Klasické autá
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
PONTIAC Trans-Am (1969-1973) 12097kusov
Dvojdverové, štvorsedadlové športové kupé,
Karoséria samonosná oceľová s pomocným rámom,
Motor: V8 6555cm3(350PS/5400), V8 7456cm3(355PS/4800)
Prevodovka 3 a 4 stupňová mechanická, alebo automat hydra-matic
top speed: 180-212km/h
Trnas-Am bol hollywoodskym obľúbencom, filmovou hviezdou na kolesách. Bol vymyslený v časoch keď americká "veľká trojka"(Ford, GM, Chrysler) vyrábala masívne a veľké stroje.
Všetky Pontiaky po roku 1964 sa dali rozoznať podľa predku s delenou mriežkou pre nasávanie vzduchu "Býči nos". Trans-Am z rokov 69-73 bol z tohto pohľadu najatraktívnejší a jeho nasledovníci pôsobili ako karikatúry originálu.
[img]http://imageshack.us/a/img13/7663/ponti ... ckrmic.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/9109/pontiactransam02.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img706/8526/hppp ... amrama.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img585/9030/hppp ... tiactr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img13/9448/1973p ... rdform.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img16/9904/23fdh ... birdtr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/9307/smib.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/4428/hppp ... tiactr.jpg[/img]
Dvojdverové, štvorsedadlové športové kupé,
Karoséria samonosná oceľová s pomocným rámom,
Motor: V8 6555cm3(350PS/5400), V8 7456cm3(355PS/4800)
Prevodovka 3 a 4 stupňová mechanická, alebo automat hydra-matic
top speed: 180-212km/h
Trnas-Am bol hollywoodskym obľúbencom, filmovou hviezdou na kolesách. Bol vymyslený v časoch keď americká "veľká trojka"(Ford, GM, Chrysler) vyrábala masívne a veľké stroje.
Všetky Pontiaky po roku 1964 sa dali rozoznať podľa predku s delenou mriežkou pre nasávanie vzduchu "Býči nos". Trans-Am z rokov 69-73 bol z tohto pohľadu najatraktívnejší a jeho nasledovníci pôsobili ako karikatúry originálu.
[img]http://imageshack.us/a/img13/7663/ponti ... ckrmic.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img14/9109/pontiactransam02.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img706/8526/hppp ... amrama.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img585/9030/hppp ... tiactr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img13/9448/1973p ... rdform.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img16/9904/23fdh ... birdtr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/9307/smib.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/4428/hppp ... tiactr.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
AC Cobra 427 (1965-1968) 316 kusov
Spojenie medzi britským výrobcom áut AC Cars a Carrollom Shelbym a výsledok legendárne AC Cobra. Jeden z najagresívnejších a zároveń najromantickejších vozov.
Motor: mohutný 7 litrový agregát (6989cm3) V8/425PS/6000ot/min,
Prevodovka štvorstupňová,
Top speed: 265km/h,
0-161km/h 10,3s !!!
Carroll Shelby (11.1.1923- 10.5. 2012) zomrel vo veku 89 rokov
Pokojne rozprávajúci texaský chovateľ hydiny a automobilový pretekár Shelby mal na svedommí AC Cobru a Shelby Mustanga. Bol neotrasiteľne presvedčený o tom, že objem motora nemožno ničím nahradiť.
[img]http://imageshack.us/a/img109/9932/carr ... brarac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img824/8293/66ac ... 7dv09a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img838/8206/acco ... hotos1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9840/acco ... tures2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img713/8472/66ac ... aifs01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img827/7462/65sh ... cdv08c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9643/67sh ... treetd.jpg[/img]
Spojenie medzi britským výrobcom áut AC Cars a Carrollom Shelbym a výsledok legendárne AC Cobra. Jeden z najagresívnejších a zároveń najromantickejších vozov.
Motor: mohutný 7 litrový agregát (6989cm3) V8/425PS/6000ot/min,
Prevodovka štvorstupňová,
Top speed: 265km/h,
0-161km/h 10,3s !!!
Carroll Shelby (11.1.1923- 10.5. 2012) zomrel vo veku 89 rokov
Pokojne rozprávajúci texaský chovateľ hydiny a automobilový pretekár Shelby mal na svedommí AC Cobru a Shelby Mustanga. Bol neotrasiteľne presvedčený o tom, že objem motora nemožno ničím nahradiť.
[img]http://imageshack.us/a/img109/9932/carr ... brarac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img824/8293/66ac ... 7dv09a.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img838/8206/acco ... hotos1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9840/acco ... tures2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img713/8472/66ac ... aifs01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img827/7462/65sh ... cdv08c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9643/67sh ... treetd.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Porsche 911 (1963–1969)
Prekvapujúco flexibilný a rýchly.
Meno 911 sa zrodilo až po známej eskapáde s Peugeotom, ktorý mal od dvadsiatych rokov patentom chránenú nulu uprostred trojmiestneho čísla. Napriek tomu sa do jesene 1968 vyrobí 82 exemplárov nesúcich číslo 901. Prečo potom bola jednotka nahradená nulou, to vlastne nikdy nebolo hodnoverne objasnené, možno to bolo v tej chvíli proste to najjednoduchšie riešenie. Je však interesantné, že pretekárske Porsche 904, 906, 907, 908 a 909 Francúzom nevadili.
Výroba štartuje v roku 1964 ako séria 0. Auto, ktorého dizajn navrhol Ferdinand "BUTZI" Porsche , má za zadnou nápravou pozdĺžne uložený plochý šesťvalec s rozvodom OHC a objemom 2,0 l Agregát bol pochopiteľne chladený vzduchom a mal výkon 130 koní. Medzi (na dnešné pomery) zvláštne konštrukčné prvky patrilo treba odpruženie torznými tyčami a disponovalo (na tú dobu) neobvyklými kotúčovými brzdami na všetkých kolesách.
Čoskoro sa objavuje typ 912, ktorý mal vyplniť medzeru medzi lacnejším, stále vyrábaným modelom 356 a 911-kou. V podstate to bol ten istý model, len dostal štvorvalcový motor výbehového vozidla, teda tisícšesťstovku boxer s výkonom 90 koní. Napriek obavám bolo vozidlo prijaté skvele a v počiatkoch sa predávalo lepšie než 911.
Motor:plochý šesťvalec 911-2,0L 130PS, plochý štvorvalec 912-1,6 90PS
Top speed: 911-210km/h 0-100km/h 9s, 912 185km/h 0-100km/h 11s
911
[img]http://imageshack.us/a/img607/8019/1968d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/1225/1ofv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img853/5819/j0fy.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/1772/eqi3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img594/940/mbvr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img19/2543/sbpj.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img546/4457/8jlb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/8718/fx1l.jpg[/img]
912
[img]http://imageshack.us/a/img824/5259/h6ps.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img580/8553/38n9.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/169/bzw2.jpg[/img]
Prekvapujúco flexibilný a rýchly.
Meno 911 sa zrodilo až po známej eskapáde s Peugeotom, ktorý mal od dvadsiatych rokov patentom chránenú nulu uprostred trojmiestneho čísla. Napriek tomu sa do jesene 1968 vyrobí 82 exemplárov nesúcich číslo 901. Prečo potom bola jednotka nahradená nulou, to vlastne nikdy nebolo hodnoverne objasnené, možno to bolo v tej chvíli proste to najjednoduchšie riešenie. Je však interesantné, že pretekárske Porsche 904, 906, 907, 908 a 909 Francúzom nevadili.
Výroba štartuje v roku 1964 ako séria 0. Auto, ktorého dizajn navrhol Ferdinand "BUTZI" Porsche , má za zadnou nápravou pozdĺžne uložený plochý šesťvalec s rozvodom OHC a objemom 2,0 l Agregát bol pochopiteľne chladený vzduchom a mal výkon 130 koní. Medzi (na dnešné pomery) zvláštne konštrukčné prvky patrilo treba odpruženie torznými tyčami a disponovalo (na tú dobu) neobvyklými kotúčovými brzdami na všetkých kolesách.
Čoskoro sa objavuje typ 912, ktorý mal vyplniť medzeru medzi lacnejším, stále vyrábaným modelom 356 a 911-kou. V podstate to bol ten istý model, len dostal štvorvalcový motor výbehového vozidla, teda tisícšesťstovku boxer s výkonom 90 koní. Napriek obavám bolo vozidlo prijaté skvele a v počiatkoch sa predávalo lepšie než 911.
Motor:plochý šesťvalec 911-2,0L 130PS, plochý štvorvalec 912-1,6 90PS
Top speed: 911-210km/h 0-100km/h 9s, 912 185km/h 0-100km/h 11s
911
[img]http://imageshack.us/a/img607/8019/1968d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/1225/1ofv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img853/5819/j0fy.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/1772/eqi3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img594/940/mbvr.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img19/2543/sbpj.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img546/4457/8jlb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/8718/fx1l.jpg[/img]
912
[img]http://imageshack.us/a/img824/5259/h6ps.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img580/8553/38n9.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/169/bzw2.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 23.09.2013 23:12, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Audi V8 (1988-1994) 21565 kusov
Motor: V8 3562 - 4172 cm3, 250PS - 280PS/5800 ot.
09/1988-08/1994 V8 3.6,
09/1991-08/1994 V8 4.2
Audi V8 bolo predstavené na parížskom autosalóne v roku 1988. Vozidlo bolo postavené v továrni v Neckarsulme. V8 bol jediný sedan vyššej triedy so stálym pohonom 4 kolies. Niektoré črty boli prevzaté z Audi 200, od ktorého sa V8 líši najmä rozšíreným predkom. Audi V8 Exklusiv sa dostalo na trh v roku 1991 v prevedení s 4,2-litrovým motorom a špeciálnymi leštenými kolesami.
[img]http://imageshack.us/a/img41/7896/audiv ... 00wall.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img845/8325/audi ... 0wallz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img248/4770/audi ... 0wallp.jpg[/img]
V8 Long
[img]http://imageshack.us/a/img203/1001/2744k.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img404/7397/v8innen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/9461/704x ... v81988.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img59/1796/2594720002large.jpg[/img]
Motor: V8 3562 - 4172 cm3, 250PS - 280PS/5800 ot.
09/1988-08/1994 V8 3.6,
09/1991-08/1994 V8 4.2
Audi V8 bolo predstavené na parížskom autosalóne v roku 1988. Vozidlo bolo postavené v továrni v Neckarsulme. V8 bol jediný sedan vyššej triedy so stálym pohonom 4 kolies. Niektoré črty boli prevzaté z Audi 200, od ktorého sa V8 líši najmä rozšíreným predkom. Audi V8 Exklusiv sa dostalo na trh v roku 1991 v prevedení s 4,2-litrovým motorom a špeciálnymi leštenými kolesami.
[img]http://imageshack.us/a/img41/7896/audiv ... 00wall.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img845/8325/audi ... 0wallz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img248/4770/audi ... 0wallp.jpg[/img]
V8 Long
[img]http://imageshack.us/a/img203/1001/2744k.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img404/7397/v8innen.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/9461/704x ... v81988.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img59/1796/2594720002large.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Volkswagen Golf II 1.8 G60/GTi (1983-1992)
Karoséria hatchback, samonosná oceľová
Motor: jednobodové vstrekovanie, kompresor,1,8 1781cm3 118kw/5600ot, alebo 1,8 1781sm3, 16V 154kw/6100ot,
GTi: 95kw/6100ot, priame vstrekovanie
top speed: 205- 215km/h
Nahradil svojho veľmi úspešného predchodcu. Svoju povesť udržal a pokračoval vo veľmi dobrom mene tohto auta. Behom svojej výroby prešiel Golf druhej generácie niekoľkými úpravami a vylepšeniami. Bol aj vo verzii GTi s motorom, ktorého kvality sú známe až dodnes.
Golf druhej generácie je aj obľúbeným objektom rôznych šialených tunnerov. Najlepšie podľa mňa vyzerá v pôvodnom stave.
[img]http://imageshack.us/a/img547/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img213/9813/2ead ... 7d39fe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/449/1990v ... 2dr16v.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/9684/cimg4312medium.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img600/3354/gale ... 60ityp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/4180/golf2gtig6029001.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img201/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
Karoséria hatchback, samonosná oceľová
Motor: jednobodové vstrekovanie, kompresor,1,8 1781cm3 118kw/5600ot, alebo 1,8 1781sm3, 16V 154kw/6100ot,
GTi: 95kw/6100ot, priame vstrekovanie
top speed: 205- 215km/h
Nahradil svojho veľmi úspešného predchodcu. Svoju povesť udržal a pokračoval vo veľmi dobrom mene tohto auta. Behom svojej výroby prešiel Golf druhej generácie niekoľkými úpravami a vylepšeniami. Bol aj vo verzii GTi s motorom, ktorého kvality sú známe až dodnes.
Golf druhej generácie je aj obľúbeným objektom rôznych šialených tunnerov. Najlepšie podľa mňa vyzerá v pôvodnom stave.
[img]http://imageshack.us/a/img547/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img213/9813/2ead ... 7d39fe.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/449/1990v ... 2dr16v.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img823/9684/cimg4312medium.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img600/3354/gale ... 60ityp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/4180/golf2gtig6029001.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img201/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/1199/volk ... ti1983.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Mazda RX7 (1978-1985) 474 565 kusov
Typ karosérie: celooceľové dvojsedadlové kupé,
Motor: wankelov dvojrotorový 1146cm3, 135PS/6000ot
Prevodovka. päťstupňová mech., alebo automat,
Top speed: 210km/h
Záujem v USA o túto Mazdu bol asi taký, že Mazda nebola schopná pokryť dopyt po RX7 a zoznamy čakateľov boli zo dňa na deň dlhšie. Jeden čas sa predávala na čiernom trhu za cenu o 3tis. dolárov vyššiu ako bola jej predajná cena. Bol to najlepší voz s Wankelovým motorom. Jazdila ako švajčiarske hodinky. Japonci sa chopili dobrého nápadu a doviedli ho k dokonalosti. Spotreba oleja bola u Wankelovho motora vyššia, ale motor bol spoľahlivý, kompaktný a ľahko nastaviteľný.
[img]http://imageshack.us/a/img827/6459/mazdarx7in1978.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img585/9061/dscn1064h.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/4082/img2973d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/7051/mazd ... tion65.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/3897/mazd ... tures1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/2405/1978 ... c38185.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/1452/1985m ... iforni.jpg[/img]
Typ karosérie: celooceľové dvojsedadlové kupé,
Motor: wankelov dvojrotorový 1146cm3, 135PS/6000ot
Prevodovka. päťstupňová mech., alebo automat,
Top speed: 210km/h
Záujem v USA o túto Mazdu bol asi taký, že Mazda nebola schopná pokryť dopyt po RX7 a zoznamy čakateľov boli zo dňa na deň dlhšie. Jeden čas sa predávala na čiernom trhu za cenu o 3tis. dolárov vyššiu ako bola jej predajná cena. Bol to najlepší voz s Wankelovým motorom. Jazdila ako švajčiarske hodinky. Japonci sa chopili dobrého nápadu a doviedli ho k dokonalosti. Spotreba oleja bola u Wankelovho motora vyššia, ale motor bol spoľahlivý, kompaktný a ľahko nastaviteľný.
[img]http://imageshack.us/a/img827/6459/mazdarx7in1978.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img585/9061/dscn1064h.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img545/4082/img2973d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/7051/mazd ... tion65.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img692/3897/mazd ... tures1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/2405/1978 ... c38185.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/1452/1985m ... iforni.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 16.02.2013 23:30, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Aston Martin DB5 (1963–1965) vyrobené 1023 kusov
DB5 znamenal pre firmu obdobie klasických šesťvalcov, ktoré udržali firmu na svetovej scéne. DB5 vyzeral perfektne a jazdil výborne. Auto Jamesa Bonda: vo Filme: "Skyfall" z roku 2012
Karoséria: rám z ocele a rúrok, vonkajšie panely z hliníkovej zliatiny,
Motor: R6 3995cm3 282PS/5500ot.
prevodovka: 4 stupňová mechanická na želanie s rýchlobehom,alebo automat.
top speed:238 km/h,
[img]http://imageshack.us/a/img109/3626/0604 ... 502128.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img62/152/astonmartindb505.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/3356/aston ... ntside.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img839/2951/bondf11of1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img593/6992/asto ... 5image.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img842/5610/1964 ... 5saloo.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img109/3150/800p ... b5engi.jpg[/img]
DB5 znamenal pre firmu obdobie klasických šesťvalcov, ktoré udržali firmu na svetovej scéne. DB5 vyzeral perfektne a jazdil výborne. Auto Jamesa Bonda: vo Filme: "Skyfall" z roku 2012
Karoséria: rám z ocele a rúrok, vonkajšie panely z hliníkovej zliatiny,
Motor: R6 3995cm3 282PS/5500ot.
prevodovka: 4 stupňová mechanická na želanie s rýchlobehom,alebo automat.
top speed:238 km/h,
[img]http://imageshack.us/a/img109/3626/0604 ... 502128.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img62/152/astonmartindb505.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/3356/aston ... ntside.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img839/2951/bondf11of1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img593/6992/asto ... 5image.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img842/5610/1964 ... 5saloo.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img109/3150/800p ... b5engi.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
FERRARI 400GT (1976-1979) 501 kusov
Dvojdverová, štvorsedadlová športová limuzína,
Konštrukcia oceľová, alebo hliníková karoséria, samostatný rám z rúrok,
Motor: V12, 4390cm3 2xOHC, 340PS/6800ot,
päťstupňová mech. prevodovka, alebo automat,
Podvozok hydropneumatické samočinné vyrovnávanie,
top speed: 241km/h
Prvé Ferrari, ktoré ponúkalo automatickú prevodovku, určené pre americký trh.400GT bol pravdepodobne najdiskrétnejší Ferrari vôbec. Väšina áut sa predávala s tmavou metalízou. Údajne červená mu nepristala, vôbec si to nemyslím:
[img]http://imageshack.us/a/img707/310/83fer ... dv07ac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img267/6148/s400.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/4967/1976400gt14.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img72/3609/1976400gt15.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img248/1102/ferr ... r19833.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img198/7635/ferr ... 985198.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img580/4405/fischer400int2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/9162/46230c.jpg[/img]
Dvojdverová, štvorsedadlová športová limuzína,
Konštrukcia oceľová, alebo hliníková karoséria, samostatný rám z rúrok,
Motor: V12, 4390cm3 2xOHC, 340PS/6800ot,
päťstupňová mech. prevodovka, alebo automat,
Podvozok hydropneumatické samočinné vyrovnávanie,
top speed: 241km/h
Prvé Ferrari, ktoré ponúkalo automatickú prevodovku, určené pre americký trh.400GT bol pravdepodobne najdiskrétnejší Ferrari vôbec. Väšina áut sa predávala s tmavou metalízou. Údajne červená mu nepristala, vôbec si to nemyslím:
[img]http://imageshack.us/a/img707/310/83fer ... dv07ac.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img267/6148/s400.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/4967/1976400gt14.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img72/3609/1976400gt15.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img248/1102/ferr ... r19833.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img198/7635/ferr ... 985198.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img580/4405/fischer400int2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/9162/46230c.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Lamborghini 400GT Monza (1966) 1 kus
Voz bol údajne postavený pre amerického klienta pre možnosť pretekania v Le Mans. Avšak, homologizačné problémy ukočili tetno plán. Auto projektovali Giorgio Neri a Luciano Bonacini.
Záhadná Monza, kolujú o nej rôzne legendy, ale isté je že briský magazín Autocar v roku 1966 absolvoval 300 míľ za volantom modelu 400GT a jeho hodnotenie znelo jasne: „Lepšie ako všetky porovnatelné športové vozy súčasnosti.“ Stratená Monza sa objavila v Španielsku začiatkom 90 tych rokov. Jej majiteĺ zomrel a jeho rodina vôbec netušila, aký hodnotný stroj po ňom ostal. Auto bolo ponúknuté na aukcii. Objavený automobil bol v dokonalom pôvodnom stave. Lamborghini 400GT Monza bolo nakoniec 5.12.2005 vydražené za cenu 117 500libier ďaleko cez vyvolávaciu cenu. Víťazom dražby sa stal gentleman z Británie.
Motor: V12 DOHC 3 929 cm3 320PS/ 6 500 ot./min.
[img]http://imageshack.us/a/img4/7498/480968 ... b8806z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img546/7861/imag ... 350400.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img402/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img827/2324/311031berserker.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img715/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/4724/66la ... t2pl2d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img341/1210/lambomonza009.jpg[/img]
Voz bol údajne postavený pre amerického klienta pre možnosť pretekania v Le Mans. Avšak, homologizačné problémy ukočili tetno plán. Auto projektovali Giorgio Neri a Luciano Bonacini.
Záhadná Monza, kolujú o nej rôzne legendy, ale isté je že briský magazín Autocar v roku 1966 absolvoval 300 míľ za volantom modelu 400GT a jeho hodnotenie znelo jasne: „Lepšie ako všetky porovnatelné športové vozy súčasnosti.“ Stratená Monza sa objavila v Španielsku začiatkom 90 tych rokov. Jej majiteĺ zomrel a jeho rodina vôbec netušila, aký hodnotný stroj po ňom ostal. Auto bolo ponúknuté na aukcii. Objavený automobil bol v dokonalom pôvodnom stave. Lamborghini 400GT Monza bolo nakoniec 5.12.2005 vydražené za cenu 117 500libier ďaleko cez vyvolávaciu cenu. Víťazom dražby sa stal gentleman z Británie.
Motor: V12 DOHC 3 929 cm3 320PS/ 6 500 ot./min.
[img]http://imageshack.us/a/img4/7498/480968 ... b8806z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img546/7861/imag ... 350400.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img402/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img827/2324/311031berserker.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img715/2896/1966 ... 0gtmon.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/4724/66la ... t2pl2d.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img341/1210/lambomonza009.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 21.09.2013 23:30, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Porsche 356 (1949-1955) 76000 kusov
Motor:1131cm3,1286, 1488cm3
top speed: 135km/h
Prvé sériovo vyrábané Porsche. Auto bolo postavené na podvozku VW Chrobáka, malo tie isté motory, ktoré boli vyladené. 356 sa najskôr vyrábal v Rakúsku, mal ručnú hliníkovú karosériu. Neskôr v Nemecku a karoséria bola z lisovanej ocele.Výbornú kvalitu, aerodynamiku a úžasnú stabilitu na ceste si všimli aj na druhej strane Atlantiku. Veľmi úspešný tam bol aj model Speedser.
Neskôr od roku 1956-1962 sa vyrábal 356A, 356B (1962-64),356C(1964-65) dosahoval 201km/h. 356-ku nahradil model 911.
[img]http://imageshack.us/a/img542/7601/85569724.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/4180/r3561.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/2113/1948 ... lpaper.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/6445/pors ... ercoup.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/3981/porsc ... 1964p3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img811/6094/pors ... ster02.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/7416/lpor ... dster2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/4905/48po ... typedv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img521/4422/porsche356c22.jpg[/img]
Porsche 356B 1962-1964 30963 kusov
kupé 2+2,
kabriolet, speedster. Motor plochý štvorvalec 1582 cm³,
90 PS, 4.st. prevodovka, max.rých.177km/h, 0-100km/h 10s,
spotreba 8-9,5L/100km
[img]http://imageshack.us/a/img266/7123/pors ... let041.jpg[/img]
Motor:1131cm3,1286, 1488cm3
top speed: 135km/h
Prvé sériovo vyrábané Porsche. Auto bolo postavené na podvozku VW Chrobáka, malo tie isté motory, ktoré boli vyladené. 356 sa najskôr vyrábal v Rakúsku, mal ručnú hliníkovú karosériu. Neskôr v Nemecku a karoséria bola z lisovanej ocele.Výbornú kvalitu, aerodynamiku a úžasnú stabilitu na ceste si všimli aj na druhej strane Atlantiku. Veľmi úspešný tam bol aj model Speedser.
Neskôr od roku 1956-1962 sa vyrábal 356A, 356B (1962-64),356C(1964-65) dosahoval 201km/h. 356-ku nahradil model 911.
[img]http://imageshack.us/a/img542/7601/85569724.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/4180/r3561.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img833/2113/1948 ... lpaper.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img708/6445/pors ... ercoup.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/3981/porsc ... 1964p3.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img811/6094/pors ... ster02.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/7416/lpor ... dster2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/4905/48po ... typedv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img521/4422/porsche356c22.jpg[/img]
Porsche 356B 1962-1964 30963 kusov
kupé 2+2,
kabriolet, speedster. Motor plochý štvorvalec 1582 cm³,
90 PS, 4.st. prevodovka, max.rých.177km/h, 0-100km/h 10s,
spotreba 8-9,5L/100km
[img]http://imageshack.us/a/img266/7123/pors ... let041.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 26.02.2013 11:00, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
RENAULT-Alpine A110, 1963-1977 vyrobené 8203 kusov
dvojsed. kupé, obsah od
956cm³ do 1796cm³, výkon 66 až 170PS, max.rých. 215km/h
[img]http://imageshack.us/a/img14/1903/53973 ... fb80fz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/138/72104 ... 25973o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/6743/721042 ... ef9dfo.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/7497/p6030147z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img842/9110/finterior.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/7743/1975 ... a11013.jpg[/img]
dvojsed. kupé, obsah od
956cm³ do 1796cm³, výkon 66 až 170PS, max.rých. 215km/h
[img]http://imageshack.us/a/img14/1903/53973 ... fb80fz.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/138/72104 ... 25973o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img9/6743/721042 ... ef9dfo.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/7497/p6030147z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img842/9110/finterior.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/7743/1975 ... a11013.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Renault 5GT Turbo(1980-1985) 3576 kusov
Motor: preplňovaný 1397cm3 R4 OHV, 110PSTurbo1-160PSTurbo2
top speed:185- 215km/h
0-100km/h 6,6-7,1s
Kľúčovou vlastnosťou R5 nebolo zrýchlenia ani max. rýchlosť, ale jej priľnavosť k vozovke a presné odozvy na pohyb riadenia.
Auto výborne sedelo na vozovke. Vďaka špeciálne navrhnutému podvozku, auto dokázalo vygenerovať bočné sily bežne nedosiahnuteľné okrem bojovej stíhačky. Auto si "zahralo" vo filmoch: Kino Raj(1988), Ali G in da House(2002), Les randonneurs (1997)
[img]http://imageshack.us/a/img26/5266/renault5f.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/7236/rena ... 207092.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img855/4313/1985 ... ic4772.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img6/2693/car2lu.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/5866/renau ... 2in385.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/813/car6l.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img19/617/463356 ... b8100z.jpg[/img]
Motor: preplňovaný 1397cm3 R4 OHV, 110PSTurbo1-160PSTurbo2
top speed:185- 215km/h
0-100km/h 6,6-7,1s
Kľúčovou vlastnosťou R5 nebolo zrýchlenia ani max. rýchlosť, ale jej priľnavosť k vozovke a presné odozvy na pohyb riadenia.
Auto výborne sedelo na vozovke. Vďaka špeciálne navrhnutému podvozku, auto dokázalo vygenerovať bočné sily bežne nedosiahnuteľné okrem bojovej stíhačky. Auto si "zahralo" vo filmoch: Kino Raj(1988), Ali G in da House(2002), Les randonneurs (1997)
[img]http://imageshack.us/a/img26/5266/renault5f.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img818/7236/rena ... 207092.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img855/4313/1985 ... ic4772.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img6/2693/car2lu.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img10/5866/renau ... 2in385.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/813/car6l.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img19/617/463356 ... b8100z.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
FORD Sierra Cosworth RS500 (1987) 500 kusov
Motor: 1993cm3, R4 DOHC, 224PS
top speed: 248km/h
0-100km/h 6,1s
Vyrobilo sa 500 kusov pre homologizáciu pre preteky, po úprave mal motor výkon viac ako 500PS. Cestná verzia mala výkon 224PS. Na okruhoch RS 500 zmietla všetko čo sa náchadzalo pred ňou. RS500 vyhrala v roku 1987 majstrovstvá s takou dominanciou, že WTC/FIA zmenili pravidlá tak, že ju postavili mimo pravidiel. Je držiteľom doposiaľ neprekonaného rekordu štyridsiatich víťazstiev v rade v britskom šampionáte cestných vozidiel. FORD Sierra Cosworth RS500 sú veľmi žiadané autá, predpokladá sa že polovica vyrobených áut ešte existuje.
[img]http://imageshack.us/a/img72/9527/88220002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img703/8394/ford ... sworth.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img547/6660/83437549.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/9040/99201435.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img534/8394/ford ... sworth.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/1411/tumb ... roi5yv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/742/53029756.jpg[/img]
Motor: 1993cm3, R4 DOHC, 224PS
top speed: 248km/h
0-100km/h 6,1s
Vyrobilo sa 500 kusov pre homologizáciu pre preteky, po úprave mal motor výkon viac ako 500PS. Cestná verzia mala výkon 224PS. Na okruhoch RS 500 zmietla všetko čo sa náchadzalo pred ňou. RS500 vyhrala v roku 1987 majstrovstvá s takou dominanciou, že WTC/FIA zmenili pravidlá tak, že ju postavili mimo pravidiel. Je držiteľom doposiaľ neprekonaného rekordu štyridsiatich víťazstiev v rade v britskom šampionáte cestných vozidiel. FORD Sierra Cosworth RS500 sú veľmi žiadané autá, predpokladá sa že polovica vyrobených áut ešte existuje.
[img]http://imageshack.us/a/img72/9527/88220002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img703/8394/ford ... sworth.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img547/6660/83437549.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img221/9040/99201435.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img534/8394/ford ... sworth.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/1411/tumb ... roi5yv.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img831/742/53029756.jpg[/img]
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
BMW 6 E24(1976-1989) 86216 kusov
628 CSi
630 CS
633 CSi
635 CSi
635 CSi
M 635 CSi
Motory:R6 2788 cm3/184PS, 2985 cm3/185PS, 3210 cm3/197PS, 3453 cm3/218PS,3430 cm3/218PS, 3453 cm3/286PS,
Prevodovka: 4-5st. manuál, alebo 3-4st. automat,
Top speed: 215-255Km/h
V roku 1976 bol zavedený podvozok E24 a prvé BMW radu 6 zostali vo výrobe až do konca osemdesiatych rokov. Čisté ostré línie od Paula Bracqa boli vrcholným dielom, zostali nezmenené takmer po celý čas výroby. Počas dlhého obdobia výroby boli zmeny na motore nevyhnutnosťou, no rad 6 ich mal omnoho menej ako iné dlhoročne vyrábané európske vozidlá. Interiér bol luxusne vybavený s dvoma samostanými sedadlami vzadu.
Tieto autá boli vyrobené tak dokonale a spoľahlivo, že ešte aj dnes sú mnohé z nich v prevádzke.
[img]http://imageshack.us/a/img37/9012/bmwe244.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img11/2203/e24m6149k009.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img542/7458/1984bmw633csi.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6712/1988bmw635m6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/1856/bild53960.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6053/post4 ... 121217.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/3036/bmw6m6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img4/805/bmw635csi2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/4260/0401 ... 6serie.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img138/8149/bmwm ... ginepl.jpg[/img]
628 CSi
630 CS
633 CSi
635 CSi
635 CSi
M 635 CSi
Motory:R6 2788 cm3/184PS, 2985 cm3/185PS, 3210 cm3/197PS, 3453 cm3/218PS,3430 cm3/218PS, 3453 cm3/286PS,
Prevodovka: 4-5st. manuál, alebo 3-4st. automat,
Top speed: 215-255Km/h
V roku 1976 bol zavedený podvozok E24 a prvé BMW radu 6 zostali vo výrobe až do konca osemdesiatych rokov. Čisté ostré línie od Paula Bracqa boli vrcholným dielom, zostali nezmenené takmer po celý čas výroby. Počas dlhého obdobia výroby boli zmeny na motore nevyhnutnosťou, no rad 6 ich mal omnoho menej ako iné dlhoročne vyrábané európske vozidlá. Interiér bol luxusne vybavený s dvoma samostanými sedadlami vzadu.
Tieto autá boli vyrobené tak dokonale a spoľahlivo, že ešte aj dnes sú mnohé z nich v prevádzke.
[img]http://imageshack.us/a/img37/9012/bmwe244.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img11/2203/e24m6149k009.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img542/7458/1984bmw633csi.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6712/1988bmw635m6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img12/1856/bild53960.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6053/post4 ... 121217.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/3036/bmw6m6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img4/805/bmw635csi2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/4260/0401 ... 6serie.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img138/8149/bmwm ... ginepl.jpg[/img]
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných