Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ W108/109 (1965—1972) 383 361kusov, 300 SEL 6.3 - 6 526kusov

Nástupom Brunna Sacca na prelome 60-tych rokov, bola ukončená móda krídielok resp.„Heckflosse“ plutva. Ten našiel pre značku novú identitu, ktorej je verná prakticky dodnes. Zbytočnosti inšpirované americkou produkciou tých čias šli bokom a žiadala sa aerodynamika a funkčnosť.

Tento automobil ešte stále neoficiálnej triedy „S“ predlžoval život prevereným agregátom a riešil niektoré ich slabšie stránky.
Pod novou tvárou sa skrývala tradičná technika, ale prepracovaná a vylepšená (vstrekovanie Bosch, zvýšený objem motorov, zmena kompresných pomerov a pod.) Rada W108/109 získala tiež prezývku „long“, pretože bola takmer naraz uvedená s modelom W115/114, ktorý bol kratší a mal prezývku „kraťas“.
A vrcholom tejto rady bol model 300SEL 6.3 s motorom V8 M100.

Remeselnícka kvalita a precíznosť po každej stránke priniesla značke vysoké postavenie, keď nie to najvyššie v danom období. Mám mimoriadne rád tento stroj predstavuje pre mňa absolútnu klasiku.

Model bol predstavený na frankfurtskom autosalóne v roku 1965, uvedené boli tieto typy modely W108: 250S, 250SE a W109: 300SE a 300SEL. Modely boli rozdelené do dvoch radov líšiacich sa pneumaticky odpruženým podvozkom pri W109. Táto rada bola k dispozícii iba v predĺženom prevedení L.

Posledný Mercedes s maskou vyššou ako širšou vďačí za svoje ušľachtilé línie Paulovi Bracqueovi. Nenechal nikoho na pochybách o svojom úspechu a čakacia doba pri niektorých modeloch dosahovala až 12 mesiacov. Elegantný a čistý štýl a aj vyhlásená vysoká spoľahlivosť držali tieto úspešne vozidlá na čele predajných rebríčkov.

Podstatným znakom odlišujúcim od seba radu W108 a W109 je okrem o desať centimetrov predĺženého rázvoru v prospech pasažierov vzadu aj hydropneumatické pérovanie. Značka Mercedes-Benz ho ponúkala už od roku 1961. Prvky zavesenia podvozku sa teda pohybovali bez ohľadu na zaťaženie vozidla neustále v ideálnej polohe a poskytovali pasažierom nadštandardný komfort.

O cestovnú pohodu sa starali kvalitné rádioprijímače, klimatizácia, elektrické okienka a kožené dobre nastaviteľné sedadlá, aké ste ešte dlho nenašli ani v dobrých obchodoch s nábytkom a už vtedy populárne strešné okno. V tomto modeli dozrelo do svojej finálnej podoby a hoci jeho objednanie sprevádzalo príplatok, testovacia jazda s otvoreným "šíbrom" presvedčila mnoho kupujúcich.
Motory a označenia
250S W108, 280S W108, 280SE W108, 280SEL W108, 280SE_3.5 W108, 280SEL_3.5 W108, 280SE_4.5 W108, 280SEL_4.5 W108, 300SE W109, 300SEL W109, 300SEL W109, 300SEL_3.5 W109, 300SEL_4.5 W109, 300SEL_6.3 W109, 300SEL_3.5_W109,
Brzdy: kotúčové na všetkých štyroch kolesách
Prrevodovky: 3,4st . automaty – hovorí sa o ich vysokej spoľahlivosti, 4 a 5st. manuálne.
Výkon 300 SEL 6.3 -250PS/4000ot/min.,
Top speed: 220km/h, 0-100km/h 6,5s





[img]http://imageshack.us/a/img14/3879/uzv0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/6061/btad.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/4765/2e9q.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/7318/ouvx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/2808/mkk2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img4/3278/3m7f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/9943/ba9z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/8762/ppcg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/5392/yqbd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/7452/sicl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/3998/4633.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/2226/x5lv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/1049/2fpw.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.01.2014 19:26, upravené celkom 3 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW 8 E31 (1989 – 1999) 30621kusov

Mal nahradiť a zároveň tromfnúť model E24 na plnej čiare. Do projektu 8-čky bolo zapojených 2000 ľudí, aby koncom osemdesiatych rokov priniesli do automobilového sveta niečo extra. A tak sa aj stalo. Niektorí ľudia tvrdia, že 8-čka bol posledný pekný Baworák. Súhlasím. Ale pre mňa ten najkrajší a najcharizmatickejší Baworák je ten s dizajnom Paula Bracqa - E24. E24 je pre mňa "železo, chróm a sklo", v absolutnej dokonalosti.

BMW rada 8 je krásna a dodnes noblesná. Elegantné línie veľmi dlhého a nízkeho auta sú zdôraznené bočným prelisom, ktorý sa prehlbuje v oblasti blatníkov a opticky zväčšuje ich vystúpenie z karosérie. Predné čelo je veľmi nízke vďaka absencii hlavných svetlometov. Súčiniteľ odporu vzduchu je len cx 0.29. Svetlomety sú riešené na vtedajšiu dobu módnym vyklápaním. Okná sú bezrámové, navyše chýba "B" stĺpik. O dizajn aerodynamicky perfektne navrhnutej karosérie sa postaral Klaus Kapitza, ktorý vdýchol autu výnimočnú eleganciu a dravosť.
Pohodlný interiér bol doslova prepchatý elektrikou. Tá sa starala takmer o všetko. Elektrické strešné okno, elektrické nastavenie sedadiel s vyhrievaním, elektrická clona zadného skla, palubný počítač v pravom slova zmysle, klimatizácia atď.

8-čka je vlastne sedmička s karosériou kupé namiesto sedan. Len je kratšia, nižšia a širšia. A podobné je aj zvezenie. Pohodlné a rýchle. Od roku 1992 sa na trhu objavil športovejší 850 CSi s 380 koňmi.
BMW 850 sa stalo symbolom luxusu deväťdesiatych rokov. Ani vysoká spotreba a horšia spoľahlivosť neodradili zákazníkov od kúpy tohto náročného auta. Ale krásne autá sú ako ženy, niekedy nevyspytateĺné a napriek tomu ich milujeme a aj 8-čka mala rozhodne svoje muchy. Spotreba 12-13 litrov síce bola reálna pri 850-ke, ale nebol problém aj 25l a viac.

Hovorí sa že na radu 8 čakali niektorí zákazníci až tri roky okrem prvých 5000, ktorý si ju vopred objednali. Výroba bola v roku 1999 ukončená. Priameho nástupcu sa osmičkový rad zatiaľ nedočkal.
Rada 8 je to správne auto je drahé na prevádzku, nepraktické, v meste trochu nemotorné. A to sú tie pravé znaky superauta. Pre celkovo malú výrobnú sériu sú niektoré verzie zaujímavé pre zberateľov, ale myslím si že aj akýkoľvek pôvodný a zachovalý kus s jasnou históriou bude mať čoskoro svoje miesto v garáži fanúšikov modernej klasiky.

Typ karosérie: 2-dverové kupé 2+2
Usporiadanie: motor vpredu, zadný náhon
Motory:V8 3L/160 kW/218 HP, 4L/210 kW/286 HP, 4.4L V8 (840), V12 5.0/220 kW/299 HP, 5.4/240 kW/326 HP, 5.6L V12 850CSi - 280 kW (381 PS)/550 N·m
Prevodovky: 6-rýchlostná manuálna, 4-rýchlostná automatická, 5-rýchlostná automatická
Top speed: mal obmedzenú rýchlosť na 250 km/h, ale tvrdí sa že bez obmedzovača by dosiahol 850 rýchlosť 300 km/h.

[img]http://imageshack.us/a/img43/8565/z1aq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/3415/kii9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/8907/8c05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/4012/6igr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/4352/kylc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/8443/dkrl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/9039/l2to.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/1534/kg4d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/5881/6orf.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 127 (1971—1983) 3 779 086 kusov vyrobených v Taliansku, 238 166 kusov v Španielsku ako Seat 127, Fura, 169 312 kusov Latinská Amerika ako Fiat 147. 127-čka sa vyrábala v troch generáciách I. (1971-1977), II. (1977-1981), III. (1981-1983)

V skutočnosti sa ešte v roku 1994 v Argentíne vyrábali modely Spazio a Vivace ktoré boli obdobou v Európe neprávom už zabudnutej "stodvadsaťsedmičky". Spazio so vznetovým motorom 1301 ccm (36 kW) a Vivace so zážihovým motorom 1372 ccm (46 kW).

Toto malé, milé a pekné autíčko bolo jedným z tých, ktoré sa automobilke Fiat opäť vydarilo.
FIAT 127 bol prvýkrát verejnosti predstavený koncom marca 1971, získal titul Auto roka 1972 a vzápätí sa dostal medzi desať najviac vyrábaných osobných automobilov na svete.
V sedemdesiatych rokoch minulého storočia sa automobilky začali preorientovávat na vozidlá s pohonom prednej nápravy a preto aj FIAT začal pripravovať dva projekty - malý automobil a automobil nižšej strednej triedy. Ako prvý bol v roku 1969 uvedený väčší typ FIAT 128 s motormi 1116 a 1290 cm3. Zaujal predovšetkým veľmi dobrým využitím vnútorného priestoru, čo bol jeden z dôvodov, ktoré mu vyniesli titul "Automobil roka 1970". 128-čke sa povenujem osobitne v samostatnej téme, pretože si to tiež zaslúži.

Hlavnou výhodou tohto vozidla bolo už vyššie spomínané dobré využitie vnútorného priestoru (v pomere 80% pre pasažierov a 20% pre pohonnú jednotku), ktoré sa stalo vzorom pre ďalšie automobily tejto triedy. Karoséria bola spočiatku dvojdverová, neskôr tiež trojdverová. Španielska pobočka FIAT - automobilka SEAT vyrábala tiež štvordverovou verziu, ktorá sa v Európe predávala ako FIAT.
Existuje mnoho WEB stránok venujúcich sa tomuto malému, nenáročnému a peknému autu odkiaľ som čerpal informácie aj ja napr.: www.fiat127.cz, www.fiat127club.it a nespočetné množstvo ďaľších.

I. Generácia (1971-1977),
Motor: 903 cm3 OHV R4/47PS
Prevodovka:4st. manuálna
top speed: 140km/h

[img]http://imageshack.us/a/img850/3104/cajp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/1246/8oj1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/807/lkb0.jpg[/img]

II. Generácia (1977-1981), Základný model sa nazýval 900/L, prípadne s väčším motorom 1050/L. Dostal kovové nárazníky s plastovými rohmi, ochranné lišty na bokoch a chrómované stierače. V zadných skupinových svetlách boli umiestnené hmlové svetlomety miesto spätných. Vyrábal sa ako dvoj aj trojdverový. Ďaľšia verzia bola označená 900/C alebo 1050/C a tiež FIAT 127 900/CL a 1050/CL tieto verzie boli najmä lepšie vybavené a zmenené niektoré detaili exteriéru, lepšie čalúnenie interiéru, lišty a nárazníky a pod. existovala aj verzia Sport s výkonom 70PS.
Pri motore 903cm3 došlo k zníženiu výkonu o 2PS, zväčšeniu krútiaceho momentu motora a zmene stáleho prevodu. To malo za následok mierne zmenšenie max rýchlosti, ale úspornejšiu prevádzku. Začal sa ponúkať nový motor 1049 cm3, vyvinutý a vyrábaný brazílskou pobočkou Fiatu. K existujúcim karosériám pribudli: päťdverová, pick-up Fiorino a dvojdverové kombi Panorama.
Ďalším motorom pre 127-čku sa stal od roku 1981 malý diesel 1301 cm3, ktorý vznikol úpravou zážihového 1049 cm3. Ešte donedávna to bol najmenší vznetový motor v európskych autách.
Motory: 903 cm3 OHV R4/45PS/135km/h, R4 OHC 1049cm3/50PS-145km/h,/70PS-verzia sport-160km/h, Diesel R4 OHC 1301cm3/33PS-130km/h
Prevodovka: 4st. manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img33/4306/71js.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/483/ifwz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/5022/6pzg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/5802/i80x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/371/jmz7.jpg[/img]

III. Generácia (1981-1983)
V roku 1982 sa FIAT 127 opäť zmenil. Nárazníky sa zmenili na veľkoplošné plastové a tiež lišty na bokoch vozidla boli zväčšené. Znovu sa zmenil aj predok vozidla Fiat dostal nové veľké hranaté svetlá, smerové svetlá v rohoch blatníkov, vyššiu a menej sklonenú masku ​​chladiča s okrúhlym znakom FIAT uprostred. Bočné smerovky sa premiestnili až za predné kolesá a dostali iný tvar. Tiež zadné svetlá boli nové so zabudovanými spätnými aj hmlovými svetlami na oboch stranách vozidla. Predné aj zadné svetlá boli olemované plastmi vrátane spodnej hrany viek motorového a batožinového priestoru. Interiér podstúpil dôkladnú modernizáciu. Do niektorých modelov sa začala montovať päťstupňová prevodovka, ktorá vznikla pridaním piateho prevodu do existujúcej 4-stupňovej.
Motory: 903 cm3 OHV R4/45PS/135km/h, R4 OHC 1049cm3/50PS-145km/h,/75PS-verzia sport-165km/h, Diesel R4 OHC 1301cm3/33PS-130km/h
Prevodovka: 4st.a 5st. manuálna

[img]http://imageshack.us/a/img22/5310/4qyp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/7494/zuyq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/7784/xa1b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/973/a3g0.jpg[/img]

Verzia Sport 1300:
[img]http://imageshack.us/a/img690/2122/mpdl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/6036/exec.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/2455/ldnd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/6497/wfu8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/2347/auaj.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW 633CSi (1976)

Železo, chróm a sklo. Hádam najkrajšie staré BMW aké som doteraz videl. BMW 633 CSi vyrobené v roku 1976 s karosériou vyrábanou továrňou Karmann. Charizmatické a vzrušujúce auto do takej miery, ako len jedno klasické auto môže byť. Agresívny predok žraloka, elektrické bezrámové okná, šesťvalcový motor a výkonom 200 koní, skvelá kondícia, perfektná povrchová úprava.

Prvé karosérie sa do továrne BMW dostali po železnici, kde automobily skompletizovali. Vďaka tomuto nie veľmi vydarenému nápadu trvala výroba prvých sériových áut len od roku 1976 do roku 1977 a za túto dobu sa vyrobilo podľa čísla karosérii len 3713 kusov vybavených motorom R6 200PS. Neskôr už nenechali toľko cestovať karosérie, ale kompletne vyrábali týchto krásavcov v továrni BMW. Popri tom ešte bežala výroba 628-čky a 630-ky potom od decembra 1977 aj výroba 635CSi.

Takéto elegantné jedinečné línie dnes už nenájdete kvôli aerodynamickým tunelom, počítačom, použitým inováciám a materiálom, úspore práce, rôznym crash testom splňujúcich aj ochranu chodcov a iným súčasným požiadavkám na moderné automobili a možno aj nedostatku kreativity, sa nakoniec všetko pretaví do rovnakého tvaru. A charizma áut sa mení na charizmu automatickej práčky či iných zariadení na úsporu práce.

Tento zelený zázrak sa k súčasnému majiteľovi dostal vlani na jar. Napriek tomu, že nebol v zlom stave, aby sa skvel v pôvodnom perfektnom stave potreboval dôkladnú rekonštrukciu. Predchádzajúci majiteľ ho parkoval pod holým nebom, ale na šťastie nebol perfektne vzduchotesne zakrytý, vďaka vetraniu sa nekumulovala vlhkosť, tak sa neamortizoval tak veľmi kvôli rokom ktoré strávil bez pohybu.

Spojka ostala bez zásahu napriek 136tis km aj dnes sa teší perfektnej kondícii. Na prvý pohľad sa zdá táto informácia samozrejmá a nepodstatná, ale predsa to dobre znie, že je to ešte v továrenskom stave, pretože v tejto lige aj toto môže byť dobrý ukazovateľ.

Podľa majiteľa reštaurovanie nie je o tom aby sme kúpili nové diely poskladali a auto je hotové. Čo je pôvodné a staré so známkami opotrebovania v každom prípade nech ostane v aute. Napríklad pôvodné sedadlo je oveľa vzácnejšie v očiach znalca ako prečalúnené a bohvie ako drahé nové. Toto mu dáva dobovú patinu skutočnú hodnotu jednému veteránu. Samozrejme aj tu sa roschádzajú názory kto čo má rád, ale v aute kde by sme všetko vymenili aký by to bol veterán?

Po obnovení karosérie nasledovalo čerstvé vonkajšie aj vnútorné leštenie, aby sa dosiahol v továrni nastriekaný odtieň zelenej. Potom nasledovala ochrana podvozku, vynovilo sa kúrenie a späť sa namontoval palivový systém. Alumíniové disky dostali nové pneumatiky pôvodných rozmerov.

Kto zatne sekeru do rekonštrukcie prvých sériovo vyrábaných 6-tiek musí vedieť, že sa dá dostať veľmi málo nových súčiastok. Keby ste chceli takéto kupé reštaurovať pustite sa radšej do takého, ktoré bolo vyrobené po roku 1977 tam je podstatne lepšia situácia ohľadne dostupnosti súčiastok. Samozrejme aj to je na tom pekné, že skoro nič sa nedá dostať a vy preto musíte na veľa miestach hľadať aj kvôli najmenšiemu detailu.

Kúrenie a iné súčiastky, ktoré sú zafarbené boli vyčistené až na kov, metódou sypania sódy, tento postup oproti pieskovaniu má nevýhodu že je oveľa pomalší a drahší, ale jeho obrovskou výhodou je že je jemný k materiálu a nezvlnia sa tenké plechové pláty, pretože sa materiál nezohreje počas tohto procesu. Všetky súčiastky dokonca aj skrutky boli vyčistené na pôvodnú farbu resp. až na základnú farbu a pri tomto procese sme sa stretli v spodnej časti auta s farebnými značkami urobenými v továrni.
Na výrobnom páse pri farbení boli zafarbené aj skrutky, ktoré už boli namontované žltou farbou čo znamenalo že tieto skrutky sú dotiahnuté na maximum a netreba ich viac doťahovať. Svetlá sa podarilo vyčistiť veľmi komplikovaným spôsobom, ktorý sme vymysleli sami doma, aby sa leskli ako zrkadlo. Celé tajomstvo spočíva v jednom tenkom dróte na ktorom je handra a pomaličky, pracne a dlho čistíme pokiaľ nebude úplne čisté.

[img]http://imageshack.us/a/img826/5421/x5xb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/2870/5tfx.jpg[/img]

Oproti kupé od Mercedesu tu ostal estetiku kaziaci B-stĺpik ktorý nezmizne ani po otvorení okien.
[img]http://imageshack.us/a/img28/962/h7q5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/7958/ysjv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/6544/cqvv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/8277/mgtb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/9397/tyos.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/4899/jtoz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/5862/c2lh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/6322/ovox.jpg[/img]

Dvere sú bezrámové veľmi pekne riešené samozrejme predné aj zadné okná sú elektricky ovládané.

[img]http://imageshack.us/a/img546/9080/zgm2.jpg[/img]

Našťastie v tomto aute sedačky tapacír dverí a strechy kompletne všetko je pôvodné a vo veľmi dobrom stave. Bolo zopár miest kde sa museli niektoré veci meniť, ale minimálne.

[img]http://imageshack.us/a/img34/1627/yvqc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/7696/8o98.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img689/7357/93r8.jpg[/img]

Sedačky vzadu sú ako plišové fotely.

[img]http://imageshack.us/a/img43/9733/0is2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/3472/m17u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/6065/a2bn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/3972/psu4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/1871/yjiq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/4509/ty9e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/910/tc0w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/6669/ts8r.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/1474/zb1p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/7811/mau4.jpg[/img]

V motorovej časti by sa dali robiť chirurgické zákroky nakoľko je taká čistá. Šesťvalec beží nádherne bez chvenia a má výkon 200koní.

[img]http://imageshack.us/a/img801/1509/oj9u.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/5569/d6m6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/664/u2ym.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/118/h0nk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/3719/rxv9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/7504/7k0g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/8540/vvtk.jpg[/img]

Existuje ešte auto, ktoré vyzerá od spodku tak dobre?

[img]http://imageshack.us/a/img34/840/31yh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img194/1426/shbg.jpg[/img]

A koľko to stálo?
Veľa. Najprv zoženieme vhodné auto. Predtým ako oslovíme všetkých majstrov čiže lakýrnikov, automechanikov, čalúnnikov, takých čo vedia opraviť kúrenie a mohol by som pokračovať, pred tým sa musíme zásobiť potrebnými súčiastkami ak ich nezoženieme musíme ich dať vyrobiť. Čo sa týka odpracovaných hodín môžeme počítať s viac ako 1000 hodinami a treba rátať aj s inými výdavkami ako napr. cestovaním hore-dole. Okrem toho k tomu patrí aj viachodinové telefonovanie vysvetľovanie, cestovanie, ale aj bojovanie s tvrdohlavými odborníkmi. Treba rátať okrem peňazí zhruba s minimálne 1 rokom, keď to chceme všetko sami organizovať. Nakoniec jedna dobrá rada, v prítomnosti odborníka nikdy nevypustime z úst slová! Ale naozaj nikdy:“ Má to čas“.

Oplatilo sa?
Samozrejme. Podľa majiteľa napriek všetkému sa oplatilo všetko absolvovať a robí mu radosť že je hotové. A vôbec nie len preto, že je zriedkavé, ale aj preto, že je dobré a pekné. A čerešnička na torte: nakoľko je už hotové a držať ho na ulici je stresujúce v garáži je ho škoda čaká na svojho budúceho majiteľa.
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 01.11.2013 00:05, upravené celkom 5 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Nádherné ! Tu slová nadobúdajú nový význam.

Zdvihák, to auto je v Nemecku?
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 128 (1969-1978) 3 106 897 kusov vyrobených v Taliansku auto sa ešte dlho vyrábalo v Buenos Aires - Argentína (v CKD),
Casablanca - Maroko (Somac), Bogota- Kolumbia (CCA), Homagama- Srí Lanka (UPALI), Helwan - Egypt (Nasr) do roku 1985 a v Argentíne ako Fiat-Super Europa do roku 1990.


128-čka získala titul Auto roka a stala sa bestsellerom. Vtedy revolučné usporiadanie s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies prinieslo vynikajúce využitie obstavaného priestoru a výborné jazdné vlastnosti. Koncepciu motora s rozvodom OHC má na svedomí známy konštruktér automobilky Ferrari -Aurelio Lampredi.

Horeuvedené údaje svedčia o tom aká bola 128-čka vydareným autom a ako dobre na tom bola automobilka FIAT v 70-tych rokoch. Čerešničkou na torte rady 128 bol Fiat 128 Sport Coupé. Po stránke technickej vychádzalo kupé z cestovnej verzie, nová karoséria mala však skrátený rázvor.
Tento atraktívny automobil bol dodávaný s oboma motormi 1116 cm3 a 1290 cm3 v niekoľkých úrovniach výbavy, ktorá sa líšila tvarom predných svetlometov, masky chadiča, chrómovanými prvkami karosérie, dizajnom kolies a poťahovými látkami v interiéri. Neskôr bola dvojdverová karoséria nahradená trojdverovou nesúca označenie 3P (tre porte).

V našich končinách bola 128-čka známa aj ako Zastava čo bol srbský ekvivalent Fiatu 128. Stal sa veľmi populárny, ktorý sa aj po skončení výroby v Taliansku aj naďalej vyrábal pod značkou Zastava.

Prenesme sa trošku v čase a poďme sa pozrieť čo sa písalo v roku 1971 o 128-čke:
Je to technická socha, za ktorú patrí vrcholné uznanie Dante_Giacosovi, šéfovi fiatského stylingu. Využitie a spracovanie tohto rodinného vozidla nezostáva o nič pozadu. Uvádza sa, že jeho mechanika zaberá len asi 20% objemu celej karosérie, zatiaľ čo zvyšok je k dispozícii pre cestujúcich a batožinu. Interiér je možno až príliš jednostranne účelný na úkor útulnosti. Zato priestoru je dosť aj pre vodičov a cestujúcich vyšších postáv, výhľad z vozidla má minimálne slepé uhly, všetky štyri obrysové hrany vozidla sú dobre prehľadné z miesta vodiča, čo zvyšuje bezpečnosť jazdy a uľahčuje manévrovanie, vysoké predné sklo nielenže zlepšuje rozhľad vodiča, ale aj kontakt posádky s krajinou.

Stodvadsaťosmička, prvý Fiat s predným pohonom, sa ihneď zaradila na popredné miesto medzi modernými spotrebnými automobilmi ako svojim konštrukčným riešením, tak kvalitou dielenského spracovania, ktorá je pri hromadnej výrobe tejto značky nadpriemerná. Svojim pohodlím a účelným využitím priestoru je to ideálny rodinný automobil s veľmi lacnou prevádzkou. Jeho dynamické vlastnosti spolu s jednoduchým a presným ovládaním ho priamo predurčujú k športovému spôsobu jazdy, ktorý zodpovedá práve len talianskemu temperamentu. Ostatne Fiat 128 je vzorom talianskeho automobilu. Medzi všetkými vozidlami svojej triedy by v akcelerácii a pružnosti nenašiel súpera a až keď sme jeho volant opäť vystriedali za ďalšie, aj výkonnejšie a luxusnejšie modely, uvedomili sme si, že sa hneď tak nezvezieme s vozom, ktorý by sa mu vyrovnal svojou dravosťou a pritom príjemným, mäkkým behom motora. Naše zážitky za volantom tak sympatického vozidla, akým bol Fiat 128, dokázal zatieniť až BMW 1600. Pochopiteľne. Ale o tom až nabudúce.

Rád by som pripomenul aj fantastického Dante_Giacosa, keď si kliknete na jeho meno zistíte, že projekty automobilov v ktorých bol zapojený tvoria slušne dlhý zoznam a neboli to len také hocijaké autá napr. prekrásny Fiat Dino,Fiat 130, Fiat 124, Fiat 127, fantastická Cisitalia a mnoho iných.

Čo sa týka 128-čky zaujal ma ešte jeden postreh novinára:
Medzi skvelé vlastnosti 128-čky patrí ostrek bokov, rozvrstvený tak, že ešte po 2 tis. km jazdy vo vytrvalom daždi zostali všetky kľučky úplne čisté, napriek hrubej vrstve blata na spodných častiach dverí.
Fiat 128 si "zahral" v mnohých talianskych filmoch 80-tych rokov, ale taký najznámejší je Cukor, med a feferónka.

Karoséria: ako štvordverová, dvojdverová, alebo ako trojdverové kombi nazvaný Familiare, v niektorých krajinách Break.
Motor: K základnému prevedeniu so zážihovým vodou chladeným štvorvalcom OHC o objeme 1116 cm3 neskôr pribudol silnejší agregát 1290 cm3. Automobil so slabším motorom o výkone 40,5 kW dosahoval maximálnu rýchlosť 135 km/h, silnejší (55 kW) umožňoval najvyššiu rýchlosť okolo 160km/h
Prevodovka: 4 st. manuál
Fiat 128

Fiat 128 Sport Coupé 72 renovation

[img]http://imageshack.us/a/img7/6223/3w5a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/9111/3sm4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/2623/pys5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/4585/ybrm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img132/7595/87mq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/8116/q0dk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/4828/ji6g.jpg[/img]

Fiat 128 Sport Coupé
[img]http://imageshack.us/a/img841/1756/zp4e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/8285/86a2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/6114/ro5n.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/6311/fne1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/5744/qntn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/6062/p65i.jpg[/img]

Fiat 128 3P
[img]http://imageshack.us/a/img11/8915/mqli.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/5720/lvyt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/3200/fpw9.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ W116 (1972—1980) 479 035 kusov z toho 450SEL 6.9 7380 kusov

Prvá oficiálna S-klasse.

Novo vyvinutá generácia najvyššej triedy medzi vozidlami Mercedes Benz bola verejne predstavená v septembri v roku 1972 . Prvá oficiálna S - klasse trieda ( interne označená ako W116 ) viedla k ukočeniu modelového typu W108/109 a zavedeniu nových modelov 280S , 280SE a 350SE . O pol roka neskôr bola nová S - klasse ponúkaná so silnejším motorom s obsahom 4,5 litra Osemvalec do V ktorý bol paralerne montovaný do typu R107, 450SL a 450SLC . V tejto dobe , kedy bol predstavený model 450SE sa tiež začala vyrábať predĺžená verzia s označením 450SEL . Rázvor bol rozšírený o 100 mm , čo umožňovalo zadným pasažierom viac miesta pre nohy. Táto predĺžená verzia bola zo začiatku v ponuke iba s týmto motorom. V novembri 1973 bol predstavený model 350SEL , 280SEL až v máji 1974 . Pozoruhodný technický krok vpred u limuzín W116, bolo zavedenie nového zavesenia prednej nápravy s dvoma priečnymi ramenami, ktoré poskytovali oveľa viac zlepšení pri riadení vozidla. Toto zavesenie prednej nápravy bolo tiež prvýkrát použitých v type C111 . S - klasse tiež reprezentovala najmodernejšiu technológiu v pasívnej bezpečnosti. Mnoho týchto bezpečnostných prvkov bolo prvýkrát použité pri konštrukcii modelu 350SL . A z tohto typu boli potom prevedené na limuzíny W116 . To obsahovalo napr nádrž , ktorá bola umiestnená nad zadnou nápravou (presunutá z miesta kde je rezervné koleso ) , silno čalúnená palubná doska , štvorramenný volant s vankúšovou plochou , ktorá maximálne zvyšovala tlmenie nárazu .
Priekopníkom tejto doby bola W116 , ktorá obsahovala najviac zlepšení, ako žiadne iné modely Mercedes. Bol vyvinutý pevnejší interiér pre pasažierov, ktorý obsahoval vystuženú konštrukciu strechy, vystužené boli tiež dvere a nosné stĺpiky strechy. Energiu pohlcujúce predné a zadné nárazníky, ktoré boli odskúšané pri " crash " testoch .

6.9 toto magické číslo, ktoré sa tak nezmazateľne zapísalo do histórie automobilizmu ako označenie pre najvýkonnejší sedan 70-tych rokov. Cieľom konštruktérov bolo nielen nadviazať na tradíciu modelov 600 a 300 SEL 6.3, ale aj urobiť krok vpred použitím najmodernejších technológii, ktoré mali dozaista v tomto vozidle svoje miesto. A tak sa v roku 1975 zrodila ďalšia z legiend, vo februári predséria a v septembri sa rozbehla výroba 450SEL 6.9.

V roku 1975 bola predstavená verzia 450SEL 6.9, ako nástupca legendy 300SEL 6.3. Motor obsahu 6,9 l bol vyvinutý na báze motora 6,3. Jeho výkon je 286 PS. Špičkový komfort prinieslo hydropneumatické perovanie s nastavovaním záťaže, ktoré bolo po prvýkrát použité v autobusoch Mercedes-Benz. Ďalší komfort bol už štandard v tomto top modeli. Bolo to napríklad centrálne uzamykanie, klimatizácia, koža, stierače svetiel atď. 450SEL 6.9 litra bol Mercedes, z ktorého bolo vyrobených len málo kusov, za 4,5 roka tohto modelu celkom 7380 kusov, a to z dôvodu jeho ceny, ktorá prevyšovala dvojnásobok "normálnej" limuzíny s motorom 350SE.
Jeho výkon bol skôr určený na pohodlné a rýchle cestovanie po diaľnici a verte, že vo svojej dobe nemal tento žrút kilometrov žiadnu konkurenciu. Pre amerických zákazníkov bola 6.9 ešte príťažlivejšia nielen vďaka koncepcii, ktorá plne vyhovovala ich štýlu jazdy, ale hlavne kvôli exkluzivite, pretože na tento model boli udané výrobcom vývozné kvóty 100 vozidiel ročne. Takže 6.9 sa stala v USA vrcholným symbolom moci a spoločenského významu a preto bola kopa američanov ochotná zaplatiť sumu oveľa vyššiu než už aj tak dosť vysokú predajnú cenu v USA.
O prevod výkonu a krútiaceho momentu na zadnú nápravu sa starala trojstupňová automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu, ktorá zabezpečovala ďaleko plynulejší chod ako štvorstupňová automatika modelov 600 a 300 SEL 6.3 (Úplne rovnakú prevodovku mali všetky osemvalcové W116, šesťvalec 2.8 a americká 300 SD, sa dodávali so štvorstupňovým automatom, ktorý bol tiež vybavený meničom krútiaceho momentu).
Výrobcom udávaná maximálna rýchlosť 225km/h bola údajne väčšia a to viac než 230km/h a údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h je vierohodných 7.4 sekúnd aj napriek obrovskej celkovej hmotnosti 2420 kg. Podľa majiteľa v ČR (v ČR sa vie o 3ks a z toho 1ks by mal byť v špičkovom stave) údaj o spotrebe 16L/100km treba brať s rezervou tá sa podľa jedného z majiteľov pohybuje od 17-23L.

Medzi novembrom 1975 a februárom 1976 bol systém vstrekovania pri motoroch 2.8, 3.5, 4.5 prerobený kvôli prísnejším emisným limitom, ktoré sa stávali štandardom pre mnoho európskych krajín. Pôvodný systém vstrekovania D-Jetronic bol nahradený novším typom: Bosh K-Jetronic, ktoré bolo stále mechanické. Motory boli tiež pozmenené. Kompresia pri motore 2.8 a 3.5 bola pozmenená. Pri motore 2.8 s karburátorom bol kompresný pomer tiež zmenený a tým pádom sa znížil výkon, ale to bolo za dva roky (v máji 1978) vrátené na pôvodnú kompresiu a výkon.

V máji 1978, W116 bola rozšírená o ďalšie typy motorov. Nový model 300SD dostal vďaka svojej spoľahlivosti rovnakú publicitu ako model 450SEL 6.9 litra, pred 4 rokmi.
300 SD bol určený výhradne na export do USA a Kanady. Úplne prvýkrát bol použitý dieselový motor pre vysokú triedu ako je S-klasse. Rodina naftových motorov s obsahom 3,0 5-valec, bola predtým použitá v modeloch 240D 3.0 a 300D. S pridaním turbodúchadla motor dosahoval výkon 115PS neskôr 121PS.
Vďaka vysokému krútiacemu momentu a cieľovému trhu ( 300 SD bolo určené len pre severoamerických zákazníkov ) bol tento model dodávaný výhradne so štvorstupňovou automatickou prevodovkou . 300 SD schádzal z liniek od roku 1978 až do konca výroby rady W116 v roku 1980 , kedy bol nahradený novým modelom W126 a posledný kus W116 , ktorý v roku 1980 opustil továrenské linku v Stuttgarte , bol turbodiesel 300 SD .

Motory a označenia: S 280 sedan 2,8 L R6, 280 SE sedan 2,8 L R6, 280 SEL 2.8 L Sedan R6, 350 SE sedan 3,5 L V8, 350 SEL Sedan 3.5 L V8, 450 SE sedan 4,5 L V8, 450 SEL Sedan 4.5 L V8, 450 SEL 6.9 V8 6,9 L, 300 SD sedan 3.0 L turbodiesel R5 (Iba USA a Kanada)
Prevodovky: 3st a 4st. automaty s meničom krútiacoho momentu, 4 a 5st. manuálne,
Motor: 6,9 V8 - 6834 cm3/286PS pri 4250 ot/min, 550 Nm pri 3000 ot/min.
Motor:300SD - R5 diesel, 2998 cm3/122PS pri 4350ot/min, 230Nm pri 2400 ot/min
Top speed: 300SD - 165km/h,
6,9 V8 225km/h, 0-100km/h 7,4s

[img]http://imageshack.us/a/img43/636/ncpc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/4260/73k2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/2757/lzza.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img30/1149/6fqu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/7708/c1h9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img4/2240/w8s8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img513/3165/252w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/6892/is6o.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Chevrolet Corvette (1953–1962) 14531 kusov

Zdá sa to neuveriteľné, ale vlastne prvým čistokrvným americkým športovým automobilom bol až Chevrolet Corvette, ktorý bol predstavený na výstave Motorama počiatkom roku 1953.

Americká produkcia áut a nielen športových z rokov 50-tych až po tie 70-te je niečo čo dnešného moderného a praktického človeka fascinuje a minimálne vyvolá mnoho otázok, obdivu a úžasu. Americké vozy tých čias sú neuveriteľné, veľkorysé a odvážne. Svedčia o dobe aká bola a ktorá sa už nikdy nevráti, pre mnohých Američanov zlaté časy.

Voz pomenovaný podľa rýchleho delového člnu, síce pôsobil na návštevníkov ako magnet, ale nebol na predaj. Až veľký záujem spôsobil, že GM sa rozhodlo pre malú sériu. Ešte v tom roku bolo predaných 300 kusov a v roku nasledujúcom 3640 kusov. Pre GM to bola kvapka v mori, ale GM sa rozhodlo vo výrobe pokračovať. Prvá verzia s oblou laminátovou karosériou bola pre zákazníkov ťažko zaraditeľná. Až úpravy karosérie v roku 1956, spolu s použitím silného vidlicového osemvalca v spojení a manuálnou trojstupňovou prevodovkou, miesto pôvodného radového šesťvalca s automatom, vytvorili z Corvetty pravý športiak s poriadnym záťahom. A zabralo to. V roku 1962 sa už predalo 14,5 tis. Chevroletov Corvette, ktoré sa už pomaly začali stávať legendou. A tie najobľúbenejšie verzie, ako Sting Ray, mali ešte len prísť.
Najobľúbenejším odtieňom mimoriadne vypracovaného a pre mnohých úchvatného interiéru Corvette bola rozhodne červená farba v ktorej vnútrajšok auta vyzeral skutočne interesantne.
Musel to byť naozaj zážitok, viesť toto krásne auto a len tak vo dvojici vyraziť na výlet a rozhliadať sa z pohodlných sedačiek do okolitej krajiny...

Corvetta prvej generácie prešla niekoľkými zmenami v roku 1956 karosériu zrekonštruovali pribudol už spomínaný motor V8 s trojstupňobou prevodovkou a auto bolo schopné dosiahnuť 190km/h. Vylepšili sa postranné časti, na objednávku sa dodávala snímateľná pevná strecha. V roku 1958 pribudla štvorica svetlometov. V roku 1961 bola opäť vylepšená karoséria vrátane zadnej časti. V roku 1962 bol motor ešte zväčšený na 5,3L a v kombinácii so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou a Corvetta dosahovala až 241km/h, aby sa v roku 1963 zrodil fenomén s názvom Sting Ray, ale to je už iná kapitola.

Motor 1953: 3,8L, R6 OHV/112KW-4200ot/min, 1955:4,3 V8/145-180KW, 1957:4,6L/V8 160-235KW, 1962: 5,3L V8/190-270KW
Prevodovka: automatická dvojstupňová, 1956 3st. manuálna, 1958 4st. manuálna,
Pohon: zadných kolies
Podvozok: z oceľových profilov
Zavesenie: vpredu lichobežníkové s vinutými pružinami, vzadu polelipsové perá,
Brzdy: bubnové
top speed: 169km/h, 0-100 11,1s, 5,3L V8/270KW, 241km/h

[img]http://imageshack.us/a/img19/6629/hp20.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/1528/auu6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/2691/42b9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/2505/4zxk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img404/8339/sdgu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/2633/2gwl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/1513/0hfo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/7135/lm6z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/6606/ai8g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img21/1007/s9f8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/1983/5mie.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/1332/wkpi.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CHEVROLET Corvette Sting Ray (1963-1967) 118 964 kusov

Ako ja toto auto milujem, tá úžasná fantázia zo 60-tych rokov, je stále tak úžasná ako aj fantastická.

To boli časy. Športové automobili 50-tych a 60-tych rokov vyžarujú nostalgické posolstvá. Vyvolávajú spomienku na vavrínové vence, kockované zástavky a bravúrnych jazdcov. Očarujúci, nevinný svet, keď muži boli ešte mužmi, autá boli autami a dievča na sedadle spolujazdca vždy malo na hlave šatku a na krku perly..

Fanúšikovia Corvetty majú svoje obľúbené obdobie, pre niektorých je to prvá generácia z roku 1953 so svojimi čistými líniami, iní dávajú prednosť slávnym modelom z rokov 1956-62. Ale pre mnohých nastal zlatý vek Corvetty v roku 1963, keď sa zrodil Sting Ray. Pri tomto modeli sa názov Sting Ray písal ešte oddelene a znamenal Raja - Raje patria k najpôvabnejším morským tvorom. A skutočne sa na ňu aj podobal svojim pôvabom, ale bolo to aj žihadlo (Sting). Pri neskoršom modeli Chevrolet Corvette (C3) sa už názov písal jednoslovne - Stingray.

Reakcia verejnosti na model Sting Ray bola natoľko pozitívna, že v továrni v St. Louis zaviedli dvojzmennú prevádzku a stále nedokázali uspokojiť dopyt.
A čo robilo a stále robí Sting Ray takým výnimočným a žiadaným? Model Sting Ray je totiž neuveriteľne krásny v dvoch úžasných vyhotoveniach a to zmysluplnom kupé a dvojmiestnom kabriolete, ktorý priam volal po vzrušujúcej jazde.

Prvú Covettu v roku 1953 navrhol Harley Earl a zožala obrovský úspech. Na začiatku 60-tych rokov sa na výrobnej linke objavila kompletne prerobená verzia tohto modelu. Po zmene dizajnu mal model C2 (Sting Ray) premiéru v roku 1963 a opäť veľmi úspešnú. Otcom Corvetty bol inžinier Zora Arkus-Duntov pôvodom Belgičan, mienil dosiahnuť to, aby Sting Ray ponúkol lepšie usporiadanie interiéru ako predchodca a aby sa lepšie ovládal. To sa mu podarilo aj napriek tomu, že auto malo o 10cm kratší rázvor ako predchádzajúca generácia. Podvozok dostal nové panelové šasi a v zadu nezávislé zavesenie vo forme výkyvných polonáprav.

Dizajn Bol majstrovským dielom Billa Mitchella a Larryho Shinoda. Za obdobie jeho výroby sa jeho klasické línie zovňajšku takmer nemenili. Iba verzia kupé mala v roku 1964 drobnú, ale nápadnú zmenu. Mitchell pôvodne trval na tom, že zadné okno má byť delené. Obmedzovalo však výhľad, preto zaviedli okno celistvé. Mitchell mal nakoniec aj tak posledné slovo, súčasní zberatelia totiž najviac zháňajú exempláre s deleným zadným oknom, tie vyrobené pred rokom 1964. Modely 1965 sa zvonku zmenili teiž len nepatrne. Najviditeľnejšie boli tri vzduchové otvory na predných blatníkoch. Predtým mali Corvetty na tomto mieste len prelisy bez otvorov, rovnaké to bolo aj s prelismi pri strešných stĺpikov.

Tento Sting Ray s laminátovou karosériou s podvozkom s nezávislým zavesením všetkých kolies nepodedil nič s predchádzajúcich Corvett. Vedúci návrhár Mitchell bol voči európskym autám vnímavejší ako predchodca Harley Earl, tak mal Sting Ray svoju vlastnú výraznú osobnosť a zároveň bolo vidieť štýlové jemnosti Jaguara typu E (ďaľšia fantázia na kolesách), ktorého bol Mitchell nadšeným vlastníkom. Voz bol vyrábaný aj ako dvojmiestny roadster a ani jemu nechýbali elegantné rysy. Na želanie sa k nemu dodávala odnímateľná pevná strecha (hardtop). Vstrekovanie paliva, zavedené v roku 1957, zostalo do roku 1966 iba na zvláštnu objednávku.

Karoséria: dvojdverový športový kabriolet alebo kupé so šikmou splivájúcou zadnou časťou,
Konštrukcia: laminátová karoséria, lisovaný skriňový oceľový podvozok v tvare X
Motor:V8 OHV - Small-Block V8 327 in³ (5359cm3): V8 1963-1965 250 hp (186 kW), 1963-1967 300 hp (224 kW), 1963 340 hp (254 kW), 1965-1967 350 hp (254 kW), 1964-1965 365 hp (272 kW), V8 FI 1963 360 hp (268 kW), 1964-1965 375 hp (280 kW)
Big-Block V8 396 in³ (6495cm3): V8 1965 425 hp (317 kW),
Big-Block V8 427 in³ (7008cm3), 1966-1967 390 hp (291 kW), 1966 425 hp (317 kW), Big-Block Tri-Power V8 1967 400 hp (298 kW), 1967 435 hp (324 kW)
Prevodovka: štvorstupňová synchronizovaná mechanická alebo automatická Powerglide
Pohon zadných kolies,
Zavesenie: nezávislé na všetkých kolesách, vpredu ramená s vinutými pružinami, vzadu priečne listové pružiny
Brzdy: bubnové po roku 1965 kotúčové na všetky kolesá.
Top speed: 7,0L 245km/h, 0-100 5,6s, 5,3L 225km/h 0-100 6,1s

Corvette Stingray 1964


[img]http://imageshack.us/a/img23/4508/sz1q.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/8715/yjv3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img545/4097/nihy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/3005/x5g9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/5711/2dh2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img34/1122/q8uh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/8296/crtj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/2705/ez0o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/3485/fxpg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/6343/73g8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/2252/3n28.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img89/8373/o6m5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/7905/uvmt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/4820/f35.JPG[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/7097/8byg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/6985/5hko.JPG[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/5327/1k96.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/1599/9zr9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/5249/pgqe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/467/gm6a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/2126/m3yr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img809/8665/uam1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/7516/fc61.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.11.2013 20:41, upravené celkom 2 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

:3035: :3035: :3035: :3035:
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CHEVROLET Corvette (1968-1982) 542 741 kusov

Šéf projektu Corvette, americký konštruktér belgického pôvodu Zora Arkus-Duntov (1909-1996), sa pustil do vývoja tretej generácie Corvetty s označením Corvette C3 a tá dosiahla rekordné predaje (v roku 1969 takmer 54-tisíc predaných vozidiel). Išlo o rýchly športový automobil s bohatou ponukou motorov a ktorý bol pritom veľmi pohodlný.

Chevrolet Corvette tretej generácie (C3) dostal pre modelový rok 1968 výrazne zmenené tvary karosérie od desingéra Davida Holla, ktoré urobili z Corvetty opäť veľmi žiadaný športový voz. Jeho "žraločie" tvary vychádzali z konceptu Mako Shark II z roku 1965. Kombinácia ostrých a oblých línií, nízky predok a výrazné "žiabre" na bokoch k odvetrávaniu motorového priestoru silne pripomínali obávaného morského dravca. V dlhej špicatej prednej časti boli, rovnako ako u druhej generácie, výklopné svetlomety (tentoraz ovládané pneumaticky) a na krátkej zadnej časi kruhové koncové svetlá. Zmenil sa aj interiér vozidla a až do roku 1972 sa karoséria prakticky nezmenila.

S príchodom tretej generácie v roku 1968 stratili vozidlá Chevrolet Corvette označenie Sting Ray, ale o rok neskôr bol tento názov znovu oživený, tentoraz v trochu zmenenom tvare Stingray (jednoslovne pred tým Sting-Ray), čo v angličtine znamená Raja (nádherný morský živočich). Nápis sa objavil na bokoch, tesne nad vzduchovými výduchmi. Novinkou sa stali odnímateľné strešné panely u verzie kupé.
Vezia Stingray priniesla rozšírenie ponuky výbavy v podobe klimatizácie a rôznych iných prvkov. Rôzne prevody zadnej nápravy, spolu so širokou ponukou motorov.

Poslednou štylistickou úpravou Chevroletu Corvette C3 (meno Stingray sa prestalo používať) bolo v roku 1978 veľkoplošné zadné okno (fastback), nahrádzajúce zvislé sklo, skryté medzi pretiahnutými bočnými stĺpikmi. Zmenami prešiel aj interiér, vrátane prístrojovej dosky s lepšie čitateľnými ukazovateľmi. 25. výročie od začatia výroby Corvetty oslávil Chevrolet obmedzenou sériou v dvojfarebnom prevedení (hore strieborná, dole šedá), nazvanú Silver Anniversary.

V roku 1980 bola upravená aerodynamika Corvetty a znížila sa ich hmotnosť. V polovici roka 1981 bola výroba presunutá zo St. Louis do Bowling Green v Kentucky a karburátory nahradilo vstrekovanie paliva Cross-Fire. Jedinou voľbou prevodovky bola štvorstupňová automatika. V poslednom roku výroby vznikla obmedzená zberateľská séria (Collector Edition). Zaujímavé je porovnanie ceny: v prvom roku výroby stál základný model 4663 dolárov a v roku 1982 18290 dolárov.

Motory a prevodovky:

Motory a podvozkové diely boli v podstate prevzaté z C2 . Prehliadka motorov na pohon C3 začína štandardným Small - Block V8 327 ( 5,4 litra ) s výkonom 300 alebo 350 koní ( 224 / 261 kW ) . Už po roku bol objem zvýšený na 5,7 litra s rovnakými výkonmi ( v roku 1970 dokonca 370 k ) , potom ale kvôli prísnym emisným predpisom , prechodu na bezolovnatý benzín a novému systému merania SAE výkony klesali ( najnižší 165 kv roku 1975 ) . Zákazníci , ktorým to nestačilo boli uspokojení sedemlitrovým motorom Big - Block V8 427 s výkonom 390 k ( 287 kW ) a vo verzii Tri- Power až 435 K. Na vrchole ponuky stál celohliníkový motor ZL1 , montovaný do rovnomenného špeciálu . V rokoch 1970-74 sa Corvetty ponúkali aj s motorom 454 V8 , ktorý mal objem valcov rekordných 7,4 litra . Corvetty C3 sa dodávali štandardne s manuálnymi štvorstupňovými prevodovkami a automatické boli montované na želanie.

CHEVROLET Corvette C3 Stingray


[img]http://imageshack.us/a/img854/2968/703w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/2041/raq3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/9808/6nmo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/2029/joue.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/5408/nzz0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/8435/kj41.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img196/2678/9h4e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/7882/eg6z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/3576/py68.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/2010/bbx6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/5421/dn56.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/5858/qosc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img196/6761/s8c8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/9404/f91m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/4118/gp95.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/5827/qmdg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/5940/w42u.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.11.2013 20:44, upravené celkom 4 krát.
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Americke auta ma vzdy dostanu, kto pozera na History Channel sympataka Danny Kokera a jeho autaky, pride si na svoje :3035:

Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

STUTZ Blackhawk (1971–1987) 500 až 600 kusov

STUTZ.
Stutz veľkolepý názov pre veľkolepé auto. Naplnenie automobilového umeleckého sna. V talianskom štýle. Plnom vášne. Charizmatický s výraznou individualitou.
Stutz Grand Touring je auto pre život vo veľkom štýle. Má jedinečnú atmosféru, ktorá ukrýva tajomstvo večnej mladosti. Dokonalé spojenie komfortu, bezpečnosti, štýlu a luxusu.
Úsilím a prácou nebolo šetrené na žiadnom detaile, bez ohľadu na to, aký je malý a prehliadaný. To je tento fantastický automobil Stutz.


STUTZ Blackhawk je zvláštne extravagantné auto, možno je to viac ako len obyčajné auto, ignoruje "zabehnutý vkus" a ide si svojou cestou, je na ňom mnoho krásnych detailov a zaujímavých riešení. Mám ho rád, pretože je výnimočný a mimoriadne kvalitne remeselne spracovaný. V tomto smere sa mu môže rovnať len máloktoré auto.

Blackhawk debutoval v januári 1970 na Waldorf Astoria v New Yorku. Ceny sa pohybovali od 22.500 USD do 75.000 USD . Najprv boli všetky modely Blackhawks kupé, a vzácne sedany boli vyrobené neskôr.
Stutz Blackhawk bol americký luxusný automobil vyrábený v rokoch 1971 až 1987 . Okrem názvu nemá nič spoločné s pôvodným Stutz Blackhawk z rokov 1929-1931. Stutz Motor Company bola oživená v auguste 1968 v New York City bankárom James O'Donnellom, ten sa spojil s dizajnérom Chryzleru Virgilom Exnerom, ktorý navrhol nový Blackhawk. Exnerov dizajn zahŕňal rezervnú pneumatiku, ktorá vyčnievala cez veko kufru, masívnu mriežku a okrúhle stojace svetlomety.

Auto malo ponúknuť exkluzivitu, a napriek tomu umožňujúcu ľahkú údržbu. V USA na zákazku postavený voz, s karosériou vyrobenou v taliansku, ktorá bola spojená s platformou GM. Verzie Convertible boli nazývané D'Italia a Bearcat. Stutz Blackhawks sa stal automobilom elity zabávačov, hercov, boháčov a zaujímavých osobností tohto sveta. Je opradený priam legendami a rôznymi príbehmi. Do roku 1976 Stutz predal 205 Blackhawks ktorých karosérie boli asi šesť mesiacov ručne stavané v Taliansku a ktoré boli odoslané do USA. Do apríla 1980 bolo 350 Blackhawks predaných a výroba skončila v roku 1987 a približne 500 až 600 vozidiel bolo vyrobených.

Karoséria z extra kvalitnej ocele s dĺžkou takmer 5,8m, ručne stavaná v Carrozzeria Padana v Modene, Taliansku, a od roku 1972 v Carrozzeria Saturn v Cavallermaggiore, v blízkosti Torina v Taliansku. Blackhawk používal pohonné ústrojenstvo Pontiacu Grand Prix, motor 7,5 L (455 in3) V8 motor a GM TH400 3-stupňovú automatickú prevodovku. So svojím motorom ladeným na 425 hp (317 kW) a 570 N/m, 2300 kg vážiaci Blackhawk zrýchlil na 60 mph (97 km/h) za 8,4 sekundy a dosiahol 210km/h (130mph). Neskôr Blackhawks používal motory Pontiac 403 a 350 a tiež Ford, Chevrolet a Cadillac motory.

Ručne robený Blackhawk mal 18-22 vrstiev ručne nanášaných náterov, ktorých aplikácia trvala šesť týždňov. Celkový výrobný čas pre každé vozidlo bolo viac než 1500 hodín. V roku 1980 bol Blackhawk prebudovaný na podvozok Pontiac Bonneville.

Exnerov dizajn zahŕňal rezervné koleso, ktoré vyčnievalo cez veko kufra a voľne stojace svetlomety. Viečko palivovej nádrže bolo umiestnené v strede náhradnej pneumatiky na prvých modeloch. V interiéri nechýbali 24 - karátovým zlatom pozlátené detaili, obloženie tým najkvalitnejším drevom ako javor, alebo njvzácnešie orechové drevo a sekvoj. Connolly leather kožené sedadlá a palubná doska, označenie prístrojov v angličtine a taliančine, jemná vlna alebo norok, zapaľovač a skrinka. Hodiny v náboji volantu pri niektorých novších modeloch. Ďalšie osobitné črty zahŕňali automatické ovládanie svetlometov so senzorom šera, natáčanie svetlometov, BILEVEL automatická klimatizácia, Superlift vzduchové nastaviteľné shockabsorbers, Safe - T - Track Diferenciál s obmedzeným preklzom, elektrické strešné okno, tempomat, centrálne zamykanie, alarm proti zlodejom, efektné výfukové potrubie po stranách, high - end Lear Jet AM / FM 8 - quadrofonické ozvučenie. A mnoho iných špeciálnych doplnkov.

Elvis Presley, Al Pacino, Johnny Cash, Erik Estrada, Larry Holmes, Jerry Lewis, Willie Nelson, Lou Brock, Isaac Hayes, Muhammad Ali, George Foreman, Tom Jones, Billy Joel, Elton John, Paul McCartney, Wayne Newton, Barry White, H.B. Halicki, Dick Martin, Sammy Davis Jr, Dean Martin, Johnnie Taylor, . Ďalej iránsky šach, kráľ Saudskej Arábie Fahd, marocký kráľ Hussein, a mnoho iných slávnych a bohatých ľudí sveta vlastnili a niektorí dodnes vlastnia STUTZ Blackhawk.

Stutz Motor Company bola výrobcom luxusných vozidiel so sídlom v Indianapolis, Indiana, USA. Výroba bola zahájená v roku 1911 a pokračovala až do roku 1935. Značka sa opäť objavila v roku 1968 pod záštitou Stutz Motor Car of America, Inc, a nanovo začala definovať moderný retro vzhľad. Hoci spoločnosť je stále aktívna aj dnes, skutočný predaj vozidiel vyrábaných továrensky spoločnosť ukončila v roku 1995. Vďaka svojej histórii, bol Stutz známy ako výrobca rýchlych áut (prvé americké športové auto) a luxusných vozov pre bohatých a slávnych.


Kráľ kráľov Elvis a jeho Stutz:
[img]http://imageshack.us/a/img546/5817/juqq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/5051/qq8h.jpg[/img]

STUTZ Blackhawk 1974


[img]http://imageshack.us/a/img23/3088/yhws.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/2985/x7qh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/3888/r32e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img689/1756/b0i8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/2262/ysv0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/8610/rwyk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/5472/ibbf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/999/6dhp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/3341/zsnj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/4884/de6y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/2084/3zjh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/5840/r5td.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/3285/zw45.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img404/9892/e1mx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/5836/0dha.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img194/9908/t2tm.jpg[/img]



Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Ford Fairlane 500 Skyliner (1957-1959) 48394 kusov

Auto bolo pomenované podľa vili Henryho Forda, Fair Lane. Do roku 1958 sa voz volal Ford Fairlane 500 Skyliner, v roku 1959 sa stal Ford Fairlane 500 Galaxie Skylinerom.

Ford týmto modelom spôsobil naozajstný rozruch, lebo nástup Forda Fairlane Skyliner bol skutočne okázalo senzačný. "Jediná tuhá zaťahovacia strecha na svete", ako to Ford označoval v reklamných materiáloch, bola založená na skoršom vývoji. Tento projekt sa ukázal byť stopercentným úspechom a dokonale vynahradil dvojmiliónové investície do vývoja pozoruhodného automobilu, akým Skylainer nesporne je.

Každý z troch modelových ročníkov Skylinera mal svoju vlastnú identitu. Originál z roku 1957 mal lem po celej dĺžke, vzadu vyhnutý hore, mriežka chladiča mala na prednej časti po celej šírke voza jednoduché žalúzie. V roku 1958 lem revidovali, kapota bola opatrená nasávacím vzduchovým otvorom a objavili sa dvojité predné svetlá (mriežka pripomínala Thanderbird z roku 1958). Ďaľšie úpravy nasledovali v roku 1959, keď éra Skylinera vyvrcholila.

Dvíhanie kapoty umožňovalo 186m elektrických káblov, 10 relé, 10 koncových vypínačov, 4 brzdiace motory, 3 hnacie motory a 8 prerušovačov okruhov. Napriek tejto zložitosti bol mechanizmus prekvapivo spoľahlivý.

Interiér tohto nádherného auta Skyliner bol luxusne vybavený, farba ladila s farbou sedadiel, volant mal posilňovač podobne ako brzdy. Nechýbala automatická prevodovka Cruise-O-Matic.
Konštrukcia: oceľový skriňový podvozok, oceľová karoséria
Motor: V8 OHV 4,5L/190HP/4500ot, 4,8L/200-212HP/4500ot, 5,1L/245HP/4600ot, 5,4L/225-265HP/4600ot, 5,8L/300HP/4600ot
Prevodovka: trojst. mech. a voliteľným rýchlobehom, alebo automatická
Brzdy: bubnové
top speed: 165-185km/h

[img]http://imageshack.us/a/img14/8047/e4gn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/1028/zrha.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/4338/63cx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/6743/y1va.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/908/crkk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/148/rybw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/1608/u4ww.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/109/8a4z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/258/k9qv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/6558/e24m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img163/3618/rdw6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/9610/0iom.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných