Niektoré autobazáre ukrývajú unikátne vozidlá

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Niektoré autobazáre ukrývajú unikátne vozidlá

Príspevok od používateľa Cherro »

Niektoré autobazáre ukrývajú unikátne vozidlá, najmä tie zahraničné.

Kúpa ojazdeného vzácneho auta, ale so sebou nesie často veľké nároky na prevádzku a servis. Ceny náhradných dielov sú vysoké a ich dostupnosť nízka. Preto takéto auto patrí do rúk len tomu, kto naozaj vie čo chce a čo kupuje.

Renault Avantime 3.0 V6
Vyrábané v rokoch 2001-2003 vyrobené len 8557 kusov. Ide preto o exemplár, ktorého majitelia si ho vážia a vzájomne sa zdravia.
Verzia s benzínovým V6 s výkonom 206 koní. Je to najlepší motor z radu V9X vyvinutý francúzskymi výrobcami v roku 1997. Dostal sa aj do radu modelov Peugeotu a Citroënu. Vyniká nadpriemernou odolnosťou. Po 150 tisícoch kilometroch je ale nutné si nechať vymeniť rozvody. Oprava sa zmestí do cca 600-700Eur.
Ceny áut cca 7500Eur.

[img]http://imageshack.us/a/img22/3386/0sq4.jpg[/img]


BMW 850CSi (1989 – 1996)
Výroba sa skončila koncom roka 1996, pretože motor S70 nemohol byť upravený tak aby spĺňal emisné normy bez podstatnej zmeny strojárstva.
Patrí medzi legendy začiatku deväťdesiatych rokov. Jeho najsilnejšia verzia 850CSi medzi veľmi vzácne vozidlá, ktorých sa vyrobilo len 1510 kusov. Auto poháňa dvanásťvalcový motor s objemom 5,6 litra a výkonom 380 koní. Zvláštnosťou je, že používa manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Všetky autá, určené pre európsky trh boli tiež vybavené aktívnym natáčaním zadnej nápravy AHK.
BMW 850CSi je logicky tiež extrémne nákladné na prevádzku. Na opravy vozidla je potrebné mať skúseného mechanika. Spotreba sa pohybuje od 15 litrov benzínu vyššie. Ceny dielov sú vysoké, motor má napríklad dve telesá škrtiacej klapky, z ktorých jedno vyjde v Nemecku na cca 800Eur. Na druhej strane ide o model s vysokou historickou hodnotou, ktorá bude stúpať. Je teda vhodný na investíciu.
Ceny modelov z konca produkcie sa pohybujú okolo 18-20tis eur.

[img]http://imageshack.us/a/img22/2151/1ybw.jpg[/img]

Video TU


Lotus Omega (1990 – 1992) 1100 kusov
Auto, ktoré klame telom, vyzerá ako starý Opel. Pod karosériou sa skrýva vzácna technika inžinierov britského Lotusu, ktorým sa z bežného radového šesťvalca Oplu podarilo vydolovať 382 koní a urobiť tak zo sedanu mašinu schopnú ísť až 285 km/h. Auto má prevodovku ZF, rovnaká sa montovala napríklad do Chevroletu Corvette, alebo Dodge Viper."Predajná cena je extrémne vysoká, ale je to pochopiteľné, pretože ide o vzácnosť, ktorej sa vyrobilo len 1100 kusov. Opäť je to zaujímavá investícia, ale ak by ste auto chceli používať, musíte sa pripraviť na extrémne vysoké náklady.
Vzácne auto a tomu zodpovedá aj cena, ktorá začína niekde okolo 28tis eur.

[img]http://imageshack.us/a/img109/5137/lkss.jpg[/img]

Alfa Romeo Spider 2.0 16V (1990–1993) celkom všetký štyroch generácií 100000 kusov
Naozaj kultový taliansky automobil a nádherný kabriolet sa vyrábal medzi rokmi 1966 až 1993. Vozidlá poslednej štvrtej série, boli dostupné ako s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, tak s automatom. Od auta nečakajte žiadne športové výkony, ale skôr príjemné letné zvezenie vo dvoch a bez strechy.
Najmodernejší Spider dostal v rámci posledných zmien vstrekovanie paliva a katalyzátor. Vôbec po prvýkrát mal tiež posilňovač riadenia. Motor ako taký je mechanicky odolný, pretože ide ešte o pôvodnú jednotku Alfy. Autá sú pri horšej údržbe nachýlnejšie na koróziu.
Ceny sú rôzne, ale dobrý kus z 90-tych rokov cca 10tis. eur.

[img]http://imageshack.us/a/img6/8113/pm6m.jpg[/img]

Mercedes-Benz SL 500 (1989–2002)
Trieda SL sa vyrába už od šesťdesiatych rokov. Za veľmi podarenú je považovaná generácia R129 z deväťdesiatych rokov. Osemvalec skrývajúci sa pod označením SL 500 by mal priniesť zaujímavé jazdné zážitky, a navyše je spoľahlivý. Je na tom lepšie ako dvanásťvalec SL 600. Náklady na opravu, ak prídu, sú však výraznejšie. Motor používal vzácne vstrekovače LH-Jettronic, ktoré nájdeme aj v Porsche 928. Treba dať pozor na problémy s automatom. "Úniky oleja z päťstupňovej skrine bývajú bohužiaľ dosť časté. Nákladom môže byť tiež pretesnenie strechy. Preto sú výhodnejšie verzie s hardtop, ktoré sú lepšie ako tie s látkovou strechou. Inak ide ale podľa mnohých o jedno z najbezpečnejších áut vôbec. Je tuhé, odolné a pôsobí, ako by bolo vyrobené z jedného kusu. Preto dobre poslúži aj dnes.
napr. cena modelu z roku 1998 je cca 6-7tis. eur.

[img]http://imageshack.us/a/img401/5725/oddn.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Cherro v 11.08.2013 17:36, upravené celkom 1 krát.
8pepo7
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 20.07.2011 15:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 8pepo7 »

aby sa nezabudlo LANCIA THEMA 8.32


http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/26 ... -25-rokov/ :2f93:
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

@cviro123
dík za doplnenie :)

horeuvedené autá stoja reálne v bazároch a jedná sa o kusy s dokonalou servisnou históriou po 1 majiteľovi v zodpovedajúcom perfektnom stave.
Samozrejme tie najlepšie autá (staršie) sú vždy tak trochu mimo autobazárov.... :41c2:
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

To su sice skvosty, ale este pomerne celkom bezne.

Potencialne lepsia investicia za este "bežné" peniaze su vsak trebars tieto youngtimery:

- DMC 12 (vyrobca De Lorean motor company). Komu to nic nehovori, tak je to tragac, ktory ucinkoval v hlavnej ulohe uspesnej trilogie Back to the future (Návrat do budúcnosti)

- Matra/Simca/Talbot Rancho (europsky priekopnik SUV, zjavna inspiracia pre LR Disco)

- Matra/Simca/Talbot Bagheera alebo Murena (fantasticke 3-miestne sportove vozitka)

- BMW Z1 (ma unikatnu konstrukciu dveri a karoseriu na styl obrateneho leteckeho kridla. Na svoju dobu exot)

- Fiat X1/9 (po r.1989 sa ich do republiky par priviezlo, malokomu vsak z neho po usadnuti za volant nepretrcala lebka cez horny ram celneho skla :40bd: )

- Suzuki Vitara X-90 (paskvil, ktory vsak moze vzhladom na nevysoke predane pocty byt v buducnosti este celkom zaujimavy)

- Trabant cabrio "Kýbel" (pouzivany hlavne na letiskach v byvalej NDR)

- Smart coupe/Targa (malopocetny exot, jeho cena klesat nebude)

atakdalej...
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 27.06.2013 16:38, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

korrado
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 25.04.2007 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa korrado »

SIERRA :2f93: :28b7:
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

histspeed
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 08.11.2012 19:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa histspeed »

Vzácná Alfa RZ v českom autobazáre.
Práve teraz je v Prahe na predaj čierny roadster za 800 tis. CZK. Podľa predajcu má byť po prvom majiteľovi a dovezený z Japonska. Na tachometri má nakrútených necelých 50-tisíc kilometrov. Podľa neoficiálneho registra Alf SZ / RZ (Alfa Romeo Roadster Zagato Register)Alfu RZ z roku 1992 naozaj vlastnil pán menom H. Miyazawa. Po dvadsiatich rokoch v garáži dnes parkuje pri plote v holešovickom autobazári.
RZ bola k dispozícii okrem červenej aj v čiernom a žltom lakovaní. V pláne bolo vyrobiť 350 áut, ale po 252 vyrobených kusoch bola na karosárňu Zagato uvalená nútená správa. Potom stihli vyrobiť ešte ďalších 32 kusov (posledné dva strieborné a jeden biely). Celkom ich teda vzniklo 284, z RZ Alfy v sériovej výrobe vzniklo vôbec najmenej kusov.
Poháňa ju vidlicový dvanásťventilový šesťvalec Busso z Alfy 75 Quadrifoglio Oro s výkonom 210 koní a 245 Nm s päťstupňovou man. prevodovkou. Max. rýchlosť 230 km/h,0-100km/h 7,5 sekundy.
Alfa udávala, že podvozok udrží bočné preťaženie 1,1 G (niektorí namerali až 1,4 G). To sú hodnoty porovnateľné s dnešnými modernými športovými vozidlami.


http://alfa-romeo.autobazar.cz/inzerat/ ... -rz-1-maj/
Napísať odpoveď

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných