Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

WILLYS MB Jeep (1941–1945) asi 650 000 kusov

Motor: 2,2 L, R4,
top speed:89km/h
Konštrukcia: rebrinový rám, listové pery, tuhé nápravy,
Prevodovka: 3-speed + reverse, 2wd Hi , 4WD Hi, 4WD Lo
pohon AWD

Nejestvuje jednoznačné vysvetlenie názvu "Jeep", (kým z neho Willys neurobil ochrannú značku bol neoficiálny). Jedna z verzií je podľa skratky GP (dží-pí) podľa slov "general purpose"(všestranný).
Willys Jeep sa objavil v stovkách vojnových filmov. Je to ikonický Jeep, ktorý sa vždy objaví po boku filmových hrdinov.
Americké Minist. vojny vypísalo konkurz na všestranné vozidlo. Armáda vykonala skúšky a vyhral Willys najmä vďaka motoru ktorý si vyslúžil prezývku "Go Devil". Auto malo pohon všetký kolies.

[img]http://imageshack.us/a/img339/5947/jeep ... pwsalv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/2929/willy ... ttruck.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img560/4969/willysmbjeep1944.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/2542/will ... 0614in.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img26/6739/image00113b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img20/8652/willy ... 0614mo.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ G W460 (1979-1991) prvá generácia viac ako 50 000 kusov

Najdlhšie vyrábaný model Mercedesu.
G - Geländewagen-ťažké terénne vozidlo. Vyznačuje sa vojenským pôvodom. Trieda G vznikla v dôsledku návrhu iránskeho šacha, ktorý chcel mať vojenské vozidlo. Výrobné priestory postavili v Grazi v spolupráci s rakúskou firmou Steyr-Daimler-Puch. Montované z veľkej časti ručne. Za posledných 30 rokov sa vyrobilo mnoho verzií na zákazku pre vysoko postavených klientov. Prvá verzia W460 mala zadný náhon s manuálnym zapínaním náhonu na všetky kolesá. Montovala sa manuálna aj automatická prevodovka a štyri verzie motorov od 72-156PS. Dvijdverová, štvordverová verzia. Benzínový, alebo dieslový motor.
Motor: benzín 2307cm3 R4, 2299cm3 R4, 2993cm3 R6, Diesel 2399cm3 R4, 2497cm3 R5, 2998cm3 R5.
Top speed:136-155km/h

[img]http://imageshack.us/a/img209/7008/3722 ... d56db3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/9325/3722 ... c3606o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/4779/7118 ... 67093b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/3262/1982 ... elwb11.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/7799/3208560.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/3517/1979w460g14.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img89/724/bezejmnag.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/8778/4225 ... 1c22e5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/3568/1960 ... 1a4991.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/2092/imgnw.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 124 / Žiguli / Lada (1966-1988) viac ako 15 000 000 kusov!!!!!!!!!!!
Motor: 1197cm3/60PS, 1 438cm3/75PS, 1592cm3/ 95PS

Model Fiat 124 sa začal znovu vyrábať ako sovietska Lada VAZ 2101, 2102 / Žiguli / LADA 1200, Lada Riva, ktorá s predajom asi 15mil. kusov pomohla dostať Fiat 124 k vrcholu rebríčka najpredávanejších áut všetkých čias!!! Na vrchole je VW Chrobák s 21mil. predaných áut. Nebol to však len Sovietsky zväz, ktorý sa vrhol na model 124 - toto uznávané auto sa vyrábalo tiež v Bulharsku, Egypte, Indii, Kórei, Španielsku a Turecku. Mimoriadne úspešný sedan sa zjavil v šesťdesiatych rokoch a hneď sa stal hitom. Získal cenu Európske auto roka. Jednoduchý dizajn zabezpečoval dostatočný vnútorný priestor, ľahká konštrukcia a jednoduchý motor zabezpečil lacnú prevádzku.

V októbri 1968 ponúkol Fiat zákazníkom verziu 124 Special, vybavený štvorvalcom OHV s objemom 1438 cm3 a výkonom 70 koní. Maximálna rýchlosť sa s týmto motorom zvýšila na 150 km/h a jazdné vlastnosti sa zlepšili vďaka prepracovanej zadnej náprave so štyrmi pozdĺžnymi ramenami a posilňovaču bŕzd. Zvonku sa Fiat 124 Special líšil štvoricou kruhových svetlometov a novou mriežkou chladiča, rozšírenú okolo svetlometov. Zväčšili sa tiež zvislé chrómované časti oboch nárazníkov s gumovými lištami a voz dostal zapustené kľučky dverí. Komu zvýšenie výkonu o 10 koní nestačilo, mohol si objednať verziu 124 Special T, ktorá bola vybavená štvorvalcom rovnakého objemu, ale s rozvodom DOHC (Twin Cam) a výkonom 80 k (59 kW). Tento výkon prenášala na zadné kolesá päťstupňová prevodovka.

Po štyroch rokoch výroby bol Fiat 124 mierne modernizovaný. Zadná náprava bola prevzatá z modelu Special, brzdy dostali dvojokruhovú sústavu s posilňovačom. Zvonku sa nový Fiat 124 spoznal podľa čiernej masky chladiča so štyrmi vodorovnými lištami a podľa mriežok vetracích otvorov v zadných strešných stĺpikoch. Vzadu dostal voz zväčšené koncové svetlá.

Modernizácii sa nevyhli ani modely Special. Dva páry svetlometov dostali plastové štvorcové rámčeky so zaoblenými rohmi a predné smerovky sa presunuli do rohov karosérie vedľa svetlometov. Vnútri sa modely Special líšili od štandardných Fiatov 124 kaplnkou pred volantom s kruhovým rýchlomerom a otáčkomerom.
Ďalšou nenápadnou modernizáciou prešiel Fiat 124 v roku 1972. Zmenila sa predovšetkým predná maska ​​s novým dizajnom mriežky a novým logom Fiatu. Konečne sa aj štandardné sedany a kombi dočkali zapustených kľučiek dverí. Výkon tisícdvestovky bol zvýšený na 65 k (48 kW). Obaja špeciály mali teraz dva vetracie otvory nad predným nárazníkom a vyššie výkony. Special mal 75 koní a Special T dokonca 95 k (70 kW) vďaka štvorvalcami DOHC 1592 cm3 z typu 132.


Zaujímavé je, že Fiat 124 v sovietskych podmienkach totálne zlyhal. Došlo k prispôsebeniu špeciálne sovietskej infraštruktúre a náročným poveternostným podmienka (nízke teploty a pod). Výsledkom bol Fiat 124R prototyp, ktorý je v podstate totožný s 2101 Žiguli. Na pôvodnom Fiate 124 na rozbitých cestách nevydržala ani karoséria. Jej torzné namáhanie skončilo deformáciami, ktoré neboli prípustné.
Došlo k vylepšeniam.
-spevnenie v oblasti strechy a stĺpikov, podporené hrubšími plechmi
-nárastom hmotnosti museli konštruktéri zväčšiť aj spojku, Rusi totiž vynikali talentom zapriahnuť za autá čokoľvek,
-veľká spojka, odolná tuhá náprava (s masívnejším uchytením pomocou dvoch pozdĺžnych ramien a panhardskej tyče) a húževnaté pruženie,
-zavesenie a pruženie - odolnejšie,
-narásť musela aj svetlá výška (na 170 mm),
-zadné kotúčové brzdy modelu Fiat 124 brzdili výborne, na suchom asfalte, ruské blato kotúče zašpinilo tak, že brzdy nebezpečne strácali účinnosť, vystriedať ich museli hliníkové bubny s oceľovými vložkami. Tie dokázali brzdiť za akýchkoľvek podmienok,
MOTOR:
Špecifickým problémom boli sibírske zimy.
Pôvodný štvorvalec 1.2 OHV, dobre fungoval v "rodnom Taliansku", ale v Rusku si pri mínusových teplotách ani „neškrtol“. Pri veľkej rekonštrukcii motora sa
-vačkový hriadeľ presunul do hlavy valcov (OHC),
-v olejovom okruhu pribudlo čerpadlo schopné pretlačiť k vačkám aj zimou stuhnutý olej
-na dobíjanie akumulátora v tuhých zimách slúžil výkonnejší alternátor,
-pre najhoršie prípady bol v prednom čele pod maskou otvor, cez ktorý mohol vodič prestrčiť štartovaciu kľuku a pretočiť stuhnutý motor. Pomocou kľuky sa dalo Žiguli aj naštartovať. Novinkou bolo aj
-ručné ovládanie palivového čerpadla (pomocou páčky sa dal pred naštartovaním natlačiť benzín až ku karburátoru).
Je pritom zaujímavé, že úpravami vznikol podstatne lepší a odolnejší agregát akým bol východiskový štvorvalec modelu 124, Taliani ho však vo svojich autách nikdy nepoužili. Uplatnenie našiel len v ruských Žiguli (neskôr Lada).
Bolo vyrobené aj 5-dverové kombi a tiež v roku1967 aj kupé FIAT 124. Prvý model kupé AC bol zmodernizovaný na BC a CC postupne s väčšími motormi. Pre zberateľov je najvyhľadávanejší model AC.

Fiat 124 Special:
[img]http://imageshack.us/a/img811/4163/1968 ... lengin.jpg[/img]

Fiat 124 Special:
[img]http://imageshack.us/a/img96/6611/xqq0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img32/5600/h5mx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/9462/fiat1244.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img28/8191/knopf002.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/4787/1280 ... oduced.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/3666/fiat124tspecial.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img825/2290/fiat ... ntview.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/8772/fiat12402.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/4544/11tp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img401/3231/lada ... na1200.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/7198/dv53.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 02.10.2013 10:48, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES - BENZ R107 SLC (1972-1981) 62888 kusov

Motory: R6 2746cm3, 3499cm3, 3818cm3, 4520cm3, V8 4973cm3
od 180-240PS
top speed 207-215km/h

SLC je jediné kupé Mercedesu s pevnou strechou, ktoré nebolo odvodené od sedanu ale od roadstera. Auto bolo ľahko ovládateľné, solídne, pohodlné a bezpečné. R107 bol známy pod prezývkou "Panzerwagen" (obrnený voz). Bol o niečo širší, nižší a dlhší než Pagoda zo 60-tych rokov. R107 mal úspech hneď od začiatku, mal dve verzie: dvojmiestny roadster SL s možnosťou nasadenia pevnej strechy a o niečo dlhší SLC - dvojdverové kupé s pevnou strechou malými, funkčnými zadnými sedadlami.

[img]http://imageshack.us/a/img801/6492/merc ... 071734.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img715/2391/merc ... 07medi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/4527/1971 ... enz350.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/8333/1979slc2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img339/870/image76469.jpg[/img]
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Za toto treba Zdvihákovi tie tri červené "puntíky" zmazať. Fakt pekné :300f:
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES-BENZ W126 500 SEC (1981-1990)

S - znamená "Sonderklasse" (špeciálna trieda) a C zas kupé. Všetko ostatné predstavuje vlajkovú loď MB. Rad W126 bol predstavený v Európe v roku 1981 a v USA v roku 1984. Bola to špička od Mercedesu vo všetkých ohľadoch. Mohutná stredová konzola obložená orechovým drevom, klimatizácia, vyhrievané sedadlá, airbagy, trakčná kontrola a mnoho ďaĺšieho. Automatická prevodovka obsahovala senzor, ktorý monitoroval sklon vozidla a následne vykonala preradenie napr. pri jazde dole kopcom a pod. Mercedes bol dôkladný a auto bolo stavané pre potešenie vodiča. Je to skrátka trieda.

Motor: V8 4973cm3 DOHC, 220KW / 5000ot
top speed: 225km/h

[img]http://imageshack.us/a/img706/8662/mercedesbenzc126.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/8381/merc ... eryll1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/7048/merc500sec.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img824/6243/1326 ... ssw126.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/3558/3923 ... 77fd3e.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img9/5975/thumbu ... ercede.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/407/500secengine.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

RENAULT 4 (1961-1993) viac ako 8 000 000 kusov!!!!

Śéf RENAULTU ohlásil, že to bude prvý model s motorom vpredu. Mal sa stať novým autom pre každého, pre ženy farmárov, pre farmárov do mesta..
Pri pohľade späť človek vidí príbeh globálneho trvalého úspechu. Úspech, ktorý je založený na jeho všeobecnom zmysle pre praktickosť, logickosť a jednoduchosť. Auto ponúkalo vďaka zadným dverám veľký batožinový priestor, pričom zadné sedadlá sa dali sklopiť, zložiť a úplne vybrať a vznikol ešte väčší priestor. Počas svojej výroby R4 nebol prakticky vylepšovaný, veľkosť a tvar sa nemenili vôbec. Renault bol jednoduchý a bol na to hrdý. Bolo to mimoriadne pohodlné auto na jazdenie. Jeho radiaca páka umiestnená na palubovke umožnila ponechať oveľa väčší priestor na podlahe. Bolo to (a stále je) beztriedne auto
Renault 4 sa stal piatym najpredávanejším svetovým automobilom vôbec, pričom ho predali viac než 8mil. kusov!!! Dnes je vyhľadávaným zberateľským autom.
Renault 4 je tiež známy ako 4L, čo sa vyslovuje vo francúzštine ako Quatrelle a znamená to niečo ako "štyri krídla". Vo Francúzsku ho tiež nazývajú "kurín na kolesách". V Kolumbii, jednej zo 14-tich krajínm kde sa Renault 4 vyrábal, ho volajú Amigo Fiel čo znamená "Verný priateľ". V Argentíne a Číne mu hovoria Renolata, čo vzniklo ako slovná hra so španielskym slovom camioneta (dodávka) a tiež podobnosť s modelom 2CV, známeho ako Citroneta.

Hmotnosť: 600kg
Motory:R4 OHV, 747cm3, 845cm3, od r. 1986 1108cm3, od 25-45PS,
top speed: 120-130km/h

[img]http://imageshack.us/a/img51/7905/renau ... 552344.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/2302/renault4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/3897/rena ... 584407.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img805/8483/seve ... lt4tl0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img715/6541/renault4011.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img152/3015/ermintrudeengine.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 24.09.2013 00:59, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LAND ROVER Series 1 (1948-1958)

Z húževnatých žaľuďov vyrastú mocné duby...
Po skončení 2.sv. vojny bola britská ekonomika na dne, fungoval prídelový systém, továreň bola zničená bombardovaním. Bol nedostatok materiálu. Maurice Wilkes zhotovil prototyp z prebytkového podvozka vojnového WILLYS MB Jeep (1941–1945) , a automobilového motora Roveru P3. Vznikol tak kríženec medzi ľahkým náklaďákom a traktorom, pričom pomocný hriadeľ mu umožnil ťahať poľnohosp. stroje. Plne to uspokojilo požiadavku užitočnosti a v roku 1948 sa automobil začal vyrábať. Kupujúci neplatili daň z nákupu. Múdre provizórium s pohonom štyroch kolies sa prijalo tak dobre, že navrhované dvojročné výrobné provizórium sa neskončilo a Land Rover sa predával lepšie než cestné autá Rover. Neskôr bola zavedená séria 2 a urobili sa rôzne vylepšenia vrátane väčších motorov na benzín aj naftu. Varianty s dlhým a krátkym rázvorom. Základný charakter vozidla zostal nezmenený. Ani v súčasnosti nie je ťažké nájsť Series 1, takmer tri štvrtiny týchto robotníkov stále jazdia!!!!
Motory: 1595cm3, 1997cm3, diesel 1997cm3,
top speed: 105km/h

[img]http://imageshack.us/a/img209/6192/tiutinen2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/923/lrseries11459554c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/9512/73697 ... e2f85z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/8876/daf00242996.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/5241/1d32600.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/1858/5019 ... 2e2e74.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/1968/107motor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img688/4108/107dash.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

TOYOTA Land Cruiser FJ40 (1960-1984)

Klasifikácia sérií Land Cruiser vyjadrovala označenie motorov napr. F=pôvodný benzínový motor, druhu karosérie napr. 40= pôvodná dvojdverová s krátkym rázvorom, a písmeno J ako Jeep (džíp). Séria 40 zahŕňala veľa rôznych variácií s veľkým množstvom kódov na opis individuálnych charakteristtík.
Toyota začala konštruovať džípy so špecifikáciami vozidla Willys, ktoré boli určené pre americké jednotky v Kórejskej vojne. Po určitom vývojovom procese uviedli v roku 1960 model 40, ktorý bol na scéne jedno štvrťstoročie!!! Land Cruiser upevnil meno Toyoty ako najsilnejšieho a najspoľahlivejšieho výrobcu terénnych áut, ktoré ocenili najmä austrálčania žijúci v pustatine. FJ40 bol prvým z novej generácie mal krátky rázvor kolies. FJ malo benzínový motor väčšie verzie mali naftové motory. Modely s dlhším rázvorom BJ43 a HJ45 ponúkali neskôr.
Motory:R6 3878cm3, 3955cm3, 4230cm3(79-152PS)
top speed: rôzna okolo 140km/h
Prvé modely FJ40 sa dnes ťažko hľadajú. Originály sa však cenia ako klasické terénne autá od Toyoty.
prevodovka: od trojstupňovej, štvorstupňovej, až po päťstupňovú,

[img]http://imageshack.us/a/img138/9840/845f ... c26090.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/1562/7729 ... 19227z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/4812/1978 ... iserfj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img600/4812/1978 ... iserfj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/6537/78to ... j40dv1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/7493/3644 ... 00b451.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img254/566/f2e9e ... 054160.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/3390/top1 ... timefj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img40/5950/toyot ... fj4005.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/687/10094 ... alandu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/6537/78to ... j40dv1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img690/6537/78to ... j40dv1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/4369/51232756.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/8484/10094 ... taland.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

[img]http://imageshack.us/a/img526/4607/henryford1919.jpg[/img]

Henry FORD
sa narodil 30. júla 1863 vo Wayne County, v štáte Michigan, USA
zomrel 7. apríla 1947 vo veku 83 rokov.
Henry Ford patril nielen k podnikateľským veličinám, ale aj k technicky a organizačne nadaným ľuďom. Na svojom konte má 161 patentov. Jeho snaha o produkciu pri vynaložení čo najmenších nákladov viedla nielen k vynálezom rôznych technických vymožeností, ale tiež k objavu faktu, že spokojný zamestnanec toho urobí viac, ako traja nespokojní.

FORD Model T (1908-1927) 15 007 034 kusov

Áno, je to auto, ktoré navždy zmenilo svet.
"Tin Lizzie"(plechová Líza), "Flivver"(prdkáčik) aj toto boli jeho prezývky. Mocná Ford Motor Company vyrobila prvý dostupný automobil na svete a naštartovala priemysel, ktorý vytvoril rýchly hospodársky rast v USA aj mimo nich. Model "T" sa vyrábal v ďaľších 11 krajinách. Fenomenálny stroj sa vyrábal dve desaťročia, každé auto zmontovali za 93minút. Nízke ceny boli výsledkom Fordových pokrokových metód a podlomili konkurenciu a zaručili trvalý úspech. Neskôr, keď konkurencia začala ponúkať rovnaké ceny a rozličné tvary aút, Henry odmietol vzdať sa modelu "T" a ten prežil celé dvadsiate roky. Cena auta bola najskôr 600 dolárov a neskôr vďaka rýchlej výrobe 360 dolárov.
Motor:R4 2,9l
top speed: 72km/h
Niečo k ovládaniu: páčka na volante bola škrtiaca klapka, ľavý pedál riadi dve rýchlosti dopredu, stredný pedál je spiatočka a pravý pedál je brzda. Páka vedľa sedadla vodiča je parkovacia a núdzová brzda, ktorá sa používala aj na uvedenie auta do neutrálu. Jednoduché...

[img]http://imageshack.us/a/img163/8827/tumb ... rgmlf9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/7546/assemblyft.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/4669/fordtmp8pic66610.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/1310/henryford3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img51/2134/fordtam3434pic9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/3499/fordt1928.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/7199/1911 ... terior.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img441/9641/ford ... granad.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO 8C 2900B (1935-1938) 30 kusov

Krásny 8C 2900B bol silný pretekársky automobil, ktorý zmenili na cestné auto. Nájsť toto auto nie je ľahké vyrobilo sa ich len 30 kusov 20 so skráteným rázvorom a 10 s dlhým. Každý šťastlivec, ktorý ho vlastní, si ho stráži ako korunovačné klenoty. Motor Vittoria Janu pre cestnú verziu bol mierne priškrtený. Cena týchto nádherných strojov bola tak vysoká, že sa ich vyrobilo len niekoľko, takže sú neuveriteľne vzácne. Sú neodolateľné a keď sa objavia na prehliadkach klasických áut, vždy je okolo nich dav obdivovateľov.
Motor: 8C (eight-cylinder-osemvalec) navrhol Vittorio Jano radový osemvalec 2905cm3, súťažné verzie dosahovali výkon od 225-300PS,
Top speed: 175km/h(cestná)225km/h (súťažná)

[img]http://imageshack.us/a/img39/7798/1935a ... c2900b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img515/7042/1938 ... 0milla.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img716/2627/alfaromeo8c2900b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/6421/alfaromeo8c29003.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/6114/alfa ... mtouri.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img11/9615/alfar ... llemig.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img46/3513/alfar ... 193815.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BUGATTI Type 57 (1934-1940) asi 700 kusov

Type 57 bol triumfom Jeana Bugattiho. Nielen že bol dizajnérom, ale zaslúžil sa aj o výrobu, pretože otec Ettore v tom čase dohliadal v parížskej kancelárii na lukratívnu zmluvu na výrobu železničných vozňov pre francúzku vládu.
Model 57 mal mnoho štýlov karosérie. Výkon motora sa v roku 1936 zvýšil pridaním kompresora a vznikol Type 57C, zatiaľ čo kratšia a nižšia verzia sa predstavila ako type 57S. Keď sa tieto modely zlúčili vzniklo kupé Atlantic SC bolo najexluzívnejšie. Tento výnimočný stroj mal hliníkovú karosériu zhotovenú z dvoch polovíc spojenú pozdĺž stredovej čiary. Vyrobili sa len 3 kusy. Možnosti zajazdiť si na ňom sú prakticky nulové aj keď sa zachovalo relatívne veľa týchto strojov. Ale ich exkluzivita a cena dosahuje astronomické rozmery.
Californian aukčný dom Gooding & Company v roku 2010 oznámil, že Bugatti sa predalo za rekordnú sumu aj, keď presná suma bola utajená odhaduje sa medzi 30 a 40mil. dolárov.
Motor: R8, DOHC 3257cm3/175-200PS
Top Speed: 200km/h

[img]http://imageshack.us/a/img836/7678/ralp ... gattit.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/3191/0708210043.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/6167/rexf ... 18621c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img855/6817/buga ... ntic08.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/6789/rl19 ... atlant.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img811/3882/bugatti57profile.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img26/7452/bugat ... ntic18.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img688/6789/rl19 ... atlant.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img221/7291/thet ... ivecar.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/543/488136.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img267/6789/rl19 ... atlant.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Kontrolní otázka. Pozná niekto toto auto? Vyrábalo sa v 50-tych rokoch:

Obrázok
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

chcel by som sa spytat mozu so do tejto temy pridavat obrazky klasickych aut aj nad 3.5t take klasicke nakladiaky pripadne autobusy su tiez niektore celkom pekne :4012: napriklad Tatra 815
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Ja by som kľudne založil tému "Klasické náklaďáky" a prispejem tam aj ja. Len každý príspevok by podľa mňa mal obsahovať aspoň základný popis a nie, len fotky a fotky aj motoru a keď sa dá aj interiéru. Prípadne nejaké zaujímavosti. Fotky upraviť na jednotný rozmer, lebo potom je to strašne neprehťadné ak teda chceš nejaký rozsiahlejší prehťad hist. nákl. vozidiel. Šírku foto max 500 x XXX.

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných