1.2 HTP Vynechávanie na voľnobeh

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mimuska1422
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20.09.2010 13:50
Zdieľať na Facebook

1.2 HTP Vynechávanie na voľnobeh

Príspevok od používateľa Mimuska1422 »

Nazdar páni a dámy. Na začiatku by som chcel povedať že som použil hladanie ale riešenie na môj problém som nenašiel. Takže jedná sa o Škodu Fábia Combi 1.2 HTP 12V 47 kW BME. RV: 6/2006. 88 000km. cca pred týždňom mi začal vynechávať motor. Prejavovalo sa to asi tak, že pri státi na voľnobehu motor zahrkotal a zablikala kontrolka motora. Po okamžitom zošľapnutí plynového pedálu kontrolka zhasla a motor išiel tak ako mal. Dal som to na VAG a chyba bola jasná. Vynechanie zapaľovania na 3 valci. Tak som dnes kúpil origo cievku a vymenil som ju. Chybu sme vymzali a išiel som sa povoziť. No pri zohriatí na prevadzkovú teplotu kontrolka znova zablikala a motor ostal bežať na dva valce. Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní ide auto zasa ako má. Vypadne to len keď auto stojí na voľnobehu viac ako cca 30 sekúnd. Aby som dodal: spotreba v norme, štarty v poriadku, ťah tiež v norme na tých 64 koní, 2 týždne dozadu nový olej, komplet všetky filtre + sviečky. Tak vás teda touto cestou prosím, poraďte mi prosím kde ešte mám hladať chybu. Odpovede typu že pod kapotou si nechajte pre seba. Vopred ďakujem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tento motor je stelesnene nestastie. Povedz mi po kolkatich kilometroch si vymienal olej a ja ti poviem ze to bolo strasne vela.

Vynechavanie zapalovania je typicky sposobovane zlou cievkou ako pises - predtym ako si utekal kupit druhu, ktora nastastie nie je prilis draha, si mal proste dve cievky medzi sebou prehodit a okamzite by si videl ci je cievka na vine alebo nie. Kedze uz teraz vieme ze nebola, doporucujem skontrolovat:

- kabelaz, castokrat byva TAKMER NEVIDITELNE polamana respektive PUKNUTA koncovka, potom tam natecie alebo sa vyzraza vlhkost (studeny motor, teply motor) a nestastie je hotove

- diagnostika, motorova jednotka, bloky meranych hodnot, kanal 015, to je tzv. misfire detection. Ak sa bude cislo na tretom valci stale zvysovat, mas problem. Kedze to nie je cievka a bod 1 ktory pisem, mas prasknutu hlavu alebo v tom lepsom pripade len zapecene pardon zakarbonovane ventily ktore sa nedokazu dobre zavriet.
Mimuska1422
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20.09.2010 13:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mimuska1422 »

Olej bol menený každých 15 000 podstivo. Najprv v škode kým to bolo ešte v záruke, potom som si to už servisoval sám. Že by to začalo robiť takto z ničoho nič? Auto odbehalo 88 000 km úplne bez problémov.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Pod čím?! Pre ten motor je polovica tak akurát a troška iného oleja ako ti tam predpokladám „podstivo” dávali...

BTW, ako táto téma súvisí s Autobazár.EU? :angry:
Mimuska1422
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20.09.2010 13:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mimuska1422 »

Pardón. Tému som zakladal prvý krát. v škodovke neviem aký tam bol olej ale ja dávam AGIP 5w-30
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ked to das dokopy zvazil by som pouzivanie nejakeho sportoveho oleja napr. 5W-50 a vymenu kazdych 7-8 tisic km .. je to asi jedina cesta ako tomu motoru predlzit zivot
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Mimuska1422
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 20.09.2010 13:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mimuska1422 »

O tom oleji som si už čosi prečítal. Ale teraz potrebujem odstrániť spomenutú závadu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak ako som ti pisal... zistit ci su kompresie v poriadku, ak nie tak je prasknuta hlava alebo zakarbonovane ventily.

Velmi casta chyba tychto motorov...
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

Mimuska1422 napísal:Olej bol menený každých 15 000 podstivo. Najprv v škode kým to bolo ešte v záruke, potom som si to už servisoval sám. Že by to začalo robiť takto z ničoho nič? Auto odbehalo 88 000 km úplne bez problémov.
hovorí sa "poctivo"... ale inak tento nešťastný motor my nemal mať v sebe olej viac ako 7500km.
síce výrobca predpisuje inak, ale už aj výrobca zistil, že "inženýři někde udělali chybu"... a motor trpí na konštrukčné chyby ako písal mp3 lubo
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ak mas cievku,sviecku vymenenu a sklbe aj pod elekktrikou na volnobeh, vstrek asi tazko ,tie medzi sebou mozes vyskusat a prehodit,,a ide na 2 hrnce - hned si zmeraj tlaky,,postupne ide do hajan,,tak pri vacsich otackach to nepocujes,necitis,este stiha,je to bezna porucha uz od 40000km ,super riesene hlavy a prsia a 200 srobov,ale ,neni to zla robota ,teraz som ju dokoncil,,,,hlava dole a repas - puknuta asi nebude ,to by si videl - podla mna budu ventily volne - voditka, - vymena,,hned daj pozriet katalyzator - to je najvacsia pliaga tohoto motora - je moc blysko a bol to omyl vyrobcu,,,, mozno mas inu zavadu ,ked to pomeras prides na to za 10min ,,
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Že je katalyzátor blízko motora nie je chyba, to je zámer, aby sa čo najrýchlejšie zohrial a pracoval, má to tak veľa áut, chyba je, že je blízko oleja v tom motore...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možno je moja logika vadná,ale čítam toto.... Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní ide auto zasa ako má.
Tesnenia,hlava,ventilčeky,či drieky a pod niesú vecami závislými od vypnutia kľúča opätovného štaru.Je ti Karle nevím, ale možno sa mýlim a tá kompresia alebo ventil je už tiež cez RJ,normálne ma zblbnete
zefo22
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 11.09.2009 13:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zefo22 »

motor BME uz nema EGR ventil tak ze katalyzator ti ho neznici tak isto odpada problem so zanesenou klapkou.
martin.bolek
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 02.02.2005 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin.bolek »

Skontroluj jednu vec. Napichni si MAP na signalny vodic. Striedava vazba. Casova os tak aby si rozoznaval zmeny tlakov 3 valcov. Teda zhruba troch, lebo namiesto jedeho sa moze stat, ze tam bude namiesto poklesu tlaku narast. Tym padom sa pridiera saci ventil. Ak nie jedne kanal vstrek a druhy zapalovanie...pekne po jednom valci. Treti lambda sonda. Ale ta prudovo, lebo to je sirokopasmo. Pripadne analyzator. Ak ti ide vstrek OK, ovladaci impluz na EFS cievku tiez OK (cievka je nova) a mas tam cca 7 perc kyslika. Ide o nezapaly pravdepodobne sposobene poskodenym vyfukovym ventilom, tesnenim pod hlavou... a ako posledne sonda kompresie do valca. vypnut vstrek nech ju nezaleje palivom a merat kompresiu ale IBA PRI VOLNOBEHU. Ak ide o pridieranie ventilov v inom rozsahu otacok (frekvencii) bude kompresia ok. Ak sa teda tu straca konpresia....len vyhrnut rukavy a hlava dole. To je to co sa mi nikdy nechce... tak to necham chalanom na rano... vela stastia :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

myslis ze clovek co ma osciloskop a prislusnu davku vedomosti sa bude pytat tu na fore ?

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných