VW Golf IV 1.9 TDI 85kw - strata vykonu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

3CCR
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.10.2009 22:36
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3CCR »

Mám Golf 5+, 1,9 TDI. Keď je vonkajšia teplota nad 26 stupňov a je jasno, môžem sa spoľahnúť na to, že pri 120 km/h a cca 2400 otáčkach, alebo pri jazde na päťke do kopca, sa spustí núdzový režim. Ak prší, alebo je vonku chladnejšie, nestane sa to. Keď som ale pri horúčave na štvorke vytočil 3000 otáčok, núdzový režim sa nespustil, a to ani keď som preradil do 5 a 140 km/h. Pred časom som mal na diagnostike chybu 16683 - Kapacita plniciho turbo/kompresoru nedostatečna.
Poradite mi niekto, co s tym? Ď.
nesztor
Príspevky: 293
Dátum registrácie: 03.08.2005 08:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nesztor »

Pozri /odpoj-zapoj/váhu vzduchu a skontroluj čidlo chladiacej kvapaliny. V servise si nebol?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom rade je vecí ktoré túto chybu vyvolajú celý kopec,preto sa upnúť na turbo sa treba vyvarovať.Prekročená mez nemusí súvisieť ale aj môže,dokonca to vie urobiť úplná prkotina.
Jednoznačne treba prejsť a začať na banke turba,pozrieť variabilitu,reakciu na štart,skontrolovať podtlak na banke,pri 100 mm Hg sa musí začať hýbať,pri 500 musí byť plné vychýlenie.Tým je hneď preverený N75 aj hadičky a podtlaky ako celok.
Celá vec nesúvisí z rýchlostami,súvisí jedine z velkosťou záťaže.
Treba postupovať opatrne,nevymeniť nič bez skontrolovania funkčnosti a v žiadnom prípade neriešiť naraz viac vecí.
Dnes som mal zákazníka z touto istou hláškou kde chcel servis meniť turbínu ktorej nebolo vonkoncom nič.Závada bola taká banálna že je to hanba aj napísať
Veci sa neopravujú skusmým odpojením ničoho,lebo ani jedna varianta správania po odpojení nedá žiadnu a istú odpoveď,stále môže byť problém inde.Merať treba,chceš hodnotu na odmeranie napíš,ale treba merať a merať
3CCR
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.10.2009 22:36
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3CCR »

Páni ďakujem za rady. V servise som bol v aprili na bezpečnostnej prehliadke, bez závad. Potom v júni, keď som závadu zistil prvý raz. Zhodou okolností nebolo teplo, tak sa závada neprejavila ani meraním za jazdy. Udreli teploty a je to tu zas. Zajtra idem do servisu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak prijmeš radu.Ak Ťa hodia na diagnostiku tak vedz,že hlášku o ktorej píšeš majú šancu zistiť iba logovaním (nahratím do pamäte) dát počas jazdy v plnej záťaži.,Tj ak vozidlo neopustí servis na jazdu,tak si na zlom mieste.Ak za niečo stoja,tak premerajú podtlaky,staticky a opticky zhodnotia jednak tesnosť,jednak statickú funkčnoť variability.Logicky nie je na chybu ak pozrú aj statické hodnoty bežiaceho motora (pozor jedine v plnej teplote)Ak je to bez vážnejšieho problému tak pôjdu nalogovať záťaž.Nech hovoria čo chcú,pýtaj si záznam z logovania a posuň ho sem.Samozrejme zo všetkého si pýtaj záznam z diagnostiky,je to klik na uloženie dát,takže tam niet výhovorky a máš to z VIN-kom takže tam šáliť velmi nejde.Ak platíš bezchybnými peniazmi tak žiadaj bezchybnú prácu.
3CCR
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.10.2009 22:36
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3CCR »

Cením si každú radu. Mám obavu, že značkový servis má svoje predpísané postupy. Bezpečnostnú prehliadku, ani poslednú diagnostiku mi neúčtovali. Ale čo z toho, keď auto poriadne nechodí. Ak tam nepochodím, môžem prísť do Zámkov?
Ďakujem.
Naposledy upravil/-a 3CCR v 10.07.2013 06:51, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Teoreticky áno,prakticky je to problém nájsť dieru v kalendári.
Systém značkových poznám preto viem že sa napr zákazník nemusí vôbec dostať do styku z mechanikom.Ale ak to ľudom vyhovuje,čo už.Ale aj tu platí,že ak stoja o moje peniaze,musia sa riadiť mojou potrebou,preto si dohodnem určité veci,po zistení závady konzultovať ďalší postup,napr .Nesúhlas sa rovná čelom vzad
3CCR
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.10.2009 22:36
Bydlisko: Zvolen
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3CCR »

Ešte raz ďakujem za radu. Podľa nej som sa vedel rozhodnúť pre mechanika. (Našiel som ho na jednom z fór.) Po pripojení na diagnostiku a 10 minútach štartovania, pridávania, strkania ruky niekam dozadu za motor a sondovania dákou žltou paličkou okolo motora povedal, že netreba nič meniť, motor je dobre nastavený, ale dostatočne nereaguje ten čudlík v podtlakovej banke. Odviezol ma do práce, pritom zapojil auto na počítač a po fajronte som mal auto v poriadku. No a za cenu, čo nestojí za reč. mhlavatý vie o čom píše.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S takýmto mechanikom je to tak,ako to byť má,a myslím že ak bude treba,rád za ním prídeš znova.
daniel555621
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 27.03.2014 08:03
Zdieľať na Facebook

STRATA VYKONU

Príspevok od používateľa daniel555621 »

Zdravím páni,

viem, že tato tema tu už bola, ale aj tak potrebujem helfnúť. Budem vdačný za všetky reakcie.

Problem: vw golf IV 85 kw, 6M, rv.2000 naj. 275000 tis/km.
Upchala sa mi ta spätná klapka, ktorá ide od váhy vzduchu k turbu - turbo samozrejme vobec neišlo. ked som tú klapku vymenil za novú, stále sa velmi rýchle pretrhla tá membrana v nej a auto strácalo výkon.
Mechanik ju dal preč a napojil ju na priamo jednou hadičkou avšak stale to robilo.
Bola vymenená váha vzduchu, taktiež aj egr ventíl. auto ide lepšie ale stále ked mu pridám (najčastejšie na 5.stupni pri rýchlosti cca 120km/hod alebo pri rozbiehaní ked mu pridám tak stratí výkon a auto ide do nudzového režimu.
Išiel som to riešiť diagnostikou za jazdy avšak nechce ju načitať. A to už ju ten mechanik predtým mal v mojom aute načítanú cca pre 2 rokmi. Skúsili sme iného mechanika ale ani ten nemohol svoju diagnostiku pripojiť.
Všetky hadičky sú pritom nové. taktiež sme skúšali aj tie vyrovnávacie ventile tlaku ale stále nič.

Mal z Vás niekto podobný problém?
Pomôže každá informácia.

Ďakujem

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných