Rada pri strate výkonu 1,4 TDCI

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Bjukemen
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 07.04.2008 17:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bjukemen »

martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Mp3turbo mozem ta ubezpecit, ze zodrate Siemens - po novom Continental vstreky na ZIADNEJ seriovej diagnostike nezistis. Ono sa to totiz prejavuje od strednej zataze hore. Na volnobeznej davke je rozdiel minimum a niekedy ziadny. A RJ ma sice live data aj vstrekovane mnozstvo, ale to je len vypocitana hodnota z palivovej mapy. Realita sa musi odmerat na stolici. Robim s tym kazdy den. Bezna realita. A za pouzite vstreky by som dal nejake prachy len po teste... Vacsina ich totizto ma najlepsie za sebou :) Ale inak je Siemens fajn. Vydrzia toho dost....samozrejme so spravnou udrzbou a naftou.:)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nic ti nebrani sa s autom a diagnostikou ist povozit... na volnobehu samozrejme zistis prd - ani turbo si nevyskusas aj ked budes stupat 4500rpm, nikdy nebude tlacit tolko kolko tlaci pri tych istych otackach ked so sebou taha jeden a pol tony a kasnu...

to je snad jasne.


>> RJ ma sice live data aj vstrekovane mnozstvo, ale to je len vypocitana hodnota z palivovej mapy.

a z tymto takisto nesuhlasim, jedine ze by si mi vysvetlil preco som dnes videl jedno a to iste auto kde po vymene vstrekovacov padli korekcne davky a ine prevadzkove parametre (napr. BIP) z hodnot uplne zlych na uplne normalne. Meranie bolo prevedene zakazdym rovnako : volnobeh, motor po nastartovani bezne studeny co podla cidla teploty v dielni predstavovalo 12.8 stupna. Potom sa otacky staticky na mieste zvysovali az zhruba do 3000rpm, pred vymenou cisla uplne hrozne za hranicou akejkolvek tolerancie nieze zdraveho rozumu.

Bez zmeny palivovych alebo akychkolvek inych map po vymene zrazu klud.

Takze trosku nesuhlasim s tvojim vyjadrenim "RJ ma sice live data aj vstrekovane mnozstvo, ale to je len vypocitana hodnota z palivovej mapy.".

Mapa sa nezmenila, hodnoty pri rovnakych otaackach 903/min rozhodne ano. Na sedminu ; z povodnych skoro 3.00mg/str na 0.4mg/str co ma sice este daleko od dokonalosti ale rozhodne je to lepsie ako predtym.
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

MP3
V prvom rade si netreba mylit korekcie davok pre stabilizaciu volnobehu (u niektorych RJ aj ciastocna zataz), BIP, a udaj o vstrekovanom mnozstve vycitany RJ. Co sa tyka korekcii davok je to odchylka davky (vypocitana) jednotliveho valca od hodnoty stanovenej RJ pre vsetky valce. Vypocitava za z mapy na zaklade dlzky aktvacie vstrekovaca. TZN. ak mal stary vstrekovac korekciu +3.00 mg/st, co je asi hodnota dorazu, bol total slaby (na volnobehu) a rj musela natahovat dlzku aktivacie z coho vypocitala ze mu pridala cca 3.00mg/st. Ono to v skutocnosti ani tak nebolo, lebo by sa 3.00 nedostala....ale to je jedno. Kedze novy vstrekovac po aktivacii standardnym (da sa povedat vypocitanym spolocnym) casom vstrekol skoro dostatocne mnozstvo, stacila mala uprava casu do plusu z coho zase RJ vyratala +0.4mg/st. Teoreticky mozeme povedat ze u novych vstrekovacov sa vypocitane hodnoty rovnaju tym realnym....aspon mali by sa.... Co sa tyka BIP (Begin of Injection Period)...toto pouzivaju RJ pri zdruzenych vstrekovacoch a PLD. Jedna sa o urcenie zaciatku vstrekovacieho cyklu pomocou zmeny prudu ktory ovlada ELM vstrekovaca. V tomto pripade je rovnaky ako na stolici, lebo meranie je da sa povedat totozne, aj ked na skolici sa este overuje cez piezosnimac pripadne naporovu komorku. BIP su fajn, ale idu pouzit spolahlivo iba u PD a PLD (No este aj HEUI ale to nie je z nasho kraja :) ) Takze este raz. RJ dokaze posudit (resp porovnat - ak budu vsetky vstrekovace rovnako zle, ani na tych korekciach nic neuvidis) len korekcne parametre vstrekovacov na volnobehu a ciastocnom zatazeni. Vyssie stabilizacia sice funguje...ale trosku inak a do tychto korekcii sa nepremieta.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aha, ked si takto myslel to "vypocitavanie" tak potom sa uz chapeme.




>> RJ dokaze posudit (resp porovnat - ak budu vsetky vstrekovace rovnako zle, ani na tych korekciach
>> nic neuvidis) len korekcne parametre vstrekovacov na volnobehu a ciastocnom zatazeni.

nie je to nahodou tak ze RJ sa snazi korekciami na jednotlivych vstrekovacoch dosiahnut rovnobezny chod motora prostrednictvom rovnakeho uhloveho zrychlenia klukovky [a prenesene momentu sily] pri praci jednotlivych valcov? Potom ked mame styri vstrekovace rovnako extremne znicene, nic taketo sa jej nemoze podarit dosiahnut lebo ten motor proste pojde zle a aj ked vsetky korekcie paliva (co je viacmenej jedina moznost aktivneho zasahu zo strany elektroniky vozu) budu uplne na doraz nech uz je hodnota akakolvek, 3.00mg/str alebo 5.00mg/str...

ci ?
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Ked mas napiklad na tlaku 280bar a dlzke aktivace 850mikrosec na novom vstrekovaci 11,5 mg/st. Ked budu vsetku zhruba rovnoerne zodrate, budu mat napriklad pri tychto podmienkach 6,5 7,2 5,9 6,9 mg/ st tak rozdiel medzi nimi je len 1,3 mg. Jedntka prote zvysi dlaku aktivacie aby udrzala volnobeh. Pre nu je to len zataz. Takze ich aktivuje napriklad na 1050 mikrosec a pojde motor normane.... a ani na stabilizaciu netreba nejake extra korekcíe......max rozdiel 1,3 mg co velmi nerohodi volnobeh. V com ale bude zmena, ze v LIVE DATA bude napriklad svietit vstrekovana davka 16mg/st. Skutocnost je ale cca 11 mg/st. Ked by sme teda poznali dokonale konktretny motor s konktretnym zatazenim a podmienkami s dobrymi vstrekovacmi, dalo by sa podla diagnostiky vyslovit podozrenie, ze vstrekovace su opotrebene. AVSAK to v pripade, ze vstrekovace maju velmi zmenene davky v volnobeznych podmienkach. Casto sa ale stava, ze tato zmena - opotrebenie s prejavi az v strednom a plnom zatazeni. Tam uz podla jednotky nezistime nic. /este nejake moznosti su pri motore lambdasondou, ale tych je zatial malo/
Pokial sa stane ze vonobezne davky su uplne rozdielne, pripadne takmer nulove, RJ si s tym uz zmenou dlzky aktivacie neporadi a motor ide zle... ale na zaciatku sme hovorili o motore 1,4 TDCI a slabom vykone. Volnobeh bol ok.
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

A este ... vsimni si, ze nikdy nemozes mat vsetky korekcie na doraze - rovnakom. Vzdy ked zratas korekcie....ma priblizne 0. keby tam malo byt napriklad +3 +3 +3 +3 tak prost jednotka zvacsi vstrekovaci cas aby tam tak korekcie nieboli aspon na jednom vstrekovaci a stane sa nasledujuce... 0,1 +0,2 +1,5 -1,6 ale zmeni sa stredna hodnota dlzky aktivacie....poo prepocte bude svietit cez dignostiku vacsia davka. Ked su aj napriek tomu vstrekovce tak slabe, ze ani jeden sa nedostane na nulu. Tzn nedokaze mat pozadovan otacky volnobehu ani jeden valec, tak motor ide zle...ale vacsinnou ani neudrzi volnobeh.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných