CR dieslové agregáty vo VW - hodnotenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

tak presne slaja máš pravdu
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vieš, len že slovák si požičia z banky aby si mohol kúpiť káru za 6000€ a ked mu na nej behom krátkej doby odíde poondiata dvojhmota tak je hlava v smútku, lebo jej výmena vrátane práce stojí viac ako je jeho mesačný príjem, pričom ako bolo vyššie spomenuté, jedná sa o bežný spotrebný diel...
To že v niektorých prípadoch stojí 700€ je vec druhá

Preto tu vznikajú témy, kde sa rieši teoreticky "najspolahlivejšia" varianta dieslového motora, ktorý musí pod kapotou byť preto, lebo na 100km zožerie menej paliva ako benzín. Čím menej žerie tým lepšie
Pri slovenských platoch má majitel na prevádzku auta iba za predpokladu že sa na nom nič nekazí. Brzdy, rozvody, sem tam nejaký čap, či výmenu oleja ešte rozdýcha, ale ak príde na sumy 500€ + tak je v <>
slaja
Príspevky: 162
Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa slaja »

tak tak ako hovoríš všetko je to nízkym príjmom 90 percent slovakov ale aj neuváženým nákupom drahej káry aj ked nemá slovák čo do huby, len aby sused videl že sa vozím v poriadnej káre
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ivko , už tu bola téma kolko môžeme investovať do auta. Predstav si že aj dnes existujú sice staršie auta , ale sú to také kde nestojí bežný servis 500eur a viac. Ano zase mám na mysli vozy z minulého storočia.Nedávno bol v SME článok , že na Kubu , priviezli posledné nové americké autá v roku 1956. Tie autá tam jazdia doteraz. A ked si postavím vedla seba Buicka z 1956 a najnovšieho Passata , tak aj v estetickej stránke vyhrá zase ten Buick. Dnes už strašne lutujem že som dovolil aby svokor zlikvidoval , svojho Moskviča 426 z roku 1967. Stačilo tam prsknúť LPG za 200 evri (bez papierov!) a dodnes by som sa (predpisovo) vozil ako v obyvačke. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Však ja nenútim ludí aby si kupovali moderné CR diesle, skôr naopak
rives
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 21.03.2013 06:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rives »

Benzin ci diesel... CR alebo PD...
Az na ludi, ktori si fakt kupuju diesel len kvoli nizsiej spotrebe si myslim, ze kazdy rozumny clovek vie, ze ak nieco ma prsia alebo kolesa, skor ci neskor s tym budu problemy... :d :D :d :D
Teraz vazne :)
Vsetky auta si pytaju svoje, no zalezi na cloveku, co s tym bude jazdit, co od toho auta chce.
Ak niekto ma rad nizke otacky a dizlovy zatah, prosim, kupi si naftak.
Ak niekto rad vonu (smard) benzinu, rad toci motor vyssie, kupi si benzin...
Niekto si moze vyberat podla toho ake trasy jazdi, no mnoho ludi aj napriek tomu kupi to, co sa im paci...
Jednoducho, co ma kto rad, tak sa zariadi.
Preto sa nevozime vsetci na rovnakych autach, rovnakej farby, s rovnakym motorom....preto nechodime rovnako obleceni atd.

Sam mam CR. Som velmi spokojny, nemam dovod nebyt.
Auto je oproti PD ako benzinak...tiche aj za studena, spotreba a kultivovanost super, zatah paradny.
Urcite to je komplikovanejsi system ako PD ale mal by byt aj spolahlivejsi...tak uvidim casom.
Ked sa mi nieco pokazi, potom dam vediet... :)
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

nejake nove skusenosti s CR motormi?
rives
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 21.03.2013 06:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rives »

Aj po troch rokoch čo mám CR nemám žiadne zle správy. Tankujem, mením olej a filtre.
Teraz som vymenil rozvody. Ročné najazdím cca 25000km. Spokojnosť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je otázka kratučkej doby a jedna platforma pôjde do dejín a v plnej miere ju nahradí novšia.Tak ako idú po sebe generačne sa už dnes dá o nich povedať čo to vcelku objektívne,vzhladom na to že najstaršia generácia má úctihodné kilometre,a vzhladom na mentalitu národa môže byť pravda ešte trochu iná.
Prvé rotačky už historicky nepôjde prekonať v schopnosti hltania km aj v prípade mizerného majiteľa.Spolahlivý a odolný motor s obrovskými výkonovými rezervami.
Generácia PD priniesla zjednodušenie z hladiska konštrukcie,princípu,za cenu zvýšenia nárokov na servis.Principiálne max.jednoduchá palivová sústava ktorá je zredukovaná ad absurdum je výrobne drahá a vyžaduje veľa znalostí od obsluhy.A tak paradoxne to najjednoduchšie v modernej dobe padá na znalosti opravárov.Je síce pravda že aj hlupák to opraví jednoduchou výmenou dielu,ale cena za výmeny robí postupom času priam kata tohoto systému,robí mu nesmierne zlú reklamu,a z neskutočne dobrého motora sa stáva postrach.Pretože čo si budeme nahovárať,socík v hlavák trvá a lajdáctvom si ho dokonca pestujeme,takže pokojne s čistým svedomím napíšem,tento motor padá na hlúposti obslužného personálu.A to bol max jednoduchý.
Škoda,že nejakého oumu napadlo ˇho "vylepšiť" o ďalších 8 ventilov a kopec kurv´ítok.FauV má schopnosť prísť z prelomovými myšlienkami ktoré nakoniec sami pochovajú nejakým idiotským krokom.
CR generácia je v podstate nešťastná z viacerých dôvodov.Prichádza v čase kedy nároky ľudí na kadečo od múdreho po najsprostejšie graduje,a stretá sa v časopriestore z výplodmi ekoteroristov a iných chorých hláv ktorý si dali za ciel zničiť a pochovať EU kým nespácha rituálnu samovraždu.To všetko postavilo konštrukčné tými do prakticky neriešitelnej pozície,kedže si z konkurenciou idú všetci po krku a každý chce na trhu šlbnúť maximum,niet času na vývoj ktorý by mal šancu prejsť tak potrebným overením.A tak je tu technológiami a myšlienkami natrieskaná technika ktorú si musí otestovať samotný nový majiteľ.Požiadavky sú tak vysoké a tak protichodné,že viedli k nešťastnému nápadu,trochu si pomôcť.Na jednej strane tlak trhu na velké výkonné tiché krásne a hú a há,na druhej ekologicky tiranizované,to dobre dopadnúť nemôže,to si uvedomí každý technik.Proti sebe stojace požiadavky.Ale svet neriadia ľudia ktorý niečomu rozumejú,ba priam naopak.Technik si zarobí na živobitie aj poctivou prácou,ale videli ste špičkového technika niekde ako guleváloša v parlamente ?
Takže..CR je napráskaná myšlienkami,že všetko musí byť riadené elektronicky,lebo to zaručuje rýchlosť.Ale čo je riadené,musí byť aj kontrolované aby sme nad riadením mali kontrolu,aby sme vedeli korigovať,vyhodnocovať,a zase riadiť.A ani to čo doteraz bolo jednoduché,už také byť nemôže.Pretože ekoterorista tlačí na pílu,má motor riadené aj olejové čerpadlo,aj čerpadielko v nádrži tlačí palivo podla potreby záťaže,aj chladenie má viac okruhov a riadi sa.A chladíme čo sme nikdy nechladili,a zohrievame čo sme nikdy nezohrievali.Všade nám ide káblik,a v kábliku to už nevieme odmerať,lebo to už "komunikuje".A tak si tridsať riadiacich jednotiek veselo komunikuje a my ešte nevieme plnohodnotne použiť ani multimeter na odmeranie 12 V.Školstvo ako vždy v predstihu školí odborníkov pričom vyberá z tých najlepších.
A vy sa nahrniete v pominutí zmyslov a kúpite si tú hŕbu techniky aby vám ulahčila život.
O CR sa postará sám život.Rok po roku pribúdajú km a tým aj nároky postupne obnoviť choré a unavené veci ktoré odpracovali čo mali.Zhruba 70 čidiel (u PD osem),z ktorých často jediné urobí zo života peklo,plus XY príkro namáhaných dielov a servis ktorý kráča s dobou....bude veselo.
Je svojim spôsobom ďaleko lepšie vôbec nevedieť čo pod kapotou je,a nerušene si užiť do pekné a dobré ktoré tá kopa techniky ponúka.Čím viac vieš,tým viac prepadneš depresii.
Takže na golfo-vu otázku či sú nové skúsenosti s CR,sa dá odpovedať celkom jednoznačne.Treba rozdeliť majiteľov na skupinu 1.- tj do x km a na skupinu 2.- od y km a až potom bude možné odpovedať tak aby to aspoň trošku kopírovalo skutočnosť.
Štúdia by to bola celkom zaujímavá,a nbesmierne zaujímavá ak by zahŕňala hodnotenie motor + prevod,príp ešte ďalej pohon (Haldex a pod.)
Budte radi že o dnešnej technike v podstate nič neviete.Nie ste v tom sami,ani v autorizovaných na tom častokrát nie sú lepšie.To nie je domnienka,to je smutný fakt.
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

tomuto so hovori fundovana odpoved.Palec hore pan Hlavaty
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan , prosím ešte napíš kolko čidiel mala rotačka lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pokrok a prd nezastavis. A cr v grupe? Servis sa stretava najviac s grupou, lebo ich je najviac predanych. Logicky z toho vyplyva ze ak aj su rovnako kazove, je ich pokazenych viac. Z osobnej skusenosti mozem pridat cisto uzivatellsky postreh. JTD fiaty mi vydrzali tie iste km ako cr v skodovkach. A opakujemsa, ale vzdy to bolo 300-400 000km a palivovy system nikdy nesklamal. Na druhej strane som toho nazoru,ze v jednoduchosti je krasa.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco13 napísal:Milan , prosím ešte napíš kolko čidiel mala rotačka lol lol
V podstate asi o jedno viac než PD a to čidlo zdvihu ihly vstreku,pumpáč je jeden z mála ktoré aby naštartovali stačí mať pripojený jediný konektor pre lištu vstrekov.Teda logicky čidlo kľuky a vačky potrebuje každý

acon....vieš možno by sa názor upravil ak by sa jasne povedalo čo je to,čo sa očakáva.Roky služby,najazdené km na prvých pôvodných celkoch motorov a prevodov.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan ???? tak potom aký motor je Renault 1,6d asi z roku 1990? alebo 1,9D tiež Renault.?? Žiadne čidlá jediná elektrika je stop spínač na čerpadle. To nie sú rotačky?? lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú,ale nemajú elektronickú reguláciu,sú čisto mechanické a nízkotlaké

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: jarykos a 12 neregistrovaných