pomoc pri zaslepeni EGR koncernovych VW / 1,9TDI PD...
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
tak v tomto mas pravdu ! Urcite budu parohy teplejsie pri funkcnom egr...kaskaderTN napísal:Laura, máš pravdu, ale skús si chytiť v zime po pár kilometroch so studeným motorom sacie parožie pred odpojením a po odpojení EGR. Je to rozdiel. Nehovorím, že to nejak extra škodí, ale rozhodne to nezvyšuje výkon ani neznižuje spotrebu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 11.01.2010 12:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Tak konkrétne mne na mojej odtahovke Nissan Cabstar 3,0 tdi r.v 2008 odišiel EGR /porucha sa prejavila stratou výkonu/ pri 103 000 km, dal som prvú blombu z tenkého hlinníkového plechu ktorá vydržala cca 1000 km pod zátažou a plech sa prepálil teraz tam mám 4mm hlinníkový plech a pohoda , Nissan ide ako nikdy predtým a spotreba namiesto 15,4 je 13,4 a výkon cca 10 percent išiel hore určite !!! spotreba 13,4 na troj odtah je myslím si velmi fajn ... TAK A TERAZ PISTE INZINIERI VASE DOTAZYkaskaderTN napísal:1. Spaľovací priestor je stavaný na určitú teplotu nasávanej zmesi.tritonsf napísal:a koli comu este? utesnene to bolo aj pred tym dobre........podla mna ked motor dycha cisty vzduch a nie splodiny tak ma logicky aj vyssi vykon......kaskaderTN napísal:ťahá ti lepšie preto, lebo si to utesnil. Zaslepenie nemá na výkon žiadny citeľný vplyv. EGR tam nie je len kvôli ekológii, ako si mnohí myslia.
2. Predpokladám, že hoci to laura s turbom merali, občas to do núdzaku hodí. A Murphyho zákony poznáme..
To, že po odpojení EGR vzrastie výkon tak, že to spozoruješ, je blbosť. Pri TDI PD v slušnej kondícii to nerozonáš. Motor dýcha čerstvý luft, to je síce pravda, ale o čo viac paliva využije, resp o čo menej paliva vyletí nespáleného komínom? Tak isto by ma zaujímalo, akým spôsobom si zistil zníženie spotreby o 0,2l/100km. Neviem ako ty, ale ja mám spotrebu jednu nádrž 7,5, inokedy 6,3, niekedy menej a niekedy viac. 0,2l sa dá považovať za chybu merania. Jediný prínos laurovej fíčury je, že nebude od oleja ogrcané to, čo má byť suché. A to je presne dôvod, prečo to zaslepím aj ja.
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 25.01.2008 16:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
ja som mal vcera LV-BB a spat priemer 5,8l/100...traja dospely, dve deti, bez batoziny, dialnica do 120-130km/h, kludna jazda, tempomat...ked aj palubak klame, co asi ano...nech 6,0-6,2...co je aj tak na takuto velku karu dobre...mimo rychlostnej cesty/dialnice v uplnej pohode a kludne do 5,8...ked mu dupem na krk max.7 l.mimo mesta samozrejme...
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
na dieselpower.cz to maju v teme, skus zadat len klucove slovo...egr ventil...najdes to tam, keby si ti nedarilo, napis SS,pohladam to ja...kaskaderTN napísal:Chlapi potreboval by som skicnúť tú záslepku medzi vedenie a ventil, alebo aspoň rozteč a veľkosť dier, nemáte niekto? Chcem si to dať vopred vypáliť. Dikes
-
- Príspevky: 1400
- Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
pridavam este postreh ...od zaslepenia a vycistenia parohov sania nabehanych asi 1000km...auto ide rovnako, ziadne rozdiely v pruznosti, akceleracii...spotreba cca to iste, na palubaku trosku menej, ale fyzicky to nemam odmerane, takze deci hore dole je nic...vsimol som si ale ,ze turbo zacalo viac piskat. Na volnobehu ma o cca 90mbar viac, toje zanedbatelne...Piska ale citelnejsie aj vo vyssich tackach...myslim do takych 2000 rpm ho pocut...moze to byt tym, ze je okolo turbiny vacsi obtok spalin z dovodu uzavretia potrubia spatneho vedenia, a pocul som aj nazor,ze zaslepenim hadicky podtlaku je na hadicke podtlaku N75 vacsi podtlak, tym padom su lopatky viac privrete a maju takuto zvukovy kulisu...???...
a este jedna vec...pred cistenim a zaslepenim mi od turba, resp.boxu sania ozyval cudny zvuk pri deceleracii, prudkom ubrati plynu, bud uz pri rozjazde, alebo aj z volnobehu, pridanim plynu...take nejake džudžudžu..ako blow-off...presne podla temy:
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... =p%EDsk%E1
teraz je to ohodne menej, ale to mierne zostalo...moze to byt vlnovec-deravy, resp.spatny naraz tlaku od rotora kiompresora do sacieho potrubia-telesa filtra.
a este jedna vec...pred cistenim a zaslepenim mi od turba, resp.boxu sania ozyval cudny zvuk pri deceleracii, prudkom ubrati plynu, bud uz pri rozjazde, alebo aj z volnobehu, pridanim plynu...take nejake džudžudžu..ako blow-off...presne podla temy:
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... =p%EDsk%E1
teraz je to ohodne menej, ale to mierne zostalo...moze to byt vlnovec-deravy, resp.spatny naraz tlaku od rotora kiompresora do sacieho potrubia-telesa filtra.
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 15.10.2006 15:16 Zdieľať na Facebook
Ja mam vw bora AXR 74 kw,po paru minutach po nastartovani na volnobehu mi zatvori egr na 4,8% a zacne mi motor inac hucat,bude to asi tym ze ten vymenik tepla ktory tento motor ma asi zacne posobit,skoda len ze pri pridani plynu to bezi naspet cize ide mi to len na volnobehu za urciteho rezimu,rozobral som egr a bol zasraty tak 5 mm po obvode aj to som sa cudoval na 11 rocny chod,lebo.nik predtym ho necistil,sanie som nevedel vycistit kedze ten vymenik tepla egru je dost zlozity na pristup rozobrat ho
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Po zaslepení EGR sa nezmenilo nič, len viac počuť turbínu. Moooožno išiel trochu hore výkon, čo by aj mal, keďže turbínou točia všetky plyny, a nie len všetky mínus tie čo išli do EGR, ale ak tam rozdiel je, tak minimálny. Rozdiel v spotrebe som nevidel, ale môže to byť aj tým, že krátko po zaslepení sa robil ECU remaping, po ktorom sa menil aj výkon aj spotreba.
Motor BMW 3,0 135kW. Veľa rokov, veľa kilometrov.
PS: Podľa vyjadrení servisu kde mi to robili, nijaký veľký bordel som tam nemal.
Motor BMW 3,0 135kW. Veľa rokov, veľa kilometrov.
PS: Podľa vyjadrení servisu kde mi to robili, nijaký veľký bordel som tam nemal.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
No vidíš,a tu to všetko začína aj končí,..v neznalosti základných vecí,algoritmov práce
EGR v momente požiadavky pre väčšiu potrebu výkonu EGR zatvorí,takže bodaj by si aj poznal rozdiel.Preto táto veta...keďže turbínou točia všetky plyny, a nie len všetky mínus tie čo išli do EGR,...je nezmyselná
laura píše... pocul som aj nazor,ze zaslepenim hadicky podtlaku je na hadicke podtlaku N75 vacsi podtlak, tym padom su lopatky viac privrete a maju takuto zvukovy kulisu...???...
Zaslepením hadičky sa nezmenia tlakové pomery a celé je to tiež nezmysel.Teoreticky by mohol byť vplyv až v momente ak vacu čerpadlo nestíha a začne každý podtlak chýbať,čo je ale zase len nezmysel,to každý manták zbadá že mu zoslabli brzdy ktoré čerpajú podtlak z toho istého zdroja.
Najviac ma štve že už sa do prepisovanie,remapingov a čipov púšťa každý somár pričom nepozná základné vzťahové veci.Po čase potom oprava a študovanie základných atribútov dát nesedia a ty somár špekuluj aký idiot sa v tom hrabal a čo za paseku tam narobil.
Radšej by robili diagnostiku a problémy hladali a odstraňovali,miesto aby ich robili tým čo po nich prídu. Ak by chyby odstraňovali tak úspešne,ako navonok vyzerá že sú bombový v úpravách (a teda majú všetko v malíčku)tak si zarobia majland. A tu to asi všetko začína,s trochou prehnanosti napísané sa dá naučiť "upravovať" aj človeka ktorý nevie ako motor vyzerá.
EGR v momente požiadavky pre väčšiu potrebu výkonu EGR zatvorí,takže bodaj by si aj poznal rozdiel.Preto táto veta...keďže turbínou točia všetky plyny, a nie len všetky mínus tie čo išli do EGR,...je nezmyselná
laura píše... pocul som aj nazor,ze zaslepenim hadicky podtlaku je na hadicke podtlaku N75 vacsi podtlak, tym padom su lopatky viac privrete a maju takuto zvukovy kulisu...???...
Zaslepením hadičky sa nezmenia tlakové pomery a celé je to tiež nezmysel.Teoreticky by mohol byť vplyv až v momente ak vacu čerpadlo nestíha a začne každý podtlak chýbať,čo je ale zase len nezmysel,to každý manták zbadá že mu zoslabli brzdy ktoré čerpajú podtlak z toho istého zdroja.
Najviac ma štve že už sa do prepisovanie,remapingov a čipov púšťa každý somár pričom nepozná základné vzťahové veci.Po čase potom oprava a študovanie základných atribútov dát nesedia a ty somár špekuluj aký idiot sa v tom hrabal a čo za paseku tam narobil.
Radšej by robili diagnostiku a problémy hladali a odstraňovali,miesto aby ich robili tým čo po nich prídu. Ak by chyby odstraňovali tak úspešne,ako navonok vyzerá že sú bombový v úpravách (a teda majú všetko v malíčku)tak si zarobia majland. A tu to asi všetko začína,s trochou prehnanosti napísané sa dá naučiť "upravovať" aj človeka ktorý nevie ako motor vyzerá.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných