Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE Carrera 911 RS (1972-73) 1580kusov
Plochý šeťvalec, 2687cm3, 210PS/5100ot/min, vzduchom chladený
Päťstupňová mech. prevodovka
Max. rých. 253km/h
0-161km/h 12,8s
Motor má priame vstrekovanie paliva. Celkový počet RS 1580kusov bo
vypredaný v priebehu 12 mesiacov.
hmotnosť: niečo nad 900kg

[img]http://imageshack.us/a/img543/9389/pors ... rars01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/8740/1973 ... ra27rs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img221/6351/22480interiorweb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img189/1306/pors ... 266377.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img839/7126/dsc0180tm.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 26.01.2013 11:30, upravené celkom 1 krát.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ten saab je parádny
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

@lanken:

Zamysli sa nad sebou....

http://www.youtube.com/watch?v=c42B87rxJLg
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

PORSCHE 959 (1986 - 1989) 250 kusov (1992 - 1993) 8 kusov

Peter Schultz a jeho auto s pohonom všetkych štyroch kolies predstavil na frankfurtskom autosalóne v roku 1983. Vývoj pohonu štyroch kolies zabral viac času a prvé modely sa dostali k zákazníkom až v r.1987. Bol určený na preteky skupiny B, kde bolo potrebné vyrobiť aspoň 200 exemplárov. Pohon štyroch kolies pomocou Control Clutch, ktorý primerane rozdeloval krútiaci moment na predné a zadné kolesá. Auto malo premenlivú svetlosť. Dala sa zvíšiť až na 178mm.
Motor šesťvalec 2849cm3 s dvoma turbodúchadlami mal kombinované chledenie,
výkon 336KW(450PS) pri 6500ot/min
Prevodovka mechnická šesťstupňová,
max.rých:311km/h údaj výrobcu, vraj dosahoval až 317km/h
0-100km/h 3,6s
Konkurencia F40
[img]http://imageshack.us/a/img200/287/porsche9599.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/9092/porsche9591440.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/6476/porsche95917.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img198/7733/959interior3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/7783/porsche959engine.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 26.01.2013 13:38, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Motor šesťvalec 2849cm3 s dvoma turbodúchadlami

toto bol tusim takzvany widowmaker, teda "tvorca vdov". Zopar chlapcov v tych casoch (20 rokov dozadu!) nezvyknutych na DVE turba to prehnalo s vyjazdom zo zakrut, pretoze tie turba boli extremne "strme". Proste nic, nic, a zrazu v ramci 300 otacok bbaaaaaaaaac bomba jak svet. A ako vravim, zopar vdov sa z tohoto vyrobilo.
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Boli casy, ked som jazdieval Porsche. Mojim najoblubenejsim bola prave Carrera 911 RS.....teda vo vybornej PC hre Need for Speed: Porsche Unleashed :)
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

S Porsche som za dobrých starých predkrízových časov čo to pojazdil aj ja. No nebola to už klasika, pod oboma kapotami bol len vykobercovaný akýsi úložný priestor a motor som v živote nevidel :-( Ak mám byť úprimný, to auto ma nikdy nebavilo. Sedieť v tom nebolo o nič iné ako akomkoľvek bemneckom nudnom aute. Jazda s tým samozrejme prinášala trochu zážitku a zvuková kulisa pri vytáčaní mala niečo do seba, ale ak mám byť úprimný, oveľa viac radosti mám pri jazde s X308 ktorej sa akosi neviem vzdať. Cayman išiel z domu bez akýchkoľvek emócií a k porsche sa určite nikdy nevrátim. Zostalo mi z neho len pár foto z výletu niekde na Orave kde som si bol zajazdiť na realtívne prázdych a celkom kvalitných horských cestách, lebo tak to mám rád. Ako, to auto sa mi strašne páčilo, no akosi to potom nebolo to, čo som si predstavoval. A na Ferrari som nemal.
Pre nadšencov ako to vyzeralo zvnútra
http://img651.imageshack.us/img651/9448/snmka067.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/5234/snmka066.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/5224/snmka065.jpg
a ešte zboku
http://img651.imageshack.us/img651/984/snmka064.jpg

[img]http://img850.imageshack.us/img850/4826/caymanb.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Carerru 4S 2001 som mal možnosť vyskúšať pred časom aj ja a vo mne zanechala celkom slušný dojem dosť ťažko sa mi z nej vystupovalo...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ono je to individuálne. Cayman jazdil veľmi dobre, bola s ním zábava, ale ni ej eto moja krvná skupina. V Maranelle som si Modeny len sadol a mal som husiu kožu. Keď ma v nej odviezli po okruhu je to dodnes zážitok na ktorý nezabudnem. A to som ani nesedel za volantom. Nemci sú pre mňa skrátka nuda. Chýbajú emócie. Ale toto už nie je o klasických autách.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LAMBORGHINI Miura (1966-1972) vyrobené asi 800kusov z toho najžiadanejšia SV 150ks

Miura dostala meno podľa slávneho plemena španielskych bojových býkov chovaných pri Seville. Chov založil Eduardo Miura a býky sú také hrozivé, že niektorý matadori s nimi odmietajú zápasiť.
Slovo "fantastické", je pri tomto modeli príliš často používané, ale plným právom. Solventný nadšenci za ňu platili vopred zálohy ešte, keď sa Miura objavila v roku 1965 ako prázdny podvozok na turínskom autosalóne. A keď sa na ženevskom autosalóne objavila v plnej kráse, nikto kto zaplatil za Miuru zálohu, svoje peniaze nepýtal späť. Bolo to auto snov, skonštruované tímom, vtedy 24 ročného Gian Paola Dallara a naprojektované rovnako mladým Marcellom Gandinim z Bertone.
Vzrušujúci model Miura bolo štíhla, nízke, dvojmiestne kupé so zaoblenou prednou a aerodynamickou zadnou časťou, prerušené v zadnej časti efektnými lapačmi vzduchu. Na pevnom oceľovom podvozku bola nádherná hliníková karoséria, ktorá mala lastúrovito otváranú prednú a zadnú kapotu, pre prístup k motoru a maličkému batožinovému priestoru. Aj keď bol tento voz drahý dobre sa predával.
Bertoneho dizajn, doposiaľ sa považuje za jedno z najkrajších pojazdných umeleckých diel.
V dobe keď sa Miura vyrábala, bola známa ako najžiadúcejšie auto, aké sa dá za peniaze kúpiť.
Motor štvorlitrový V12 priečne umiestnený v strede, aby sa skrátil rázvor auta.
Prevodovka, diferenciál a kľuková skriňa boli odliate z jedného kusu liatiny, aby sa ušetril
priestor. Za tým všetký V12 a štyrmi reťazami poháňané vačkové hriadele a štyri karburátory.
Výkon: P400 350PS/7000ot/min, P400S 370PS/7700ot/min, P400SV 385PS/7850ot/min,
päťstupňová prevodovka,
kotúčové chladené brzdy,
Max. rých.: 282km/h P400SV
0-161km/h 15,1s

[img]http://imageshack.us/a/img843/8283/69la ... ap400d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/4666/ww9p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/8114/3ata.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/3661/22115 ... 8fe2ee.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img191/3306/qeba.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img835/5203/1972 ... iurasv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img651/5033/39602.png[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img580/7780/miurainteriorwp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/1632/fgallery16.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/1717/lamb ... v19711.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img688/4848/miurajuly20102.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 21.09.2013 23:16, upravené celkom 3 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LAMBORGHINI Countach (1974-1990), vyrobené 2042kusov
Karoséria z ľahkej zliatiny, priestorový rám,
Motor štvorvačkový V12,3929cm3/355PS-375PS, 4754cm3/375PS, 4971cm3/446PS, 5167cm3/455-490PS, Turbo S prototyp 4754 cm3/748PS
päťstupňová mech. prevodovka,
Max. rých.: od 292-330km/h(Evoluzione), 333km/h Turbo S prototyp

Slovo countach (vyslovuj "kuntaš") je v Piemontskej nárečovej taliančine pomenovanie alebo zvolanie na pekné dievča, dievča za ktorým sa každý otočí. Taktiež to môže znamenať "hej" alebo "jej", teda niečo ako citoslovcia nadšenia, krásy. Hovorí sa, že názov Countach vznikol náhodou, keď na autosalóne po odkrytí auta niekoľko ľudí zvolalo Countach. Názov modelu, pôvodne označovaného Lamborghini LP500, sa tak výnimočne zmenil na iný, než zaužívaný, keďže v ostatných prípadoch vždy automobilka použila meno býka - Aventador, Murciélago, Diablo... Označenie modelov LP (Longitudinale Posteriore = v preklade pozdĺžne uložený (motor)) označuje uloženie motora pozdĺžne.

Do čerta s účelnosťou!
Prototyp, ktorý narysoval opäť kto iný, ako Marcello Gandini z Bertoneho dielne a predstavili ho na ženevskom autosalóne v roku 1971, celkom iste prispel k zosilneniu vzrušenia pred oficiálnym predstavením modelu Countach v roku 1974. Tento mimoriadny biely stroj často zobrazovali zozadu a zhora, aby zvýraznili skutočnosť, že to bolo viac než obyčajné auto. Bol priekopníkom extrémne klinovitej karosérie s predsunutou kabínou, ktorá sa stala čoskoro nutnou črtou vysokovýkonných superáut.
Ešte pred tým ako sa premenil na sériovo vyrábaný LP400, zmenili množstvo deatailov, ktoré ale nemali vplyv na celkový vzhľad.
Štvorlitrový motor z Miury, doplnený šiestimi karburátormi Weber bol pozdĺžne uložený v priestore za vodičom. Countach mal ľahkú hliníkovú karosériu postavenú na vystuženom rúrkovom ráme pretekárskom ráme, čím sa šetrila hmotnosť.
Ďaľšie vylepšenia z roku 1978 v podobe zväčšených blatníko dodali Countachu agresívnejší vzhľad. takisto sa vylepšoval neustále motor a pribudol zadný spojler, ktorý mnohí pokladali za odporný, napriek tomu si ho väčšina kupujúcich vybrala. V roku 1982 pribudol oveľa výkonnejší motor do modelu LP500S, krátko predtým než uviedli Countach 5000QV s 5,2L motorom V12. Posledné vývojové štádium - Countach 25 Anniversary - prišlo v roku 1988 pri oslave prvej štvrťstoročnice Lamborghini.

Tento zložitý ručne vyrábaný voz poskytoval spoľahlivo výkon, ktorý sľuboval jeho úchvatný zjav. Stabilita Countachu je v medzných rýchlostiach legendárna. Jedno z najlepších áut s motorom v strede má dokonale rozloženú váhu a ide presne tam kde sa mu ukáže.
Countach je v mestskej premávke dosť nepraktický kvôli zlému výhľadu z auta.

[img]http://imageshack.us/a/img405/2153/983x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img268/752/n6m9.png[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img713/1705/mdla ... tach50.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/3950/lamb ... chsqua.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img37/8752/lambo ... tach02.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/9901/37241 ... 4fe45b.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img200/4623/lambo6.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img823/1517/1988 ... ntachi.jpg[/img]


Lamborghini Countach sickest Lambo ever!
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 22.09.2013 14:00, upravené celkom 4 krát.
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Pekne video o Lamborghini Countach 5000

http://www.youtube.com/watch?v=VQjvg490mDA
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

LAMBORGHINI Diablo (1990–2001) 2884kusov

Motor: 5.7 L V12, 6.0 L V12,
Výkon: od 499PS do 603PS
0-100km/h 4,2s
max. rých.: 325-341km/h
Motor prvej generácie, ktorá sa vyrábala do roku 1994, pochádzal z modelu Countach. Auto splnilo emisné limity USA. Prvýkrát bol model uvedený v roku 1990 v monackom Monte Carle. Dizajn, ktorého autorom je Marcello Gandini, bol označovaný ako značne agresívny. Pôvodná hranatá karoséria bola po skúškach v aerodynamickom tuneli zaoblená. Kvôli zníženiu hmotnosti boli použité odľahčené materiály so zvýšenou pevnosťou.
Majiteľom firmy Lamborghini sa stal Volkswagen.

[img]http://imageshack.us/a/img856/5389/lamb ... rawche.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img26/20/lamborg ... lose06.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/17/lambor ... lo6003.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img829/7929/lamb ... vt1993.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img94/7929/lambo ... vt1993.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/639/lamborg ... lose01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/1041/lamb ... 60vtfr.jpg[/img]

Trochu muziky:

http://www.youtube.com/watch?v=QfcRvlzxDYU

Eleanor:
http://www.youtube.com/watch?v=QSB9AWFGHBo

GT 40:
http://www.youtube.com/watch?v=UNRbAzmcMAk
http://www.youtube.com/watch?v=6Aog4P8ikrw
http://www.youtube.com/watch?v=7t9yGuowLgg
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 27.01.2013 12:22, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

SAAB 99 Turbo (1978-1980) 10607 kusov

Novinári v tom čase písali o tomto aute, len v superlatívoch a toto auto si to zaslúžilo.
Prvý rodinný voz s turbopohonom. Dosiahol významné úspechy aj v Rallye. Karosériu malo auto pevnú, ľahkú a trvanlivú s dobrou antikoróznou ochranou. Najvzácnejšie boli trojdverové verzie bolo ich vyrobených 1000kusov. Auto malo dobré jazdné vlasnosti minimálnu nedotáčavosť a motor bol veľmi pružný. Sedadlo vodiča bolo vyhrievané.
Karoséria oceľová samonosná,
motor R4, turbo 1985cm3,
prevodovka štvor, alebo päťstupňová alebo automat,
brzdy kotúčové,
max. rých.: 196km/h
0-100km/h 8,3s
0-161km/h 19,8s

[img]http://imageshack.us/a/img839/1351/redsaab99turbo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/9106/img2152kz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img822/228/3366293.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img217/9281/1978 ... terior.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img853/3219/3366299.jpg[/img]

Aj napriek modernizácii si môže automobil zachovať svoj charakter, príkladom toho sú dnešné moderné autá značky SAAB. Mám rád tieto výnimočné autá aj tie moderné. Žiaľ automobilka SAAB neprežila, údajne 20 rokov bola v strate. Podľa všetkého automobilku Saab kúpila čínsko-švédská spoločnosť....
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO Spider (1966–1993) všetkých typov Spidera 100000 kusov

Kultový taliansky automobil. Obajvil sa v niekoľkých filmoch. Aj vo filme "ABSOLVENT" s Dustinom Hoffmanom. Bol jeden z najdostupnejších kultových automobilov. Alfa bola prvýkrát uvedená na ženevskom autosalóne v roku 1966. Firma vyhlásila celosvetovú súťaž na názov auta,zo 140tis. názvov zvíťazilo meno "Duetto". Najvďačnejšími zberateľskými objektmi sa stali modely "Duetto" 1600,1750cm3. Vzhľadom na veľký počet vyrobených áut sú ceny relatívne nízke. Auto však vyžaduje dobrú údržbu, karoséria rada podlieha korózii.
Motor: 1290cm3, 89PS/6000ot/min, päťstupňová prevodovka,ostatné Spideri Duetto1570cm3,1779cm3,1962cm3 (109-133PS)
kotúčové brzdy,
Max.rých. 170 až 185km/h

[img]http://imageshack.us/a/img259/9050/alfa ... 00juni.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img12/9501/alfaromeospider05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img820/8956/alfa ... ervelo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/1535/alfa ... etto01.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img203/2783/lalfaromeoduetto.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img266/7900/alfa ... erduet.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 27.01.2013 16:21, upravené celkom 2 krát.

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných