VW Passat 1.8 TSI - nepravidelny volnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

takze saga Das Auto pokracuje - volali zo servisu - rozvody mate vymenene, bolo to skocene o zub - motor ide lepsie, ale stale ho trasie. Preco ? No, to nevieme - zmerali sme tlaky a vsetky valce maju 7Bar, co je malo, lebo maju mat 10-11Bar. To mozu byt pokrivene ventily, uvolnene vstrekovace atd, atd. No neviem, nic z toho sa mi nezda. Tak sa pytam - je normalne, aby mal motor s 200tkm tlaky nizsie o 4Bar a na kazdom valci rovnako? Asi, nie. Nemohli tie tlaky zmerat nejak nespravne, napr. pri zatvorenej klapke - vtedy asi budu nizsie, ako pri plnom plyne. Co si o tom myslite? Mohlo napr. dojst tym preskocenym rozvodom k rovnomernemu opaleniu vyfukovych ventilov, tak aby takto rovnomerne klesol tlak? Dajte prosim nejake tipy, co by este mohlo sposobovat vibrovanie toho motora, lebo uz zacinam byt z toho zufaly. Nemoze to napr. sposobovat dvojhmota?
pietro1981
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 22.05.2009 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietro1981 »

ak sa nemylim, tak benzin nema dvojhmotu. a k ostatnemu sa vyjadrit neviem.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

má, teda aspon ja mám v A4 :d :D
majkl77
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 11.02.2011 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majkl77 »

Tak po mesiaci trapenia mam auto koneccne doma. Po vymene rozvodov, ktore udajne boli skocene, laborovanim s hlavou atd sa konecne podarilo zistit pricinu - cuduj sa svete, na vine bol odlucovac oleja :300f: . Po vymene zatial vsetko OK.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Človek by neveril,ale múdrosť hlúpych...rozober,vyčisti a zlož ! a to znova pôjde asi stále platí.
Len ten záver,že vlastne oprava mohla byť o halieroch je nesmierne smutný aj keď vystihuje zlatý zákon slovenskej prosperity,najpr stoja v každom rade na peniaze ..píp a píp,aby na múdrych nezostal ani halier
A to je komplet v celom priereze štátu
pietro1981
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 22.05.2009 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietro1981 »

Hlavne, ze je to ok a aj to tak ostane. Ja idem v juny tiez vymenit tan napinak retaze, preventivne.....prevantivne zaplatit za debilitu druhych :38eb:
romet
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romet »

Blahoželám k úspešnému doriešeniu problému aj keď asi za nie lacné peniaze. Jeden z mála čo po poriešení problému napíšu na forum ako dopadli a čo bolo na príčine. Tak už len nech slúži.

Rozvod aj si mohol mať skočený na popis to veľmi presne sedelo, ale teraz už sa nedopátraš a asi ani nechci. Tak máš s tým už pokoj. Ak by Ti za pár mesiacov skočil rozvod na tvrdo tak čo budeš meniť motor?

Toto je problém 1.8 TSI, že je ich málo, sú zložité a servisáci sa ich boja ako čert kríža, pretože servisák spraví 40-50 ks 2.0TDI než mu príde TSI.
Keď som bo na predzvadzačku 1.2 TSI sa pýtam predajcu či sa už viezol na 1.8 TSI, on na to nie. TDI ide ako teple rožky benzin nie je v kurze. A kto chce benzín tak si kupi 1.2 TSI.

Inak mne žerie olej cez odvetrávač klukovej skrine, ale nejdem to riešiť, stojí to asi 70e a namiesto cca 1 l na 10t km mi to bude žrať 0,6l oleja na 10t km čo liter oleja stoji cca 8ečka. 5w-30 to ne olej to voda. Možno prejdem na 5w-40 uvidím, ale daľšia výmena bude ešte na 5w-30.
No a samozrejme preventívna výmena napínaku ma ešte len čaká.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Nazdar, tak moja tragédia po výmene komplet rozvodov.
Dal som spraviť preventívnu výmenu po 120t komplet rozvodov (reťaze, napináky klzné lišty...). Motor nevykazoval pred výmenou žiadne problémy, nehrkotal pri štarte, ale mal som starý napinák tak som to dal vymeniť. Po cca 6t km som mal zatečený spodný plast, tak som to vrátil s5 do servisu, vymenili gumené tesnenie vrchného krytu bloku valcov a jazdil som ďalej. Po cca 4t otečený plast aj spodný plechový kryt rozvodu. (ten nebol pri výmene menený, odporúča sa ho vymieňať, lebo je na silikóne a môže dôjsť k poškodeniu pri demontáži, ale nevymenil sa). Tak znova reklamácia a vymenil sa plechový kryt, ale po skúšobnej jazde tlačilo olej cez spodný snímač tlaku oleja( tu už končila každá sranda, lebo pred výmenou rozvodov som nemal žiadny únik oleja a toto lialo ako z konvice). Vymenil sa snímač a že už bude dobre... pi..u a po cca 200 km zaliaty spodný plast aj nápravnica a tlačilo cez tesnenie olejovej vane z prednej časti, začínal som mať pocit či sa niečo pri výmene dá zanedbať, posrať, lebo auto má výkon, spotrebu, štartovanie, plynulý ťah, otáčky nekolíšu, auto ide ako hodinky, pred výmenou žiadne úniky oleja a teraz geometrickým radom postupné úniky. Keby neotvorím kapotu tak neviem že mám problém. Pretesnila sa vaňa spravila sk. jazda cca 40km všetko suché, ale v sobotu som pozeral a stále sú tam otečené mastné fľaky,(že by zle umyté z posledného úniku?) tak bude znova servis (vo firme máme autá s 300t a viac km a vane som ešte netesnil). Pýtal som sa na odveranie či nie je zapchaté, keď dochádza k takýmto problémom, ale údajne to by mal motor zlý ťah, kolísanie otáčok a pod... Som už bezradný, ale ja som nie mechanik, dal so do servisu a už neviem kde je problém, tak sa pýtam dá sa niečo posrať pri výmene rozvodov na TFSi?, lebo tie postupné opravy únikov oleja sú len následkom niečoho, čo neviem ani ja a zjavne ani servis... vždy inde. Je v p..i nejaký regulačný ventil tlaku oleja, vzniká tam nadmerný tlak, prípadne zasraté odvetranie motora? Kontrolky nesvietia žiadne oleja akurát, LL nejazdím, motor ide tichučko, že by som mohol na kryte ventilov spať. Ďakujem.
pietro1981
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 22.05.2009 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietro1981 »

Tak to teda nezavidim. ja som sa na tu "preventivnu" vymenu nakoniec vykaslal. to si radsej odlozim peniaze na novy motor. Pokial to ide, jazdim. Dufam, ze sa ti to nakoniec podari doriesit.
romet
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romet »

No neviem či preventívna výmena nie je dobrá vec ak už nemáš záruku vidˇ posledný príspevok
http://forum.octaviaclub.cz/index.php?s ... 10&page=31
nestojí to majetok a riešiť výmeny motora zo svojho na staršom aute neviem, neviem.
Krásne a názorné videá






Ja upresním svoj starší príspevok, odlučovač oleja vymenený za diel na konci s E (mal som A), cena asi 70 eur. Spotrebu oleja už nejako nesledujem a ak treba dolejem. Nejako výrazne sa nezmenila. Povrchovo mastenie hadice k turbu (kde sa pripája hadica od odlučovača oleja) sa zlepšilo asi o 50%.
Občas som pozoroval ten jav ako keby motorom šklblo na voľnobehu, (ako jeden válec vynechá na 1 zápal) otáčky nemení, robí to aj za tepla, je to veľmi slabo citeľné ale dá sa to spozorovať ak napr. čakám na semafore, tak to občas pocítim. V diagnostike bez závad. Hold mám asi veľmi citlivý zadok.
Po výmene odlučovača prvé dva týždne týždne bol motor neskutočné tichý a kľudný. No on je veľmi kľudný od výroby, ale proste žiadne cukanie vôbec nebolo, normálne to bol iný motor. Potom sa o pomaličky a postupne začalo zhoršovať a zhruba po mesiaci som bol tam kde predtým s kultúrou chodu na voľnobeh. Najazdím cca 1400km/mes. Asi sa zasral aj nový odlučovač oleja.

Auto má momentálne 51t km a rozvod zatiaľ neskočil. Inak s autom max. spokojnosť, len ten pocit že niekto niečo doj...l a nedoriešil.
pietro1981
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 22.05.2009 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietro1981 »

Hej, ale takmer 1000€ za preventivnu vymenu je tiez dobre pritiahnute za vlasy. Ale zas som zacal o tom silno uvazovat.

inac to cukanie na volnobehu, co si spominal. Mna trapi tiez. Diagnostika OK, ale na volnobehu, hlavne pri studenom motore to citim. Ked sa zohreje, je to trhanie minimalne, ale stale je. Otacky ale nekolisu. Auto som s tym uz kupil lol
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na jednu vec treba myslieť,nie ako že by niečo mala ospravedlniť,len aby sa dala pochopiť.Je to práca ktorú možno zaradiť k nepríjemným,jednak pre prístup,jednak preto že ak má človek urobiť dôslednú prácu,tak vyzerá čochvíla horšie ako prasa a má zas..tý aj malíček na nohe.Proste je to na dôslednosti akým sa diely očistia a opätovne utesnia.Videl som X motorov kde bol mechanik darebný vaňu demontovať a prsia dal dole iba pri uvolnenej a trochu stiahnutej dole,čo logicky poškodilo pôvodné utesnenie a výsledok sa nutne dostavil.Je to o poctivosti,príjem nestúpa,ale adrenalín pri práci áno,olej kvape na hlavu,handry sa z domu nenosia,tak sa volí iba nevyhnutné a to je nedostatočné.
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Při vysokém tlaku uvnitř motoru se ventil otevře a přivádí
nepřefiltrované výpary k sací straně turbodmychadla. Tím
se zabraňuje poškození těsnění motoru.

Ja má silné podozrenie že problémy s netesnosťami spôsobuje špatné odvetranie, lebo vždy tečie niekde inde a to už nie je náhoda, príp. odsilikónovanie, ale na to som sa už pýtal v servise. Len aby sa nepoškodilo turbo prípadne blok, lebo to by bola darda :41c2:
No ale pri takomto zlom odvetrávaní, že olej tlačí cez tesnenia aby išiel motor ako hodinky to je divné? Servis je ústretový, robí čo "môže- vie", ale ja mám v p..i auto a nemôžem ho poriadne používať :40bd: tu už končí všetká sranda. Lepšie je asi srať na prevenciu a možno by neskočil.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zlé odvetranie je vždy záruka že motor bude olejnička.Ale nutne musí padnúť otázka..a to už je aký problém si odmerať či sa kluková skriňa nachádza v pretlaku alebo podtlaku ?
11keso11
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 06.07.2012 13:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 11keso11 »

Ahojte, ja mam motor 1,4tsi a mam trosku vacsie problemy pri studenom starte, nezapne sa mi pri chladnejsiom obdobi automaticky sitic a potom mi auto kasle a skapina, niekedy je to sprevadzane chrachtivym zvukom. Jasne retaz asi bude vytahana, pridem do servis, potvrdilo sa mi to, ze asi uz bude skocena o jeden zub, ale ze okrem toho sa musi kupit aj remenica, ktora stoji 610e. Je to naozaj nutne? lebo ak k tomu pripocitam cenu rozvodov a pracu tak to vyjde cez 1200e + samozrejme olej a filtre

Dakujem za odpovede

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných