012.4,46.2
,3.24,1680,51.9,16.8,88.2,3.61,1038.8,979.2,2293.2,100.0,3.98,1806,2254.2,2375.1,54.2
,4.39,1869,55.2,18.4,88.2,4.79,1107.4,979.2,2468.7,100.0,5.19,1995,2315.4,2281.5,56.2
,5.57,2058,54.6,18.9,88.2,5.92,1053.5,979.2,2246.4,100.0,6.26,2184,2335.8,2281.5,59.4
,6.62,2247,53.5,18.9,88.2,6.98,1112.3,979.2,2375.1,100.0,7.34,2352,2346.0,2421.9,64.5
,7.70,2415,52.7,19.4,88.2,8.06,1082.9,979.2,2421.9,100.0,8.42,2541,2346.0,2386.8,66.1
,8.78,2583,52.2,19.4,88.2,9.14,1053.5,979.2,2351.7,100.0,9.50,2688,2346.0,2351.7,66.5
,9.86,2730,51.3,19.9,88.2,10.22,1033.9,979.2,2375.1,100.0,10.58,2835,2346.0,2386.8,68.9
,10.94,2898,51.1,19.9,88.2,11.30,1048.6,979.2,2386.8,100.0,11.66,2982,2346.0,2363.4,70.1
,12.02,3024,50.8,20.4,89.1,12.38,999.6,979.2,2351.7,100.0,12.74,3108,2346.0,2351.7,70.9
,13.10,3171,50.2,20.4,89.1,13.46,989.8,979.2,2363.4,100.0,13.82,3234,2346.0,2375.1,73.3
,14.18,3276,49.7,20.9,89.1,14.55,975.1,979.2,2386.8,100.0,14.95,3360,2346.0,2386.8,75.3
,15.33,3402,49.4,21.4,89.1,15.73,965.3,979.2,2386.8,100.0,16.11,3486,2346.0,2375.1,77.3
,16.50,3528,49.1,21.9,89.1,16.91,950.6,979.2,2386.8,100.0,17.31,3591,2346.0,2375.1,78.5
,17.69,3633,48.6,21.9,89.1,18.09,926.1,979.2,2386.8,100.0,18.47,3696,2346.0,2398.5,80.9
,18.87,3738,48.0,21.9,89.1,19.27,931.0,979.2,2398.5,100.0,19.64,3801,2335.8,2410.2,84.1
,20.02,3822,47.5,22.4,89.1,20.38,921.2,979.2,2410.2,100.0,20.74,3885,2325.6,2421.9,88.5
,21.10,3906,47.2,22.4,89.1,21.46,916.3,979.2,2421.9,100.0,21.82,3969,2315.4,2421.9,93.6
,22.18,3990,46.9,22.4,89.1,22.54,896.7,979.2,2421.9,100.0,22.90,3486,1050.6,1942.2,51.4
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

a ešte
Pondělí,17,Březen,2014,15:03:25:10074,VCDS verze: SVO 10.6.4,Verze dat: 20110407
038 906 019 HJ,,1.9l R4 EDC 0000SG 1576,

,Skupina A:,'003,,,,Skupina B:,'010,,,,Skupina C:,'011
,,Otacky motoru,MAF (pozadovano),MAF (aktualni),EGR pracovni,,MAF,atmosfericky tlak,tlak nasav.,klapka,,Otacky motoru,pozad.plnici,aktualni,prac.cyklus MAP
,ČAS,790-870,230-310,210-350,cyklus,ČAS,900-1250,snimac -f96-,vzduchu,100%,ČAS,2850-3150,tlak,plnici tlak,35-80%
Značení,ZNAČKA, /min, mg/str, mg/str, %,ZNAČKA, mg/str, mbar,, %,ZNAČKA, /min, mbar,, %
,0.32,1512,425.0,411.6,49.4,0.68,421.4,979.2,1170.0,29.0,0.00,1512,1213.8,1170.0,34.7
,1.40,1575,850.0,622.3,4.8,1.76,686.0,979.2,1485.9,100.0,1.04,1554,2040.0,1170.0,24.7
,2.48,1680,850.0,852.6,4.8,2.84,994.7,979.2,2117.7,100.0,2.12,1638,2131.8,1661.4,42.2
,3.56,1848,850.0,1117.2,4.8,3.92,1146.6,979.2,2550.6,100.0,3.20,1785,2254.2,2340.0,55.0
,4.64,2037,850.0,1092.7,4.8,5.00,1078.0,979.2,2386.8,100.0,4.28,1974,2305.2,2480.4,62.6
,5.72,2226,850.0,1082.9,4.8,6.08,1078.0,979.2,2386.8,100.0,5.36,2163,2335.8,2386.8,66.1
,6.81,2394,850.0,1043.7,4.8,7.17,1019.2,979.2,2328.3,100.0,6.45,2331,2346.0,2375.1,68.5
,7.88,2562,850.0,1014.3,4.8,8.24,970.2,979.2,2281.5,100.0,7.52,2520,2346.0,2328.3,67.7
,8.96,2730,850.0,921.2,4.8,9.32,935.9,979.2,2176.2,100.0,8.60,2688,2346.0,2211.3,63.0
,10.05,2877,850.0,945.7,4.8,10.45,935.9,979.2,2234.7,100.0,9.69,2835,2346.0,2187.9,62.2
,11.18,3045,850.0,955.5,4.8,11.54,960.4,979.2,2293.2,100.0,10.83,2982,2346.0,2258.1,61.0
,12.26,3192,850.0,945.7,4.8,12.60,950.6,979.2,2340.0,100.0,11.90,3129,2346.0,2316.6,61.4
,13.32,3297,850.0,940.8,4.8,13.68,945.7,979.2,2363.4,100.0,12.96,3276,2346.0,2351.7,62.2
,14.40,3444,850.0,935.9,4.8,14.76,940.8,979.2,2375.1,100.0,14.04,3381,2346.0,2363.4,64.5
,15.48,3549,850.0,935.9,4.8,15.84,926.1,979.2,2398.5,100.0,15.12,3507,2346.0,2386.8,66.1
,16.56,3675,850.0,921.2,4.8,16.92,921.2,979.2,2398.5,100.0,16.20,3633,2346.0,2398.5,69.3
,17.65,3780,850.0,891.8,4.8,18.00,877.1,979.2,2340.0,100.0,17.29,3738,2346.0,2386.8,70.9
,18.72,3885,850.0,882.0,4.8,19.08,886.9,979.2,2351.7,100.0,18.37,3843,2335.8,2340.0,69.7
a pozerám že 001,003,011 sa mi nejako stratilo ak je to potrebné tak zajtra doplním.
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akurát v logu 003,010,011 v oblasti 2800 ot je menšie zvädnutie.Ťažko si domýšlať prečo,lebo v 001,010,011 nie je
Ale na samotných hodnotách niet nič čo by nasvedčovalo o probléme.Možno ak by sa doladil nástup variability na tyčke tej vymenenej banky by sa dali hodnoty trochu pridvihnúť.
Každopádne zásadná vec tam nie je.Trocha sa pohrať s nastavením banky a ja by som siahol nepatrne aj do hodnoty predvstreku.
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Nemyslím/neverím že bude problém v tej banke na turbo kedže som to robil rovnakým postupom ako už viac krát a doposiaľ nebol problém, možem na tej tycke trochu dotiahnuť, čo ja viem pol závitu aby akoby začala "skôr pracovať"..
Ako si predstavuješ:ja by som siahol nepatrne aj do hodnoty predvstreku. napíš nejaký návod možno osvedčený z tvojej strany. A čo to dávkovanie paliva tá vyššia hodnota???
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Ešte by som doplnil aby sa zase mhlavaty zbytočne nestresoval :d :D keď som vymenil tú dózu na turbo tak som urobil nejakých 50 kilometrov a potom ako píše mhlavatý su skúsil trošku upraviť časovanie, posunul som vačku trochu späť oproti kluke s tým že pri zohriatom motore uhol synchronizácie 1.6-2.2 a urobil som nejakých 60km spotreba na volnobeh na palubáku 0.7-0.8 ale spotreba žiadna zmena..tak som to dál naspať ako ma býť. to len pre doplnenie info kedže mhlavaty píše ja by som siahol nepatrne aj do hodnoty predvstreku
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja nepíšem o vadnej banke,píšem že že treba doladiť začiatok a plnú výchylku banky a to sa robí voči hodnote podtlaku.
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Dobre neriešme tu dózu že by to tam trebalo doladiť pretože to podľa mna to nemože mať taký vplyv na spotrebu to dozu doladím ešte ju priatihnem o pol závitu ale prečo to vysoké dávkovanie paliva???
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

mhlavaty napísal:Ja nepíšem o vadnej banke,píšem že že treba doladiť začiatok a plnú výchylku banky a to sa robí voči hodnote podtlaku.
no a to sa robí ako??
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

iba pre zaujimavost, porovnal si spotrebu na palubnom s diagnostikou? rozdiel co ukazuje palubny a diagnostika moze byt kludne deci dva, a tych sedem deci ja osobne by som neriesil je to aj tak iba klamlivy vypocet
lubo30
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 20.06.2006 11:45
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo30 »

Po dlhšej odmlke som tu znova so svojím nekonečným príbehom. Ubehol nejaky čas a ja som znova niečo skúsil a zistil a chećem sa o to podeliť. Takže ako prvé som vymenil snímač teploty paliva na skúšku z druhého auta :3020: potom sa vybral vonku vstreky vyčistil som ich dal nové gumičky poskladal to celé a :3020: tak som prehodil tandemove čerpadlo a :..: takže znova som niečo poskúšal ale bez výsledne ale znova mi nejde do hlavy ako je možné že keď motor nechám celú noc stáť vonku a potom ho naštartujem je spotreba 1.0 liter za hodinu a potom 0.9 0.8 0.7 čiže ked ma motor 40 stupnov vyzerá že je všetko super a aj dávkovanie paliva v meraných hodnotách je nejakých 5 mg/str ale ked nechám auto dalej bežať na voľnobeh tak motor má 70 stupňov tak už je spotreba 0.8 l/hod a dávkovanie už je 5.8 - 6.2 a ked má motor 90 stupňov už je dávkovanie paliva 6.8 - 7.2 mg/str a spotreba už je 1.0 hod a na nootebooku mi ukazuje 0.8 litrov ale to viem že tam je rozdiel medzi palubakom a počítačom a čo to zvyšovanie dávkovania paliva prečo zo stúpajucou teplotou dvíha množstvo paliva
VW Bora Combi 1.9 TDI 96 kW r.v. 2003
Jawa 350/638
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo pod Tvoj nekonečný príbeh sa podpisuje nedostatok údajov ktoré by si poskladal aby dali ucelený obraz.A nehorím o obmedzených možnostiach vlastnej garáže a dostatku informácií. To čo sa zdá byť nelogické sa vyjasní okamžite po odhalení často banálnej veci.Stúpaním teploty sa mení režim,proste veci sa správajú za tepla inak.EGR len ako príklad,má svoj režim,za studena nejde vôbec (nemal by),vstrekovače po zohriatí môžu vykazovať inú činnosť ako studené,palivo mení vlastnosti,kadečo je inak za studena a za tepla.Hladanie takýchto záhad znamená často hodiny sledovať bežiace hodnoty od studena po plnú teplotu,do zblbnutia merať a merať,a tam teda je čo merať na celé dni.Chce to poznať celú architektúru toho čo sleduješ,a tu bude ten najslabší článok reťaze,nemáš sa čoho chytať v hodnotách ani vo vzájomných súvislostiach.Snaha o nápravu môže byť velmi dlhá.Ja nepoznám vo svojom okolí jediného ale ani jediného človeka,a to sa bavíme o opravároch,ktorý by mal systém prečítaný od A po Z a nešiel do opravy z polovice naslepo.Obdivujem húževnatosť,ale nedávam jej veľkú šancu,nie sú poznatky,možno dokonca základné,nie je vybavenie a klasická OBD diagnostika je málo a často doslova len odvedie na slepú kolaj.Nie prvý raz stretám prípad keď nie je poriešený problém na tom najšpičkovejšom diagnostickom pracovisku SVK a predsa sa to stane a stalo sa.Obrovské peniaze navalené do x dielní až po vychýrené diagnostické pracovisko,a bez výsledku.Raz som dostal také akoby pracovné listy z jedného zahraničného diagnostického pracoviska,určené na vyplnenie hodnôt pri hladaní podobných zapeklitých problémov.Jediný svoj krk dám pod gilotínu,ak by to niektorá z dielní vedela vyplniť a to tvrdí každá že už všetko sa pozrelo,resp už aj vymenilo.Len problém ostal.
Keď mi volá kolega a pýtam sa na tlak tandemu,on sa pýta kde sa to meria.Takže asi tak.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných