VW POLO kolisajuca teplota motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 28.09.2009 15:47 Zdieľať na Facebook
VW POLO kolisajuca teplota motora
čaue,mam nasledovny problem..auto sa po zahriati(cca 6-8km jazdy) teras v zime dostane na tych 86stupnov..ale ako nahle idem dole kopcom teplota klesne na 70..je to normalne alebo je K.o. termostat? auto sa neprehrieva, kuri dobre.. na VAGu neukazalo nič..takže snimac teploty chlad kvapaliny by mal byt ok..
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
Ahoj, ťažko povedať. Každopádne by som asi skúsil vymeniť termostat. Nemusí byť ešte KO, možno mu len zatváranie trvá o niečo dlhšie ako by malo. Na druhej strane, pri jazde dole kopcom (Aký dlhý je ten kopec????) a bez zaťaženia motora neprodukuješ teplo a prúdenie vzduchu okolo motora + ventilátor kúrenia znižuje teplotu vody, k tomu ak je čidlo teploty niekde kade ti prúdi studený vzduch....
-
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 28.09.2009 15:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 608
- Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48 Zdieľať na Facebook
na starsich autach sa vacsinou rucicka hybe, na novych stoji ako prilepena. Teplota vody neni prevadzkova teplota motora. Ked mas otvoreny a zatvoreny termostat nebude predsa teplota stale 90, to je normalne. A aj zataz ma nato velky dopad. Ked si mal vkuse otvoreny termostat tak voda sa na 90 stupnov nedostane lebo sa neustale chladi
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 146
- Dátum registrácie: 28.10.2008 16:48 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Každý regulačný člen má nejakú histeréziu...aj termostat že Napríklad pri zohrievaní zo studeného stavu otvárať začne nap. pri 85 a pri 90 už je naplno otvorený a zatvárať začne napríklad pri 87 a celkom sa zavrie až pri 82....je to furt len blbý mechanický princíp že pružina a proti nej teplom vysúvaný valček. Takže pri zmene teplotných pomerov to vždy musí tá teplota nejako zakolísať pár stupňov horedole. Je len otázka ako je riešené tlmenie a citlivosť ručičky a teda že či reaguje aj na nejakú zmenu pár °C. A tiež treba brať do úvahy teplotné zotrvačnosti a aj vonkajšiu teplotu . Je rozdiel ak okolo chladiča preteká v lete vzduch čo má30°C alebo v zime 0°C.A aj okolo motora. Takže niektoré autá držia ručičku jak hluchý dvere iné spravia to že pri otvorení termostatu ručička troška vylezie vyššie a potom klesne dole o kúsok a tam už sa drží celý čas a iné možno chodia viacmenej okolo nejakého stredu + - celý čas.
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 17.04.2011 19:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Veď jasné že to nieje normálne ak mu to chodí polku stupnice horedole. Ja len že dakedy to troška môže byť vidieť na ručičke že chodí milimeter - dva. A netreba zabúdať, že teplomery neukazujú stupnicu od nuly ale práveže nula býva potlačená, a spodok stupnice môže byť aj 40-50°C.
A k tomu tesneniu veka ventilov? aký má vplyv na teplotu vody v motore ma vôbec ale nenapadá
A k tomu tesneniu veka ventilov? aký má vplyv na teplotu vody v motore ma vôbec ale nenapadá
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných