Klasické autá
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Padrino
- Príspevky: 5326
- Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
- Bydlisko: Wild Wild West Zdieľať na Facebook
keď už sme pri viac-menej raritných škodovkách, minule sa mi podarilo vyfotiť toto:
Škoda Favorit MTX, vyrobená v roku 1991, mala plátennú strechu a podľa údajov vraj stála dvakrát toľko, čo klasický Favorit (298 000 Kčs). Vyrobených bolo 200 kusov.
Viac tu: http://www.mtx-roadster.com/mtx_historie.php
[img]http://img560.imageshack.us/img560/7329/201208091754371.jpg[/img]
[img]http://img831.imageshack.us/img831/6558/201208091754471.jpg[/img]
[img]http://img812.imageshack.us/img812/7192/201208091755201.jpg[/img]
pozornému oku neunikne meno Studenič na vodičových dverách
Škoda Favorit MTX, vyrobená v roku 1991, mala plátennú strechu a podľa údajov vraj stála dvakrát toľko, čo klasický Favorit (298 000 Kčs). Vyrobených bolo 200 kusov.
Viac tu: http://www.mtx-roadster.com/mtx_historie.php
[img]http://img560.imageshack.us/img560/7329/201208091754371.jpg[/img]
[img]http://img831.imageshack.us/img831/6558/201208091754471.jpg[/img]
[img]http://img812.imageshack.us/img812/7192/201208091755201.jpg[/img]
pozornému oku neunikne meno Studenič na vodičových dverách
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
BMW 3.0CSL (1971-1974) vyrobené 1208 kusov
Karoséria: oceľová samonosná a oceĺová a hliníková
Motor:R6, 2985cm³, 3003cm³, 3153cm³
Prevodovka: 4 stupňová mechanická
Výkony: verzia2985cm³ 180PS, 3003cm³ 200PS/5500ot/min, 3153cm³ 400PS, s turbokompresorom 500PS
Tento BAWORÁK by mal poznať každý fanúšik tejto značky je to legenda.
Existovala pretekárska verzia "Batmobil".
Je to vysokocenený a charizmatický baworák proste najklasickejší z klasických.
Jedno z najlepšie vyzerajúcich áut svojej generácie.
A nie len tej...
[img]http://imageshack.us/a/img839/7899/bmw3 ... 00wall.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/9161/bmwcsl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img266/4262/bmw30csl01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/8463/bmwcsl300920071.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/4634/bmw3sm.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/5350/cslreko.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/3662/cslreko1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/9832/cslnp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img189/7240/csl3n.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img22/8641/cslreko2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img18/532/cslmot.jpg[/img]
V bojových farbách:
[img]http://imageshack.us/a/img221/4373/bmw30csl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img191/3244/bmwcsl1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/258/bmwcsl2.jpg[/img]
Karoséria: oceľová samonosná a oceĺová a hliníková
Motor:R6, 2985cm³, 3003cm³, 3153cm³
Prevodovka: 4 stupňová mechanická
Výkony: verzia2985cm³ 180PS, 3003cm³ 200PS/5500ot/min, 3153cm³ 400PS, s turbokompresorom 500PS
Tento BAWORÁK by mal poznať každý fanúšik tejto značky je to legenda.
Existovala pretekárska verzia "Batmobil".
Je to vysokocenený a charizmatický baworák proste najklasickejší z klasických.
Jedno z najlepšie vyzerajúcich áut svojej generácie.
A nie len tej...
[img]http://imageshack.us/a/img839/7899/bmw3 ... 00wall.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img844/9161/bmwcsl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img266/4262/bmw30csl01.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img836/8463/bmwcsl300920071.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img255/4634/bmw3sm.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img805/5350/cslreko.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/3662/cslreko1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img705/9832/cslnp.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img189/7240/csl3n.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img22/8641/cslreko2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img18/532/cslmot.jpg[/img]
V bojových farbách:
[img]http://imageshack.us/a/img221/4373/bmw30csl.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img191/3244/bmwcsl1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img28/258/bmwcsl2.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.09.2013 12:40, upravené celkom 1 krát.
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
AUDI Quattro (1980-1991) 11 452 kusov
Audi Quattro označovali aj ako "Ur-Quattro" čo znamenalo v nemčine "Originálne Quattro", aby sa predišlo zámene s nasledujúcimi modelmi s pohonom všetkých kolies. V Ženeve na autosalóne v marci 1980 Audi Quattro skonštruované koncom sedemdesiatiatych rokov absolutne vyčnievalo z davu. Bolo to prvé auto s kombináciou pohonu všetkých kolies a prepĺňaného motora, čo v konštrukcii automobilov znamenalo obrovský skok vpred. Inžinieri Audi vyvinuli pod pozorným okom Dr. Ferdinanda Piëcha vnuka Ferdinanda Porsche odľahčený systém Quatro 4WD, vďaka ktorému sa okamžite dostavil úspech vo svetových šampionátoch rely a vyvolala sa celosvetová mánia po vysoko výkonných cestných autách s pohonom všetkých štyroch kolies.
V autách s pohonom všetkých kolies sa výkon medzi prednú a zadnú nápravu rozdeľoval prostredníctvom záťažovej rozvodovky, ktorou sa zapínal predný aj zadný náhon, aby sa krútiaci moment mohol súčasne prenášať na obe nápravy. Systém bol užitočný vo veľkých terénnych vozidlách, jeho vysoká hmotnosť však neumožňovala použitie v cestných autách.
Audi vyvinulo dômyselný systém: prevodovka bola spojená dutým hriadeľom s medzinápravovým diferenciálom, ktorý prenášal výkon cez jeden hnací hriadeľ na prednú nápravu a cez druhý hnací hriadeľ na zadnú nápravu. Tento kompaktný odľahčený systém umožňoval stály náhon všetkých kolies.
Tak Audi dosiahlo nemožné, vytvorilo športové auto typu 4WD.
Ur-Quatro vytvorilo úplne nový obraz Audi. Spoločnosť známu spoľahlivosťou, ale aj jednotvárnosťou, premenilo na jednu z najvzrušujúcejších značiek automobilového priemyslu. Systém Quatro 4WD sa stal štandartnou voľbou pre väčšinu modelov Audi a Ur-Quatro sa stalo zberateškým exponátom.
Motory: 2,1 l R5 SOHC 10v (1980–87)/200PS, 2,2 l R5 SOHC 10v (1987–89)/200PS, 2,2 l R5 DOHC 20v (1989–91)/220PS
Top speed: 220 až 230km/h, 0-100km/h 7,1s
[img]http://imageshack.us/a/img69/7614/s64c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/3686/spe0.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/3325/ue0e.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img59/1518/r89o.jpg[/img]
Audi Quattro označovali aj ako "Ur-Quattro" čo znamenalo v nemčine "Originálne Quattro", aby sa predišlo zámene s nasledujúcimi modelmi s pohonom všetkých kolies. V Ženeve na autosalóne v marci 1980 Audi Quattro skonštruované koncom sedemdesiatiatych rokov absolutne vyčnievalo z davu. Bolo to prvé auto s kombináciou pohonu všetkých kolies a prepĺňaného motora, čo v konštrukcii automobilov znamenalo obrovský skok vpred. Inžinieri Audi vyvinuli pod pozorným okom Dr. Ferdinanda Piëcha vnuka Ferdinanda Porsche odľahčený systém Quatro 4WD, vďaka ktorému sa okamžite dostavil úspech vo svetových šampionátoch rely a vyvolala sa celosvetová mánia po vysoko výkonných cestných autách s pohonom všetkých štyroch kolies.
V autách s pohonom všetkých kolies sa výkon medzi prednú a zadnú nápravu rozdeľoval prostredníctvom záťažovej rozvodovky, ktorou sa zapínal predný aj zadný náhon, aby sa krútiaci moment mohol súčasne prenášať na obe nápravy. Systém bol užitočný vo veľkých terénnych vozidlách, jeho vysoká hmotnosť však neumožňovala použitie v cestných autách.
Audi vyvinulo dômyselný systém: prevodovka bola spojená dutým hriadeľom s medzinápravovým diferenciálom, ktorý prenášal výkon cez jeden hnací hriadeľ na prednú nápravu a cez druhý hnací hriadeľ na zadnú nápravu. Tento kompaktný odľahčený systém umožňoval stály náhon všetkých kolies.
Tak Audi dosiahlo nemožné, vytvorilo športové auto typu 4WD.
Ur-Quatro vytvorilo úplne nový obraz Audi. Spoločnosť známu spoľahlivosťou, ale aj jednotvárnosťou, premenilo na jednu z najvzrušujúcejších značiek automobilového priemyslu. Systém Quatro 4WD sa stal štandartnou voľbou pre väčšinu modelov Audi a Ur-Quatro sa stalo zberateškým exponátom.
Motory: 2,1 l R5 SOHC 10v (1980–87)/200PS, 2,2 l R5 SOHC 10v (1987–89)/200PS, 2,2 l R5 DOHC 20v (1989–91)/220PS
Top speed: 220 až 230km/h, 0-100km/h 7,1s
[img]http://imageshack.us/a/img69/7614/s64c.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img27/3686/spe0.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img46/3325/ue0e.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img59/1518/r89o.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 28.09.2013 22:43, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 959
- Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1891
- Dátum registrácie: 05.01.2010 11:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Peugeot 403 (1955 – 1966)
Hviezda televízneho seriálu Colombo.
Motor: R4 OHV, 1290 cm³, 1 468 cm³/48 kW/65/5 000ot/102Nm
Prevodovka: 4st. mech., pohon zadných kolies
Auto malo termostatom riadený ventilátor motora, ktorý sa pri poklese teploty pod 75 °C vypol a zase sa zapol, keď teplota motora dosiahla 84 °C.
V televíznom seriáli Columbo, poručík Columbo, ktorého hral Peter Falk, jazdil na verzii Peugeot 403 kabriolet z roku 1959.
[img]http://imageshack.us/a/img163/980/peugeot40311.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/5904/peugeot40312.jpg[/img]
Hviezda televízneho seriálu Colombo.
Motor: R4 OHV, 1290 cm³, 1 468 cm³/48 kW/65/5 000ot/102Nm
Prevodovka: 4st. mech., pohon zadných kolies
Auto malo termostatom riadený ventilátor motora, ktorý sa pri poklese teploty pod 75 °C vypol a zase sa zapol, keď teplota motora dosiahla 84 °C.
V televíznom seriáli Columbo, poručík Columbo, ktorého hral Peter Falk, jazdil na verzii Peugeot 403 kabriolet z roku 1959.
[img]http://imageshack.us/a/img163/980/peugeot40311.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img850/5904/peugeot40312.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 17.09.2013 12:54, upravené celkom 1 krát.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
Reliant Bond Bug 1970-1974
2268 vyrobených kusov
Motor: R4 OHV 701cm3
top speed: 121km/h
Spoločnosť Reliant sa usilovala vymknúť z toho čudáckeho obrazu trojkoliek s chcela ich ukázať ako športové autá pre zábavu mladých. Toto malé čudesné autíčko je vyhľadávaným objektom fanatického záujmu.
[img]http://imageshack.us/a/img560/6277/bondbug700cc1970.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img577/6199/800p ... ca1970.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/8441/5029 ... 79b71z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/5854/bondbug01.jpg[/img]
2268 vyrobených kusov
Motor: R4 OHV 701cm3
top speed: 121km/h
Spoločnosť Reliant sa usilovala vymknúť z toho čudáckeho obrazu trojkoliek s chcela ich ukázať ako športové autá pre zábavu mladých. Toto malé čudesné autíčko je vyhľadávaným objektom fanatického záujmu.
[img]http://imageshack.us/a/img560/6277/bondbug700cc1970.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img577/6199/800p ... ca1970.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img801/8441/5029 ... 79b71z.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/5854/bondbug01.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 01.03.2013 10:26, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
VOLVO P1800 (1961-1973) vyrobené 47707kusov
praktický športový automobil z tej doby.
Motor: R4 1778cm3, od roku 1968-73: 1985cm3
výkon: 100PS/5500ot/min, 124PS/6000ot/min(P1800S, P1800ES)
Prevodovka:4 stupňová mech. s rýchlobehom, alebo automat
Max. rých.:190Km/h
0-100km/h 7,1s
Toto auto sa tiež preslávilo v seriáli "The Saint" (Svätý) s Rogerom Moorom.
Po viacerých problémoch s hľadaním vhodného dodávateľa sa na výrobu karosérií pre nové Volvo ujala spoločnosť Jensen motors. Karosériu navrhli v talianskej spoločnosti Carrozzeia Pietro Frua, kde pracoval aj Pelle Pettersson, syn technického poradcu Volva Helmera Petterssona. A výsledok bol jednoducho úchvatný.
Auto bolo vraj veľmi spoľahlivé a trvácne. Motor Volvo B18 mal povesť silného a skvele skonštruovaného motora. Zrejme je to tým, že jedno Volvo P1800 najazdilo viac ako 4 000 000km na pôvodnom motore B18
[img]http://imageshack.us/a/img72/204/1964volvo1800red1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img24/7189/volvo ... g20081.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img843/4008/volvop18002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/2684/volvop18003.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img542/4633/1965 ... 160511.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/6388/volvo ... erear1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/6039/volvo1800s1.jpg[/img]
praktický športový automobil z tej doby.
Motor: R4 1778cm3, od roku 1968-73: 1985cm3
výkon: 100PS/5500ot/min, 124PS/6000ot/min(P1800S, P1800ES)
Prevodovka:4 stupňová mech. s rýchlobehom, alebo automat
Max. rých.:190Km/h
0-100km/h 7,1s
Toto auto sa tiež preslávilo v seriáli "The Saint" (Svätý) s Rogerom Moorom.
Po viacerých problémoch s hľadaním vhodného dodávateľa sa na výrobu karosérií pre nové Volvo ujala spoločnosť Jensen motors. Karosériu navrhli v talianskej spoločnosti Carrozzeia Pietro Frua, kde pracoval aj Pelle Pettersson, syn technického poradcu Volva Helmera Petterssona. A výsledok bol jednoducho úchvatný.
Auto bolo vraj veľmi spoľahlivé a trvácne. Motor Volvo B18 mal povesť silného a skvele skonštruovaného motora. Zrejme je to tým, že jedno Volvo P1800 najazdilo viac ako 4 000 000km na pôvodnom motore B18
[img]http://imageshack.us/a/img72/204/1964volvo1800red1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img24/7189/volvo ... g20081.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img843/4008/volvop18002.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img15/2684/volvop18003.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img542/4633/1965 ... 160511.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img32/6388/volvo ... erear1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/6039/volvo1800s1.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 01.03.2013 10:31, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36 Zdieľať na Facebook
http://www.webnoviny.sk/automagazin/ret ... lanok.html
Jaguar E-Type (1961-1974) Vyrobené: 72520 kusov
Pri jeho premiére vyhlásil Enzo Ferrari, že je to „najkrajšie auto všetkých čias“.
Keď šéf Jaguara William Lyons uviedol na ženevskom autosalóne v marci roku 1961 Jaguar typ E, jeho nadšené prijatie osviežilo spomienky na britské uvedenie typu 120. Typ E, alebo XKE, ako je známy v Amerike, spôsobil senzáciu. Išlo o športový voz a Jaguáru sa opäť podarilo skĺbiť senzačný výkon s prvotriednym pomerom ceny a výkonu. Astony a Ferrari boli napríklad dvakrát drahšie.
Väčšina nadšencov by pristala na akýkoľvek Jaguar typu E. E-jediné písmeno, ale ak ho máte na kapote športového Jaguára, je to dôvod na potešenie, vzrušenie a oslavu. Pohľad z miesta vodiča cez dlhú kapotu patrí k veľkolepým motoristickým zážitkom. Karosár Malcolm Sayer trval na tom, že je predovšetkým aerodynamik a žiaden návrhár. Uvádzal, že typ E bol prvý sériový automobil, ktorý bol navrhovaný "matematicky". Táto "matematika" sa podarila. Najviac cenené sú prvé roadstery s pevnou strechou, vyrábané do júna 1962, modely s tzv. plochou podlahou. Ich plochá podlaha je v skutočnosti do istej miery nedostatok, lebo neskôr sa pre zvýšenie pohodlia vyšších vodičov pristúpilo k priehlbinám na nohy.
Klenuté kryty predných svetiel typu E sa používali do roku 1967 na tzv. type 1 1/2, kvôli lepšiemu osvetleniu sa ich vzdali. V roku 1971 sa objavil rad 3 s 5,3L motorom V12 pričom automobil mal pevnú strechu a sedadlá 2+2. O niečo sa predĺžil. Výroba bola zastavená v roku 1974. Z každých troch vyrobených typov E šli dva na export prevažne do USA. Rýchlosť 242km/h dosiahnutá pri prvých typoch E 3,8, nebola nikdy dosiahnutá pri neskorších typoch. Model s motorom 4,2L sa často považuje za najdokonalejšie vozidlo, ale najvyššie ceny dosahujú prvé s motorom 3,8L, najmä najstaršie modely so spomínanou plochou podlahou.
Za seba musím povedať, že je to najkrajšia vec na štyroch kolesách akú kedy kto vytvoril. Majstrovské dielo s neobyčajnou charizmou. Malcolm Sayer navrhol ikonu automobilové priemyslu 60-tych rokov a jedno z najkrajších áut na svete. K jeho návrhom patria aj športové modely C-Type, D-Type, XJ13, Jaguar XJ-S .
Typ karosérie: dvojsedadlový roadster akupé s pevnou strechou, kupé 2+2 s pevnou strechou,
Konštrukcia: oceľová škrupina
Motor: R6, 3781cm3 a 4235cm3, V12 5343cm3
Výkon:265 až 272PS
Prevodovka: štvorstupňová a od roku 1966 aj automat
Zavesenie kolies: vpredu nezávislé trojuholníkové ramená a torzná tyč, vzadu nezávislé, vinuté pružiny a priečne ramená.
Brzdy: kotúčové
max .rých.:230-242km/h
[img]http://imageshack.us/a/img580/1169/1280 ... upe196.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img841/8179/jaguere4.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img834/1421/50695605.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/2487/jagu ... assic6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/8657/jagu ... 1rears.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/8954/jaguarmotor.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img560/5228/jaguaretype1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img204/7392/jaguar53v12.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img834/4673/jaguetype2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/3601/etypez.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img23/5535/69449 ... e83b9o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/1644/69449 ... 07550o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/4162/6942 ... 8d707o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/1908/6942 ... fb926o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img51/6483/67988 ... 4ae08o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img607/2941/6798 ... f6836o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/6840/1961j ... nverti.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/3730/1961jaguaretype8.jpg[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=5eq4XzhxZPY
http://www.youtube.com/watch?v=49hFquD7PFk
http://www.youtube.com/watch?v=xkG09gcIGXA
http://www.youtube.com/watch?v=apy7cALseB8
http://www.youtube.com/watch?v=YQY14KSYMiA
Jaguar E-Type (1961-1974) Vyrobené: 72520 kusov
Pri jeho premiére vyhlásil Enzo Ferrari, že je to „najkrajšie auto všetkých čias“.
Keď šéf Jaguara William Lyons uviedol na ženevskom autosalóne v marci roku 1961 Jaguar typ E, jeho nadšené prijatie osviežilo spomienky na britské uvedenie typu 120. Typ E, alebo XKE, ako je známy v Amerike, spôsobil senzáciu. Išlo o športový voz a Jaguáru sa opäť podarilo skĺbiť senzačný výkon s prvotriednym pomerom ceny a výkonu. Astony a Ferrari boli napríklad dvakrát drahšie.
Väčšina nadšencov by pristala na akýkoľvek Jaguar typu E. E-jediné písmeno, ale ak ho máte na kapote športového Jaguára, je to dôvod na potešenie, vzrušenie a oslavu. Pohľad z miesta vodiča cez dlhú kapotu patrí k veľkolepým motoristickým zážitkom. Karosár Malcolm Sayer trval na tom, že je predovšetkým aerodynamik a žiaden návrhár. Uvádzal, že typ E bol prvý sériový automobil, ktorý bol navrhovaný "matematicky". Táto "matematika" sa podarila. Najviac cenené sú prvé roadstery s pevnou strechou, vyrábané do júna 1962, modely s tzv. plochou podlahou. Ich plochá podlaha je v skutočnosti do istej miery nedostatok, lebo neskôr sa pre zvýšenie pohodlia vyšších vodičov pristúpilo k priehlbinám na nohy.
Klenuté kryty predných svetiel typu E sa používali do roku 1967 na tzv. type 1 1/2, kvôli lepšiemu osvetleniu sa ich vzdali. V roku 1971 sa objavil rad 3 s 5,3L motorom V12 pričom automobil mal pevnú strechu a sedadlá 2+2. O niečo sa predĺžil. Výroba bola zastavená v roku 1974. Z každých troch vyrobených typov E šli dva na export prevažne do USA. Rýchlosť 242km/h dosiahnutá pri prvých typoch E 3,8, nebola nikdy dosiahnutá pri neskorších typoch. Model s motorom 4,2L sa často považuje za najdokonalejšie vozidlo, ale najvyššie ceny dosahujú prvé s motorom 3,8L, najmä najstaršie modely so spomínanou plochou podlahou.
Za seba musím povedať, že je to najkrajšia vec na štyroch kolesách akú kedy kto vytvoril. Majstrovské dielo s neobyčajnou charizmou. Malcolm Sayer navrhol ikonu automobilové priemyslu 60-tych rokov a jedno z najkrajších áut na svete. K jeho návrhom patria aj športové modely C-Type, D-Type, XJ13, Jaguar XJ-S .
Typ karosérie: dvojsedadlový roadster akupé s pevnou strechou, kupé 2+2 s pevnou strechou,
Konštrukcia: oceľová škrupina
Motor: R6, 3781cm3 a 4235cm3, V12 5343cm3
Výkon:265 až 272PS
Prevodovka: štvorstupňová a od roku 1966 aj automat
Zavesenie kolies: vpredu nezávislé trojuholníkové ramená a torzná tyč, vzadu nezávislé, vinuté pružiny a priečne ramená.
Brzdy: kotúčové
max .rých.:230-242km/h
[img]http://imageshack.us/a/img580/1169/1280 ... upe196.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img841/8179/jaguere4.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img834/1421/50695605.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img826/2487/jagu ... assic6.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img832/8657/jagu ... 1rears.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img35/8954/jaguarmotor.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img560/5228/jaguaretype1.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img204/7392/jaguar53v12.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img834/4673/jaguetype2.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img195/3601/etypez.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img23/5535/69449 ... e83b9o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img42/1644/69449 ... 07550o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img689/4162/6942 ... 8d707o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img163/1908/6942 ... fb926o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img51/6483/67988 ... 4ae08o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img607/2941/6798 ... f6836o.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img21/6840/1961j ... nverti.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img825/3730/1961jaguaretype8.jpg[/img]
http://www.youtube.com/watch?v=5eq4XzhxZPY
http://www.youtube.com/watch?v=49hFquD7PFk
http://www.youtube.com/watch?v=xkG09gcIGXA
http://www.youtube.com/watch?v=apy7cALseB8
http://www.youtube.com/watch?v=YQY14KSYMiA
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 21.09.2013 01:31, upravené celkom 6 krát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný