Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Cadillac DeVille Coupe (1959) viac ako 44000 kusov

Harley Earl človek, ktorý stvoril päťdesiatdeviatku, povedal: " Môžete skonštruovať auto, v ktorom si vždy, keď do neho nastúpite. oddýchnete - zažijete kúsok prázdnin."
Coupé De Ville, ročník 1959, každý kto v Amerike začiatkom 60-tych rokov niečo znamenal jazdil v Cadillacu ročník 1959. Jeho najpopulárnejším vtelením bolo bezstĺpikové dvojdverové Coupé de Ville. Je to dokument doby, ktorý hovorí o Amerike 50-tych rokov viac než kopa historických kníh. Cadillac 59 bol americkým snom.

Dnes by bol zo mňa už len starec v "lepšom" prípade prach, ale stálo by to zato žiť v rokoch 50-tych v Amerike. Počúvať Elvisa, Little Richarda.... A ako mnohí Američania inšpirovaní nesmrteľným románom "Na ceste" Jacka Kerouca, hľadať pozdĺž nových diaľníc "zasľúbenú zem".

Žiadne iné auto necharakterizuje lepšie Ameriku na jej vrchole než Cadillac z roku 1959. Vlajkový krížnik plávajúci po novovybudovaných diaľniciach najbohatšej krajiny sveta. So 107cm dlhýmni plutvami znamená vrchol amerického automobilového návrhárstva. S viac dvoma tonami váhy, dĺžkou viac ako 5,7 m a šírkou vyše 2 m je symbolom slobody, sebavedomia a zlatých čias. Pod kapotou ktorá je veľká ako letisko, je obrovský motor V8 s objemom 390 kubických palcov (6,4L).
Obrie vonkajšie rozmery naznačujú, že na otočenie bude potrebovať 59-ka deväťprúdovú diaľnicu, a s dvoma tonami kovu pôsobí dojmom ako Queen Mary pri manévrovaní v prístave. Napriek tomu vojde Cadillac z roku 1959 do análov ako pomník posledných rokov neslýchaného amerického optimizmu.
59-ka sa stala najpoprednejším americkým vozom tých čias.
Cadillac sa objavil v mnohých filmoch napr. vo filme Ružový Cadillac s Clint Eastwoodom.
Pink Cadillac (1989) Bubble Gum Scene

Štyri elektrické ovládače okien sa nachádzali na úhľadnej doske v dverách vodiča. Vypracovanie nemožno nazvať inak ako barokové. Za príplatok 55 dolárov ste mohli dostať Autronic Eye, ktoré automaticky tlmilo predné svetlá, keď sa stretli so svetlami protiidúceho automobilu. Okrem bŕzd a riadenia s posilňovačom, automatickej prevodovky-hydramatic a dymového skla boli elektricky ovládané sedadlá, svetlá, okná a zámok kapoty. Za príplatok bola aj klimatizácia.
Riadenie auta bolo ľahké ako pierko a vyžadovalo iba tri a pol otáčky od zarážky po zarážku. Ročník 59 mal síce poriadne "brucho", ale na otočenie tohto veľkého auta stačil okruh o priemere 7,3m.
Priestranný interiér mal šesť miest a dostatok miesta na nohy, kolená, hlavu i lakte. Kufor bol obrovský.

O rok mladší model mal skrátené krídelka o 15,5cm. Tento Cadillac ročník 59 s krídelkami 107cm dlhými je ozajstným umeleckým dielom, pravým talizmanom svojej doby. Viac ako auto, uctievaná modla životného štýlu. Stal sa predmetom záujmu zberateľov ako slávny exemplár amerických 50-tych rokov.
Motor: V8 6,4L/325PS/4800ot
Prevodovka: 3st. automat GM Hydra-matic
Zavesenie: všade vinuté pružiny s voliteľným plynovým perovaním Freon 12
Konštrukcia: rám v tvare X, oceľová konštrukcia
Brzdy: bubnové s posilňovačom
top speed:180km/h

[img]http://imageshack.us/a/img822/4638/nw32.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/3897/baih.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/1425/w2kl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/127/yygj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/811/3evr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/1659/j2p2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/7777/qqmf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/2119/8rmi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/2081/0jyr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/9960/0wqa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/1667/w7en.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/2984/li9w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/695/rg6e.jpg[/img]

Pink Cadillac
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 22.11.2013 18:19, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Cadillac Sixty Special Fleetwood (1959) viac ako 12000kusov

Fleetwood je označenie pre špeciálne modely Cadillac 59, čo zahŕňalo lepšiu výbavu a rôzne doplnky. Išlo už o siedmu generáciu vozidiel Caddilac. Cadillac 59´ bol vrchol extrémnosti amerických automobilov s plutvami. Dvojtonový a viac ako 5,7m dlhý automobil, najhviezdnejšia ukážka vtedajšieho americké štýlu sa stal idolom a nutnosťou pre všetkých, čo v Amerike niečo znamenali. Každý ročník či už 58, 59 alebo 60 majú vlastnú osobnosť a odlišnosti ak ich človek nepozná zdajú sa byť takmer rovnaké.
Ani na Fleettwoode 59´ nechýbali obrovské krídla s koncovými svetlami v tvare projektilu. V chrómových ústiach zadných blatníkov boli umiestnené cúvacie svetlá. Cadillac sa stejne ako jeho predchodcovia dodával v niekoľkých prevedeniach - Convertible, DeVille Coupe, sedan De Ville, Fleetwood a luxusné Eldorado Seville , Brougham či Biarritz.
Výbava elektrické ovládanie okien, centrálne zamykanie, klimatizácia, Autronic Eye- ktoré automaticky tlmilo predné svetlá, keď sa stretli so svetlami protiidúceho automobilu. Okrem bŕzd a riadenia s posilňovačom, automatickej prevodovky-hydramatic a dymového skla boli elektricky ovládané sedadlá, svetlá, okná a zámok kapoty.
Tento štvordverový šesťmiestny sedan Cadillac Fleetwood, ktorý sa dal spoznať podľa zašpicateného výstupku tiahnucého sa cez zadné dvere a blatník až k mohutnému zadnému nárazníku, poháňal obvyklý 6,4L V8 s rozvodom OHV a výkonom 324 koní s automatickou trojstupňovou prevodovkou a dosahoval 180km/h.

[img]http://imageshack.us/a/img837/2404/2y9l.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/4641/vayl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/3222/puif.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/9472/jcuk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img811/7537/kdx7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/4500/uuhm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/1079/0w9w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/447/pfs7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/5633/1jwp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/2922/s78i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/8310/j7mf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img51/9776/t25x.jpg[/img]

1959 Cadillac Sixty Special Fleetwood
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 22.11.2013 22:19, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Cadillac DeVille Convertible (1963) 17600 kusov

Antoine de la Mothe Cadillac bol jeden fráncúzsky dôstojník, cestovateľ a dobrodruh, ktorý v roku 1701 založil mesto Detroit a neskôr toto meno použil Henry Leland v automobilovom priemysle. Prvý Cadillac bol vyrobený v roku 1903. Značka Cadillac od roku 1910 začala svoju produkciu orientovať na luxusné automobili a v krátkej dobe sa stala synonymom pre unikátnosť, eleganciu a kvalitu. V roku 1930 automobilka predstavila model s 16-valcvovým motorom s ktorým predbehla svoju konkurenciu. Po druhej svetovej vojne si Caddilac aj naďalej udržal vedúcu pozíciu v kategórii luxusných áut.

Móda "krídel" 50-tych rokov bola na útlme. Samozrejme výrazné krídla, ktoré zdobili vtedy už 5,5 m dlhé vozy nezmizli úplne, ale došlo k ich redukcii, zmenšeniu.

Zmeny naproti 59´-tke boli už aj na modeloch z roku 1960 a to zmenšené zadné krídla a odstránenie svetiel vo forme projektilov ktoré boli presunuté do zadného nárazníka.

Na tomto modeli z roku 1963 došlo ešte k niekoľkým zmenám na detailoch karosérie. Tieto zmeny boli zavedené na modeloch od roku 1961 a vydržali do roku 1964.
Zmizli bočné oblúky predných skiel. A-stĺpik sa viac naklonil. A došlo k zmenšeniu zadných "krídiel" a zmizli už spomínané typické projektili zadných smerových svetiel. Zmenil sa aj tvar prednej kapoty a predného "nosa" tvary boli mierne hranatejšie a z predných nárazníkov boli odstránené parkovacie svetlá a zmenená bola aj mriežka chladiča.

Motor V8 bol kompletne prepracovaný a boli použité ďalšie komponenty z hliníka. Aj keď zdvihový objem 6,4 litrov a 325 koní zostali, ale hmotnosť pohonnej jednotky sa znížila o 50kg a okrem nižšej spotreby mal motor vyváženejší chod.

[img]http://imageshack.us/a/img534/1736/j8vs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/91/4rys.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img200/7869/05yq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/3185/3b5t.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img440/8186/dtcp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/9167/wbf3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img440/9300/94x7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/4638/wxn8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/1606/aktl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/5820/1hh2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/4382/m88j.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/2223/ktqw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/4227/e648.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img31/2948/gz3u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/5149/txbo.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Cadillac Eldorado (1957-1958) Biarritz 855 kusov, Seville 815 kusov a Brougham 304 kusov

Rok 1958 bol rokom v ktorom sa narodilo mnoho svetoých celebrít ako napríklad: Sharon Stone , monacký princ Albert II. , Holly Hunter , Alec Baldwin , Michelle Pfeiffer , Prince (americký spevák) , Kevin Bacon , Hugo Sánchez mexický futbalista , Lorenzo Lamaz , Michael Flatley írsky tanečník , Bruce Dickinson britský spevák Iron Maiden , Madonna , Tim Burton americký filmový režisér , Michael Jackson , Andrea Bocelli , Jamie Lee Curtis...

Na obrovskom podvozku s rázvorom kolies 3,3m bol postavený tento top model automobilky Cadillac. Poháňal ho motor V8 s tromi dvojitými karburátormi s obsahom 6L a výkonom 355 koní. Píše sa rok 1958 a v tomto Eldorade nechýba ani klimatizácia. Interiér Eldorada Biarritz predstavuje samostatnú kategóriu. Samozrejme nechýba špeciálna koža z importu tej najlepšej kvality.

Harley Earl, tento charizmatický šéfdizajnér miloval lesk chrómu na svojich autách. Niet divu , že v 50-tych rokoch sa takmer na všetkých modeloch GM chrómom nešetrilo.
To platí najmä v modelovom roku 1958 v jeho vrcholnej ponuke, ktorú predstavoval Eldorado.
Najdôležitejším modelom bol štvordverový Eldorado Bougham s pevnou leštenou strechou z nehrdzavejúcej ocele , zákazkovým interiérom a ohromujúcou cenovkou 13.000 amerických dolárov. Brougham z ktorého bolo vyrobených celkovo 304 kusov, dnes predstavuje veľmi cenný a zberateľmi vyhľadávaný automobil.
Dvaja ďalší členovia rady Eldorado , Seville hardtop kupé a Eldorado Biarritz kabriolet, boli o niečo lacnejší. 7500 dolárov bola cena týchto exkluzívnych modelov z ktorých bolo vyrobených Seville 815kusov , zatiaľ čo Biarritz 855 kusov. Nebolo ich vyrobených veľa, ale Cadillac predal zo svojich luxusných modelov viac ako jeho dvaja najväčší rivali Lincoln a Imperial spolu.

Cadillac Eldorado Brougham:
[img]http://imageshack.us/a/img440/7669/ll4o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/1319/oc59.jpg[/img]

Cadillac Eldorado Seville:
[img]http://imageshack.us/a/img689/8356/quor.jpg[/img]

Cadillac Eldorado Biarritz:
[img]http://imageshack.us/a/img7/1042/zvvr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/4946/rd7s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/9663/tcb8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/1849/o6ht.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/555/0fk4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img33/296/0ohk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img138/819/ggym.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/402/aek6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img33/449/2kzx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/972/4wt0.jpg[/img]

Cadillac Eldorado Biarritz
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 02.12.2013 10:44, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD Mustang (1964-1973) 2 979 081 kusov

[img]http://imageshack.us/a/img30/728/0yi6.jpg[/img]

Domnievam sa, že dôvodom prečo je automobil tak hlboko zakorenený v citoch toľkých ľudí, a zostáva neutíchajúcim objektom túžby spočíva v tom, že je maximálnym prejavom osobnej slobody.

Ford Mustang, najlepšie kabriolet, toto všetko v mojich očiach dokonale stelesňuje.

Jednou z najväčších legiend značky Ford a amerických automobilov vôbec, bol Ford Mustang, jeho hviezdna éra sa začala v roku 1964.
Koncepcia nie príliš nákladného športového auta pre široké masy sa pripisuje mladému dynamickému viceprezidentovi Fordových závodov Lee Iacoccovi a vydarený dizajn vozidla je dielom Davida Asha. Rozsiahly zoznam jeho voliteľného vybavenia znamená, že dokázal vyhovieť akémukoľvek gustu. Bol pre mamky, synov, dcéry, aj pre starých rodičov mladých duchom. Aj celebrity, ktoré si mohli dovoliť ranč plný dostihových koní a garáž plnú exotických vozov, boli hrdé že sa mohli voziť v Mustangu. Mustang je viac ako len obyčajné auto, tento voz totiž dokázal nemožné, popiera všetky sociálne a spoločenské rozdiely.

Búrlivé prijatie dalo výrobe Mustanga zelenú. Mustang si vyslúžil miesto v historických análoch hneď, ako bol na jar v apríli 1964 predstavený verejnosti s obrovskou pompou počas svetovej výstavy v New Yorku.
Mustang sa o niektoré črty podelil s Ford Falconom, aby sa udržala nízka cena. Bola to čestná dohoda. Okrem toho Mustang mohol byť taký lacný, lebo ako tvrdila reklamná brožúra,....je riešený tak, aby ste si ho mohli skompletizovať sami. Vychádzal zo základnej ceny 2368 dolárov s voliteľným príslušenstvom mohol stáť aj dvojnásobok. Priemerný príjem pre domácnosť v roku 1967 bol 7143 dolárov, Volkswagen Beetle stál 1.500 dolárov.
Motory V8 sa predávali dvakrát lepšie ako šesťvalce. V apríli 1964 boli prvé Mustangy s pevnou strechou a kabriolety, fastbacky sa objavili až v októbri. Tri štvrtiny všetkých vozov vyrobených v r. 1964-1968 mali pevnú strechu, zvyšok boli kabriolety a fastbacky.

Prvá generácia Mustangu bola tou najúspešnejšou. Tento voz sa stal obchodným evergreenom, najmä keď sa v roku nasledujúcom dostala do predaja verzia GT obdarená konštrukčnými zmenami, ktoré z neho vytvorili vyspelý športový automobil.
Štandartným prvkom sa stali kotúčové brzdy, podvozok získal nezávislé zavesenie predných kolies. 4,7L V8 posunul výkon na 275PS, neskôr prišli na rad ešte výkonnejšie verzie a najma úpravy Carolla Shelbyho.
Motory šesťvalce a V8 od 195-275PS, prevodovka troj alebo štvorstupňová, alebo trojstupňový automat.

[img]http://imageshack.us/a/img707/6896/3648 ... 1a389z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/3220/1969f ... ch1wit.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img839/3204/3648 ... 06fdfz.jpg[/img]



Či už ste muž alebo žena v tomto "Ponny Car", vás rozhodne nikto neprehliadne. Ford Mustang Lee Iacocca je skutočnou senzáciou ešte aj dnes.
1965 Ford Mustang Coupe Cabrio V8 4,7L:

[img]http://imageshack.us/a/img826/9520/izdx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/9854/kc34.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/663/zs7y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/3817/bawj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/9319/lqfr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/925/t57y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/5710/eb9c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/28/odah.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/8484/skw3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img40/1586/xfu.JPG[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/6504/8j87.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/6940/ncgu.jpg[/img]

Ford Mustang '65
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen Golf I GLD (1980), Požehnaný Golf...

Koncom mesiaca september tohto roku sa konal 2. ročník stretnutia fanúšikov značky Volkswagen na maďarskom Hungaroringu , konkrétne fanúšikov jedného z najúspešnejších modelov zn. VW a to Golfu. Na stretnutí boli zástupcovia všetkých generácií , variácií a rôzne tunerské kreácie, no mňa zaujal jeden nenápadný, skromný v zástupe medzi ostanými stojaci skvost, ktorý by som nazval časovou kapsulou.

Volkswagen Golf I. (1974-1983)
Z tohto samostanú triedu určujúceho auta, len v prvej generácii sa predalo 6,1 mil. kusov. V Juhoafrickej republike až do roku 2009 sa vyrábali rôzne minimálne modernizované verzie. Hranatý dizajn Giorgia Giugiara v roku 1980 dostal trochu osvieženia v podobe zmeny zadných svetiel prístrojovky a nárazníkov. Dole uvedený Golf prvej generácie je diesel GLD zo 4st. prevodovkou a motorom 1,6 L s výkonom 40KW /52PS z roku 1980.

Zaslúži si názov "časová kapsula", pretože aj keď je to neuveriteľné, tento červený trojdverový diesel je v pôvodnom stave. Jeho vek a stav jednoducho nepasuje dokopy. Alebo sú papiere falošné, alebo Marty McFly ho doviezol priamo z roku 1980 na svojom stroji času DeLoreane DMC-12.

Sálonny stav, ešte aj tie hnusné hnedé umelé hmoty vyzerajú výborne.
Takýto bezchybný priam až továrenský stav tohto auta je výsledkom neskutečnej opatery majiteľov. Za 33 rokov sa im podarilo najazdiť len 33 tis km teda ročne 1000km. Jeden výlet na Balaton, jedna návšteva starých rodičov v Debrecene plus nejaké drobné...Toto auto je naozaj snom, jeden výnimočný kus pri ktorom si môžete odpustiť rozprávku o staručkom majiteľovi, ktorý ho nepoužíval....

Prvý majiteľ ho priviezol do Maďarska čisto nové a okrem občasného jazdenia na tržnicu absolvoval len jednu jedinú dlhšiu cestu a to do Vatikánu. Majiteľ bol u Jána Pavla II. na audiencii a pri tejto príležitosti auto dostalo aj požehnanie od pápeža.

Pôvodný majiteľ zomrel a pred štyrmi rokmi ho kúpil rodinný priateľ. Ferencovi už v hlave chodil nápad urobiť z neho veterána a lepšie auto ako toto sa mu ani nemohlo podariť nájsť. Starý Golf ho oslobodil od kompletnej rekonštrukcie, ktorá by predchádzala pri inom aute.
Netrebalo vymeniť ešte ani súčiastky, ktoré sa bežne opotrebúvajú, napr. brzdové platničky sú ešte pôvodné! V posledných štyroch rokoch nový majiteľ najazdil na Golfe asi 6tis. km a už sa nečaká, že by nejako extrémne narastali najazdené kilometre.
Ešte viac môže byť starý Golf na seba hrdý zahambiac všelijaké nové hybridy, pretože stával na slnku a v zime sa karoséria musela potýkať so slanou kašou, ale nemá na sebe ani len náznak stôp, korózie a opotrebenia. Ozdobné lišty stoja krásne vodorovne a na pôvodných svetlometoch krásne svieti nápis „Hella“. Nakoľko toto auto nebolo nikdy opravované nemáte šancu nájsť na ňom súčiastku ktorá by nezapadala. Ako z autosalónu.

Vnútrajšok je bezchybný, čalúnenie nemá žiadnu chybu aj švi sú rovnomerné a tmavohnedá umelá hmota palubovky nemá ani jeden škrabanec. Pedále nie su opotrebované ani volant a auto vyzerá ako vyfotené z katalógu. Jediné čo trošku vyčnieva z palubovky je ventilátor napojený na zapalovač aj to len preto, lebo určite nebol namontovaný vo Wolfsburgu.

A plány do budúcnosti? Predaj je bezpredmetný napriek vysokým ponukám, ktoré dostáva vždy ako náhle opúšťa garáž. Záujem je opodstatnený pretože v takomto stave existuje možno pár tuctov 1. Generácie na nemeckom trhu za 10-12tis EUR a v podstate v Maďarsku také auto neexistuje a myslím, že ani na SLovensku.

Prekliatie pôvodnosti.
Dnes by nebol ešte problém v podobnom stave priviezť jednotkový Golf, súčiastky zohnať by tiež nebol problém pretože VW koncern bol náchylný na unifomitu, keď nie z Golfu tak z Jetty, Passatu, alebo z Audi by sa určite našla chýbajúca súčiastka a šikovný lakýrnik by zvládol opravu jednoduchých hranatých karosérií. Na druhej strane ak by sme chceli takýto muzeálny kus, bol by to už väčší problém. Alebo by trebalo obrovské šťastie ako tento majiteľ, alebo by sme sa museli ponoriť do "mobile.de" ponuky a pripraviť si cca 10tis euro. Štiplavá cena, ale skutočná hodnota tohto auta je nevyčísliteľná. Pokrčený nárazník sa dá vymeniť, ale tým pádom už stratí originalitu celé vozidlo. Práve preto je už obrovské riziko týmto autom jazdiť, stačí malé ťuknutie a čaro pôvodnosti je fuč. Táto originalita je vlastne prekliatím auta a napriek tomu, že je veľmi vábivé vyskúšať si jazdu v štýle našich otcov na tomto aute, treba naň radšej pozerať ako na časovú kapsulu, a nie veterána určeného na jazdenie.

[img]http://imageshack.us/a/img196/9264/f6ik.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/4999/vw7z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/5783/qbyj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/6130/j7eu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/6121/8i2l.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img404/2884/2a8g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/3950/ryw4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/7364/idvy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/6187/6yz7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/7316/asei.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/5466/csbt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/7742/y8ip.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/6340/xkcr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/3306/2e2d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/6201/u8ui.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img542/5647/k1xq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img440/1581/08jg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/3153/wkw7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img21/8211/9z5z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/9008/6pvw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/4329/8ijo.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

GHIA L.6.4. (1960-1962) 26 kusov

[img]http://www.cartype.com/pics/3015/small/ghia_logo2.gif[/img]

Talianska spoločnosť Ghia je známejšia svojimi karosériami než vlastnými automobilmi. Spoločnosť existuje od roku 1915, kedy ju v Turíne založil Giacinto Ghia. Vtedy začal vyrábať špeciálne karosérie na podvozkoch Fiat, Lancia a Alfa Romeo. Po druhej svetovej vojne sa firma preslávila tvorbou návrhov výstavných automobilov snov pre americký koncern Chrysler.

Vedenie spoločnosti si však kládlo vyššie ciele - chcelo vyrábať autá, ktoré by niesli označeni "GHIA".

V roku 1960 sa objavil výsledok v podobe päťmiestneho kupé GHIA L.6.4. K jeho výrobe boli použité najmä diely Chrysler, vrátane podvozku a mechaniky. Automobil mal 6,4L motor V8 o výkone 250KW/4600ot/min max. rýchlosť 225 km/h. Auto bolo vyrobené len vo veľmi obmedzenej sérii 26kusov a medzi majiteľov patrili napr. Frank Sinatra a Dean Martin.

[img]http://imageshack.us/a/img706/1940/7j3e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/4079/r51g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img836/9230/eja5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/7687/kcls.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/598/9afe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/3007/trsf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/1593/m5wt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/827/72bs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/171/6z19.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/7114/3oc4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/2022/xerz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/2923/ej53.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img829/6065/8xzy.jpg[/img]
kexxo
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 30.11.2008 22:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kexxo »

A čo taký Trabant 601 podľa mňa je to tiež jedno z kultových áut bývalej éri..

prikladám video o historií tejto automobilky

http://www.youtube.com/watch?v=fOREbpt0N6k
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BENTLEY Mk VI (1946-1952) 5201 kusov

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 4/59tc.jpg[/img]

Walter Owen Bentley, známejší ako W.O., sa narodil v septembri 1888 v Londýne. So svojim bratom menom H.M. Bentley založil v roku 1918 spoločnosť Bentley. Spočiatku vyrábali hviezdicové motory pre britské kráľovské letectvo (RAF). Na výrobu vynikajúcich a dodnes známych automobilov sa preorientovali až po prvej svetovej vojne. Autá boli poháňané motormi o objeme 4.5, 6.5, a 8 litrov. Väčšinu výroby tvorili športové autá, ktoré patrili vo svojej triede medzi tie najlepšie. V dvadsiatych rokoch minulého storočia tieto automobily kraľovali aj v pretekoch 24h Le Mans.
Walter Owen Bentley bol nadaný konštruktér, avšak zlý obchodník. Jeho spoločnosť sa preto najmenej trikrát ocitla na pokraji bankrotu. Štvrtýkrát bolo možné zabrániť krachu už len predajom a preto spoločnosť skončila v rukách Rolls-Royce. Nový majiteľ síce umožnil zotrvať bývalému majiteľovi v práci, avšak Bentley prešiel k Lagonde, kde sa cítil viac doma. Pre túto značku navrhol aj vynikajúci 12 valec 4,5l, ktorý sa vyrábal aj po druhej svetovej vojne.
Walter Owen Bentley sa dožil veku 83rokov a zomrel ako chudobný v roku 1971. Bohatý nebol nikdy, a preto mu členovia značkového klubu majiteľov Bentley (Bentley Owners Club) po vojne odovzdali šek a neskôr ho aj obdarovali vozidlom Mini.

V roku 1939 vznikol prototyp Bentley Mark VI, ktorý bol v priebehu druhej svetovej vojny vylepšovaný. Z výrobnej linky vyšiel ako náhle sa továreň mohla vrátiť k produkcii osobných vozidiel.
Automobil poháňal motor R6 o objeme 4257cm3 od roku 1951 4566cm3 cez 4st. manuálnu prevodovku. Jeho maximálny výkon spoločnosť Bentley tajila s obvyklou poznámkou, že je dostatočný. Tento dve tony vážiaci automobil dosahoval maximálnu rýchlosť vyše 160 km/h. Mark VI sa dodával s továrenskou štvordverovou karosériou, bol prvým modelom značky, ktorý sa dodával s karosériou vyrobenou továrňou Bentley. Na objednávku bolo k dispozícii aj ako kompletné šasi. Tie potom boli osadené úhľadnešími výtvormi špecializovaných karosárskych dielní ako Park Ward, James Young, Mulliner, Pininfarina a iné.

Pod vedením W.O. Bentlyho vzniklo len 3061 automobilov, z ktorých väčšina ostala v pojazdnom stave. To isté je možné povedať o vozidlách vyrobených pod hlavičkou Rolls-Royce. Zdá sa, že tieto autá sú večné.

Bentley Mark VI z roku 1950 v perfektnom pôvodnom stave:
[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 5/4rgx.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 4/vbew.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 5/yxag.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 2/cvdf.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 4/5h57.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/5/3b2w.jpg[/img]

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/22/etuy.jpg[/img]
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Chevrolet Corvair (1959-1969) celkovo 1 835 170 kusov, I. a II. generácie vrátane Corvair Monza 19 099 kusov

Keď so spomínal vyššie v príspevku pána menom Walter Owen Bentley, ktorý aj napriek obrovskej prestíži jeho vozidiel nikdy nebol bohatý , možno podobne, alebo o niečo horšie dopadol aj Louis Chevrolet zakladateľ slávnej automobilky Chevrolet.
Počiatky každej automobilovej značky, zvyknú byť opradené najrôznejšími príbehmi. Niektoré sú ako z rozprávky o chudobnom chlapcovi, ktorý vďaka nesmiernej usilovnosti zbohatol (napr. Hyunday a iné), niektoré naopak končia smutne. Satisfakciou však môže byť nesmrteľnosť a sláva mien ako Chevrolet či Bentley.

Louis Chevrolet sa narodil 25. decembra 1878, vo Švajčiarskom - La Chaux-de-Fonds. Vo svojich 21 rokoch sa presťahoval do Francúzska, kde pracoval ako mechanik v obchode s bicyklami firmy Roblin. Potom odišiel do Paríža, kde však pobudol len krátko a v roku 1900 sa vydal do kanadského Montrealu. Nasledujúci rok prešiel do New Yorku k firme Fiat, kde našiel zamestnanie ako mechanik.
Louis sa zaujímal o automobily a preteky. Jeho šéf mu pripravil pretekársky voz, za volantom ktorého sa Chevrolet čoskoro preslávil. Wiliam C. Durant zakladateľ koncernu GM, mu ponúkol miesto v závodnom týme Buick a súčasne zamestnal Louisovho brata Arthura, ktorý tiež pricestoval do USA, ako svojho osobného vodiča.
Bratia Chevreletovci využili s Durantovou pomocou priestory opustenej továrne Buick a založili vlastnú automobilku. Ich prvý prototyp opustil automobilku 3. septembra 1911. Do konca roku 1912 sa predalo 2999 Chevroletov.
Po hádke s Durantom predal Chevrolet svoj podiel v spoločnosti a pustil sa do výroby pretekárskych automobilov pod názvom Frontenac. Autá boli veľmi úspešné, avšak Chevrolet podcenil svojho bývalého zamestnávateľa. Akonáhle sa totiž vozidlá Frontenac stali známe v USA, začal Durant vyrábať rovnomenné vozidlá v Kanade. tam si totiž Chevrolet značku nezaregistroval.
Louis Chevrolet zomrel 6. júna 1941 v chudobe a zabudnutí...

V roku 1959 bolo do USA dovezených 600 000 menších automobilov, ktoré spotrebovali menej benzínu a ľahšie nachádzali miesta k parkovaniu. V Detroite padlo rozhodnutie pustiť sa do výroby malých áut (v USA označované ako kompakty). Ford mal svoj Falcon, Chrysler Valiant, a Chevrolet typ Corvair.

Corvair bol technicky zaujímavým vozidlom - pohon zaisťoval vzduchom chladený hliníkový motor s protiľahlými valcami. Negatívne však pôsobilo jeho umiestnenie vzadu. V dôsledku posunu ťažiska dozadu sa stal automobil pretáčavým a podieľal sa na vzniku mnohých nehôd.
Na Corvair sa zamerala aj publikácia "Nebezpečný v každej rýchlosti"(Unsafe at Any Speed) aktivistu hnutia spotrebiteľov Ralpha Nadera. Spoločnosť Cherolet následne čakali stovky súdnych žalôb od nespokojných majiteľov, ktorý s Corvairom havarovali. Chevrolet síce všetky pojednávania vyhral, ale negatívna publicita všetky nádeje úspechu tohto vozidla zmarila. V roku 1969 bol preto stiahnutý z výroby.
Až v lete v roku 1972 potvrdil americký - Národný úrad cestnej bezpečnosti (National Highway Safety Administration), že nehody nevznikli vinou konštrukčného riešenia automobilu Corvair. Tieto autá boli podľa odborníkov rovnako bezpečné ako ktorékoľvek iné autá. Táto sparáva však prišla príliš pozde....
Pravdou je, že Američania neboli zvyknutý na iné chovanie auta s motorom vzadu a pohonom zadných kolies a neprispôsobili štýl jazdy pretáčavému autu...

Corvair po technickej stránke prevyšoval konkurenciu Ford Falcon či Plymouth Valiant a bol zaujímavým vozidlom. Bol to jediný v Amerike navrhnutý, sériovo vyrábaný osobný automobil s motorom chladeným vzduchom a umiestneným vzadu. Navyše podľa mňa (a nie len podľa mňa) to bol nádherný automobil v oboch vyrábaných generáciách, ale najmá druhá generácia.
Hliníkový motor so šiestimi protiľahlými valcami o objeme 2287cm3/60KW/4400ot, neskôr v roku 1964 zvýšený na 2683cm3/70kw. S preplňovaním motor 2287cm3 dosahoval výkon 110KW/4600ot. Prevodovka 3-speed manual, 4-speed manual, 2-speed Powerglide automatic. Druhá generácia (od 1965) priniesla mnoho vylepšení a aj komforných prvkov napr. v aute sa objavil tlakomer, hodiny, vonkajší teplomer, klimatizácia - All Weather (niektoré verzie), lepšie brzdy, lepší systém kúrenia a chladenia motoru, nastaviteľný volant, tlmiče a pod. Verzie s preplňovaným šesťvalcovým plochým motorom 2 683cm3 dosahovali výkon 134KW/182PS.

Prvá generácia (1959–1964):
[img]http://imageshack.com/a/img844/4460/zsig.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img401/8573/nszp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img809/8238/3vb0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img208/3900/357a.jpg[/img]

Druhá generácia (1965–1969), na obrázku je model z roku 1965:
[img]http://imageshack.com/a/img811/5537/xgue.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img802/8673/whnc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img827/4562/jyon.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img707/5865/ef7c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/1899/50or.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img543/5715/zw3h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img823/1092/0d0h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img809/5193/t3h1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/9376/3n4z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img545/6603/6f6x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img6/5827/g6v1.jpg[/img]

Corvair Monza (1969):
[img]http://imageshack.com/a/img600/8421/76su.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MONTEVERDI Sierra (1977-1978) počet kusov nie je známy

[img]http://imageshack.com/a/img706/2239/8k4h.png[/img]

Peter Monteverdi sa už preslávil mnohými víťazstvami za volantom vozidiel Fiat, Porsche a Ferrari, keď sa v roku 1959 rozhodol stavať závodné vozy vlastnej konštrukcie. Prvý automobil MBM (Monteverdi Basel Motors), ktorý bol určený predovšetkým k účasti v bojoch formule Junior a viedol si dobre. O dva roky neskôr vyvinul Monteverdi vozidlo Grand Prix s motorom Porsche.
Nie veľmi dobré skúsenosti s týmto autom ho však prinútili venovať sa športovým a športovo cestovným automobilom. K pohonu používal najprv motory Osca a neskôr prevažne silné vidlicové osemvalce Chrysler.
V období 1969-1981 tento švajčiarsky výrobca predstavoval svoje nové modely každoročne na ženevskom autosalóne. Šlo najmä o rýchle kupé či kabriolety, ale aj terénne vozidlá, ku ktorým patrí prototyp štvordverového modelu Range Rover (dodnes vyrábaného závodom Land Rover).

Presne určiť počet vyrobených automobilov nie je ľahké. Neprezradil ho ani Peter Monteverdi, ktorý zomrel 04.07.1998 vo veku 64 rokov v jeho byte v Binningene Švajčiarsku priamo nad svojimi automobilovými montážnymi dielňami.
Posledné vozidlá, ktoré opustili jeho dielne v roku 1980, boli vývojové štúdie. V roku 1992 sa Monteverdi vrátil na ženevský autosalón a v priestoroch menšieho stánku vystavoval svetlo fialový automobil Hai F1. Podľa informácií od majiteľa značky sa tento model predal v piatich exemplároch.

Moteverdi Sierra a kabriolet Sierra bol posledným športovým autom, ktoré spoločnosť Monteverdi sériovo vyrábala. Auto bolo predstavené v roku 1977 na ženevskom autosalóne o rok neskôr bola na trh uvedená štvorsedadlová otvorená verzia. Pohon zaisťoval V8 Chrysler, o objeme 5898cm3 a výkone 140Kw/4000ot.min. Max. rýchlosť 210 km/h, automatická prevodovka.
Automobil Monteverdi Sierra sa tiež objavil v známom filme z roku 1980 Únos áut.

[img]http://imageshack.com/a/img546/6927/n5jz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img856/2047/dnab.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img21/7118/njiu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img594/6263/zsxz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img854/1876/na8n.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img18/5585/h8ks.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/3558/qn03.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img546/8406/zoms.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img600/8459/69gp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img585/5666/afsc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img24/7273/4mm3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img163/2013/kq5i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img844/9396/6t6x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img809/4584/z19j.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Monteverdi Hai 450SS (1970) prototyp

[img]http://imageshack.com/a/img706/2239/8k4h.png[/img]

Názov Hai je odvodený od nemeckého slova žralok. Prototyp superšportu z roku 1970 z dielne Monteverdi, mal byť priamym konkurentom supešportov ako Lamborghini , Ferrari a Maserati. Dizajn navrhol pravdepodobne Trevor Fiore , z Carozzeria Fissore , hoci niektoré zdroje uvádzajú meno Pietro Frua .

Druhý voz bol vyrobený s dlhším rázvorom a s drobnými zmenami karosérie a napr. svetlometov, smeroviek, kľučiek a pod. Tento voz bol označený Hai 450 GTS.
Monteverdi pôvodne plánoval vyrobiť 49 kópií , ale výroba bola zastavená po dvoch prototypoch . S najväčšou pravdepodobnosťou sa špekulovalo, že to spôsobila cena vozu 27000 dolárov, čo bola v tej dobe značná suma. V roku 1990 vznikli, dve ďalšie repliky z náhradných dielov, ktoré boli vyrobené u Monteverdiho , ktoré sú teraz súčasťou Monteverdi múzea v Binningene.
Motor Chrysler 426 Hemi V8, 6,974 cm3/450 PS (331 kW)/5000ot/min., 664 Nm pri 4000ot/min, umiestnený v strede auta za prednými sedadlami.
Prevodovka ZF 5-Speed Transaxle, maximálna rýchlosť podľa prevodu 289 km/h a viac, 0 - 100 km/h 4.8 s. Hmotnosť vozidla 1,247 kg a udávaná spotreba 17.2 L/100 km.

[img]http://imageshack.com/a/img27/543/8x79.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img203/8106/8y4w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img13/4721/2w29.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img138/1016/1v40.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img89/9755/8eje.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img689/6641/jbn7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/4723/gvft.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img15/5807/f82f.jpg[/img]

Naposledy upravil/-a Zdvihak v 13.01.2014 00:43, upravené celkom 1 krát.
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

Mne sa aj neskutočne páči Monteverdi Tiara - neskutočne krásna limuzína, štve ma, že ani jedno video som nenašiel na youtube, a čo najviac textu by som si o tomto modele chcel prečítať. :2f93: + ten film ktorý spomínaš - Únos áut, sám som z neho bol a aj stále som unesený či už z Porsche alebo toho Prototypu Mercedes alebo Monteverdi :3035:

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných