Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

mne sa E-type z nejakeho subjektovneho dovodu nepaci. Pacia sa mi ale XJ coupe XJS. ale to su relativne youngtimer.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FORD GT 40
Quentin Willson napísal:Ak by sme pre legendárny Ford GT 40 použili termín "superauto", bola by to preň dehonestácia.

Quentin Willson (redaktor a autor časopisu Top Gear, automobilový expert)

Ford GT 40 nebol len špičkovým cestným autom, ale aj vytrvalostným pretekárskym automobilom tej doby. V tejto dvojtvárnosti sa mu žiadne auto nemôže rovnať. Kabína auta je stiesnená, ale nepraktickosť GT 40 je súčasťou jeho extravgancie.
GT je skratkou Grand Touring a 40 je výška auta v palcoch (1016mm).

V pretekoch Le Mans v roku 1966 sa delilo o 1. a 2. miesto v rokoch 1967,68,69 nenašiel premožiteľa.
1966: Chris Amon(NZ)/Bruce McLaren(NZ)
1967: A.J.Foyt(USA)/Dan Gurney(USA)
1968: Pedro Rodriguez(M)/Lucien Bianchi(B)
1969: Jacky Ickx(B)/Jacky Ouver(VB)

Ford GT 40 MK I,II,III,IV (1964-68) vyrobené 107 kusov,
Dvojdverové dvojsedadlové kupé
Konštrukcia: škrupina z oceľového plechu (sendvičový MK IV)
Motor: Ford V8, 4195cm3 (Mk I), 4727cm3 (Mk I, III), 6997cm3 (Mk ll, IV)
Výkon: od 350PS/7200ot/min, do 500PS/5000 ot/min(Mk IV)
Prevodovka: štvor, päťstupňová prevodovka a diferenciál ZF
Brzdy chladené kotúčové,
Max.rých.:249-322 podľa prevodovky
0-161km/h - 8,5s
Spotreba: 17,5-23,8 l/100km

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 18.09.2013 22:14, upravené celkom 6 krát.
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Zabudol si na Jaguar E XXL, specialna edicia "de Funès" :d :D

http://www.youtube.com/watch?v=BhyCIwW4yt0
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Volkswagen Golf Mk1 (1974–1983), verzia Cabriolet (1980-1993), v Južnej Afrike (1974-2009) vyrábaný aj ako Volkswagen Rabbit, Volkswagen Caribe, Volkswagen CitiGolf, Volkswagen Cabriolet, Volkswagen Caddy, 6 800 000 kusov.

Nástup prvej generácie nebol v žiadnom prípade jednoduchý . Golf musel nadviazať na fenomenálny úspech Chrobáka , ktorého sa len do roku 1973 predalo cez 21 miliónov kusov . Jeho technika vychádzala z komponentov , ktorými ho ešte pred druhou svetovou vojnou obdaril Ferdinand Porsche , zatiaľ čo novinka mala podľa vzoru Audi a konkurenčných značiek disponovať pohonom predných kolies .

Dizajnom bol poverený Giorgio Giugiaro , ktorého kompaktný dizajn zapôsobil . Už v októbri 1976 Volkswagen evidoval milión predaných exemplárov Golfu ( v USA sa vozidlo ponúkal ako Rabbit , v Mexiku potom pod menom Caribe ) . Automobilka navyše v tú istú dobu predstavila Golf GTI vybavený 1,6 litrovým motorom s výkonom 110 koní , ktorý dal vzniknúť celému automobilovému segmentu .

V 80. rokoch minulého storočia sa Golf predával už na všetkých kontinentoch , pričom značka pokračovala v rozširovaní modelového radu . Objavil sa kabriolet aj sedan , ten však dostal názov Jetta súvisiace s tendenciou Volkswagenu pomenovávať svoje modely po rôznych typoch vetra ( Passat , Bora či Scirocco hovorí za všetko ) . Golf ale súvisel aj s druhým táborom , kde prevládal šport ( Polo a Derby ) .

Ponuka motorov:

zážihové motory:
1,1 L 37 kW
1,3 L 44 kW
1,5 L 51 kW
1,6 L 63 kW
1,6 L 81 kW
1,8 L 82 kW

vznetové motory
1,5 L 37 kW do 07/80
1,6 L 40 kW od 08/80
1,6 L 51 kW Turbodiesel 03/82 - 07/83

[img]http://imageshack.us/a/img826/5651/1pye.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img440/8123/10hy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img19/5285/zprj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/6286/mhxk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img593/6513/0md2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img29/1679/dnlg.jpg[/img]

Golf I je častým objektom až fanatických tunerov a výborne sa na to hodí mnohokrát ide o krásne a jedinečné úpravy, ktoré zachovajú "ducha" Golfu a ešte ho aj zvýraznia. Pre zberateĺov najmä začínajúcich je Golf I a II ideálne auto, ktoré vás, keď to bude treba odvezie každý deň do práce ale aj na výlet. Auto schopné jazdiť v dnešnej premávke, ktoré sa dobre riadi a jeho prevádzka je ekonomická. Základňa dielov je veľmi dobrá a lacnejšie a ekonomickejšie auto si v tejto lige ani neviem predstaviť.

[img]http://imageshack.us/a/img689/1223/cyn7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img22/1732/ifzi.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img706/1630/8oym.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img547/3198/wgny.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/310/2gus.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/8666/306f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img585/4118/mjqn.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 01.12.2013 13:34, upravené celkom 3 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Ford Capri (1969-1987) vyrobených najmenej 1,8 milióna kusov

Rozhodne auto, ktoré stojí za zmienku je aj Ford Capri v tých časoch mu k sláve pomohol jeden známy Britský seriál "The Professionals" (Ford Capri Mk II. 3.0 Ghia Automatic a Ford Capri Mk III. 3.0 S).
V roku 1964 sa zrodila myšlienka "európskeho mustangu" a po ďaľších piatich rokoch sa aj zrealizovala premiéru malo auto na Bruselskom autosalóne v roku 1969. Auto sa vyrábalo v Nemeckom Kolíne a Anglickom závode Hailwood. Celkovo existovali 3 generácie(Mkl, Mkll, Mklll) Capri a každá bola kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies.
V roku 1978 sa objavil Ford Capri so štvorsvetlovou maskou a bola to posledná tretia generácia. Automobilka sa v roku 2010 pokúša o nový Ford Capri ako lowcost (nízke náklady)ale to nestojí za zmienku...
Mk lll
motory:
Capri L (1.3, 1.6)
Capri LS (1.6)
Capri GL (1.6, 2.0)
Capri S (1.6, 2.0, 2.3, 3.0)
Capri Laser (1.6, 2.0)
Capri Ghia (2.0, 3.0)
Capri 2.8 Injection (2.8)
Capri 2.8 Injection Special (2.8)
Capri 280 (2.8)
Výkon od: 70PS do 188PS, niektoré turbo verzie 230 PS (172 kW)
max.rých: od 157km/h do 220km/h

[img]http://imageshack.us/a/img13/2451/fordcaprimk303.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/1391/fordcaprimk302.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img6/9175/fordca ... ing281.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img833/2443/ford ... 81986o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img812/619/fori.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/3450/53788 ... 633f3o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img35/7441/1977f ... 242810.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 28.02.2013 15:55, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 500 (1957-1977) vyrobené viac než 4 000 000 kusov
Karoséria: limuzína, kabriolet, kombi
Samonosná karoséria
Motor: vzduchom chladený dvojvalec 479cm3, 499,5cm3
Prevodovka: štvorstupňová

Návrhár Fiata Dante Giacosa: "Nech je hocijako malý, predsa je to automobil vždy pohodlnejší než skúter".

Model 500D, motor 499,5cm3,
nádherné malé auto. Motory boli malí neúnavní diabli.

[img]http://imageshack.us/a/img441/5690/img1741lg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img94/5079/immagine008hk.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img843/3483/immagine010zs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img194/6505/immagine015kh.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

CITROËN 2CV (1949-1990) vyrobené 5 114 966 kusov.
Nespomínam si na žiadne auto, ktoré bolo tak dlho vo výrobe...samozrejme okrem chrobáka...
Pierre Boulanger vymyslel toto auto, aby pritiahol sedliakov od koňa s vozom.

Sotva sa nejakému autu ušlo toľko výsmechu ako pri uvedení 2CV na parížskom autosalóne
v roku 1948. Ale aj tu platí:"Nikdy nepodceňujte outsidera!". Všetkým ušlo, že toto malé auto nebolo určené na to, aby sa porovnávalo s ostatnými autami. Jeho súperom bol sedliacky kôň a voz. Toto auto dosiahlo však veľmi veľa, pred ukončením výroby v roku 1990 sa ich predalo viac ako 5 miliónov!!!!!!!!!!
Prívrženci tohto auta hovoria:"Alebo ich milujete, alebo ste ich nepochopili".
Pre 2CV platí, menej je viac, palivomerom sa rozumie ciachovaná tyč pod uzáverom nádrže a to že sa pohybujete zistíte, lebo sa mení krajina okolo, aj keď pomaly. V roku 1985 vznikla vďaka silnému dopytu snobov dvojfarebná verzia "Dolly" , ktorá sa stala štandartom. Systém pruženia umožňuje mäkkú jazdu typickú pre toto auto.

Typ karosérie: štvordverová prestaviteľná limuzína, dvojdverová dodávka,
konštrukcia: samostatný oceľový plošinový rám, karoséria oceľová
Motor: horizontálne umiestnený dvojvalec, vzduchom chladený 375cm3, 425cm3,435cm3,602cm3,
Prevodovka štvorstupňová mechanická,
výkon: 9,12,18,28PS
hmotnosť okolo 300kg
Max. rých.: od 69 do 116km/h
spotreba: 5,1-6,2l/100km

[img]http://imageshack.us/a/img152/8232/citr ... c52119.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img210/1209/citr ... 979800.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img69/1209/citro ... 979800.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img201/2152/citr ... 61280x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/9091/71ci ... 8cbs01.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 27.01.2013 20:01, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Aha, kačica. :3035:
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

2CV malo to filter pevných častíc alebo nie...hmmm
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

DeLorean DMC-12 (1981-1982) približne 9000kusov

Auto známe z filmvej trilógie Návrat so budúcnosti v ktorej si zahralo stroj času. Údajne niektoré kusy zišli z pásov ešte aj v roku 1983, keď DeLorean vyhlásil bankrot v beznádejnom pokuse znížiť straty aspoň pár britským daňovým poplatníkom.
DMC je príbeh o veľkých ambíciách a definitívnom krachu, podozrivých obchodoch a špinavostí medzi Lotus Cars a britskou vládou. V rokoch sedemdesiatych sa DeLorean pohádal s predstaviteľmi GM a dlho sa dohadoval s bohatými sponzormi o financovaní svojej novej spoločnosti.
Na vytvorenie návrhu karosérie si najal koho iného ako Giugiara. Techniku riešil čerpaním inšpirácie od Billa Collinsa, bývalého inžiniera GM, ktorý neváhal použiť radikálne nápady. DeLorean však nečakane Collinsa odstavil a začal rokovať s Collinom Chapmanom z Lotusu. Celý tím okolo auta vymenil. DMC bol napokon postavený na platforme Lotusu Esprit, pričom použili kombináciu vlastných dielov a komplikovanej elektroniky. DMC-12 bol určený prioritne pre americký trh a neskôr DeLoren presvedčil britskú vládu, aby poskytla bankovú záruku na postavenie výrobného závodu v Severnom Írsku.
Po nekočných odkladoch nakoniec začal schádzať s výrobnej linky.

Nelakovaná oceľová karoséria s výklopnými svetlami vyzerala brilantne, 2.8 litrový motor V6 PRW (Peugeot-Renault-Volvo) mal výkon 130koní (97KW) a predajná cena 28 000 dolárov prekonala očakávania viac než dvakrát. DMC-12 bolo predražené a poriadne. Z tohto dôvodu predaj nikdy nedosiahol očakávania.
DeLoreana nakoniec ale úplne zničilo to, keď ho zatklo FBI pre pašovanie kokainu. Vinu mu v konečnom dôsledku nedokázali, ale jeho renomé utrpelo veľkú trhlinu, pričom jeho firma medzitým skrachovala.

DMC bol úžasný na pohľad, aj keď to bol prepadák, časy sa menia a dnes je to vyhľadávaný a zberateľsky vzácny automobil.

[img]http://imageshack.us/a/img811/9633/ud61.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img571/48/wiup.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img24/8791/znot.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img842/333/hlfj.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/5227/o2qb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img18/3341/8ke8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img59/8729/qx9f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img36/4233/p2ar.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img834/7184/cy7y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img10/4203/tvu2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img809/3100/5uqc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img841/1307/2i74.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 01.12.2013 15:48, upravené celkom 2 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 850 (1964–1973), ďaľšie zaujímavé autíčko z kategórie tých menších, ktoré by som Vám rád pripomenul. Možno niektorý z Vás niektorú z verzií Fiatu 850 aj vlastnili.
Fiat 850 bol malý sedan s motorom v zadnej časti vozidla a vyrábal sa v rokoch 1964 až 1973. Fiat 850 bol koncipovaný ako väčší doplnok Fiatu 600 a mal v princípe rovnaký motor, ktorého zdvihový objem valcov bol zvýšený na 843 cm3, výkon na 25 kW s normálnym benzínom, príp. na 27 kW so super benzínom. Maximálna rýchlosť bola 121 resp. 126 km/h.
Fiat 850 Special je prepracovaná verzia sedanu z roku 1968 s 47 kW motorom, s prednými kotúčovými brzdami a športovým volantom a maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Fiat 850 Special zaznamenal v Taliansku vysoký predajný úspech.

[img]http://imageshack.us/a/img826/3290/fiat ... 68stey.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img23/8962/fiat85001.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img844/7047/fiat850special02.jpg[/img]

Fiat 850 Coupé bol prvýkrát predstavený na autosalóne v Ženeve v roku 1965 objem valcov 843 cm3 a 903cm3/45-52PS Maximálna rýchlosť bola 140 km/h.

[img]http://imageshack.us/a/img6/27/fiat850coupe05.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img5/6867/fiat850coupe03.jpg[/img]

Fiat 850 Sport Coupé - Moretti
[img]http://imageshack.us/a/img826/663/328mor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img405/3132/4931 ... bda6d1.jpg[/img]


Fiat 850 Spider. Súčasne s Fiatom Coupé bol prezentovaný aj športový dvojsedadlový Fiat Cabrio Spider, ktorý pri 49 kW mohol dosiahnuť rýchlosť až do 145 km/h. Bol navrhnutý v dizajnérskom štúdiu Bertone, kde bol aj zhotovený. Skladacia strecha z látky sa mohla zložiť až na zadnú kapotu auta.

[img]http://imageshack.us/a/img823/6619/fiat ... 062007.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img152/9105/fiat ... rtspid.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 22.02.2013 14:20, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Enzo Ferrari (1898-1988)
Enzo Ferrari dal svoje meno jednému z najvzrušujúcejších áut všetkých čias. Rovnako dobre ako v stavbe áut sa vyznal vo vyhľadávaní skvelých pretekárov. K jeho objavom patrili Ascari, Fangio, Lauda. Ferrari bol striebrovlasý samotár v tmavých okuliaroch, bol rovnako charizmatický ako autá, ktoré staval.
[img]http://imageshack.us/a/img839/1504/95122931.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img521/3592/enzoferraric.jpg[/img]

FERRARI 250GTO (1962 – 1964) vyrobených 39 kusov, jedno z najvzácnejších Ferrari a tomu zodpovedajú aj jeho astronomické ceny. GTO-Gran Turismo Omologato, teda homologovaná verzia pretekárskeho modelu. Podľa platných pravidiel na homologizáciu bolo potrebné vyrobiť 100 áut daného modelu. Enzo Ferrari to obišiel s odôvodnením, že vyrába trojlitrové autá kategórie GT už od roku 1955....
Motor:V12, 2953cm3, 220kw/300PS/7400ot/min
Prevodovka mechanická päťstupňová,
Konštrukcia rúrkový oceľový rám,
max.rých.:298km/h

[img]http://imageshack.us/a/img72/5589/2366220001large.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img197/592/ferra ... gto319.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img826/8827/250gtosale1a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img577/4258/amal ... 50gto5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img594/3378/p007web.jpg[/img]


FERRARI 250GT SWB (1959-1962) vyrobené 167 kusov
Jedno z najlepších Ferrari vôbec (ale to je každé) zo 167 vyrobených bolo 74 súťažných. Údajne jeden z najkrajších automobilov na svete vôbec. Vyhral množstvo pretekov. E. Ferrari povedal: "Sú to autá, ktoré zákazník môže používať cez týždeň na cestách a v nedeľu na pretekoch."

Konštrukcia: rúrkový rám, karoséria z ľahkej zliatiny a ocele,
Motor: V12, 2953cm3, 280PS/7000ot/min
Prevodovka štvorstupňová mechanická,
brzdy kotúčové
max rých: 237km/h
0-161km/h 16,2s

[img]http://imageshack.us/a/img827/3830/59fe ... 1539dv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img845/2269/62fe ... 3409dv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img210/7299/1961 ... tswb06.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img13/6126/1959f ... wbcali.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 13.02.2013 13:44, upravené celkom 1 krát.
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FERRARI DINO 246GT (1969-1974), vyrobené 2487kusov
Auto postavené na počesť syna Enza Ferrariho, Alfreda, ktorý zomrel na chorobu obličiek.
Orientovaný bol na trh kupcov Porsche 911. V svojich časoch bol cenovo najdostupnejší Ferrari.
Namiesto V12 mal motor V6 s obsahom 2,4L(2418cm3), 4vačkové hriadele v hlavách, kľukový hriadeľ uložený 4 ložiskách, 3x karburator weber.
Dvojdverové dvojsedadlové kupé
Oceľová karoséria,ľahké zliatiny, rúrkový rám,
195PS/5000ot/min
Päťstupňová prevodovka,
max.rých.:241km/h

[img]http://imageshack.us/a/img26/9733/ferraridino.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img195/7782/ferr ... 246gt2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img689/3365/ferr ... terior.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img705/7798/ferr ... 246gtf.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FERRARI TESTAROSSA (1988) 1074 kusov
Červená hlava sa objavila v seriáli Miami Vice.
Konštrukcia je oceľový rám s hliníkovými a laminátovými plátmi
Motor plochý 12Valec 4942cm3 so suchou kľukovou skriňou,
390PS/6300ot/min, Päťrýchlostná mech. prevodovka, Max. rých.:291km/h
[img]http://imageshack.us/a/img853/1010/ferr ... arossa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img850/5003/41939053.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img338/5395/ferr ... rear46.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img819/1733/ferr ... c47350.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img818/7561/ferr ... amotor.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img233/294/ferra ... ossa91.jpg[/img]

FERRARI F40 1987–1990 (1311ks)
Auto pomenované na počesť 40, výročia automobilky.
(2936cm3)V8 biturbo/356kw/7000ot/min, za príplatok o 150kw viac.
0-200km/h - 12s,
Dominantným zámerom bola maximálna úspora hmotnosti. Zostal rúrkový rám, ale vo väčšej
miere boli použité kevlar a laminát zo skúseností z F1. Kokpit vozidla bol jednoduchý bez akýchkľvek zbytočností. Prevládala funkčnosť nad komfortom. Hmotnosť auta bola 1100kg.
Hladina hluku v skromne čalúnenom kokpite znemožňovala komunikáciu, lenže F40 sa nekupuje preto aby sa v ňom rozprávalo..
[img]http://imageshack.us/a/img805/7290/dscf0708edited26.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img248/373/1987f ... ercars.jpg[/img]

[img]http://img39.imageshack.us/img39/4476/1 ... 3d9caa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/53/1347613392kpia.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img802/1944/4541125852.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img255/8875/f40cockpit.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img831/5172/ferrarif401x.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW M1 (1978-1980) vyrobené 457kusov
M je skratka motorsport GmbH, samostatnej divízie BMW.
V BMW sa snažili postaviť špičkové auto a to nielen úpravou limuzín a kupé.
Toto superauto malo jednu z najnižších spotrieb medzi superautami, čo bolo výsledkom precíznej konštrukcie.
9.4-11,8L/100km.
Konštrukcia priestorový rám z oceľových rúrok a karoséria z skleného laminátu.
Motor R6, 3453cm3, DOHC,277PS/6500/ot/min
Prevodovka päťstupňová ZF a diferenciál so zníženou svornosťou,
Max.rých.:261km/h

[img]http://imageshack.us/a/img248/6933/bmwm11.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img809/3338/1980bmwm112.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img707/9110/1980bmwm11.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img202/6206/1980bmwm1122.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img442/9127/1980bmwm1124.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných