Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ROVIN D4 (1950-1953) okolo 1203 kusov

Francúzska automobilka, Rovin, produkoval vozidlá od roku 1949 do 1959. Výroba po roku 1953 začala spomaľovať. História spoločnosti siaha do roku 1921, ako výrobca motocyklov.
Francúzke mikroauto pripomínajúce rekvizitu z bábkového filmu, malo štvorstupňovú prevodovku a dvojvalcový motor o objeme 462cm3/15PS. Hydraulické bubnové brzdy.
Na aukcii na Amelia Island, Florida bolo jedno také autíčko v marci 2012 predané za 27 500 dolárov.
hmotnosť: 380kg
Top speed: 85km/h

[img]http://imageshack.us/a/img687/2266/217r ... 289900.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/3881/51rovind4dv12rma01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/4916/66154 ... 3b570z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/6255/am12r10701.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/5365/am12r10702.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/1576/am12r10704.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/6011/51rov ... rmai01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img839/258/1953rovind4engine.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD Model 48 (1935-1936) 820 000 kusov

Toto auto ukončilo výrobu masívneho Fordovho štvorvalca, ktorý tak dobre slúžil a potvrdilo nástup nového V8, ktorý montovali od tej chvíle do každého vozidla, ktoré spoločnosť vyrobila.Po rokoch s modelom "T", pokračoval vývoj Modelu 48 a tento proces v roku 1937 predstavil nové modely a v roku 1941 došlo k úplnej prestavbe výrobnej linky. Rýchly vývoj a sústavné uvádzanie nových modelov bolo nevyhnutné, aby sa predaj udržal aj počas veľkej hospodárskej krízy.
Motor: V8 3,6L/90PS
top speed:137km/h

[img]http://imageshack.us/a/img507/4456/1935 ... 0cabri.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/4456/1935 ... 0cabri.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img39/7523/fordm ... phaeto.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/8734/1936 ... aserka.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/2374/81631engineweb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/3784/36ford ... erdv11.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 26.02.2013 15:18, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

JAGUAR Mk X (1961-1965) viac ako 24 tis. kusov

Podľa európskych noriem mierne monštruózne auto široké 2 metre. Auto bolo určené predovšetkým pre USA. Napriek svojej veľkosti bolo auto rýchle, motor bol použitý z Jaguára E type. Štandartné riadenie s posilovačom zabezpečilo, že auto sa ľahko riadilo. Toto auto malo ako prvý Jaguar charakteristické štyry svetlá v predu a malo prepychový interiér obložený drevom. Drevo bolo všade na palubnej doske, okolo okien.

Motory:V6 3718, 4235cm3
Top speed: 200km/h

[img]http://imageshack.us/a/img577/1267/85356924.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img803/559/85356929.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img404/329/jaguarmk1034.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/4258/markx3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/9395/1372 ... 5621b8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/9688/64jag ... rmae01.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

JAGUAR Mark ll (1959-1967) 83 976 kusov

Prvý samonosný (samonosná karoséria) štvorsedadlový sedan od Jaguára. Pekné auto opisované vodičmi ako: "dospelé". Hviezdou tohto radu bola 3,8 litrová verzia legendárneho motora XK. Samozrejmosťou bol kožený interiér a obloženie orechvým drevom. Štandardom boli kotúčové brzdy na oboch nápravách. Tento automobil búra bariéry spoločenskej triedy či bohatstva - jeho majiteľmi boli a sú bežní pracujúci aj aristokrati. Aj viac ako päťdesiat rokov po uvedení je popularita modelu Mark 2 medzi znalcami neutíchajúca. Auto bolo známe aj zo seriálu: "Inspektor Morse".
Motory: R6 DOHC, 2483cm3, 3422cm3,3781cm3/120-220PS
top speed: 201km/h

Auto inšpektora MORSEA malo 2,4L motor bolo mierne otlčené, po zreštaurovaní sa v roku 2005 predalo za 100 000 libier:

[img]http://imageshack.us/a/img194/2540/bezejmnaj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/5492/jagu ... 047620.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img404/4224/jagmk2s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/865/jaguarmk21.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/3568/jagu ... iter01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img685/412/jaguarmk202.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img407/5043/67ja ... cbsi04.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img341/4108/mk2front.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img838/6774/67ja ... cbse02.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Mercedes-Benz W124 (1985–1996) viac ako 2,5 milionov kusov

Môj mimoriadne obľúbený Yongtimer od MB, aj preto, lebo ich ešte stále toľko veľa jazdí. Začiatkom 80-tych rokov stáli inžiniery z Mercedesu pred neľahkou úlohou, nahradiť úspešný W123. Výsledok ich práce bolo auto vyššej strednej triedy, ktoré sa stalo merítkom spoľahlovisti, komfortu, bezpečnosti cestovania 80-tych a 90-tych rokov. Výborná ergonómia a pocit za volantom, ktoré ponúka tento Mercedes môžem smelo potvrdiť. Keď občas stretnem W124 na ulici a je v dobrom stave stále upúta moju pozornosť. Možno (určite) je to subjektívne, ale je to podľa mňa najlepší Mercedes vôbec aj s W123. Áno je tu exluzívny Guldwing, Pagoda, SEL, SEC,a mnoho iných, ale ktoré z nich slúžili ako neunávné Taxíky po celom svete? W124 bol jeden z najviac kompletných Mercedes-Benz, ktoré ponúkajú všetko čo Mercedes-Benz značka predstavuje a to zahŕňa veľa. Je to o solídnosti, dlhovekosti, bezpečnosti, luxuse, vynikajúcich technológiách a samozrejme, prestíž. Auto má nestarnúci nadčasový dizajn vďaka jednému z najlepších dizajnérov Brunovi Sacco a dvom ďaľším, ktorý ponúkli pomocnú ruku, Joseph Gallitzendrfer a Peter Pfeiffer. V roku 1993 prešlo faceliftom. Paleta modelov a motorov bola obrovská od dieslov po silné benzínové jednotky. Mercedesov W124 je na trhu dostatok, ale mnoho ich je už v zdevastovanom (tunning) stave, ale nájsť originál je v celku ľahké a cenovo veľmi príjemné. Doslova za pár korún môžete vlastniť auto, ktoré toľko veľa ponúka. Týmto pozdravujem všetkých majiteľov W124 a prajem veľa šťastných kilomentrov. Čo povedať na záver, nebudem rozoberať technické parametre snáď len to že je to poriadny kus auta, ako sa na Mercedes patrí , ktorý sa v hodnotení spoľahlivosti vyhrieval na popredných miestach v spoločnosti W126, 140. Dovolím si tvrdiť, stále ideálny Mercedes pre denné jazdenie.

Karosérie: Sedan, Kombi, Kupé, Kabriolet,
Modely a ich označenia:
Benzín: 200E, 220E, 230E, 260E, 300E, 320E, 400E, 500E, E60 AMG 6.0 L, 260E 4Matic, 300E 4Matic, 200CE, 220CE, 230CE, 300CE, 300CE-24, 320CE, 200TE, 280TE, 280TE, 300TE, 300TE-24, 320TE, 300TE 4Matic
Dieset: 200D, 250D, 250D Turbo, 300D, 300D Turbo, 300D 4Matic, 200TD, 250TD

Motory:
Benzín
2.0 8V R4 105 PS (77 kW)187 km/h, 2.0 8V,R4109 PS (80 kW)
2.0 8V R4 118 PS (87 kW)175–190 km/h
2.3 8V R4 132 PS (97 kW)204 km/h
2.0 16V R4 136 PS (100 kW)183–200 km/h
2.3 8V R4 136 PS (100 kW)185–200 km/h
2.2 16V R4 150 PS (110 kW)193–210 km/h
2.6 12V R6 160 PS (118 kW)218 km/h
2.6 12V R6 166 PS (122 kW)205–215 km/h
2.6 12V R6 170 PS (125 kW)210–232 km/h
3.0 12V R6 180 PS (132 kW)204–225 km/h
3.0 12V R6 188 PS (138 kW)
2.8 24V R6 193 PS (142 kW)230 km/h
2.8 24V R6 197 PS (145 kW)213–220 km/h
3.0 24V R6 220 PS (162 kW)217–237 km/h
3.2 24V R6 220 PS (162 kW)235–243 km/h
3.6 24V AMG R6 272 PS (200 kW)250 km/h
4.2 32V V8 279 PS (205 kW)250 km/h
5.0 32V V8 320 PS (235 kW)250 km/h 13.5 L/100km
5.0 32V V8 326 PS (240 kW)250 km/h
6.0 32V V8 381 PS (280 kW)250 km/h 14.5 L/100 km
6.5 32V V8 450 PS (331 kW)250 km/h 16.1 L/100 km
Diesel
2.0 8V D R4 72 PS (53 kW)160 km/h
2.0 8V D R4 75 PS (55 kW)145–160 km/h 6.7 L/100 km
2.5 10V D R5 90 PS (66 kW)175 km/h
2.5 10V D R5 94 PS (69 kW)160–165 km/h7.2 L/100 km
3.0 12V D R5 109 PS (80 kW)190 km/h
2.5 20V D R5 113 PS (83 kW)190 km/h 6.8 L/100 km
3.0 12V D R6 113 PS (83 kW) 175–190 km/h7.8 L/100 km
2.5 10V TD R5 122 PS (90 kW) 195 km/h
2.5 20V TD R5 125 PS (92 kW) 190–195 km/h7.5 L/100 km
3.0 24V D R6 136 PS (100 kW) 187–200 km/h7.4 L/100 km
3.0 12V TD R6 143 PS (105 kW)202 km/h
3.0 12V TD R6 147 PS (108 kW)186–200 km/h7.8 L/100 km

[img]http://imageshack.us/a/img90/7647/merce ... sw124m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/7894/79657.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/7647/merce ... sw124m.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/8053/3471 ... nze500.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/7468/58526265.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/7961/1dddb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/6162/34519 ... nze500.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img685/4786/1993c12412.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img72/1778/frontquarterview.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img685/7581/merc ... rear20.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/5182/merce ... 24c124.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img221/9793/1994 ... 124e32.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/954/mercedesw124coupe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/544/scree ... 4at103.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img687/9793/1994 ... 124e32.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img832/7633/merc ... sew124.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/3818/4933leh20a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/420/17343 ... nzw124.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/8708/267965 ... nzw124.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Téma obsahuje zatiať 112 automobilov aj so stručným popisom a fotografiami zoznam je TU
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RANGE ROVER Classic (1970-1996)

Prvé Range Rovery vyrábali ako pravé terénne vozy. Mali stály náhon na všetky štyri kolesá s krátkym radením do terénu. Motor V8 benzín, doplnený štvorstupňovou prevodovkou. Zavesenie kolies využívalo vinuté pružiny na všetkých kolesách a kotúčové brzdy. Vozidlo určené ako vidiecky dopravný prostriedok sa zapáčilo širšiemu okruhu zákazníkov. Následkom čoho začalo obdobie vylepšovania a úprav. O dve desaťročia neskôr to vyústilo do najmodernejšieho luxusného SUV. Neskôr aj automobilky ako BMW, Volkswagen, a Porsche začali vyrábať luxusné SUV.
V 70tych rokoch sa Range Rover dožil posilňovača riadenia a v 80tych rokoch bola zavedená štvordverová karoséria a automatické prevodovky. Pribudli aj štýlové úpravy a dieslové motory. Luxusná verzia "Voque" bola v ponuke od roku 1983 a skrátený model LSE sa objavil v roku 1992. Range Rover Classic po 25rokoch v roku 1996 nahradila druhá generácia.
Motory:V8 3532cm3, 3947cm3, 4197cm3, Diesel R4 2393cm3, 2499cm3,
Top speed: 140-180km/h

[img]http://imageshack.us/a/img14/9690/range ... 1580x3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img62/3934/05263 ... erover.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/3861/landr ... erclas.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img152/5900/rangerover03.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/9453/31194012050503lr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img688/6571/1972 ... ranger.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/9018/1972 ... ssicla.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/9018/1972 ... ssicla.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LAMBORGHINI Silhouette (1976-1979) 54 kusov

Veľmi zriedkavé Lamborghini známych je 31 kusov z celkového počtu 54 vyrobených. Tieto dvojdverové dvojsedadlové kupé mali odnímateľnú strechu. Bolo to prvé Lamborghini s odnímateľnou strechou. Išlo o vylepšený model Lamborghini Urraco, Bertoneho kupé 2+2.
Bertone navrhol aj Silhouette, dostal výkonnejší motor a lepšie odpruženie, takže bol ľahší a rýchlejší.
Motor: 2996cm3 V8 DOHC, 265PS/7500ot
Prevodovka: 5 stupňová,
top speed: 255km/h
0-161km/h 16,1s

[img]http://imageshack.us/a/img839/3112/1212 ... hinisi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/2624/1976l ... lhouet.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img703/1453/hever201004.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/4139/iloc3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img7/8045/lambor ... uette2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/1259/78la ... ouette.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/6066/lambo ... ette13.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FERRARI 410 Super America (1955-1959) 35 kusov

Pre náročnú elitu a so zrakom upreným na oveľa bohatší trh v USA, vytvoril Ferrari sériu modelov V12 s individuálne upravenými karosériami. Model Ferrari America bol jeden z nich. Len za štyri roky sa model 410 Super Amerika objavil v troch verziách a 5 litrovým motorom V12 Lamperdi, ktorý bolo možné upraviť na výkon až 400 koní (290KW). Z celkového počtu 35 kusov majú všetky spoločné iba nízko položenú mriežku a bočné vetracie otvory za prednými kolesami. Ich cena bola 2x vyššia ako stál Mercedes 300SL Gullwing. Majiteľom bol aj Nelson Rockefeller.
Motor: V12 4962cm3/400PS
top speed: 261km/h
0-100km/h 5,8s

[img]http://imageshack.us/a/img23/9937/ferra ... ericas.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/5628/795152.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/8229/ferr ... erica8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/9006/57fer ... 9sfdv0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/8756/20090 ... asuper.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE 928 (1978-1995) 61 056 kusov z toho 205kusov 928 Weissach

Porsche 928 je známe aj pod menom "Land Shark", pretože hltal diaľničné kilometre s úžasnou ľahkosťou. Podľa niektorých najlepšie Porsche vôbec. 928-čka mala motor vpredu V8 vodou chladený a s poháňanou zadnou nápravou s ideálnym rozložením hmotnosti 50:50. Auto sa veľmi dobre a ľahko ovládalo. Porsche 928 bolo zvolené autom roka v roku 1978 a zostalo jediným športovým automobilom, ktorému sa to podarilo. Auto malo špeciálnu nápravu Weissachova náprava, ktorá zmenšovala pretáčavosť vozidla tým, že pri prejazdoch zátačkou sa nastavovalo zavesenie kolies automaticky. Bola vyrobená aj špeciálna edícia Weissach v počte 205 kusov vo farbe šampanskej zlatej so zlatými diskami.
karoséria kupé 2+2
Motory: V8 od 4,5L do 5,4L (GTS)/od 240PS-350PS
top speed: 230-275km/h

[img]http://imageshack.us/a/img688/7238/weissach006.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img199/9095/susp ... porsch.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/9867/1978p ... 600x0w.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/277/porsche928gt01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/8876/porsche92801.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/4081/ccsm74048800.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img835/9963/928gtsforweb3l.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/5260/image009te.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/827/67421985porsche928.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen Scirocco (1974-1981) 504 153 kusov

Motor: 1093 cm³, 1272 cm³,1471 cm³, 1457 cm³, 1588 cm³/50-110PS
top speed: 144-186km/h,

Scirocco mal nahradiť model VOLKSWAGEN Karmann Ghia (1955–1974), ako cenovo dostupné športové kupé. V duchu doby chcell VW dokázať, že je možné zmeniť úsporné vozidlá tak, aby prinášali radosť a boli výkonné. Všetky dôležité diely boli spracované s ohľadom na športový účel. Výrobu zabezpečoval Karmann. Volkswagen bol prekvapený, rovnako ako všetci ostatní, že sa Scirocco stal okamžite hitom.

[img]http://imageshack.us/a/img580/1893/vwsciroccomk1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img145/339/silvervwsciroccoi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/7224/heck ... wsciro.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img89/4461/1981v ... cirocc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img442/4179/1978 ... cirocc.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROEN DS (1955-1975) viac ako 1,5 milióna kusov
Nádherná déesse - bohyňa.

Francúzsky filozof Roland Barthes bol uchvátený dizajnom DS a porovnal jeho technickú dokonalosť s gotickým rozkvetom stredovekých katedrál.

Nikdy predtým v dejinách automobilu nedosiahol masovo predávaný stroj taký neuveriteľný skok vo výkone, pohodlí a v štýlovosti. Keď vyrazil prototyp Citroenu DS do parížskych ulíc, nadšené davy vykrikovali: "La DS, la DS, voilá la DS!" Hladké línie, navrhol Flaminio Bertoni taliansky sochár a dizajnér, ktorý je považovaný za jedného z najväčších návrhárov vozov všetkých čias. Jeho meno si často zamieňajú s Bertone. Bertoniho hladké línie urobili z Citroenu DS kultovú modlu dizajnu a srdcovú záležitosť lekárov, architektov, umelcov a hudobníkov.

Len málo áut , či už predtým, alebo potom, bolo takých odvážnych, pokiaľ ide o konštrukciu a štýl. Pri jeho uvedení sa popísalo toľko novinového papiera, ako keď zomrel Stalin.

V roku 1955 na parížskom autosalóne spôsobil DS senzáciu. Za prvých 45minút prvého dňa parížskeho autosalónu v roku 1955 bolo prijatých 749 objednávok, počas prvého dňa 12000 a do konca týždňa sa nahromadilo 80 000 záväzných objednávok na tento zázrak.
V roku 1962 počas atentátu na prezidenta de Gaulla, napriek tomu že na voz sa zniesla spŕška guliek a že mal dve pneumatuky prázdne, podarilo sa prezidentskému DS prekľučkovať a uniknúť do bezpečia.

Dizajn pripomínajúci kozmický vek bol tak dokonale modelovaný, že za 20 rokov zmenil tvar len nepatrne. Najväčšia zmena nastala v roku 1967, keď predné a voliteľné puzdrovité bodové svetlá boli uložené pod sklenenými krytmi.

Dizajn bol na tú dobu futuristický. DS sa nepodobal na žiadne auto z obdobia predtým ani potom. Tento aerodynamický zázrak sa mohol pochváliť hydraulickým systémom "Citro-Matic" na ovládanie pruženia, bŕzd, spojky a radenia rýchlostí. Jazda na ňom bola mimoriadne pohodlná. Tešil sa z dvoch desaťročí úspešného automobilového života.

Odporcovia DS videli v zložitosti auta jeho nevýhodu. Niektorí však toto auto dokonca uctievali - označenie DS znamenalo Desiree Speciale, ale tieto písmená sa čítajú aj ako francúzke slovo déesse, ktoré znamená bohyňa. DS sa stala "Bohyňou" a ňou aj zostala.

Predstavili varianty kombi, a kabrilet a počas výroby bolo auto neustále zlepšované. DS mal funkcie ako elektronické vstrekovanie paliva, päťstupňovú prevodovku, automatickú prevodovku, svetlomety ktoré sa natáčali podľa riadenia. Prevodovka nebola opatrená spojkou a ovládala sa hydraulickým servomechanizmom. Stačilo iba pridať plyn a jemne pohnúť pákou.
Existovala aj cenovo dostupnejšia verzia DS v roku 1957 s označením ID (idée) bola jednoduchšia bez pokrokových funkcií.

Začiatkom 80-tych rokov jeho reputácia prilákala pozornosť nadšencov, ktorí začali tento voz uctievať ako idol a umelecké dielo. Voz s prevahou zvíťazil v súťaži o automobil storočia. Bol to zázrak, taký dokonalý, že ako jediný predstavuje víziu budúcnosti, ktorá neostala nič dlžná konvenčnej múdrosti a tvorivému géniu.
Typ karosérie: päťsedadlový
Konštrukcia: celooceľová karoséria so snímateľnými plátmi, oceľový plošinový podvozok so zváranými skriňovými bokmi,
Zavesenie kolies: nezávislé na všetký štyroch kolesách s hydraulickými vzperami
Brzdy: vpredu kotúčové, vzadu bubnové,
Prevodovka: poloautomatická 5st, bez spojky,
Motor:R4, OHV 1911cm3, 1985 cm3, 2175 cm3, 2347 cm3/75-141PS
top speed: 135-195km/h

[img]http://imageshack.us/a/img18/2800/citroends02.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/5071/citr ... otos1b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img4/6789/citroe ... olet04.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/8838/306762berserker.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/7096/wallp ... ds1965.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img94/820/532093 ... d5876z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/514/citroe ... 9gegru.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/9320/1955citroends1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/9697/12ci ... riolet.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img827/4434/jayl ... fficja.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/5580/citroends002.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img801/8742/citr ... 130641.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/2193/citr ... goneng.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 03.10.2013 21:10, upravené celkom 4 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

AUDI 100 Coupe S (1970-1976) viac ako 30 000kusov

Volkswagen odkúpil fabriku Auto Union od Mercedesu v roku 1965, aby získal továreň v Ingolstadte, ktorú mohol využiť na pokrytie rastúceho dopytu po modeloch Chrobák. Prvý príkaz z Wolfsburgu zakázal vývoj Audi 100. Napriek tomu dizajnér Ludwig Kraus pokračoval v jeho vývoji. Šéfovia VW to nakoniec akceptovali a povolili výrobu. Bolo to dobré rozhodnutie, ktoré zohralo významnú úlohu v budúcnosti VW. Po poklese dopytu po VW Chrobákovi s motorm vzadu, Volkswagen mohol odpovedať vozidlami s motormi vpredu a chladenými vodou vďaka skúsenostiam prevzatým od Audi. Projekt Dr. Krausa bol ľahký športový model jeho Audi 100 Coupe S. Auto sa solídne predávalo a výroba bola zisková.

Motor: 1871cm3/115PS
top speed: 185km/h

[img]http://imageshack.us/a/img547/5457/audi100coupes.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/4259/audi1 ... gertce.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/8704/audi ... gehrtc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/5586/audi100coupes4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/2149/audi100coupes15.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img14/3938/audi1 ... 973red.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/8819/4424 ... e28ddz.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

HONDA Civic (1972-1979) 936 774kusov

Hoci export bol veľký, úspech Civicu a s ním aj neúprosný rast Hondy ako významného medzinárodného výrobcu áut, bol výsledkom najmä šťastného načasovania. V správnej chvíli, keď rozzúrení blízkovíchodní producenti použili ropu ako zbraň proti západu podporujúcemu Izrael v známej 6-dňovej vojne , bol malý šikovný Civic po ruke, aby naplnil náhli dopyt Američanov po malých úsporných vozidlách. Domáci výrobcovia boli zaseknutý v ére obrovských populárnych krížnikov hltajúcich litre benzínu.
Malý Civic bol úsporný a cenovo dostupný. Marketing bol úspešný vďaka rozumnému sloganu: "Robíme to jednoducho". Jednoducho a šikovne a najmä účelne zostrojený Civic mal nezávislé zavesenie kolies, kotúčové brzdy, anatomické sedadlá. V základe štvorstupňovú prevodovku a za príplatok automatickú. Malé americké vozidlá ako Ford Pinto a Chevrolet Vega sa s ňou nemohli rovnať. Japonská invázia sa začala...
Motory: R4 1169cm3, 1237cm3, 1488cm3/50-75PS
top speed: 160km/h
Honda vyvinula 1,5L "čistý" motor CVCC (Compound Vortex Cotrolled Combustion) kvôli prísnejším emisným zákonom v USA.

[img]http://imageshack.us/a/img820/6991/indextop.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/1396/hondacivic1975.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/7697/1976civic.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img708/2212/5938 ... 53c09z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/6488/1979 ... vcchat.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/2891/1979h ... cwagon.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/8713/1979 ... cfirst.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 24.09.2013 00:11, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Porsche 917- štartovanie motora po 30 rokoch TU
A takto sa svojho času preháňal 917 a jeho plochý 12 valec po okruhoch v období, keď nemal konkurenciu: TU. Sekvencia je z filmu "Le Mans"

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných