Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

na športove americke convertibli z toho obdobia sa nechytá ani z kilometra...chudáčik zo stutgartu
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MERCEDES 300SL Gullwing (1954-1963)kupé 1400 kusov, roadster 1858 kusov

Tento model potvrdil, že Mercedes sa pozviechal z vojnových škôd. Vrátil sa na scénu, aby sa objavil so značkou trojcípej hviezdy rozprávkový 300SL. Vojna zasadila Mercedesu ťažké rany, ale uvedenie závrat spôsobujúceho prototypu 300SL v New Yorku v roku 1954 ohlásilo, že sa Mercedes vrátil a opäť v plnej sile.
Vzkriesenie Mercedesu bolo založené na solídnosti jeho značky a na dobre prepracovanom priestore pre cestujúcich, ale aj Gullwingom dostala jeho hrdá športová tradícia nové krídla.
Gullwing je istotne čarovný a rozpráva sa o ňom rad historiek, ktoré sa krútia okolo newyorského dovozcu športových automobilov Maxa Hoffmana známeho svojim úsmevom od ucha k uchu. Max Hoffman bol taký presvedčený o jeho príťažlivosti, že bol ochotný potvrdiť veľkú objednávku ešte predtým, než Mercedes vôbec začal s výrobou.

Pri prvých pretekoch v roku 1952, na Mille Miglia akončil druhý, absolutné víťazstvo získal na VC Bernu, v Le Mans sa delil o 1 a 2 miesto, vyhral v Nurburgringu a rok ukončil 1 až 2. miestom v Carrera Panamericana v Mexiku. Ukázal že s ním treba rátať a v roku 1954 sa sústredil na víťazstvá na veľkých cenách.
Cestný 300SL nepochybne vychádzal zo svojej pretekárskej sestričky. Bol doplnený luxusným príslušenstvom. Ukázalo sa, že Hoffman mal dobrý čuch, lebo viac ako polovica z 1400 Gullwingov, vyrobených v rokoch 1954-57 smerovala priamo k americkým zákazníkom.

Športový automobil uložený na priestorovom ráme, ktorý neumožňoval konvenčné dvere. Jeho motor bol zlepšením trojlitrového motora zo sedanov. Tento voz s hliníkovou karosériou dostal meno 300SL - Super Leicht (veľmi ľahký).

300SL kdekoľvek sa objavil vzbudzoval väčšiu pozornosť, než známe osobnosti za jeho volantom. Okrem Stirlinga Mossa, komika Tonyho Hancocka a mnohých filmových hviezd jeden vlastnil aj mladý jordánsky kráĺ Husajn.
Keď výroba kupé klesala, Mercedes zaviedol roadster 300SL, ktorého sa predalo od roku 1957 do 1963, 1858kusov, zatiaľ čo kupé 1400kusov. Od roku 1955 do roku 1963 slúžil roadster 190SL ako 300SL "chudobných". V roku 1969 sa krídlové dvere objavili na Mercedese znova. Avšak model C111 s rotačným motorom firma nikdy nemala v úmysle naozaj zaradiť do výroby.

Mercedes 300SL je dodnes vyhľadávaným tovarom zberateľov historických vozidiel. V ankete Car of the Century získal titul športového auta storočia. Na trh prišiel v roku 1954, 130 kW, hmotnost 875 kg a aerodynamika (Cx 0,25) dosahoval rýchlosť 250 km/h! karoséria celohlinníková. Bol jedným z predchodcov dnešných moderných superáut, pokiaľ ide o prenesenie pretekárskej techniky na cesty. Bol odvodený od víťaza Le Mans 1952. Je to prvé povojnové superauto.
Motor: R6 2996 cm3 výkon do 225PS/6400ot, prvýkrát použité vstrekovanie paliva,
Zavesenie: vinuté pružiny dvojité trojuholníkové ramená vpredu, výkyvné poloosi vzadu
V roku 1961 dostal kotúčové brzdy, 165 kW/225PS.
Maximálna rýchlosť 217 až 265 km/h, v závislosti od prevodu,
Prevodovka: 4 st. manuál synchronizovaná,
Konštrukcia: rúrový priestorový rám a karosériou z ľahkej zliatiny a ocele
typ karosérie: dvojdverové, dvojsedadlové kupé

[img]http://imageshack.us/a/img803/3861/merc ... ersilv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img26/4884/merce ... gullwi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/5470/1955 ... 00slgu.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img39/5369/sc061 ... enz300.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img195/4884/merc ... gullwi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/9961/z5t9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/2962/56300s ... enedup.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img132/8596/1957 ... 00slro.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img694/1677/m47x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/17/57merc ... llwing.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img839/5470/1955 ... 00slgu.jpg[/img]

Anonymný kupec v aukcii v Arizone zaplatil za zrekonštruované najstaršie z existujúcich kupé 3,23 milióna eur!
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.09.2013 22:54, upravené celkom 5 krát.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

Obrázok

a motor z tej srandy..914-ky

Obrázok

upravena velkost obrazka, lukas.bubo
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Kontrolní otázka (klik sem). Čo je to za superšport?:
vyrobené bolo 5 kusov v roku 1991, resp. 4+1, ten jeden bol dodaný záujemcovi ako stavebnica.
[img]http://imageshack.us/a/img803/7625/dsc02912ea.jpg[/img]
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

Odpovedam - Tatra MTX V8 :3035:
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

lukas.bubo- presne tak,

MTX Tatra V8 (1991) Česko, vyrobené 5 kusov
zlaté české ručičky v tomto prípade by som povedal platinové....

Typ karosérie 2 miestne kupé

MTX Tatra V8 je dvojmiestny športový automobil s motorom nad zadnou nápravou postavený na báze mechanických skupín automobilu Tatra 613 a vyrábaný v prevádzke firmy Metalex.
Automobil bol určený jednak pre športovo založených zámožnejších motoristov, ako aj pre perspektívne nasadenie na pretekárskych tratiach – svojimi parametrami zodpovedal triede superšportových prototypov skupiny C.

rázvor: 2400 mm
dĺžka: 4600 mm
hmotnosť: 1350 kg
kolesá/pneumatiky: disky OZ Racing, pneu Pirelli Zero 245/70 ZR17 vpredu, 335/35/ZR 17 vzadu
motor: V8 Tatra 623, chladený vzduchom
Prevodovka päťstupňová manuálna,
zdvihový objem: 3919 ccm
výkon (kW/ot/min): 160/6000 – karburátor, 225/6700 – vstrekovanie,
maximálna rýchlosť v km/h: 246 (265 pri vstrekovaní Bosch K-Jetronic) (udáva sa aj hodnota 300 km/h)
zrýchlenie 0-100km/h: 6,2 s (5,6 s pri vstrekovaní Bosch K-Jetronic)

Hovorí vám niečo meno Václav Král (desinger, ilustrátor, konštruktér, pedagóg a automobilový pretekár)? Pán Václav Král by teraz oslavoval 77 rokov, žiaľ už nie je medzi nami.
Klobúk dole, pretože v tom čase neexistovali žiadne, počítače ani skúsený tím návrhárov. K dispozícií bola len hlava a šikovné ruky dizajnéra, p. Krála. To, čo vzniklo, je ozajstné majstrovské dielo.

Pozrite sa na tú nádheru:

[img]http://imageshack.us/a/img42/7496/fdv1666b6pict3803.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img17/6601/a051027fdvhpkralh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img341/7960/tatrymtx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/6478/carotv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img837/3232/tatramtx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img854/1070/danube9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/494/dsc02912h.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img534/8373/tatramtxv813.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/2271/tumblr ... roi5yv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img254/7599/tmtx3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/6223/2604 ... 065566.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img526/7195/amsc4.jpg[/img]
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

uz by ten obrazok mal byt spravnej velkosti :-)

P.S.: Tatra MTX V8 v akcii:



a mihlo sa aj v klipe Kanye Westa:

http://youtu.be/O7W0DMAx8FY?t=40s
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Už je to OK dík.
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

Pripomen mi prosim ta, mali sme tu uz Tatru 613? Nasledujuci clanok popisuje jej vyvoj, ako aj rozne specialne verzie, ktore boli vyvinute.

http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... ne-verzie/

Jej nasledovnickou bola Tatra 700:

http://www.tatra700.cz/
http://www.veterany.eu/?p=27788
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

613-ka tu ešte nebola je tu len 603-jka: http://forum.autobazar.eu/prispevok540556.html#540556
Keď si sem dal ten klip s tou MTX Tatrou, napadlo ma, že som videl niekde aj 603-jku. Určite viem, že v niektorom klipe s Kylie Minoque a tie druhé neviem, ale objavila sa viackrát v klipoch.
Reklama na Tatru 603:
http://www.youtube.com/watch?v=sJn187R6nrs
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Mercedes-Benz W111, W112, (1959-1971) kusov 370 807 celkom

220 Sedan
220 S Sedan
220 SE Sedan
220 SE Coupé
220 SE Cabriolet
230 S Sedan
250 SE Coupé
250 SE Cabriolet
280 SE Coupé
280 SE Cabriolet
280 SE 3.5 Coupé
280 SE 3.5 Cabriolet
300 SE Sedan
300 SE Coupé
300 SE Cabriolet
300 SE long long- Sedan

4-dverový sedan, 2-dverové coupe, 2-dverové cabrio
Motor: 2195 cm3 (2.2 L)R6, 2306 cm3 (2.3 L) R6, 2496 cm3(2.5 L) R6,
2778 cm3 (2.8 L)R6, 3499 cm3(3.5 L) V8,
výkon: 95-200PS
top speed 170-205km/h

Britský magazín Sports Cars v decembrovom čísle ročníku 1959 uverejnil: Fabelhaft je nemeckým výrazom, ktorý zodpovedá významu slova -nádherný-. A to ako popis vozu stačí. Nový Mercedes stanovuje nové štandardy, také, ktorým se bude môcť rovnať len málo ďalších výrobcov.

[img]http://imageshack.us/a/img94/1286/img8008qq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img856/3885/merc ... ront20.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/5820/merc ... w11111.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/3666/img1903bw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/3965/merc ... oletw1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img42/3965/merce ... oletw1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/3981/1968 ... enz280.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/7544/1280 ... 1220sb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img546/2003/2354 ... 865c6z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img515/4176/merc ... lmenau.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img541/7128/merc ... se2165.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img27/5820/merce ... w11111.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/7973/4621 ... ae2e0z.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img96/3963/mbzm12749k.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 16.03.2013 12:47, upravené celkom 1 krát.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ta 111-ka je taká malá amerika...slušné
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Mercedes-Benz W114/W115 (1968-1976) vyrobené viac ako 1,9miliona kusov

Vzor spoľahlivosti a kvality, to preslávilo značku Mercedes-Benz a W114/115 patrili medzi také.


Bohatá paleta modelov s označením W114/W115 od 200 D 55 PS až po 250 s R6 zážihovým karburátorovým motorom 130 PS. R4 typy od 200 D po 230.4 mali označenie W115 a dva R6 motory W114.
W114 bol rozšírený o modely coupé 250 C s karburátorom a 250 CE so vstrekovaním paliva. Boli aj predĺžené verzie W114/W115 o 650 mm. V roku 1972 pribudli 280 a 280 E s 2.8 litrovým šesťvalcom DOHC, v karburátorovej verzii s výkonom 160 koní a so vstrekovaním 185 koní. V roku 1973 rada W114/W115 prešla optickými zmenami, aby sa ujednotil design s modelmi triedy S a SL/SLC.
V júni 1974 prišiel do výroby vznetový peťvalec 240 D 3.0, ktorý poskytoval 80 koní a mnoho ľudí na celom svete by ešte dnes mohlo rozprávať o jeho absolútnej spoľahlivosti a výkonnosti.

W115 200
W115 200D
W115 220
W115 220D
W115 220D predl.
W115 240D
W115 240D predl.
W115 240D 3.0
W115 230
W114 230.6
W114 230.6 predl.
W114 250
W114 250 2.8 USA
W114 250C
W114 250C 2.8 USA
W114 250CE
W114 280
W114 280E
W114 280C
W114 280CE
[img]http://imageshack.us/a/img577/3079/img3 ... 855903.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/9359/merced ... 20dw11.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/2089/merce ... 115737.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img805/9176/3295 ... 0776f0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img341/8541/1000 ... 748830.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/6554/144077d227.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img72/817/1969w1 ... oupe1a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/6984/1969w ... oupe2d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img109/1225/1973 ... oupe1d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/4760/1973 ... oupe2c.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/425/merce ... se2050.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/7344/mb240d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img15/6909/stric ... ten001.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img692/291/1972m ... z250ch.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img443/1449/5438 ... 9fa19f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/479/10009 ... 383815.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img33/9003/mercedes250engine.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/5986/img2 ... 643199.jpg[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Jééé, moje 1. auto :-) bolo biele, nemalo tlmiče, ale bol to MB. Skoro som na ňom skrachoval
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

zopar menej znamych (aspon pre mna :-) ) modelov znacky Lamborghini:

http://www.autoforum.cz/fascinace/lambo ... o-octavie/

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných