Mondeo: Dvojhmota vs Volnobezny ventil
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01 Zdieľať na Facebook
Mondeo: Dvojhmota vs Volnobezny ventil
Cus chlopaci, viem ze tema moze vyzniet duplicitne ale snazil som sa pohladat a neviem rozlustit symptomy.
Mondas (3.0 benzin) real 97 000 km najazdenych ma jeden "drobny " problem.
Uz pred kupou auta som si povedal zeee najazdim 10 15 tisic a supnem tam novu spojku a dvojhmotu zotrvak( ano v benzinaku je ) aby som mal klud pocas zivotnosti auta (najazdim cca 10 000 km rocne) cize auto budem mat do 170 000 km plus minus, ale nerad by som sa unahlil zbytocne este teraz.
Priznaky auta su taketo:
nato ze to ma cca 300 nm krutak tak :
1. Na rovine rozbeh popripade cuvanie cisto len na spojke ( viem ze sa to nema) dost so obtiazou autu padaju otacky ,tendencia dochnut, pocut mierne kovovy zvuk z pod auta.
2. Uplne miernym dole kopcom (fakt miernym par stupnov) je to cistejsie
3.Rozbeh do kopca(fakt sa to neda nazvat kopec,mozno par stupnov) pri jemnom pustani spojky rovno sfleku zdochne,otacky bleskovo spadnu na nulu to iste cuvanie
Mam nacitane priznaky aj zotrvaku aj volnobeznaku ale co mi neni jasne ako funguje presne volnobezny pri rozbiehani bez plynu. Auto nasledovne veci robi /nerobi
1. ked vypnem motor na volnobehu,ci je spojka zatlacena alebo nie ziadne kovove zvuky ani vibracie
2. Auto obcasne ked vytlacim spojku tak otacky mierne spadnu pod normal a vratia sa spat. Skusal som to aj pri zapnutej sahare aj pri vypnutej (aby som eliminoval moznost velkeho odberu pre baterku)
3. Na volnobeh obcas mi prijde nekludne citim slabe vibracie v aute,ale takteiz som z toho uz somar lebo robi to aj pri vytlacenej spojke aj pri nevytlacenej.
4. Mal som predtym 1.8 cku mondeo,ale pri tomto som si musel zvyknut na to ze na jednotke sa musim inym sposobom rozbiehat, ako keby neskoro zaberala spojka v jednicke ( pri vyssich je to uplne do pohody,ziadne trhanie ani presmykovanie) Proste ked sa chcem hladko rozbehnut tak musim si davat pozor na plyn. Tak isto ked cuvam s plynom zda sa mi ze skacu otacku tazko to proste vysvetlit)
P.S: mondea a zotrvaky su stara znama vec ale vo forde som si vypocul nazor ze rozsekat na V6 kovom benzine zotrvacnik je dost narocne priam nemozne po tolkych km.
Mondas (3.0 benzin) real 97 000 km najazdenych ma jeden "drobny " problem.
Uz pred kupou auta som si povedal zeee najazdim 10 15 tisic a supnem tam novu spojku a dvojhmotu zotrvak( ano v benzinaku je ) aby som mal klud pocas zivotnosti auta (najazdim cca 10 000 km rocne) cize auto budem mat do 170 000 km plus minus, ale nerad by som sa unahlil zbytocne este teraz.
Priznaky auta su taketo:
nato ze to ma cca 300 nm krutak tak :
1. Na rovine rozbeh popripade cuvanie cisto len na spojke ( viem ze sa to nema) dost so obtiazou autu padaju otacky ,tendencia dochnut, pocut mierne kovovy zvuk z pod auta.
2. Uplne miernym dole kopcom (fakt miernym par stupnov) je to cistejsie
3.Rozbeh do kopca(fakt sa to neda nazvat kopec,mozno par stupnov) pri jemnom pustani spojky rovno sfleku zdochne,otacky bleskovo spadnu na nulu to iste cuvanie
Mam nacitane priznaky aj zotrvaku aj volnobeznaku ale co mi neni jasne ako funguje presne volnobezny pri rozbiehani bez plynu. Auto nasledovne veci robi /nerobi
1. ked vypnem motor na volnobehu,ci je spojka zatlacena alebo nie ziadne kovove zvuky ani vibracie
2. Auto obcasne ked vytlacim spojku tak otacky mierne spadnu pod normal a vratia sa spat. Skusal som to aj pri zapnutej sahare aj pri vypnutej (aby som eliminoval moznost velkeho odberu pre baterku)
3. Na volnobeh obcas mi prijde nekludne citim slabe vibracie v aute,ale takteiz som z toho uz somar lebo robi to aj pri vytlacenej spojke aj pri nevytlacenej.
4. Mal som predtym 1.8 cku mondeo,ale pri tomto som si musel zvyknut na to ze na jednotke sa musim inym sposobom rozbiehat, ako keby neskoro zaberala spojka v jednicke ( pri vyssich je to uplne do pohody,ziadne trhanie ani presmykovanie) Proste ked sa chcem hladko rozbehnut tak musim si davat pozor na plyn. Tak isto ked cuvam s plynom zda sa mi ze skacu otacku tazko to proste vysvetlit)
P.S: mondea a zotrvaky su stara znama vec ale vo forde som si vypocul nazor ze rozsekat na V6 kovom benzine zotrvacnik je dost narocne priam nemozne po tolkych km.
-
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nie je mi dosť jasné, prečo na aute by som mal po cca 100 tis. km len tak pre istotu meniť spojku a byť o tom rozhodnutý ešte pred jeho kúpou.
Autá čo som použité kúpil a pri cca 250 tis. km predával, mali všetky stále pôvodnú spojku.
Ale samozrejme je možné, že táto už má problém, podľa toho čo popisuješ by mohla byť časť tanierovej pružiny olámaná alebo jednoducho pružina unavená, pretože tak sa auto s takým motorom jednoducho nemôže chovať.
Tie kovové zvuky, či to nie je výfuk ?
Ale čo keby si zašiel aj s autom za niekým, kto sa vyzná, ten Ti určite lepšie poradí, než tu budeme mudrovať od klávesnice.
Autá čo som použité kúpil a pri cca 250 tis. km predával, mali všetky stále pôvodnú spojku.
Ale samozrejme je možné, že táto už má problém, podľa toho čo popisuješ by mohla byť časť tanierovej pružiny olámaná alebo jednoducho pružina unavená, pretože tak sa auto s takým motorom jednoducho nemôže chovať.
Tie kovové zvuky, či to nie je výfuk ?
Ale čo keby si zašiel aj s autom za niekým, kto sa vyzná, ten Ti určite lepšie poradí, než tu budeme mudrovať od klávesnice.
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01 Zdieľať na Facebook
Teraz je velmi malo casu kvoli skole ale skocim do servisu s tym na IDS, bohuzial skoro nikto to nema tak budem musiet navstivit ofiko ford.
Odhliadnc od vsetkeho kua ved 3 litrova atmosfera (230PS) sa proste musi jemny pustanim rozbehnut jak lusk ! To je hlavna vec co ma stve,ostatne su malickosti.
To klepotanie bolo myslene tak ze ked som cuval na spojke a asi som slabo pridal plyn tak roztriaslo auto a bolo pocut take kovove cvenganie
Odhliadnc od vsetkeho kua ved 3 litrova atmosfera (230PS) sa proste musi jemny pustanim rozbehnut jak lusk ! To je hlavna vec co ma stve,ostatne su malickosti.
To klepotanie bolo myslene tak ze ked som cuval na spojke a asi som slabo pridal plyn tak roztriaslo auto a bolo pocut take kovove cvenganie
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
s tým zotrvákom je to tak. Niekomu sa porúča pri 100t, mne napr. vydržal 300 000 a to som údajne "nízkootáčkový", navyše som z nákladiakov zvyknutý brzdiť motorom čo by malo smrť zotrváku urýchliť. Sa čudujem, že sa toho ešte nikto nechytil a masovo to nezvára dokopy + vyváži a so zotrvákom bude pokoj naveky.
Ale k Tvojmu problému. Ak už počuť kovový zvuk, tak zotrvák naráža do krajných polôh a robí presne to čo má vlastne eliminovať. A to sú vybrácie hlavného hriadeľa prevodovky. + prenáša vlastné nárazy čo na prevodovku nepôsobí zrovna ako masáž. Takže výmenu by som doporučil. No už za jednoduchý ak existuje konverzia, alebo vygoogliť niekoho, kto to zvarí, vyváži a použiť ten istý. No nie som si istý, či taká možnosť existuje.
Ale k Tvojmu problému. Ak už počuť kovový zvuk, tak zotrvák naráža do krajných polôh a robí presne to čo má vlastne eliminovať. A to sú vybrácie hlavného hriadeľa prevodovky. + prenáša vlastné nárazy čo na prevodovku nepôsobí zrovna ako masáž. Takže výmenu by som doporučil. No už za jednoduchý ak existuje konverzia, alebo vygoogliť niekoho, kto to zvarí, vyváži a použiť ten istý. No nie som si istý, či taká možnosť existuje.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných