HistĂłria 30-miliĂłnteho Golfa
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- Cherro
- Príspevky: 738
- Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29 Zdieľať na Facebook
HistĂłria 30-miliĂłnteho Golfa
Do dnešného dňa vyrobila nemecká automobilka Volkswagen už 30 miliónov kusov. Automobil, zbožňovaný i nenávidený, si čisto štatisticky kúpilo každý deň, za posledných 39 rokov, v priemerne 2 000 ľudí.
Golf I.(1974 – 1983) bol svojho času a najmä jeho prvá generácia mimoriadne auto, ktoré sa objavuje len raz za desaťročie. Bol konštruovaný s tým istým cieľom ako VW Chrobák. Motory mali na tú dobu veľmi dobrú životnosť a kilometrovú odolnosť, vstrekovanie Bosch K-Jetronic (model GTi). Záujem o toto auto bol taký veľký, že ho nebolo možné utíšiť.
[img]http://imageshack.us/a/img201/1319/gti1y.jpg[/img]
VOLKSWAGEN Golf II.(1983 – 1991):
Nahradil svojho veľmi úspešného predchodcu. Svoju povesť udržal a pokračoval vo veľmi dobrom mene tohto auta. Behom svojej výroby prešiel Golf druhej generácie niekoľkými úpravami a vylepšeniami. Bol aj vo verzii GTi s motorom, ktorého kvality sú známe až dodnes.
Posledné dva Golf VI a VII už ani poriadne nerozoznám.
[img]http://imageshack.us/a/img46/4180/golf2gtig6029001.jpg[/img]
Golf III. (1991 – 1997):
[img]http://www.16v.net/gallery2/d/5670-2/golf_3_7.jpg[/img]
Golf IV. (1997 – 2003):
[img]http://4.bp.blogspot.com/_9BTyb2zK1ts/S ... 01__00.jpg[/img]
Golf V. (2003 – 2008):
[img]http://www.belgradeeye.com/images/dynam ... -car-9.jpg[/img]
Golf VI. (2008 až 2012):
[img]http://imageshack.us/a/img17/9168/0le3.jpg[/img]
Golf VII (od roku 2012):
[img]http://ipravda.sk/res/2012/10/15/thumbs ... clanok.jpg[/img]
Golf I.(1974 – 1983) bol svojho času a najmä jeho prvá generácia mimoriadne auto, ktoré sa objavuje len raz za desaťročie. Bol konštruovaný s tým istým cieľom ako VW Chrobák. Motory mali na tú dobu veľmi dobrú životnosť a kilometrovú odolnosť, vstrekovanie Bosch K-Jetronic (model GTi). Záujem o toto auto bol taký veľký, že ho nebolo možné utíšiť.
[img]http://imageshack.us/a/img201/1319/gti1y.jpg[/img]
VOLKSWAGEN Golf II.(1983 – 1991):
Nahradil svojho veľmi úspešného predchodcu. Svoju povesť udržal a pokračoval vo veľmi dobrom mene tohto auta. Behom svojej výroby prešiel Golf druhej generácie niekoľkými úpravami a vylepšeniami. Bol aj vo verzii GTi s motorom, ktorého kvality sú známe až dodnes.
Posledné dva Golf VI a VII už ani poriadne nerozoznám.
[img]http://imageshack.us/a/img46/4180/golf2gtig6029001.jpg[/img]
Golf III. (1991 – 1997):
[img]http://www.16v.net/gallery2/d/5670-2/golf_3_7.jpg[/img]
Golf IV. (1997 – 2003):
[img]http://4.bp.blogspot.com/_9BTyb2zK1ts/S ... 01__00.jpg[/img]
Golf V. (2003 – 2008):
[img]http://www.belgradeeye.com/images/dynam ... -car-9.jpg[/img]
Golf VI. (2008 až 2012):
[img]http://imageshack.us/a/img17/9168/0le3.jpg[/img]
Golf VII (od roku 2012):
[img]http://ipravda.sk/res/2012/10/15/thumbs ... clanok.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Cherro v 16.06.2013 00:09, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 966
- Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
- Bydlisko: Oldenburg/Levice Zdieľať na Facebook
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 23.01.2008 19:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 18.03.2009 20:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Dávam hlas Golfu I. (konkrétne GTI) a keby som mohol dať ešte jeden tak by to bol Golf II(konkrétne G60,GTI).
Netreba byť zaslepený voči Golfu je to skutočne geniálne auto, keď sa bavíme o Golfe GTI I a II.
A prečo? Kedysi VW Chrobák sa vyvinul v dokonalý spotrebiteľský produkt až postupom času. Golf bol už konštruovaný s tým cieľom. Myšlienka aby bol Golf rýchly nebola súčasťou plánu. Dostavila sa takmer náhodne ako výsledok nadšených inžinierov, ktorý pracovali po večeroch i cez víkendy. Hoci generalita VW o tom nechcela ani počuť, len neochotne súhlasila, aby uspokojila skvelý tím inžinierov. Boli tu desiatky technických vylepšení. Ľudia veria tomu čomu chcú veriť a najmä, keď sadnú za volant a zistia ako sa dobre auto ovláda a reaguje na stlačenie plynového pedálu. Čísla neznamenajú nič pocit z jazdy znamená všetko pri tomto GTI. Mnoho návrhov (všelijaké spojlery, nasávacie otvory) boli zamietnuté, aby nebol pokazený jeho príjemný vzhľad. Výroba mala byť obmedzená na 5000 kusov a názov sa nemal spájať s prívlastkom "športový", pre prípad že by bol sklamaním. Rozdiel vo výkone pri nízkych otáčkach (1800cm3) spôsobil, že vzrušenie z Golfa GTI stúplo na úroveň horúčky. Výrobu rýchlo prehodnotili na 5000 kusov za mesiac. Golf GTI spôsobil revolúciu hatchbackov a priviedol na svet množstvo imitátorov. Bol to prvý z generácie hot hatchov!
Golf GTI je rovnako klasický ako ktorýkoľvek automobil od Ferrariho. Len málo značiek tak preniklo do povedomia stredných vrstiev, a ešte menšiemu počtu sa to podarilo tak rýchlo.
Golf MK I GTI
[img]http://imageshack.us/a/img27/955/yily.jpg[/img]
GOLF II GTI:
[img]http://imageshack.us/a/img802/4418/z4gn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/4545/2f9x.jpg[/img]
Netreba byť zaslepený voči Golfu je to skutočne geniálne auto, keď sa bavíme o Golfe GTI I a II.
A prečo? Kedysi VW Chrobák sa vyvinul v dokonalý spotrebiteľský produkt až postupom času. Golf bol už konštruovaný s tým cieľom. Myšlienka aby bol Golf rýchly nebola súčasťou plánu. Dostavila sa takmer náhodne ako výsledok nadšených inžinierov, ktorý pracovali po večeroch i cez víkendy. Hoci generalita VW o tom nechcela ani počuť, len neochotne súhlasila, aby uspokojila skvelý tím inžinierov. Boli tu desiatky technických vylepšení. Ľudia veria tomu čomu chcú veriť a najmä, keď sadnú za volant a zistia ako sa dobre auto ovláda a reaguje na stlačenie plynového pedálu. Čísla neznamenajú nič pocit z jazdy znamená všetko pri tomto GTI. Mnoho návrhov (všelijaké spojlery, nasávacie otvory) boli zamietnuté, aby nebol pokazený jeho príjemný vzhľad. Výroba mala byť obmedzená na 5000 kusov a názov sa nemal spájať s prívlastkom "športový", pre prípad že by bol sklamaním. Rozdiel vo výkone pri nízkych otáčkach (1800cm3) spôsobil, že vzrušenie z Golfa GTI stúplo na úroveň horúčky. Výrobu rýchlo prehodnotili na 5000 kusov za mesiac. Golf GTI spôsobil revolúciu hatchbackov a priviedol na svet množstvo imitátorov. Bol to prvý z generácie hot hatchov!
Golf GTI je rovnako klasický ako ktorýkoľvek automobil od Ferrariho. Len málo značiek tak preniklo do povedomia stredných vrstiev, a ešte menšiemu počtu sa to podarilo tak rýchlo.
Golf MK I GTI
[img]http://imageshack.us/a/img27/955/yily.jpg[/img]
GOLF II GTI:
[img]http://imageshack.us/a/img802/4418/z4gn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/4545/2f9x.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 15.06.2013 22:03, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 17.03.2012 18:00
- Bydlisko: sturovo Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 136
- Dátum registrácie: 06.12.2009 14:50
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 415
- Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
- Bydlisko: RV Zdieľať na Facebook
Co to je za spizdena G6 na tej fotke? Vyzera ako po nejakom virtualnom tuningu alebo co, otrasny predok.
Osobne som jazdil MK2 a momentalne jazdim MK6, mal som cest aj s MK7 na chvilu. MK2 ma dusu ako kazde ine auto tej doby. Neviem ako niekto nemoze nerozoznat jednotlive generacie, problem s tym ma moja priatelka, ale chlap co sa zaujima o auta a nerozozna G5 od G6? Na zamyslenie. A este viac sa mi paci, ked niekto porovnava auta cez tak subjektivnu vec ako dizajn. Napr. G7 je podvozkovo niekde uplne inde ako G6, staci kratka jazda a cloveku je hned vsetko jasne. No ale co uz, niekto ich od seba nerozozna ani zvonku.
Golf ma svoje pre a proti ako kazde ine auto, ale typicke je prenho asi to, ze v nicom nevynika, ale vo vsetkom je dost dobry.
Osobne som jazdil MK2 a momentalne jazdim MK6, mal som cest aj s MK7 na chvilu. MK2 ma dusu ako kazde ine auto tej doby. Neviem ako niekto nemoze nerozoznat jednotlive generacie, problem s tym ma moja priatelka, ale chlap co sa zaujima o auta a nerozozna G5 od G6? Na zamyslenie. A este viac sa mi paci, ked niekto porovnava auta cez tak subjektivnu vec ako dizajn. Napr. G7 je podvozkovo niekde uplne inde ako G6, staci kratka jazda a cloveku je hned vsetko jasne. No ale co uz, niekto ich od seba nerozozna ani zvonku.
Golf ma svoje pre a proti ako kazde ine auto, ale typicke je prenho asi to, ze v nicom nevynika, ale vo vsetkom je dost dobry.
- Cherro
- Príspevky: 738
- Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29 Zdieľať na Facebook
Bolo písané G6 od G7 už keď tak a naozaj sa "nedajú" polpliesť (viď foto dole) a to máme G6 2,0TDI na dvore. A čo sa týka otázky a posudzovania či sa páči alebo nie, niektorí píšu čisto subjektívne a niektorí aj objektívne s odôvodnením viď príspevok od Zdvihaka. Je to na nich. Slovo "páčiť" nemusí znamenať len otázku dizajnu...Viezol som sa aj v G7 a nie jedenkrát a je pravda, že niekde inde som bol ja po vystúpení z auta a to tam, kde som sa práve chcel odviezť, žiadny zázrak o zázračnom podvozku sa nekonal je to asi tak ako s dizajnom, na nerozoznanie...royal555 napísal:....Neviem ako niekto nemoze nerozoznat jednotlive generacie, problem s tym ma moja priatelka, ale chlap co sa zaujima o auta a nerozozna G5 od G6? Na zamyslenie. A este viac sa mi paci, ked niekto porovnava auta cez tak subjektivnu vec ako dizajn.... G7 je podvozkovo niekde uplne inde ako G6, staci kratka jazda a cloveku je hned vsetko jasne.......
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 82 neregistrovaných