Saab možno vstane z mŕtvych

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

Niekedy treba ludom vysvetlit, ze ich modla bola len priemerna znacka. Vsetko co skonci je lepsie a lepsie... dnes aj o komunizme vedia ludia basnit.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Tak tak, stačilo držať hubu a krok hlavne na prvomájovom sprievode..... a hlavne že byl levný búček a pivo za dvě padesát :28b7: :2f93:
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Turbo sa už objavilo dávno predtým, ale skutočne s masovou produkciou týchto motorov začal zrejme SAAB v jeho legendárnom
SAAB 99 Turbo (1978-1980) 10607 kusov

Saab 99 Turbo(1978-1980):
[img]http://imageshack.us/a/img820/9106/img2152kz.jpg[/img]
Saab 99 Turbo - Top Gear Test Track


Top 10 Turbocharged Cars of All Time

1962: General Motors manufactured the first turbocharged production cars with the Turbo Jetfireengine used in the Oldsmobile Jetfire[1] (a modified version of the turbocharger setup was also used in the Chevrolet Corvair Monza Spyder released a month later).[2] A Garrett AiResearch turbocharger with integral wastegate was used.[3][4][5] Power was significantly increased over the naturally aspirated (non-turbo) engine, however reliability of these engines was poor and the production of the engine stopped in 1963[2][6]
1973: The next mass-produced turbocharged car was BMW's 2002 Turbo, introduced at the 1973 Frankfurt motor show and featuring a 2.0 L (120 cu in) four-cylinder engine.[7] Due to excessive turbo lag, safety concerns and the 1973/1974 oil crisis, the 2002 Turbo was discontinued in 1974.[7]
1974: At the height of the oil crisis, Porsche introduced the 911 Turbo, which was the fastest mass produced car at the time.[8][9] The Porsche 911 has been available with a turbocharged engine for the majority of the years since 1974.[10]
1977: Saab released the Saab 99 model with a turbocharged engine.
1978: Turbocharging returned to American-produced engines, in the form of the Buick Regal V6.[11]

Since 1978, many manufacturers have produced turbocharged cars.


Kompresorová legenda MERCEDES-BENZ 540 K(1936–1940):
[img]http://imageshack.us/a/img163/3672/merc ... pecial.gif[/img]
Mercedes-Benz 540K Pebble Beach 2011


1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder:
[img]http://imageshack.us/a/img822/1289/wb6a.jpg[/img]
1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder


Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket V-8


BMW 2002 Turbo(1973-1974):
[img]http://imageshack.us/a/img19/8162/t0lk.jpg[/img]
BMW 2002 turbo


Porsche 911 Turbo 1972:
[img]http://imageshack.us/a/img5/2523/ab62.jpg[/img]
911 Turbo. The Commencement.


Prvý patent o turbodúchadle pochádza z roku 1905. Prvé turbodúchadlo zostrojil doktor Alfred Buch v roku 1915. Do sériovej produkcie sa turbo dostalo v dvadsiatych rokoch minulého storočia,v nákladných lodiach a neskôr v tridsiatych rokoch v dieselových lokomotívach. Rozmachu turbodúchadiel nastal cez a po II. svetovej vojne. Lídrami bola firma Garrett AirResearch – výrobca turbodúchadiel Garrett, dnes Honeywell a v päťdesiatych rokoch sa do turbodúchadiel pustila aj nemecká Kühnle, Kopp & Kausch (neskôr KK&K AG), zaoberajúca sa do tej doby okrem iného turbínami pre energetiku. V pretekárskych špeciáloch sa turbodúchadla objavili už po prvej svetovej vojne. Priamo v meste kde sa konajú známe motoristické závody Indianapolis, si založil firmu na výrobu turbodúchadiel rakúsky prisťahovalec Louis Schwitzer, pričom už v päťdesiatych rokoch dodával turbodúchadla pre pracovné stroje Caterpillar a Cummins. Spomínané dve firmy KK&K AG a Schwitzer sa neskôr spojili a vytvorili po Honeywell druhú najväčšiu firmu na produkciu turbodúchadiel na svete Borg Warner Turbo & Emissions Systems. Čo sa týka osobných vozidiel, tak prvé sériovo vyrábané vozidlá s turbodieselovým motorom sa objavili až v roku 1978, keď v Európe debutoval Peugeot 604 a paradoxne v Spojených štátoch Mercedes-Benz 240 TD...

Peugeot 604 Turbo Diesel (1978-1985)


MERCEDES BENZ 123 240 TD (1978-1986)
Naposledy upravil/-a sherdog v 19.09.2013 11:33, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Modely značky Saab sa mi páčili do chvíle, kedy nezačali vyrábať 9-3. Ešte 9-5 ako tak ušla. Najviac sa mi však páči stará 9000, v jednej som dokonca aj sedel, ale to už je dávno. Pohodlné sedadlá, kokpit ako v stíhačke - natočené k vodičovi a pružný, výkonný a aj pomerne úsporný motor. Taktiež staré Volvá sú nádherné, do cca 2007 (aj Kujónovo), tie neskoršie pre mňa už akosi stratili čaro, ale netvrdím, že by mali byť zlé.

Neviem, čím to je, ale z nových áut sa mi veľmi páči dizajn Hyundaiov a Kie. Napr. taká Toyota, to už akoby ani Toyota nebola...
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

"Sme presvedčení, že môžeme začať na jeseň s výrobou Saab 9-3," povedal Johan Andersson, hovorca National Electric Vehicle Sweden (NEVS).

Pre mesto Trollhättan, oživenie výroby Saab-u je veľmi pozitívny krok, povedal Andersson. Pred platobnou neschopnosťou automobilky v roku 2011, zamestnávala okolo 3500 ľudí vo výrobe.

[img]http://imageshack.us/a/img7/8082/3h01.jpg[/img]

Nový Saab 9-3 by mal byť odvodený od toho z roku 2002, ktorého výroba bola ukončená pred dvoma rokmi. Podľa Anderssona je naplánovaný pohon so spaľovacím motorom a do roku 2014 bude automobilka aj naďalej vyvíjať auto na elektrický pohon. Kedy má prísť na trh Anderson neuviedol.

[img]http://imageshack.us/a/img850/1126/ycc1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/6310/odpc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/3109/ypkd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/371/o67d.jpg[/img]

www.spiegel.de
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Len dotoho! Prajem im všetko dobré! Čím viac kvalitných značiek áut na trhu tým lepšie pre zákazníkov.
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

pidizvi napísal:neviem si to predstavit, ze by zacali zase vyrabat. Na malo vyrobu nemaju modely, ktore by sa tak dali predavat. A na vacsie predaje ako pred koncom vyroby nie je dovod.....
:d :D
ondrejgti napísal:Niekedy treba ludom vysvetlit, ze ich modla bola len priemerna znacka. Vsetko co skonci je lepsie a lepsie... dnes aj o komunizme vedia ludia basnit.
:d :D

auto.idnes.cz napísal:Ve středu v 13:22 středoevropského času vyjel z linky v trolhattanské fabrice první vyrobený SAAB z nové éry značky pod vlastníkem, kterým je investiční společnost NEVS. První auto pochází z takzvané předprodukce.
Obrázok

auto.idnes.cz
histspeed
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 08.11.2012 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa histspeed »

Neodškriepiteľné je, že je to dobrá správa. Kto rozmýšľa pochopí prečo, je to jednoduché, konkurencia.
Ale má to aj druhú stranu, síce nepodstatnú ale predsa. A ja budem teraz so zaújmom sledovať, aký vplyv to bude mať na cenovú politiku šmelinárov s jazdenými Saab-mi, ktorých cena je teraz viac než priaznivá....To bude sradna :d :D

[img]http://www.saabsunited.com/wp-content/u ... 135944.jpg[/img]

www.jalopnik.com
www.saabsunited.com
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

jedna lastovicka leto nerobi, ale zaujali ma tie "brzdy" na vsetkych kolesach, podla mna to bol elektromobil alebo su to mozno nejake makety kotucov.
Nezabudajme, ze saab nikdy nemal problem vyrobit, ale predat. Teda az na konci, ked uz nemal z coho platit dodavatelom.
To nove logo sa mi moc nepaci, take sede, obycajne, nevyrazne, proste uplny opak aut saab.
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

pidizvi napísal:....jedna lastovicka leto nerobi,...podla mna to bol elektromobil alebo su to mozno nejake makety kotucov....
Nová továreň je postavená len tak, lebo chceli vyrobiť jedno auto?.... Za ním cca 100m stojí ďaľšie.
Elektromobil s dvomi výfukmi a zvukom benzínového motora..? To asi nie. (cca v 8s ho naštartujú)...

NEVS SAAB 9-3 No 1
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

tak ta tovaren urcite nie je nova.
Inak ja sam mam saab, takze by ma to urcite potesilo, keby zacali vyrabat a predavat.
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Myslel som výrobnú linku.
Momentálne sa kalibruje celá výrobná linka a testujú nové komponenty, ktoré vystriedali diely od materského koncernu.

9-3, ktorý na pohľad vyzerá rovnako, ako posledný vyrobený pod GM, má úplne iný agregát, zmien je veľa. Aj preto sa sériová výroba auta ešte pretiahne. Ak bude všetko OK, mal by Saab 9-3 dostať malý facelift exteriéru. Ten sa v túto chvíľu obmedzil len na nové logo, na ktoré súčasný majiteľ nemá práva. Momentálna vlastník odkúpil len značku Saab, logo ale ďalej patrí spoločnosti Scania.

Ak máš SABA tak prečo tieto pesimistické nálady? Otváraj šampanské :) .

Do budúcnosti (koncom 2014) by sa mala predstaviť aj jeho elektrifikovaná verzia, o ďalších modeloch značky sa zatiaĺ vôbec nehovorí. Na model 9-5 a 9-4X, americký koncern GM odmietol odpredať práva.
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Saab obnoví v pondelok výrobu áut vo svojom švédskom závode.


Obrázok

Švédská automobilka Saab po bankrotu obnoví výrobu aut.
www.auto.cz napísal:Mluvčí společnosti National Electric Vehicle Sweden (NEVS), která loni zkrachovalý Saab koupila, uvedl, že v pondělí se začnou v závodě ve městě Trollhättan vyrábět auta. Nejprve se mají v závodě začít montovat benzinové vozy, které budou vycházet z modelu Saab 9-3. Výroba tohoto modelu byla přerušena v roce 2011. Později počítá nový majitel také s výrobou elektrických vozů. Bližší detaily mají být zveřejněné v pondělí.

Automobilku Saab vlastnil až do roku 2010 americký General Motor, který ji prodal nizozemské Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Loni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu právě společnost NEVS.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby byl však téměř nepřetržitě ztrátový.
www.auto.cz
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Neviem, či je na tom niečo pravdy, ale vraj automobilku Renault vytrhlo z biedy práve vozidlo Logan. Prečo by Saab nemohol vytvoriť malé lacné vozidlo, najlepšie s trojvalcovým turbom (tie sú teraz v móde), s minimálnou výbavou za veľmi atraktívnu cenu?

Že by už Saab nebol Saab? To by ale nebol jediný.

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných