Passat 1,9TDi kolisavy vykon/nefunkcny tempomat

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pietroocta
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.11.2010 23:59
Zdieľať na Facebook

Passat 1,9TDi kolisavy vykon/nefunkcny tempomat

Príspevok od používateľa pietroocta »

Dobry den. Uvodom popisem auto:jedna sa o passat rv.2006 1,9Tdi 77kW s kodom motora BKC.
Auto ma najazdenych 180 000km,Uz nejaku dobu co nanom jazdim pozorujem zvlastnu vec.:
Znicoho nic prestane fungovat tempomat(niekedy aj pocas jazdy ked mam tempomat zapnuty tak sa jednoducho vypne) a auto vtedy straca vykon sposobom ze po stlaceni plynu netaha kontinualne,ale do cca 2300-2500ot/min ide tak akoby ste plyn pridavali po trochach ze vzdy na chvilku zastavite nohu.od tych otacok uz taha normalne az po 4000 bez zmeny co som skusal.takto ma drazdi niekedy aj 300-500km,potom sa rozhodne ze ma svoj den a ide normalne aj 2000km. na diagnostike sme z neho nedostali ani jeden chybovy kod.A vraj mi to viac dymi ked mi netaha,co ale moze byt sposobene tym ze viac prisliapnem plyn.inak som nic zvlastne nespozoroval.
pietroocta
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.11.2010 23:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietroocta »

Nikoho nic nenapada co by to mohlo byt? :..: :..: :..:
pietroocta
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.11.2010 23:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietroocta »

No problem sa posunul na novu uroven...zacal som si vsimat ze mi ide tazsie radit.spiatocka takmer vzdy cez zuby a 3 taktiez.spojkovy pedal asi o 1/2 ostal zatlaceny.len tak som ho nohou podvihol..radenie ide normalne,auto taha a tempomat funguje.toto sa zopakovalo asi o 600km.pedal klesol voci normalnej polohe o trosku (radenie ok) no vykon dole a tempomat off.doslo to az na uroven kedy sa mi opat zacalo zle radit.pedal som zas podvihol a setko ok,ako vykon,tak i tempomat a radenie. (som chcel vedie ci to suvisi s tym vykonom a vyzera to ze ano,aj ked nechapem preco.-tomu tempomatu ze nefunguje ked je spojka "stlacena" rozumiem,no vykonu nie)a teraz otazka preco pada ten pedal.spojka je hydraulicka,takze asi spojkovy valec (hlavny/pomocny???)skuste pls poradit,lebo ja ozaj len cistou dedukciou dochadzam k takemuto zaveru.da sa to nejako skontrolovat??dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spojkový pedál je súčasť menežmentu a je sledovaný RJ a samozrejme berie do úvahy stav aktivity pedálu z hladiska potrieb motora a logicky aj systému tempomatu.Diagnostika má priamo v popise práce sledovanie jeho stavu v kanáli 006 druhá hodnota
xx1 brzdové svetlá aktívne
x1x pedál brzdy
1xx pedál spojky aktívny
1- značí aktívny
pietroocta
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22.11.2010 23:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietroocta »

takze ak sa snazim pochopit co si mi napisal tak mi vychadza ze na diagnostike uvidim ci si prassatik mysli ze ma spojku stlacenu,alebo nie (preto mi vypne tempomat aby som nespohodlnel velmi)a co sa tyka priamej kontroly "hydraulickych komponentov" co som pisal tam je mozne nieco zistit? pytam sa mozno trosku hlupo,ale itckar je iteckar.este ked davas stavy 0/1 tak som ok ale potom sa stratim :D .mozno preto si to nevsimimli ani v servise na diagnostike,lebo to ze mam stlacenu spojku sa zrejme nehlasi ako zavada.takze sa mozno s mojimi dedukciami dostanem aj k vyrieseniu problemu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O IT čkára netreba mať obavu si myslím.K spojke samotnej je tak trocha ťažké sa vyjadrovať nakoľko sa dej odohráva medzi hlavným valčekom na ktorý pôsobíš pedálom a valčekom ktorý ten tlak hydraulický tlak prenesie na spojku.Za normálnych okolností je hydraulická kvapalina bez vzduchu,ten spôsobí podobné problémy.
Zámerne samotnú spojku nespomínam,kým je v hre možnosť lacnej chyby.Najjednoduchší spôsob ako sa dostane vzduch do kvapaliny je že ho tamsám natlačíš v momente keď klesne neprípustne nízko hladina brzdovky.Tá je spoločná,ale predsa riešená tak,že prvý nedostatok hladiny zahlási spojka a nie brzda.Doporučujem skontrolovať,prípadne sa pokúsiť o odvzdušnenie spojky na pracovnom valčeku na spojke.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 45 neregistrovaných