Ford Focus 1.6 16V Zetec 2002 - Otáčky voľnobehu-*Vyriešené*

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pepino01
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.04.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Ford Focus 1.6 16V Zetec 2002 - Otáčky voľnobehu-*Vyriešené*

Príspevok od používateľa pepino01 »

Zdravím Vás páni ;-) mám so svojím FoFo dosť problém s otáčkami, možno som to nepopísal úplne presne, každopádne ak viete poradiť, prosím poraďte.. vopred ďakujem ;-)
Po naštartovaní motoru vyskočia otáčky na 1500-2000 ot. ako keby sa zapol sytič, avšak sytič to vraj nie je. Pri jazde napr. rýchlosťou 80km/h na piatom prevodovom stupni točí auto normálne otáčky ako na každej zaradenej rýchlosti, no pri následnom vyradení rýchlosti, točí na neutrali auto 1500-2000 otáčok pokiaľ nezastavím. Keď zastavím, tak po 2-3 sekundách otáčky klesnú pod 1000, väčšinou tak na 900 ale vraj majú byť otáčky na voľnobehu 750. Škrtiaca klapka je dobrá, aj vyčistená, auto je po výmene rozvodov, olejov, filtrov, voľnobežného ventilu. V servise mi kontrolovali trubky sania a všetko je v poriadku a už neviem čo s tým môže byť. PC diagnostika nevyhadzuje žiadny problém !!
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

snimac VSS ?? snimac polohy skrtiacej klapky??
mozno lambda? (to fakt len mozno)

zmena servisu? (to urcite)


zaujimave ze diagnostika nic neukazala..
ale i tak neviem ako ti mi poradime od PC, ked si s tym nevedel dat rady servis...

no mozno niekto este dostane nejaky napad :41c2:


tu som ti nasiel celkom zaujimave citanie ohladom tvojho motora, popis kde co najdes (cidla), ako co funguje, a tak..:
http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?p=51
pepino01
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.04.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepino01 »

No ono to nebol autorizovaný servis, ale chalani sa fakt rozumejú ;-) pretým som mal Renault Clio 2004 vyservisovali mi všetko, takisto aj pri Audi A4 1998, a o Fiate Brava ani nehovorím :-) FoFo sa dá vo všeobecnosti veľmi dobre servisovať, toto je jediný problém, čo som sa za celý čas čo jazdím dostal do situácie, kedy neviem ako to riešiť. Snímač VSS to vraj tiež nie je, a lambda sondy sú to vraj na 10% :-) takže sa to vraj ešte neoverilo :-) možno aj tam bude chyba, najpravdepodobnejšie mi povedali, že to bude niekde nasávať falošný vzduch, ale aj to padlo, takže neviem čo ďalej a zase nechcem s tým ísť do Fordu vzhľadom na to že som dal 2.500€ za auto, tak doňho nemôžem predsa dať 50% z ceny ;-) ale tak vplyv na auto to možno ani nemá žiadny, jazdím kombinovane za 6.5l/100km. Ale dlhodobú mám do 6.0l/100km lebo jazdím 100km/h na diaľnici Trenčín-Žilina, alebo Trenčín-Bratislava :-) takže Alright, ale hnevá ma to z toho dôvodu, že keď prídem domov, tak v meste alebo na sídlisku na križovatke tam točím 1500 ot. niekedy keď bolo 40°C vonku tak aj 2000 ot. a tí ľudia sa veľmi nepekne pozerajú na moje auto :-) a mne to tiež nerobí dobre. Dúfam, že sa nájde niekto, kto bude vedieť ako ten problém odstrániť ale ďakujem zatiaľ ;-)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Budem úprimný že nad tým už hodnú chvílu premýšlam že som stihol prehodiť celý satelit prepínačov pod volantom.
Vidím to nasledovne,lambda takú moc nad riadením motora nemá,v podstate by som ju v tejto konkrétnej veci ani nepodozrieval,hoci overiť jej činnosť je otázka päť minút. Čo mi ale máta v hlave je to,či chlapci overili činnosť snímača polohy plynu.Teda povedané jednoducho,či motor vôbec vie že je pedál pustený a teda je požiadavka na volnobeh.Nakoľko možnosti diagnostiky poznám iba u žabožrútov tak neviem čoho je schopná.Ja povedzme vidím pedál aktívny/neaktívny teda požiadavku,vidím krok volnobežného motora,percento ak je stlačený atd. ale to u Forda nemusí byť totožné.
Tieto potenciometre sú riešené rôzne,takmer vždy sú dve dráhy,hodnotou odporu je druhá s polovičnou hodnotou.Niekde spínač volnobehu je,niekde volnobeh vyhodnotí z velkosti odporu.
Napadá ma ešte zopár vecí ale ak viem čítať boli overené. Pre istotu ešte jeden námet na úvahu,palivový tlak je OK ? Aj najmenšie poškodenie membrány znamená dávkovanie pod väčším tlakom,to RJ nemá šancu ukočírovať ani keď sa po....
Z tým plynommám aj osobnú skúsenosť,motor mal signál že je pedál pustený,zatial čo on bol stlačený a vykazoval logicky hodnoty.RJ sa z toho totálne zbláznila a z Kladna som prišiel z vycvaknutým káblikom volnobežného snímača
maros000
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

Preste to som mal na escorte.

Bol to ventil odvetrania kluvej skrine. Neviem kde to je konkretne na Focuse, ale vedie z klukovej skrine do sania a medzi nim je maly ventilcek asi 2x3x1,5cm.

Tieto zetec motory su tak nastavene ze pri vacsich rychlostiach tj na 5ku udrzuju vacsi volnobeh, ked som siel 100kov tak som maval volnobeh 1000 niekedy 1100, je to vlastnost.

Mozno barbarskym riesenim je odpojit snimac rychlosti na prevodovke pre Rj.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Podla toho co popisujes to bude na najskor hadicka odvetrania klukovej skrine. Ked sa pozries medzi plastive sanie na blok motora (zpredu) je tam zapichnuty plastovy ventilcek sivej farby odtial ide hadicka smerom hore do plastoveho Tcka odtial dve hadicky (jedna do lava druha do prava) a su zapichnute v plaste sania. Budu pravdepodobne rozozrate a prisava si falosny vzduch. Ked sa pozries pod tie plastove parohy uvidis o com hovorim. Pozri si priemer a chod si kupit do najblizsej mototechny 0,5m takej hadicky a narez si potrebne dlzky. Oderies si sice prsty ale da sa to bez akejkolvek demontaze. Riesil som to velakrat.
Pocas montaze odpoj baterku potom zapoj. Zmazu sa ti tak adaptacne hodnoty a po par km sa volnobech ustali tak ako ma.
A ked sme uz pri diagnostike (tejto zavady) tak pri volnobehu musis mat na lambde 0.0 pri pridani plynu povedzme na 2000ot bude vykazovat normalnu cinnost.
Verim ze som teraz vela ludom pomohol lebo toto je xy razy opakovany "neriesitelny" problem.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

predchadzajuci prispevok ma hodnotu mojej rannej potreby, nabuduce radsej nic nepis...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: presne toto mi vcera robil moj focus ako mas ti

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hudak jan napísal:odpoj lambdasondu a uvidis ci to bude robit dale mne to pomohlao auto islo normalne nasledne som virezal katalizator a sondu zapijil a auto ide ako hodinky ine blbosti ako diagnostiku a pod to ani nerob maximalne vipucuj klapku benzinom a uvidis ze auto pojde daj vediet caf.
Janko ako môžeš niečo takéto vôbec napísať,je to úplný nezmysel
pepino01
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.04.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepino01 »

diky moc chalani ;) skusim to nejako postupne a potom sa ozvem ;)
pepino01
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.04.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepino01 »

chlapi, takže dal som skontrolovať všetko čo sa dalo :) nič nepomohlo, nebolo to ani odvetrávanie klukovej skrine ani nič :) hadičky som kompletne pomenil jak debil a s prepáčením hovno z toho :) možno poznáte predajňu Ford Koiš v BN alebo TN, tak som prišiel za jedným pánom, ktorý pracoval vraj 8 +/- rokov u Koiša vo Forde servise.. a ten mi povedal, že ak mám hadičky spravené, tak to je na 100% v škrtiacej klapke alebo volnobežnom ventile, prvá rada bola ventil odpojiť a naštartovať.. chcel som to aj sám skúsiť, ale ako amatér som sa bál, či to nemôže spraviť nejakú šarapatu potom keby sa to napája na diagnostiku alebo čo, alebo že by mi stále ukazovalo poruchu motora.. proste zopár veciam sa jemne rozumiem na tom aute, ale nechcem byť hrdina čo si všetko robí sám a potom si pokazí niečo vážne :-D takže odborník poradil skvele, a po odpojení volnobežného ventilu sa ukázalo, že je všetko v naprostom poriadku. Tak som hneď prišiel do servisu kde mi predali a vymenili voľnobežný ventil aby som im ho otrieskal o hlavu, tak som im tam nakričal, vrátili mi peniaze a čím skôr pôjdem do Fordu objednať si originál ventil nech to stojí čo to stojí :) každopádne ďakujem za názory a rady všetkým a dúfam, že kto má s Fordom podobný problém a prečíta si tento príspevok bude o niečo múdrejší :) moja rada (prevzatá od toho pána) na záver.. predtým ako začnete riešiť hadičky a všetko ostatné, si poriadne vyčistite škrtiacu klapku, a kľudne ju aj vytiahnite a čistite o život, takisto ventil, dbajte na to aby to nebol nejaký "poľský" diel, vyhnete sa tým komplikáciám ;) ešte raz diky všetkým
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných