Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ 540 K (1936–1940)444 kusov

Kompresorová legenda MERCEDES-BENZ 540 K. V tridsiatych rokoch zaujali značku prostredníctvom Hansa Nibela kompresorové motory. Vtedy vzniklo niekoľko mimoriadnych automobilov, prvý bol typ 380 z roku 1933 o rok neskôr typ 500K, auto s dlhou kapotou a ladnou vlnou pretiahnutých predných blatníkov. Atraktívny 500K dostal v roku 1936 súrodenca v podobe koncepčne a tvarovo obdobného modelu 540K. Tento nový model mal predĺžený rázvor a zväčšený osemvalcový motor, ktorého výkon vzrástol na 180koní. Naviac mohol vodič, majúc k dispozícii 4st. prevodovku, podľa uváženia zapnúť kompresor a automobil mohol uháňať až 170km/h. Auto sa vyrábalo ako dvoj a štvordverové kupé, roadster, kabriolet. Veľmi slávne bolo prevedenie Special Roadster navrhnuté Hermannom Ahrensom a vyrobené firmou Karrosserie Sindelfingen.
Motor: 5401cm3 R8, 180PS
Prevodovka: 4st. manuál
Top speed: 170km/h

[img]http://imageshack.us/a/img163/3672/merc ... pecial.gif[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img402/673/merce ... estofs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/8727/800p ... benz54.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img90/8922/bitgoodroadster.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/1434/merc ... pecial.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/905/622876 ... fc92dz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/2949/fb5c ... 07409c.jpg[/img]
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Krása.

A toto je tiež sila. Brutus s motorom V12 46.930 cm3, v roku 1925 bol skonštruovaný tento motor.

Brutus je jedným z áut "Technik Museum Sinsheim" a je postavený v rokoch 1998 až 2006 v štýle experimentálnych pretekárskych vozidiel z počiatku 20. Storočia. Zvláštnosťou tohto vozidla je letecký BMW motor s kapacitou 47 litrov.

Výkon 550 kW (750 k) pri 1650 otáčkach za minútu, 400 kW (550 k) pri 1530/min špecifikovaný ako stály výkon.
Spotreba asi 200 litrov benzínu s minimálnym oktánovým číslom 87 za hodinu.


Video TU


Video TU



[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... gmotor.JPG[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

VECTOR W8(1989–1993)-M12(1995–1999)asi 20kusov

Keď sa tvorcu Vectora Geralda Wiegerta pýtali, čo bolo inšpiráciou pre tento superautomobil, odpovedal: "Chcel som byť vojenským pilotom, ale nemám dosť dobrý zrak. Tak som sa rozhodol, že postavím bojové lietadlo na ceste".
Vector je výtvor zo začiatku 70-tych rokov. Wiegertovi sa podarilo stvoriť svoj dokonalý superautomobil, niečo čo malo predstihnúť aj všetky talianske stroje. Bol to rýchly a dramatický, ale rozhodne nie subtílny stroj. Model W8 používal vidlicový osemvalcový motor, ktorý sa vyznačoval fenomenálnym výkonom. S priamym vstrekovaním paliva a s dvoma turbodúchadlami dával závratný výkon 820KW. Keď neskoršia verzia M12 prešla k vidlicovému dvanásťvalcu Lamborghini, nedokázala sa k tomuto výkonu ani len priblížiť. Panely karosérie boli zmesou kevlaru, sklolaminátu a uhlíkových vlákien na tmelenom voštinovom ráme z hliníka a oceľových rúrok. Bol postavený v roku 1972, za ním ale až v roku 1977 nasledovala verzia W2, označovaná za najrýchlejší automobil sveta. Potom to všetko utíchlo až do roku 1989, keď sa objavil W8. Bol to konečne sériový automobil, ktorý sa dal predať. Mocenské boje vo vnútri firmy Vector viedli k tomu, že Wiegert v roku 1993 firmu opustil. Prevzal ju Megatech, mejiteľ Lamborghini a vozidlo sa opäť objavilo v roku 1995 ako verzia M12 s V12 motorom Lamborghini Diablo. Firma skrachovala a M12 v roku 1997 zmizla z trhu.
Motor: W8 6.0 L V8 820KW, M12 5.7L V12 367KW
Top speed: W8 402km/h, M12 314km/h

Vector W8:
[img]http://imageshack.us/a/img802/6347/kev1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/8492/ct29.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/5585/kg7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/5320/bcmv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/5962/cbgh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img41/3627/qhbr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img832/1601/tkhe.jpg[/img]

Vector M12:

[img]http://imageshack.us/a/img5/9785/6sw0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/7065/mzro.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/9632/gkta.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img607/373/ixoh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/1077/d4vi.jpg[/img]
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Lamborghini Espada S1,S2,S3(1968-1978)

Takto jazdí fantastická Espada.
Najnovšie (28.06.2013) vydanie Evo, video séria začína presne tým správnym spôsobom: s motorom V12 Lamborghini Espada a jeho revom v tuneli. Ak máte nudné popoludnie, tento zvuk vás prebudí lepšie ako káva.

Lamborghini Espada 1000mile road trip | evo DIARIES
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

EVO: Harry Metcalfe na úžasnej trojdňovej akcii pri príležitosti 50. výročia Lamborghini.

Harry na Lamborghini Countach :

Video TU
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Majiteĺ o svojom: Cadillac Eldorado 1974

V podstate mám rád autá so štvorcovými svetlami, ale na tomto type sa mi viac páčia okrúhle. Prednosťou okrúhlych svetiel je to, že ich sklá sa dajú nahradiť z lady 1500 a 1600, pretože vrcholné modely znepriatelených mocností sa vyrábali s rovnako veľkými svetlami. Jedna z pýchy amerického automobilového priemyslu tak hľadí na svet svetlami na ktorých je nápis: „Sdelano v SSSR“.

[img]http://s5.postimg.org/6higidr5z/1_2.jpg[/img]

General Motors( GM) vyrábala motor o veľkosti 5,7litra pod názvom Small-block, a tiež 7,5L Big-Block. V mojom aute sa nachádza motor 8,2L a má úplne samostatnú konštrukciu nie je to prevŕtaný Big-Block 7,5L. Podľa mojich znalostí do normálneho auta na bežné používanie nevyrábali motor väčší ako 8,2L. V časoch veľkých hrdinov mal tento stroj 400koní, ale v mojom aute už ostalo len 245, darmo odrazila sa tu ropná kríza a ochrana životného prostredia. 245 koní je aj tak viac ako dosť a dá sa s ním nie len tak približovať či plížiť. Nejako veľmi divieť s Caddym sa však neoplatí, pretože nedá sa povedať že by bol nezostreliteľný z cesty. Pruženie je mäkké veľmi príjemné. Nejazdím s týmto autom veľmi často, ale o to viac sa vždy na jazdu teším. Mám rád aj rýchlu jazdu, ale Eldorado nie je o tom. Motor má voľnobežné otáčky nastavené na 600ot. a najväčší výkon dáva tam, kde európske a japonské autá ešte nedosiahli ani svoj štvrtinový výkon. Nad 3000ot často nezablúdi.

[img]http://s5.postimg.org/5b9v5udhj/image.jpg[/img]

Keď obdivujem jeho monumentálny blok z boku je nápadné že má dve mierky. Menšia je na meranie množstva oleja v prevodovke. S týmto motorom vyrábali aj kabriá v rokoch 70-76. Z Eldorada bolo do roku 78 aj kupé, ale do tohto nedali tento gigantický motor. V tomto modeli bol najväčší blok 472 cu in čo je 7,7L. Ďalšia zvláštnosť je to že naproti kabriu malo kupé zadný náhon. Výkon convertible medzi rokmi 70-76 sa pekne pomaly znížil na menej ako polovicu. S modelom zo 70 a 71. roku mal 8,2L motor 408koní a v 72. roku to už bolo len 360koní v 73.roku 245koní. O rok pozdejšie sa vyrobilo Eldorado kabrio tiež s výkonom 245koni a po 75. roku mal 8,2L motor už len 196 koní.

[img]http://s5.postimg.org/bew13ht53/image.jpg[/img]


Napriek tomu sa neveľmi dajú porovnávať tieto autá, pretože moje Eldorado má predný náhon čo mi nikto nechce uveriť, kto tieto autá nepozná a v tomto prípade zvyknem pretočiť predné kolesá, aby som ich presvedčil. Krásnym príkladom je Oldsmobile Toronado toto bolo prvé americké auto s predným náhonom, ale v tomto prípade ešte neznížili počet koní zhruba ivh má 400 toto auto. Všetky súčiastky sú vyrobené z takého materiálu, ktorý veľmi dobre znáša zaťaženie, pretože na opravu auta nemusím dávať skoro nič. Toto je ešte typické americké auto „starej dobrej školy“. Auto je postavené na ráme pevnom ráme „šasi“, auto starej konštrukcie málo vecí sa na ňom pokazí.

[img]http://s5.postimg.org/5b9v5udhj/image.jpg[/img]

V oblasti motora sa dá krásne zorientovať, keď sa už aj niečo pokazí viem si to aj sám opraviť, ale najčastejšie to odnesiem známemu. Súčiastky sa dajú zohnať z internetu celkom ľahko. Jediné čo mi púšťa žilou je spotreba na 100km v každom prípade potrebujem 30l benzínu. Zvyknem ho požičiavať na svadby, ale v prvom rade ho využívam pre vlastné potešenie. Nastavovanie sedadiel v jednom Caddy je úplne samozrejmé, že sa nastavuje pomocou motora. Samostatne sa nastavuje spodná časť sedadla a samostatne opierka sedadla, takto sa dá nastavovať vzájomný uhol sedadiel.

[img]http://s5.postimg.org/8tlv28edj/image.jpg[/img]

V Caddy nechýba ani automatická klíma, čo je v kabriolete tiež veľmi príjemné vzadu sa pohodlne zmestia 3 ľudia. Na vrchu palubovky sa nachádzajú signalizačné svetlá. Na pravom aj ľavom prednom blatníku na vrchnej hrane sa nachádzajú signalizačné lampy ukazujú keď sú zapnuté diaľkové svetlá alebo blikajú, keď idú smerovky niekto si ich pletie z držiakom na zástavky. Na osi volantu na ľavej strane je malá páčka s ktorou sa nastavuje výška a sklon volantu. Mne nepripadá ťažko ovládateľné toto auto, ale mnoho ľudí nechápe ako sa s ním dá parkovať a na úzkom priestore manévrovať. Je to len sila zvyku zvyknúť si na miery: dĺžka 5860mm, šírka 2050mm. A pretože sa naozaj môže stať že predok alebo zadok občas niečo šuchne na prednom nárazníku aj na zadných častiach auta sa nachádzajú gumené dorazy.

[img]http://s5.postimg.org/bmf2m9epz/image.jpg[/img]

Auto je dosť ťažké 2450 kilogramov váži prázdne a na amerických autách je základ 15 palcová balónová pneumatika. Na mojom aute mám Good- Year Regata veľkosti 235/75 a nechýba na nej pekná biela čiara. Páči sa mi na tomto aute, že kládli dôraz na detaili. Na veku ventilov je znak Cadillacu. Aj ja sa starám o auto a preto som do každého skla dal vygravírovať nápis „Eldorado“ na zrkadlách sa skvie perličkovým písmom názov Cadillac. Názov „ Cadillac Eldorado“ znie veľmi pekne.

[img]http://s5.postimg.org/krnfg4i4n/image.jpg[/img]

V aute je trojstupňový automat a 8,2l motor by nebolo dobré ovládať manuálnou prevodovkou. Točivý moment je v stredných otáčkach 800Nm, najsilnejšie Edorada v 70-tom roku mali zhruba 1000Nm. Oproti kupé so zadným náhonom v tomto mojom kabriu s predným náhonom prenáša v prevodovke mohutný točivý moment 10cm hrubá reťaz. Jednotkou sa dá ísť do 60mph(96km/h). Môj Caddy je schopný takej ukážky že pri zrýchlení z 0-100km dokáže kolesá celú dobu prešmykovať. Max rýchlosť zhruba 210km/h išiel som aj viac, ale bežne jazdím 140 až 150km/h toto tempo je úplne vyhovujúce pre auto.

[img]http://s5.postimg.org/rom76e3t3/image.jpg[/img]

Zadné kolesá prikrýva elegantný kryt, ktorý sa dá pri výmene kolesa jednoducho odmontovať. Ručná brzda sa ovláda nohou ako na Mercedesoch. Je to veľmi pohodlné keď zaradím do D-čka ručná brzda sa okamžite uvoľní. Už v 74-tom vpredu montovali kotúčové brzdy s vnútorným chladením a vzadu boli bubny. Toto auto mám od roku 1996, keď malo najazdených 109tis. míľ a cena bola takmer 7tis. Euro, čo nie je málo, ale je to mimoriadne auto a vždy ma obdaruje nezabudnuteľnými zážitkami.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Zdvihák ty máš takýto mercedes? .. klobúk hore :300f:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

10 automobilových múzeí v ČR, ktoré stoja za návštevu.

Škoda múzeum.
(Tř. Václava Klementa 294, Mladá Boleslav)
Asi najslávnejšie české múzeum áut prešlo v posledných rokoch výraznou rekonštrukciou a od konca roka 2012 ponúka novú expozíciu. K videniu je necelá päťdesiatka vozov a stovky drobných exponátov najrôznejšieho druhu. Múzeum má zatváracie dni iba o vianočných sviatkoch, na Silvestra a Nový rok a 20. marca.

Národné technické múzeum.
(Kostelní 42, Praha 7)
Najväčšie technické múzeum v Česku má aj jednu z najzaujímavejších zbierok automobilov, nielen čo do staroby, ale predovšetkým čo do majiteľov a osôb, ktoré sa v nich vozili. Sú tu prezidentské špeciály "Tatra 80 TG Masaryka aj CIS 110 K. Gottwalda, Škoda Superb Václava Klausa. Unikátny je strieborný závodný Mercedes W154 z roku 1939, Benz z roku 1898 a ďalšie exempláre. Zatváracím dňom je pondelok.

Múzeum športových vozidiel.
(Lány 18)
Jedno z mladších automuzeí v Česku bolo otvorené v roku 1997. Objekt predtým slúžil ako samoobsluha a hospodárske budovy. Má tri haly (prístupné sú dve, tretia slúži ako depozit). Uvidíte tu športové aj formulové vozy 20. storočia. K najstarším exponátom sa radí Ford T z roku 1914, najpríťažlivejší je monopost F1, s ktorým Tomáš Enge ako prvý a zatiaľ posledný Čech absolvoval v roku 2003 tri preteky formule jedna. Zaujímavosťou je, že všetky exponáty sú prevádzkyschopné a za patričný poplatok si ich môžete požičať na reklamné účely, na svadbu či na podobné záležitosti. Leto od júna do augusta má najlepšiu otváraciu dobu - zatvorené je len v pondelok. V ostatných mesiacoch roka sú väčšinou otváracími dňami streda a oba víkendové dni.

Múzeum vozov Praga.
(Pod Kaštany 14, Zbuzany, Praha-západ)
Vzniklo zo súkromnej iniciatívy pána Emila Príhody už v roku 1957 a patrí medzi tretiu najväčšiu značkovú zbierku áut na svete. Až do 90. rokov bolo prístupné, aj keď len na dohodu, potom ho majiteľ otvoril aj verejnosti. Zatvorené je v pondelok a v stredu, expozícia je inak prístupná od 11 hodín dopoludnia.

Múzeum veteránov.
(Bítov 48, okres Znojmo)
Prevažujú automobily Tatra, k videniu sú ale aj vozidlá Škoda, Citroën, či Chevrolet a staré motocykle. Ideálnym časom na návštevy je leto, kedy je otvorené denne od 9 do 18 hodiny.

Technické múzeum.
(Purkyňova 105, Brno - Královo Pole)
Juhomoravská expozícia áut je súčasťou väčšieho celku, ale snaží sa napr. mapovať čiastočne produkciu moravských automobiliek (nielen tých veľkých, akou je Tatra) - Zbrojovka Brno, Wikov Prostějov. Nájdete tu pochopiteľne aj časť skoršie československej produkcie, najrôznejšie zaujímavosti, ako vrátane pokusného elektromobilu EMA 1, či Škoda 720 coupé, predchodca Garde. Časť expozície je venovaná aj závodnému Masarykovu okruhu. Ako väčšina múzeí, aj tu je zatváracím dňom pondelok.

Technické múzeum Tatra.
(Záhumenní 367/1, Kopřivnice)
Vzniklo v roku 1947, počas rokov sa menilo jeho zameranie a expozície, niekoľkokrát zmenilo objekty. Teraz je v centre mesta a mapuje prirodzene viac ako storočnú históriu kopřivnickej značky. Kedysi patrilo priamo pod automobilku, dnes je prevádzkovateľom regionálne múzeum. Je najucelenejšiu expozíciou vozidiel Tatra, od Präsident-a, cez Tatraplan až po nákladné autá reprezentujúci na rallye Paríž-Dakar. Otvorené je celoročne po celý týždeň.

Veteran Arena.
(Sladovní 103/3, Olomouc)
Patrí k najväčším svojho druhu u nás, k videniu je cez 160 veteránov, motorov a ďalších zbierkových zaujímavostí. Jadrom zbierky sú vozidlá značiek Tatra, Wikov, Zetka, Praga, Aero a Škoda. Múzeum sa pýši osobnými vozidlami, ktorými sa vozili napr. bývalý minister poľnohospodárstva Josef Lux, herec Hugo Haas, minister národnej obrany Alexej Čepička, či Jan Masaryk. Múzeum má otvorené od apríla do novembra od utorka do nedele.

Vojenské technické múzeum.
(Lešany u Týnce nad Sázavou)
Pobočka Vojenského historického ústavu je zameraná na vonejskú techniku, ale vedľa tankov a transportérov, alebo diel si prídu na svoje aj znalci vojenských áut. Je tu v zbierkach zachytená automobilová osobná a nákladná a bojová technika predmníchovskej armády, vozy používané u československých jednotiek v 2. svetovej vojne aj rad variantov tatroviek a pragovek z obdobia po roku 1945. Expozícia zahŕňa osobné veliteľské vozidlá, prototyp obojživelnej škodovky, alebo motocykle používané čs. armádou.

Automuzeum Terezín.
(Pražská 400, Terezín)
Autá a motocykle za železnou oponou - tak by sa dalo charakterizovať zatiaľ najmladšie motoristické múzeum v Českej republike. Zachytáva prevažne produkciu bývalých socialistických štátov. Môžete si prezrieť formulu z Wartburgu, mopedy, Wartburg 312, Trabant v prevedení kabriolet, Škodu 110 R coupé, papaláš Faros Tatra 613 z roku 1976, Tatru 603 z roku 1972, vozy Lada, Velorex, Oltcit, Barkas, Dacia (z éry Ceauşescu ) a ďalšie. Alebo pár nákladných áut a vojenských vozov z vojny. Ale tiež dnes už ojedinelé a krásne kupé s motorom uprostred Fiat X 1/9. Niektoré z nich môžete na cestách stretnúť dodnes. Otvorené je denne, hodiny sa líšia len podľa letnej a zimnej sezóny.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Neznáme podoby Škody na Novom Zélande a v Pakistane.

Ak sa niekedy budete pohybovať po Novom Zélande, možno budete mať šťastie a narazíte na neprehliadnuteľne hranatý automobil. Vzdialene pripomína Land Rover, v skutočnosti je to ale Trekko. Jediné auto vyrábané na tomto zelenom ostrove, ktoré vo svojich útrobách skrýva techniku ​​z Mladej Boleslavi.

Za projektom vozu Trekka stojí nápad novozélandskej spoločnosti Motor Industries International, ktorá v šesťdesiatych rokoch hľadala možnosti, ako vyrábať úžitkový automobil pre farmárov. Pôvodne sa uvažovalo, že by auto poháňalo agregáty od britskej firmy Bradford, potom sa ale konštruktéri zamerali na Škodu. Tá totiž aj v čase socializmu bola na Novom Zélande známa - dovážala sem modely Octavia a potom aj 1000 MB.

Trekka sa začala vyrábať v roku 1966 a využívala práve pohon zo Škody Octavia. Išlo teda o štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra, ktorý bol schopný produkovať 35 kW (47 k) výkonu. Poháňal zadnú nápravu, čo nie je práve ideálne pre pohyb v teréne.

Karosériu vozidla tvoril obyčajný plech a očividne u neho na dizajne príliš nezáležalo. Oveľa dôležitejšie bolo, že išlo o pomerne ľahký model, ktorý vážil len okolo 500 kg. Existoval jednak ako pick-up, jednak ako vozidlo s plátenou strechou. Farmári si na ňu ale sťažovali, pretože prepúšťala vodu, a tak sa potom vyrábala aj pevná laminátová nadstavba.

S pohonom zadnej nápravy bol samozrejme mimo spevnené cesty problém. Firma to vyriešila rýchlo tým, že zavolala technika Raya Stona, ktorý mal skúsenosti so stavbou pretekárskych vozidiel. Ten na Trekko namontoval diferenciál s obmedzenou svornosťou.

Trekka.Laminátová nadstavba:
[img]http://imageshack.us/a/img837/2073/4ob2.jpg[/img]

Trekka. Model bez strechy:
[img]http://imageshack.us/a/img51/3292/u1c4.jpg[/img]

Trekka slúžila aj vo vojne vo Vietname.
[img]http://imageshack.us/a/img822/6758/r8a3.jpg[/img]

Trekka. Rozmery modelu:
[img]http://imageshack.us/a/img39/8378/bs1t.jpg[/img]

Trekka. Dobový prospekt.
[img]http://imageshack.us/a/img819/6444/5aas.jpg[/img]

Skopak. Voz sa montoval v Pakistane.
[img]http://imageshack.us/a/img703/4281/ptrt.jpg[/img]

Skopak. Využíval techniku Škody Octavia.
[img]http://imageshack.us/a/img821/3111/1tt9.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Cherro v 17.08.2013 18:36, upravené celkom 2 krát.
Používateľov profilový obrázok
Cherro
Príspevky: 738
Dátum registrácie: 13.02.2010 19:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cherro »

Iste si pamätáte Polski Fiat 125P, a takto vyzerala jeho dobová prezentácia:
Polski Fiat 124P Preview
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Pekné time lapse video, ktoré zachytáva reštaurovanie vozu Plymouth Duster. Kamera sa pomaly otáča okolo a sníma obrázky, ktoré sú potom uložené a spracované ako time lapse video. Tento efekt umožňuje v krátkom videu zachytiť dlhšie časové obdobie počas ktorého bol voz kompletne zreštaurovaný. Auto reštaurujú maželia Aggie a Mike.

DUSTER BUILD Wedding AUG 29
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROËN Traction Avant (1934-1955) 788854 kusov (včetne šesťvalca)

Traction Avant bol milovaný politikmi, básnikmi i výtvarníkmi a znamenal medzník ako pre firmu Citroen, tak aj pre svetový automobilový priemysel. Bol prvým masovo vyrábaným automobilom so samonosnou karosériou, vybavený pohonom predných kolies a odpružením pomocou torzných tyčí. Týmto vozom sa začala láska Citroenu k nekonvenčnosti.
Konštrukcia trvala 18 mesiacov a vyšla Francúzsko draho. V roku 1934 sa firma dostala do finančných problémov a prepustila 8tis. zamestnancov. Citroen prešiel pod Michelin, ktorý poskytol Avantu podporu. Vyrábal sa 23 rokov vo verzii limuzína, kupé s pevnou strechou a kabriolet. Svet nešetril chválou na Traction Avant, velebiac jeho stabilitu na vozovke, hydraulické brzdy, jazdný komfort a vrtké správanie v zákrutách. Odvážna limuzína od Citroenu bola najvýznamnejším a najúspešnejším sériovo vyrábaným autom tých čias a až po 20 rokoch ju vytlačil ďalší voiture révolutionnaire, Citroen DS.
Odpérovaný zázrak- vzhľadom na svoje hydropneumatické pruženie - so zmesou kvapaliny a plynu- bol v roku 1954 šesťvalec Traction Avant známy ako "Kráľ ciest". Toto pruženie Citroën používa v zmodernizovanej verzií dodnes.
Za dizajn a vývoj karosérie sú zodpovedný Lefebvre, Raoul Cuinet, Flaminio Bertoni (dizajnoval Citroen DS) a Jean Daninos. Dostupné prevedenia karosérií boli klasické 5/6 miestne, Familiale 7/9 miestne alebo coupé, roadster 5 miestne. Zaujímavou bola určite verzia commerciale, ktorý sa stal prvým sériovým automobilom typu hatchback.
Toto veľkolepé auto vychvaľované až do neba prinieslo mužovi menom André-Gustave Citroën bohatstvo a priviedlo ho k smrti.

Motor: R4 1.3 / 1.5 / 1.6 / 1.9 L /(32-60PS), R6 2,9L (77PS/3200ot)
Prevodovka: 3st, 2 a 3synch.
Zavesenie: nezávislé predné a zadné
Brzdy: hydraulické, bubnové vpredu a vzadu
Konštrukcia: oceľová samonosná s predným náhonom
Motor, prevodovka a predné zavesenie kolies sa montovalo na demontovateľnú konštrukciu, aby sa uľahčila údržba.
Top speed:95-130km/h

[img]http://imageshack.us/a/img855/1580/d5mt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/5738/o5ja.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/5862/9ht5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/2327/0igl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img543/7928/xcv4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/1104/3z66.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/7829/ahzi.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROËN GS (1970-1980) 1 896 742kusov, GSA (1980-1986) 576 757 kusov

Príchod modelu GS vyplnil medzeru, ktorá Citroen v priebehu rokov dosť stála. Toto rodinné vozidlo sa oneskorene zaradilo medzi úsporné modely Citroën Ami, Citroën 2CV a luxusnejšie DS - na živý trhový segment, ktorý konkurencia usilovne obsadzovala, odkedy Citroën v roku 1957 ukončil výrobu slávnej Traction Avant.
Reakcia Citroenu zodpovedala štandardom technickej inovácie a perfektnosti, ktorou bola spoločnosť známa. Pri svojom uvedení mal model GS technicky najpokrokovejšie vyhotovenie podvozkovej časti, vynikajúcu aerodynamiku a mnohé bezpečnostné prvky. Na trhu to bol okamžite trhák, čím Citroen najlepším možným spôsobom potvrdil, čo mu chýbalo v predchádzajúcich rokoch.
Štýl vozidla bol typický citroenovský - čo znamenalo, že na trhu neexistovalo nič podobné. Voz dizajnoval Robert Opron. Bol to automobil so splývajúcou zadnou časťou, priestranným kufrom a náhradným kolesom šikovne umiestneným nad motorom. Vyrábali sa verzie GS Club a GS Pallas. Pribudli aj van a kombi a hatchback sa objavil až v roku 1979 pri príchode vylepšenej verzie GSA. Bolo to dobré auto, možno nie najvýkonnejšie, ale napriek tomu mu nebolo čo vytknúť.
Napriek predajnému úspechu GS došlo spojením rôznych príčin v roku 1974 ku krachu spoločnosti. Jednou z príčin bol aj sen o Wankelovom motore, ktorého vývoj sa predražil. Ďalej úsilie uviesť GS, náklady na vybudovanie továrne na výrobu nástupníckeho CX za dosluhujúci DS a katastrofálny dopad ropnej krízy v roku 1973.
Nakoniec však všetko zachránila francúzska vláda núteným sobášom Citroenu s Peugeotom.
MOTOR: plochý vzduchom chladený štvorvalec, 1015cm3, 1129cm3, 1222cm3, 1299cm3/od 55PS-66PS
Prevodovka: 3-st. C-Matic poloautomatická, 4st. mechnaická, 5st. mechanická GSA
Top speed:1,0L- 148km/h do 164km/h

[img]http://imageshack.us/a/img818/8826/x7ek.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/1364/ozfl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img138/8443/6g3f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/4922/gs8l.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/1180/3min.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/8394/qv7i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/4729/yhez.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/6093/9wml.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img703/6308/nqrd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/462/f90p.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROËN CX (1974-1991) 1 170 645 kusov

CITROËN slávna francúzska automobilka, založená v roku 1919 mužom menom André-Gustave Citroën ktorú mám rád, pre jej originalitu a nápaditosť. Ich automobili boli a stále sú jedinečné, plné nápadov od tých jednoduchých až po mimoriadne zložité pokrokové stroje. CITROËN chcel ponúknuť automobil čo najširšiemu "obecenstvu" a robil to vždy so šarmom sebe vlastným. Tieto autá mali charakter, snáď neexistuje charizmatickejšie auto ako CITROËN 2CV (1949-1990), alebo majestátny CITROËN SM (1970-1975) a mnoho iných. Stvorili mnoho nádherných strojov o ktorých sa písali ódy a zapĺňali titulné stránky novín. Umelci boli nadšení, technici a pragmatici obdivovali ich technickú vyspelosť. A ja s nimi všetkými len ticho a s veľkým rešpektom, ktorý si táto slávna automobilka nepochybne zaslúži, súhlasím.

CITROËN CX bol zvolený za auto roka 1975 a bol to posledný model vyrobený pred núteným sobášom tohoto výnimočného francúzskeho výrobcu s Peugeotom. Bol to aj koniec jeho povestnej nezávislosti myšlienok a činov. CX opäť navrhol vlastný dizajnér, geniálny Robert Opron, podobne ako nové modely zo začiatku 70-tych rokov. Plynulé krivky boli odvodené od CITROËNU GS (1970-1980), a splývajúca zadná časť prispievala k extrémne aerodynamickému tvaru, ktorý umožňoval tomuto autu dosahovať rýchlosť porovnateľnú a autami s väčšími a silnejšími motoromi.
Týmto modelom CX vstúpil Citroen na trh luxusných áut. Bolo prirodzené, že šlo o technicky vyspelé auto s motorom uloženým naprieč vpredu, unykátnym systémom hydropneumatického pruženia ako aj posilňovačom riadenia reagujúceho na rýchlosť auta.
V interiéri dominovala palubná doska s otáčajúcim sa tachometrom a volant so zvláštnou konštrukciou na jednom ramene, ktorý umožňoval vodičovi ovládať páčky a vypínače na volante oboma rukami. Toto priestranné vozidlo sedelo perfektne na ceste a ľahko sa ovládalo. Existovala aj verzia safari a aj predĺžená verzia.
Kvalita vozov bola spočiatku slabšia, ale postupne sa zlepšila. Zaujímavé bolo, že auto bolo pôvodne navrhované pre kompaktný rotačný motor a keď od tejto myšlienky upustili, motorový priestor nebol dostatočne veľký pre šesťvalcový motor, ktorý by si toto auto zaslúžilo.
Do CX sa montovali štvorvalcové motory, ktoré boli síce dostatočne výkonné, ale určite by si zaslúžil aj výkonnejší motor.
V roku 1985 vznikla druhá séria CX úpravami dizajnu a v roku 1991 bola výroba CX ukončená a nahradil ho Citroen XM. CX bol pokrokový voz a zaslúžil si miesto v sieni slávy povojnových francúzskych áut.

Systém hydropneumatického pruženia Citroenu bol pravdepodobne najúčinnejším aký kedy vyrobili. Bol taký dobrý, že licenciu zakúpil aj Rolls Royce a požil ho napr. v Rolls-Royce Silver Shadow, ale aj Mercedes Benz, ktorý ho montoval do najluxusnejších modelov Mercedes-Benz 450SEL 6.9

Motory:R4,1995cm3/102k/5500/152Nm/3000-174km/h,2165cm3/115k/5600/178Nm/3250ot.-187km/h,2347cm3/115k/5500/180Nm/3800-181km/h,/GTI-128k/4800/197Nm/3800-189km/h,2175cm3/112k/5500/166Nm/3500-181km/h,2499cm3/138k/5000/211Nm/4000/-195km/h,GTI Turbo-168k/5000/294Nm/3250-222km/h.
Diesle: R4 2175cm3/75k/4500/126Nm/2750ot.-146km/h,2500cm3 95k/-175km/h,turbo/120k/3900/254Nm/2000ot.-195km/h
Top speed: diesle:149km/h,195km/h, benz.: od 174km/h-222km/h
Prevodovka: 3st. polo-automatická,3st.automatická,4st.mech.,5st.mech.,

[img]http://imageshack.us/a/img43/6016/vphs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/5056/6j1h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/7986/81qj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img90/9779/z7c2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/2198/ob4m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/286/x9ai.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/6259/wgu4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/4748/zvfu.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 29.09.2013 23:11, upravené celkom 3 krát.

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných