Prevodovka SX4
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 06.01.2010 14:07 Zdieľať na Facebook
Prevodovka SX4
Zdravim,
ma niekto z Vas skusenosti s vymenou celeho piateho prevodoveho stupna aj s komplet synchronom? Jedna sa o Suzuki SX4 1.6 VVT, r.v. 2007, 5 stupnovy manual. Zveril som to samozrejme do ruk servisu, zaujima ma vsak, v akych cenach sa tieto diely pohybuju. Google je skupy prezradit mi to, ani tu som sa k nicomu nedopatral. Zaujima ma, na co mam byt pripraveny az dojde na zuctovanie. Dakujeem.
ma niekto z Vas skusenosti s vymenou celeho piateho prevodoveho stupna aj s komplet synchronom? Jedna sa o Suzuki SX4 1.6 VVT, r.v. 2007, 5 stupnovy manual. Zveril som to samozrejme do ruk servisu, zaujima ma vsak, v akych cenach sa tieto diely pohybuju. Google je skupy prezradit mi to, ani tu som sa k nicomu nedopatral. Zaujima ma, na co mam byt pripraveny az dojde na zuctovanie. Dakujeem.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 06.01.2010 14:07 Zdieľať na Facebook
Zatial je to len moj predpoklad, ze sa budu tieto veci menit, este to v servise neotvarali, takze sa presne nevie co tomu je a nevedli to nacenit. Stalo sa mi, ze klasicky som asi tak v 90ke preradil zo 4 na 5. No po pusteni spojky sa to chovalo ako v neutrale. Opatovne som podradil na 4, skusil znova, stale tam ta 5-ka nepadla. Tak som sa doviezol par kilometrov do ciela len na styroch prevodoch, postupne sa k tomu pridal aj plechovy rachot od prevodovky, pri zaradenom neutrali pri zastaveni ho bolo pocut najviac. Pre istotu som to do servisu nehal odviest odtahovkou.
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 06.01.2010 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Bolo by fajn ak by sa ozval niekto u koho sa Suzuki dosť točí,žial u mňa nie.Hlavne z dôvodu že mnoho prevodoviek má päťku uloženú za nosným ložiskom a teda dostupné po odkrytovaní konca prevodovky.Mnoho aut nevyžaduje ani len iné než otvorenie zadného víka a je prístup na pätkové súkolie.Tu žiaľ neviem či to platí.Ak má niekto technický výkres tak stačí a aj z toho poviem čo čaká.
-
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: 06.01.2010 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 17.03.2012 18:00
- Bydlisko: sturovo Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
tieto suzuki u nás v servise servisujeme, všetky sú to autá jazdiace po nespevnených cestách. U SX4 doporučujem prečítať návod na obsluhu auta, nakoľko sa tam nachádza niekoľko dôležitých informácii o prevádzke auta 4x4 a náročnosti na prevádzkové kvapaliny, čo veľa ľudí podceňuje.
Výrobca dopredu ráta s tým, že autá budú jazdiť aj ináč, ako klasické malé auto v meste a preto stanovil aj kratšie servisné intervaly pre výmenu rozvodov pre dieslový motor (75 tis km) prevodového oleja (tuším 60 tis km) a oleja v diferáku (tuším 30 tis km) pre prípad, že auto má častejšie studené štarty a menej jázd na 5. prevodom stupni (jazda po nespevnených komunikáciách). Všetko je to uvedené aj v návode na použitie.
A skrátiť výmenu rozvodového remeňa v prípade kratších jázd a jázd na krátkych prevodoch prudko doporučujem - mali sme prípad, keď sa u 1.9 ddis roztavila vodiaca kladka na rozvodoch (motor mal nabehané 105 tis km) a motor sa vypol o sekundu skôr, akobymu odbila hodina dvanásta... auto prišlo do dielne s rachotavým zvukom od bežiaceho motora....
takže teraz je tu otázka, či svoju SX4 používaš aj na jazdu mimo asfalt a nedodržal si pokyny výrobcu k výmene náplní.
málokto to o tom vie. napríklad, veľa ľudí podceňuje výmenu oleja v diferáku na toyote rav4 a tie diferáky odchádzajú...
je zaujímavé, ako sa identickému autu - suzuki sx4 a fiat sedicci postavili tieto dve automobilky. U suzuki je klasický interval výmeny oleja (1.6 benzín 88kw) stanovený na 15 tis km ale dealer fiata mi u sedicci povedal 20 tis km.... totiž chcel som si to auto kúpiť minulý rok a servisný interval je obligatórna otázka
Výrobca dopredu ráta s tým, že autá budú jazdiť aj ináč, ako klasické malé auto v meste a preto stanovil aj kratšie servisné intervaly pre výmenu rozvodov pre dieslový motor (75 tis km) prevodového oleja (tuším 60 tis km) a oleja v diferáku (tuším 30 tis km) pre prípad, že auto má častejšie studené štarty a menej jázd na 5. prevodom stupni (jazda po nespevnených komunikáciách). Všetko je to uvedené aj v návode na použitie.
A skrátiť výmenu rozvodového remeňa v prípade kratších jázd a jázd na krátkych prevodoch prudko doporučujem - mali sme prípad, keď sa u 1.9 ddis roztavila vodiaca kladka na rozvodoch (motor mal nabehané 105 tis km) a motor sa vypol o sekundu skôr, akobymu odbila hodina dvanásta... auto prišlo do dielne s rachotavým zvukom od bežiaceho motora....
takže teraz je tu otázka, či svoju SX4 používaš aj na jazdu mimo asfalt a nedodržal si pokyny výrobcu k výmene náplní.
málokto to o tom vie. napríklad, veľa ľudí podceňuje výmenu oleja v diferáku na toyote rav4 a tie diferáky odchádzajú...
je zaujímavé, ako sa identickému autu - suzuki sx4 a fiat sedicci postavili tieto dve automobilky. U suzuki je klasický interval výmeny oleja (1.6 benzín 88kw) stanovený na 15 tis km ale dealer fiata mi u sedicci povedal 20 tis km.... totiž chcel som si to auto kúpiť minulý rok a servisný interval je obligatórna otázka
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
prečo si to myslíš o suzuki?
Suzuki má normálne servisné intervaly na 15 tis km, intervaly na výmeny olejov - neoznačuje olej v prevodove za doživotný ako napríklad európa a férovo poskracovala intervaly v prípade drsnejšieho jazdenia, čo európania nerobia.
suzuki z hľadiska motorov je seriózny japonec. že sa to montuje v maďarsku a šetrí sa na kvalite plastov, lakovania... to patrí k cene a aj môj auris, ktorý je o kategóriu vyššie v kvalite plastov a spracovania interiéru ďaleko od suzuki neušiel, dovolím si povedať, že sú na rovnakej úrovni. ale základná technika u suzuki je dobrá a dobre sa to opravuje
Suzuki má normálne servisné intervaly na 15 tis km, intervaly na výmeny olejov - neoznačuje olej v prevodove za doživotný ako napríklad európa a férovo poskracovala intervaly v prípade drsnejšieho jazdenia, čo európania nerobia.
suzuki z hľadiska motorov je seriózny japonec. že sa to montuje v maďarsku a šetrí sa na kvalite plastov, lakovania... to patrí k cene a aj môj auris, ktorý je o kategóriu vyššie v kvalite plastov a spracovania interiéru ďaleko od suzuki neušiel, dovolím si povedať, že sú na rovnakej úrovni. ale základná technika u suzuki je dobrá a dobre sa to opravuje
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných