Opel Zafira - motorizacia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

letrich
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 08.06.2009 12:41
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Opel Zafira - motorizacia

Príspevok od používateľa letrich »

čaute, chcel by som aj vaše skusenosti , rady a typy . čo by bolo hodnejsie kupit , Zafiru 2.0 dti či 2.2dti, alebo 1,6-1.8 benzin-LPG (1999-2004). potrebujem auto na kazdodenne jazdenie . denne najazdim 50-200 km do prace , ide mi hlavne o tie motory , ich hospodarnost ,servis a zivotnost či spolahlivost . skusenosti zo štarterom, alternatorom , klimou ,rozvodi atd...... Dakujem
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ked uz zafiru tak radsej ziadnu a to bez srandy. Z konstrukcneho hladiska je to jeden obrovsky hnus rovnako ako 2.0tdi passat.

A ked uz to musi byt zafira a takto sialene stara, tak jednoznacne benzin a plyn do toho (pozor na kvalitu LPGcka). Na diesel rovno zabudni.

Alternator a starter ta nemusia zaujimat pretoze je to cenovo 60eur na repas. To nie je rozhodujuca polozka vo vlastnictve auta. To iste plati o rozvodoch, podla ceny rozvodov predsa nebudes stavat svoje rozhodnutie o vlastnictve. A to iste plati o klime... proste to co si povedal zavana extremnym amaterizmom z oblasti aut a hlavne preto ti nedoporucujem nielen Zafiru, ale ani akekolvek takto stare auto. Musis si totiz uvedomit ze s vehyklom okolo roku 2000 proste do toho servisu budes chodit a ked sa v tom nevyznas, budu chlapci na tebe vykonavat pokusy az pokial ta nezoderu z koze teda z penazenky (a to sa nebavime ani nahodou o autorizovanom servise).
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

no výnimočne s mp3turbo nesúhlasím .

Opel Zafira ma na základe môjho odporučenia môj kamarát !!! Doproučil som mu benzinovu 1,8 . Auto ma už 4 roky za tu dobu ma najazdene možno 60 000-km - ano ja viem nie je to veľa ale podotýkam že za ten čas auto nemalo ani jednu jedinu poruchu !!! Celkový stav ma na tachometri do dnešného dňa okolo 260000 plus minus 3000-km .

Poznam aj ďalšiu Zafiru no len ta ma motor 2,0 Di 60-kw nafta . Je to TAXI najazdene XYZ km . Bola kupena z DE v béžovej farbe r.v. auta je 2000 a a od 2007 jazdi na SK dalej ako taxik . Od roku 2OO7 čo viem tak pravidelne raz do roku odíde alternátor a asi 3 krat menil a opravoval vstrek čerpadlo .

Ja osobne by som sa Zafirky nebal ale len v motorizácii 1,8 benzín .
1,6 nepoznam viem že dosť žrali vo Vectrach B a Astrach F olej ale či to tak je aj pri Zafire a pod. ? :41c2:

No a k tomu servisu a starým autam : mp3 - mam doma Fiata Multiplu 1,9 JTD kupéna z SK bazaru ako dovoz z CH . Auto je vo verzii kemping ( chladnička , pridávané zásuvky na 12 v a ťažné zariadenie . Čerešnička na torte bola nálepka na zadnom skle swiss travel club . Ak sme ju kupovali v bazare mala krásne 142 000.km . Mame ju 5 roky za tu dobu pýtala len rozvody , 1x go prednej napraví , výmena všetkých tlmičov , váha vzduchu - (zlý kontakt na konektore ) a snímač otáčok kľukového hriadeľa . Dnes ma to auto podľa tachometra viac ako 260 000-km . S autom sa jazdi pravidelne 2 x do roka SK-FR .

Čo je na tom starom aute také aby majiteľa finančne zničil servis ???
Alebo chceš povedať že Fiat Multipla je extra spoľahlivé auto ? Myslím si že taký výkon ako Multipla poda 90% aut . No a investicie vložené do auta za 5 rokov a 120 000-km asi ako 1 oprava DPF u new auta .

Pre autora temi ....ak Zafirku tak 1,8 LPG bude super voľba ......no pozor ......na koroziu u starších ročníkoch
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ok, berem, len co ked panovi zatrepe krpcami to nestastne 2.0d cerpadlo ? Repas tak 1000eur... ergo polovicka ceny vehyklu. Preto som povedal ze radsej benzin a plyn do neho.
Hyundai1
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hyundai1 »

:3035: jasne že diesel nie :-) to som písal aj ja že Zafiru len benzin dokonca s dodatkom 1,8 :-) . A Diesel by som zobral len za super cenu najlepšie s pokazeným čerpadlom :-) ktore si dam spraviť jednemu človeku čo roby GO čerpadla za 400-eur :2f93:
leso
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 08.10.2008 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leso »

Ja mám Zafiru 1.6 benzín starú 13 rokov, na tachometri 216000 a som s ňou max spokojný. Je to veľmi praktické a spoľahlivé auto. Mám ju vyše 4 roky a za ten čas som mal len raz poruchu, pokazený štartér. A to som s ňou bez problémov každé leto ťahal obytný príves (900 kg) do HR. Čo sa týka motorizácie, tak viem, že sa treba vyhýbať prvým dízlom. Podľa mňa je naj 1.8 benzín.
edd
Príspevky: 489
Dátum registrácie: 10.04.2009 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa edd »

Tiež som riešil Zafiru pre mladých (kočík) a po konzultácii s kamarátom (robil pár rokov v opli) som kúpil 2,2benzín (2007). Je tam reťaz a je to čistokrvný američan kde spotreba je nižšia ako na 1,8. Jediná chyba že tam nikto nenamontuje plyn ale pri nájazde 10-15tkm to je jedno. Aoto zatial bez poruchy.
soto19
Príspevky: 657
Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soto19 »

Musim aj ja s Lubosom nesuhlasit.
Zafira A je fakt vydarenym autom a svojou praktickostou vytrela v roku 1999 celej konkurencii prdel.
Vlastnim Zafiru 2002 uz 4 rok, nabehal som cca 80 tis. km a na budikoch mam 235 tis.km.
Co sa tyka motorizacie tak jednoznacne najspolahlivejsi motor v tejto generacii bol Z18XE 92 kw benzin. A prerobil by som to na LPG.
Alternator - repas 150 EUR. Klima kompresor cca 200-400 EUR.
Kedze ziadne auto nie je bezudrzbove tak s tym aj rataj. Ja si robim podrobny prehlad o vsetkych nakladoch tykajucich sa auta (ak myslim vsetko tak tam mam zaratane aj stierace za 3 EUR). Priemerne do auta (okrem benzinu) rocne investujem 1000 EUR (servis, poistky, nalepky, vsetky hluposti). Tzn. ze za 4 roky som do auta kupeneho za 6000 EUR investoval 4000 EUR. Ale do kupnej ceny noveho (18-20000 EUR) mam este daleko, zato tych 4000 EUR znamenalo, ze auto je v top technickom stave.
*
Urcite by som si kupil presne taku istu zafiru. A s Passatom sa ten spanok neda vobec porovnat.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Zafira nemala čím vytrieť prdel konkurencii, dieslaky nič moc, teda 2.2DTI ide, ale preblémové čerpadlo ako 2.0DTI, pričom 2.2DTI je náchylná na lámanie kluky. Predné sedačky velká bieda, stredná lavica sa môže nazvať trestná lavica, nemožnosť vytiahnutia iba demontáž, tretia rada - na 20km sa tam vopcha aj nižší dospelí, ale na dlhšej ceste tam nevydrží ani 12ročné decko, benzinák má zasa čo robiť aby s tou kasnou pohol, viem že dieslová váži 1500kg, benzínová 1.8i 1445kg
soto19
Príspevky: 657
Dátum registrácie: 23.09.2008 15:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa soto19 »

Staci si porovnat konkurenciu v tom case - Renault Scenic r.v. 1999 a hned zmenis svoj nazor.
Neviem, ci si niekedy na Zafire jazdil, ale skor nie, lebo ak ano tak by si nepisal take hluposti. Predne sedacky ma Zafira ovela lepsie ako cely koncern VW a vsetky azijske automobilky dokopy. Viem to porovnat. Chodievam sen tam do Zenevy a nic nie je horsie ako Ocatvia a Passat. Po 10 hodinach si necitim krize a odumieraju mi stehna. Ked presadnem do Zafiry je to ako jedna basen.
Stredna lavica sa neda vytiahnut ? Kam by som ju mal vytahovat? Ved sa da sklopit (sedak aj opierka), posuvat dopredu. Za 4 roky pouzivania trestnej lavice som ju nepotreboval ani raz vytiahnut.
O treti rad sa biju moje 3 decka, lebo kazde chce tam sediet, ci uz je to cesta do Prahy, alebo kratsi vylet do 100 km. Myslis, ze keby sa im tam zle sedelo tak by tam tak chceli sedavat? Ale pred dospelych to nie je suhlas. Zato priamy konkurent Scenic tam tie sedadla vobec nema.
Jzadil si niekedy na 92 kw benzinaku? Tu som si isty, ze nie. Lebo to ze s tym autom nedokaze pohnut by si v zivote nenapisal. Mozem ta niekedy zviest, aby si si odskusal ake "lenive" auto to vie byt.
*
Podla mna kazdemu pacientovi sedi ine auto. Ja som optimalny pacient pre Zafiru. Je to priestranne auto, ktore je kratsie o 20 cm ako Octavia. Skuste v Octavii odviest dvojdverovu americku chladnicku 150 km. Zafira to zvladla uplne v pohode so zavretymi dverami. Matrace, rohova gaucovka a pod ani nespominam...
Mam svojich 190 cm a 3 cifry na vahe, cize vysoky posed znamena nielej lepsi vyhlad ale aj pohodlne nastupovanie do auta. Odkedy som zacal jazdit v aute s vysokym posedom zdaju sa mi "obycajne auta", kde vodic sedi tesne nad zemou strasne nebezpecne.
Kazde auto treba vyskusat a nie sa radit co povedala sestra mojej kamaratky otca jeho brata matky.
leso
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 08.10.2008 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leso »

Nechcem sa opakovať, ale úplný súhlas so sotom. Ja mám najslabšiu motorizáciu a na dovolenku sme doteraz chodili s 3 deťmi už prakticky dospelími, pes, plný kufor a karavan. Cez Plitvice som prefrčal ani neviem ako. Fakt nerozumiem, ako môže niekto písať o nejakom aute, keď ho nemá alebo nemal.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Jazdil som Scénic rv 2000 ktorý stále mám doma, tak isto Zafiru 2.2DTI s OPC paketom a full výbave okrem NAVI + 2.0DTI taká holota, Citroen Picasso, pár krát aj C8 2.2HDI... Neviem ktoré je horšie či Picasso , alebo Zafira, každé ma svoje muchy, ale komfort na predných sedačkách má určite lepší aj Picasso , zadná "trojka" je rovnako zlá u Picassa aj u Zafiry, pretože opierka nemá dostočné vedenie u Picassa je zasa sedák bez sklonu a nepodopiera stehná, ale jednoznačne vždy vyhráva samostatné kreslo. Scénic má pre mna asi najväčší mínus v slabom odhlučnení. Inak pre mna najlepší komfort, a najlepší výhlad, "zdvojený" stlpik Zafira + Picasso dosť obmedzuje výhlad.
Nevýhoda zadnej lavice u Zafiry je v tom že kôli tomu že sa skladá tak ako sa skladá, tak nemožno naložiť dlhý predmet ktorý by mohol inak byť až po prístrojovku, za dalšie v prípade Scénicu či Picassa je možné vyhodiť jednu sedačku a ostatné miesta sú použitelné u Zafiry nie, ale to by mi nevadilo tolko ako spomínaný komfort... K benzínovému motoru sa vyjadrovať nebudem, neskúšal som ale 92kW pri obsadenom vozidle a nebodaj karavan ako tu niekto spomenul je vzhladom už na samotnú hmotnosť vozidla málo. Aspon u dieslov boli prevodovky príliš dlhé, asi kôli zníženiu spotreby, ale to sa odzrkadlilo na dynamike, ktorá je u 2.0DTI dosť mizerná, hlavne ak to zbadá kopec... Tam kde som na Scénicu šiel na 4, na Zafire bez debaty 3 (mesto)... Pri porovnaní 2.0DTI(74kW) vs 2.2DTI(92kW) môžem povedať že 2.2DTI má výkonu prebytok, nemá problém slušne akcelerovať aj na dialnici cez 130km/h , kdežto 2.0DTI má problém snád už nad 100km/h - nech nežerem tak 120km/h
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných