NAVOD - Rady na zistenie stavu KM
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 29.02.2008 12:44 Zdieľať na Facebook
NAVOD - Rady na zistenie stavu KM
Hned na uvod by som chcel povedat, ze cielom tohoto prispevku neni 100%ne zarucit, ze kupovane auto ma spravne kilometre. Cielom je v co najlepsej miere informovat kupujuceho auta o moznostiach overenia kilometrov na roznych miestach, roznymi sposobmi a pri tychto sposoboch dat co najdetailnejsie informacie.
Pri problematike stacania kilometrov si treba v prvom rade uvedomit, ze velmi velku spoluvinu na jej vykonavani ma trh, na ktorom sa auta predavaju. Neni to davno, co mi kolega v praci zacal tvrdit, ze auto s 90 000 km je uz do velkej miery opotrebovane a ked som mu povedal ze moje auto ma daleko cez 250000 km, pregulal ocami a opytal sa ma,
ako je mozne, ze vobec jazdi. Stacil vsak maly test na autobazar.eu a jeho tvar do velkej miery zbledla. Tento test si mozete spravit aj vy. Na hlavnej stranke v dolnej casti je celkovy pocet inzeratov - aktualne okolo 73 000. Skuste len zo srandy dat do pola "Stav tachometra od" hodnotu 200 000. Voila. 9270 inzeratov. Realita je teda taka, ze v SR a CR sa "zachova" len do 15% aut po 200 000 km. Vsetky ostatne evidentne spalujeme, vyhadzujeme, srotujeme. Pri hodnote 250 000 km je to este kritickejsie. Takych je len okolo 3000. Je uplne zjavne, ze takto nemoze realita vyzerat. Vacsina z nas vie, ze auta dnes vydrzia zlahka 750 000, 1 000 000 aj viac km. Vacsina z tych, ktori sa z tejto rozpravky zobudili vieme, ze stacanie je narodny sport v SR a ani to, ze kupim auto v roku 2009 neznamena, ze nemoze mat namiesto 30 000, 300 000 km. Minimalne o jednom takomto BMW dokonca viem. Ale - a znova to zopakujem - cele to vznika kvoli nasemu trhu a domnienke, ze auto je po 160 000 km hodne na GO alebo srotovisko.
Otazka teda je, ci existuje efektivny sposob na realne odhalenie stavu kilometrov. Odpoved je na prvy pohlad nie. Neexistuje u nas (bohuzial, ale pre niektore pripady nastastie) narodny informacny system, ktory by nam umoznoval sledovat priebeh kilometrov, migraciu vozidla alebo jeho technicky stav. Ked si vsak pozrieme realitu co i len trochu blizsie, tie informacie uz davno existuju, len neexistuje ziadny ich integrator. Toho si musi kazdy buduci majitel vozidla zahrat sam. Dolezite vsak je, ze informacie je mozne ziskat.
Zacnime tym najjednoduchsim zdrojom informacii a to je servisna knizka vozidla. Co mozeme overit je stabilny priebeh narastajucich kilometrov, predpokladane vykonane servisne ukony. TU vsak rovno nejdem do detailov a nechcem sa ani rozpisovat. Je jasne, ze servisna knizka sa da opeciatkovat kedykolvek, ziskat kedykolvek a vyznacit v nej cokolvek. Na trhu je velke mnozstvo aut so servisnou knizkou, rovnako velke mnozstvo z nich ma uz druhu, ci nebodaj pri dalsom predaji aj tretiu servisu knizku. Nad tym, ci boli vykonane vyznacene servisne ukony sa potom mozeme uz len pousmiat.
KO. Kazde vozidlo, ktore preslo KO je evidovane v ich informacnom systeme ako aj na webe. Nakolko tu je miera podanych informacii obrovska aj online, nepojdem do detailov IS. Link na overenie kontroly je tu: http://www.ko.sk/Kontrola.aspx?Menu=id:Kontrola&lng=SK. Zadajte si napriklad BA343UC pre demonstraciu. Na KO je
merane velke mnozstvo parametrov vozidla, ktore tu nerozpisujem aby som zostal pri teme. Jednou z dolezitych informacii je aj stav km. Ked teda kupujete akekolvek vozidlo, skuste natukat jeho VIN alebo povodne SPZ do systemu, nikdy neviete co sa Vam ukaze. Dalsim dobrym identifikatorom toho, ze vozidlo bolo na KO su nalepky iris ident ktore su rozmiestnene kade tade na vidielnych ako aj neviditelnych miestach vozidla. Povedzme si vsak uprimne, sance ze vozidlo na KO bolo nie su vysoke a sance ze bolo dokonca na opakovanej KO su uz minimalne. Informacia o stave kilometrov je teda vacsinou len staticka, z jedneho meranie a nevypoveda vela o priebehu.
STK. Nie vela ludi vie, ze systemy STK su uz nejake tie roky (ak si dobre pamatam od 2007) poprepajane jednotnym systemom od fy. Datalock s nazvom ISTK. System ma 2 typy pristupov, ktore su realne k dispozicii. Verejny a s prihlasenim. Bohuzial ten verejny (http://stk.datalock.sk/stk/protocolPublicAccess.pub) nedava inu informaciu ako
platnost STK (zadajte napr. osvedcenie SKD 209567). Zmysel toho aby som zadal cislo nalepky a zistil dokedy je platna (ked to na nalepke davno mam) je naozaj len na pobavenie. Ovela zaujimavejsia je druha, prihlasovacia cast (https://stk.datalock.sk/stk/login.do) na ktoru vsak vacsina z nas nema pristup (ak mi ho niekto vie ponuknut, nebranim sa ). Ako vyzera je mozne vidiet z jej prirucky (http://www.testek.sk/files/automatizova ... irucka.pdf). Je na nej evidentne, ze je zaznamenavany aj pocet kiometrov. Paranoici a kritici (vratane mna) teraz povedia ze je aj tu mozne dohodnut sa s kamaratom z STK na zapisani akehokolvek stavu KM - tu samozrejme suhlasim. Realita je vsak taka, ze standardny uzivatel auta kupeneho v SR nebude kazde 2 roky vymyslat co s KM, pretoze je lenivy. Ak staca, vzdy az na konci, ked si aj vybavuje u kamarata v servise aj novu servisnu knizku so zodpovedajucim stavom KM. Je teda dost mozne, ze prave tu zistime pravdu o priebehu KM.Len cisto pre zaujimavost dodam ze datalock dodava aj SW na EK - SEKA
(https://stk.datalock.sk/seka/login.do), kde sa vsak samotne KM nezaznamenavaju.
SERVIS. Oficialne servisy maju svoje vlastne servisne softvery. V poslednych rokoch zacina byt trendom nemat len jeden neprepojeny system (kazdy servis vlastny), ale aj realne, celosvetovo prepojeny IS. Takto to ma minimalne VW Group (Skoda, VW, Seat, Bugatti, Porsche...), Toyota a urcite aj ini. Do lokalneho systemu servisu sa tak
zaznamenavaju kilometre a bolo by nutne obtelefonovat vsetky servisy, do IS vyrobcu aut sa vsak dostane kazdy servis, musi tam povinne zaznamenavat vykonane prace (aj kvoli zvolavacim akciam, zaruke atd.) a z mojej skusenosti nie je problem takto o aute zistit akekolvek informacie. Samozrejme len ak sa budete pytat v SR, v zahranici vas bez TP v ktorom je Vase meno vzdy zamietnu.
SKP. Na strankach slovenskej kancelarie poistovatelov je na prvy pohlad mozne zistit, ci je auto poistene. Aj tu vsak existuju aj dalsie informacie, ktore je mozne ziskat. Stav kilometrov to nie je, migracia vozidla vsak ano. Pri zadani napr. BA501ZC a datumu 1.1.2012 sa naozaj dozviem len to, ze ide o nejaky Phaeton z BA. Ked vsak zadam
datum 1.1.2010 a stale tuto istu SPZ, zistim ze vozidlo bolo poistene predtym ako PP533CG, ak idem este dalej do historie, v 2009 to bolo KE373FZ... SKratka mam moznost zistit kde sa vozidlo pohybovalo a aka bola jeho - aspon statistika - minulost. Mozem tak dostat dalsie informacie pri mojom badani na co sa zamerat.
LEASINGOVKY, AUTOBAZARY A INE. Ked auto putovalo po republike a mate pripadne akukolvek informaciu o jeho predchadzajucom povode, alebo leasingu moze byt aj toto zdroj informacii o stave KM. Realita je vsak taka, ze sa k zmluvam vacsinou z pochopitelnych dovodov ako 3. osoba nedostanete.
Zaverom by som rad zdoraznil ze predmetom tohto prispevku nebol 100%ny navod, ani ziadne zaruky. Skratka som sa dnes rano zobudil s tym, ze by som ludom, ktori v problematike nie su doma pokusil svet stacania a dostupne prostriedky na jeho odhalovanie priblizit. Je velmi pravdepodobne, ze niektore nekopatibilne postavy z oddelenia najmudrejsich mi urcite dole odkazu aj co to kritickeho, cim ich uz teraz pozdravujem
Pri problematike stacania kilometrov si treba v prvom rade uvedomit, ze velmi velku spoluvinu na jej vykonavani ma trh, na ktorom sa auta predavaju. Neni to davno, co mi kolega v praci zacal tvrdit, ze auto s 90 000 km je uz do velkej miery opotrebovane a ked som mu povedal ze moje auto ma daleko cez 250000 km, pregulal ocami a opytal sa ma,
ako je mozne, ze vobec jazdi. Stacil vsak maly test na autobazar.eu a jeho tvar do velkej miery zbledla. Tento test si mozete spravit aj vy. Na hlavnej stranke v dolnej casti je celkovy pocet inzeratov - aktualne okolo 73 000. Skuste len zo srandy dat do pola "Stav tachometra od" hodnotu 200 000. Voila. 9270 inzeratov. Realita je teda taka, ze v SR a CR sa "zachova" len do 15% aut po 200 000 km. Vsetky ostatne evidentne spalujeme, vyhadzujeme, srotujeme. Pri hodnote 250 000 km je to este kritickejsie. Takych je len okolo 3000. Je uplne zjavne, ze takto nemoze realita vyzerat. Vacsina z nas vie, ze auta dnes vydrzia zlahka 750 000, 1 000 000 aj viac km. Vacsina z tych, ktori sa z tejto rozpravky zobudili vieme, ze stacanie je narodny sport v SR a ani to, ze kupim auto v roku 2009 neznamena, ze nemoze mat namiesto 30 000, 300 000 km. Minimalne o jednom takomto BMW dokonca viem. Ale - a znova to zopakujem - cele to vznika kvoli nasemu trhu a domnienke, ze auto je po 160 000 km hodne na GO alebo srotovisko.
Otazka teda je, ci existuje efektivny sposob na realne odhalenie stavu kilometrov. Odpoved je na prvy pohlad nie. Neexistuje u nas (bohuzial, ale pre niektore pripady nastastie) narodny informacny system, ktory by nam umoznoval sledovat priebeh kilometrov, migraciu vozidla alebo jeho technicky stav. Ked si vsak pozrieme realitu co i len trochu blizsie, tie informacie uz davno existuju, len neexistuje ziadny ich integrator. Toho si musi kazdy buduci majitel vozidla zahrat sam. Dolezite vsak je, ze informacie je mozne ziskat.
Zacnime tym najjednoduchsim zdrojom informacii a to je servisna knizka vozidla. Co mozeme overit je stabilny priebeh narastajucich kilometrov, predpokladane vykonane servisne ukony. TU vsak rovno nejdem do detailov a nechcem sa ani rozpisovat. Je jasne, ze servisna knizka sa da opeciatkovat kedykolvek, ziskat kedykolvek a vyznacit v nej cokolvek. Na trhu je velke mnozstvo aut so servisnou knizkou, rovnako velke mnozstvo z nich ma uz druhu, ci nebodaj pri dalsom predaji aj tretiu servisu knizku. Nad tym, ci boli vykonane vyznacene servisne ukony sa potom mozeme uz len pousmiat.
KO. Kazde vozidlo, ktore preslo KO je evidovane v ich informacnom systeme ako aj na webe. Nakolko tu je miera podanych informacii obrovska aj online, nepojdem do detailov IS. Link na overenie kontroly je tu: http://www.ko.sk/Kontrola.aspx?Menu=id:Kontrola&lng=SK. Zadajte si napriklad BA343UC pre demonstraciu. Na KO je
merane velke mnozstvo parametrov vozidla, ktore tu nerozpisujem aby som zostal pri teme. Jednou z dolezitych informacii je aj stav km. Ked teda kupujete akekolvek vozidlo, skuste natukat jeho VIN alebo povodne SPZ do systemu, nikdy neviete co sa Vam ukaze. Dalsim dobrym identifikatorom toho, ze vozidlo bolo na KO su nalepky iris ident ktore su rozmiestnene kade tade na vidielnych ako aj neviditelnych miestach vozidla. Povedzme si vsak uprimne, sance ze vozidlo na KO bolo nie su vysoke a sance ze bolo dokonca na opakovanej KO su uz minimalne. Informacia o stave kilometrov je teda vacsinou len staticka, z jedneho meranie a nevypoveda vela o priebehu.
STK. Nie vela ludi vie, ze systemy STK su uz nejake tie roky (ak si dobre pamatam od 2007) poprepajane jednotnym systemom od fy. Datalock s nazvom ISTK. System ma 2 typy pristupov, ktore su realne k dispozicii. Verejny a s prihlasenim. Bohuzial ten verejny (http://stk.datalock.sk/stk/protocolPublicAccess.pub) nedava inu informaciu ako
platnost STK (zadajte napr. osvedcenie SKD 209567). Zmysel toho aby som zadal cislo nalepky a zistil dokedy je platna (ked to na nalepke davno mam) je naozaj len na pobavenie. Ovela zaujimavejsia je druha, prihlasovacia cast (https://stk.datalock.sk/stk/login.do) na ktoru vsak vacsina z nas nema pristup (ak mi ho niekto vie ponuknut, nebranim sa ). Ako vyzera je mozne vidiet z jej prirucky (http://www.testek.sk/files/automatizova ... irucka.pdf). Je na nej evidentne, ze je zaznamenavany aj pocet kiometrov. Paranoici a kritici (vratane mna) teraz povedia ze je aj tu mozne dohodnut sa s kamaratom z STK na zapisani akehokolvek stavu KM - tu samozrejme suhlasim. Realita je vsak taka, ze standardny uzivatel auta kupeneho v SR nebude kazde 2 roky vymyslat co s KM, pretoze je lenivy. Ak staca, vzdy az na konci, ked si aj vybavuje u kamarata v servise aj novu servisnu knizku so zodpovedajucim stavom KM. Je teda dost mozne, ze prave tu zistime pravdu o priebehu KM.Len cisto pre zaujimavost dodam ze datalock dodava aj SW na EK - SEKA
(https://stk.datalock.sk/seka/login.do), kde sa vsak samotne KM nezaznamenavaju.
SERVIS. Oficialne servisy maju svoje vlastne servisne softvery. V poslednych rokoch zacina byt trendom nemat len jeden neprepojeny system (kazdy servis vlastny), ale aj realne, celosvetovo prepojeny IS. Takto to ma minimalne VW Group (Skoda, VW, Seat, Bugatti, Porsche...), Toyota a urcite aj ini. Do lokalneho systemu servisu sa tak
zaznamenavaju kilometre a bolo by nutne obtelefonovat vsetky servisy, do IS vyrobcu aut sa vsak dostane kazdy servis, musi tam povinne zaznamenavat vykonane prace (aj kvoli zvolavacim akciam, zaruke atd.) a z mojej skusenosti nie je problem takto o aute zistit akekolvek informacie. Samozrejme len ak sa budete pytat v SR, v zahranici vas bez TP v ktorom je Vase meno vzdy zamietnu.
SKP. Na strankach slovenskej kancelarie poistovatelov je na prvy pohlad mozne zistit, ci je auto poistene. Aj tu vsak existuju aj dalsie informacie, ktore je mozne ziskat. Stav kilometrov to nie je, migracia vozidla vsak ano. Pri zadani napr. BA501ZC a datumu 1.1.2012 sa naozaj dozviem len to, ze ide o nejaky Phaeton z BA. Ked vsak zadam
datum 1.1.2010 a stale tuto istu SPZ, zistim ze vozidlo bolo poistene predtym ako PP533CG, ak idem este dalej do historie, v 2009 to bolo KE373FZ... SKratka mam moznost zistit kde sa vozidlo pohybovalo a aka bola jeho - aspon statistika - minulost. Mozem tak dostat dalsie informacie pri mojom badani na co sa zamerat.
LEASINGOVKY, AUTOBAZARY A INE. Ked auto putovalo po republike a mate pripadne akukolvek informaciu o jeho predchadzajucom povode, alebo leasingu moze byt aj toto zdroj informacii o stave KM. Realita je vsak taka, ze sa k zmluvam vacsinou z pochopitelnych dovodov ako 3. osoba nedostanete.
Zaverom by som rad zdoraznil ze predmetom tohto prispevku nebol 100%ny navod, ani ziadne zaruky. Skratka som sa dnes rano zobudil s tym, ze by som ludom, ktori v problematike nie su doma pokusil svet stacania a dostupne prostriedky na jeho odhalovanie priblizit. Je velmi pravdepodobne, ze niektore nekopatibilne postavy z oddelenia najmudrejsich mi urcite dole odkazu aj co to kritickeho, cim ich uz teraz pozdravujem
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
najdolezitejsie veci, a to technicke, si proste vynechal. S udajmi na STK ku ktorym nemas pristup (pripadne zo servisnej siete znacky atd) proste nemozes pracovat, avsak s udajmi priamo z auta pracovat mozes.
KVALITNA diagnostika, nie precitanie chyb, pred kupou ojazdeneho tragacu je najvacsia pomoc. Aj ked netvrdim ze sa nedaju oklamat VSETKY ciselka vo VSETKYCH riadiacich jednotkach vo VSETKYCH autiakoch, jednoznacne tvrdim ze prostrednictvom diagnostiky dokazes velmi presne odhadnut kolko ma autiak nagulane. Ja osobne som toho zivym prikladom, neraz som priamo na tomto fore trafil kilometre na 10.000 presne a to som auto vobec nevidel a nikdy v nom nesedel.
Niektore auta su dokonca take ze hajzlici vedia zmotat ciselko na displejicku, ale uz inde nie. A prave take auta kupujem. Niektore auta su take ze na prerabku potrebujes vyrvat von pristrojovy panel a vyrobit do neho dieru aby si sa dostal k cipu na doske, odletoval a po preprogramovani nahodil naspat. Co z toho vyplyva je snad kazdemu jasne.
KVALITNA diagnostika, nie precitanie chyb, pred kupou ojazdeneho tragacu je najvacsia pomoc. Aj ked netvrdim ze sa nedaju oklamat VSETKY ciselka vo VSETKYCH riadiacich jednotkach vo VSETKYCH autiakoch, jednoznacne tvrdim ze prostrednictvom diagnostiky dokazes velmi presne odhadnut kolko ma autiak nagulane. Ja osobne som toho zivym prikladom, neraz som priamo na tomto fore trafil kilometre na 10.000 presne a to som auto vobec nevidel a nikdy v nom nesedel.
Niektore auta su dokonca take ze hajzlici vedia zmotat ciselko na displejicku, ale uz inde nie. A prave take auta kupujem. Niektore auta su take ze na prerabku potrebujes vyrvat von pristrojovy panel a vyrobit do neho dieru aby si sa dostal k cipu na doske, odletoval a po preprogramovani nahodil naspat. Co z toho vyplyva je snad kazdemu jasne.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 22.11.2009 14:28 Zdieľať na Facebook
http://www.seka.sk/overenie-vozidla aj tu si mozete overit km najlepsie podla VIN
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 20.11.2008 15:58 Zdieľať na Facebook
skúsenosti s bazárom AUTO100 Prešov
Kúpil som jazdené 3,5 – ročné auto v AUTO100 Prešov. Auto vzhľadovo slušné, zatiaľ sa zdá, že aj motoricky v pohode, kúpil som za cca polovicu ceny nového auta. Vcelku som bol spokojný s prístupom personálu počas predaja.
Veľmi som bol sklamaný, keď som zistil ,po 4 mesiacoch od zakúpenia, stočených cca 90.000 km. Moja chyba !
Štve ma však to, že personál mi hovorí, že všetko je ok, menené a dlhý servis.............a potom zistíte, že vám hrozilo pretrhnutie rozvodového remeňa kvôli množstvu najazdených km ??!!
Nejde mi o tie km navyše, pri nafte sa môžem na to vykašlať....ale svojimi dezorientačnými info vás vystavia ohrozeniu zničenia motora, resp. oprave za niekoľko tisíc EUR???
Na to ako luxusne sa celá firma tvári - to má od nejakej serióznosti....
Veľmi som bol sklamaný, keď som zistil ,po 4 mesiacoch od zakúpenia, stočených cca 90.000 km. Moja chyba !
Štve ma však to, že personál mi hovorí, že všetko je ok, menené a dlhý servis.............a potom zistíte, že vám hrozilo pretrhnutie rozvodového remeňa kvôli množstvu najazdených km ??!!
Nejde mi o tie km navyše, pri nafte sa môžem na to vykašlať....ale svojimi dezorientačnými info vás vystavia ohrozeniu zničenia motora, resp. oprave za niekoľko tisíc EUR???
Na to ako luxusne sa celá firma tvári - to má od nejakej serióznosti....
-
- Príspevky: 816
- Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Áno na Slovensku. Ale chcel by som vedieť či niečo podobné existuje aj v CZ?bobro napísal:http://www.seka.sk/overenie-vozidla aj tu si mozete overit km najlepsie podla VIN
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 67
- Dátum registrácie: 07.02.2012 20:27 Zdieľať na Facebook
Ja ked som videl typka ako staca kilometre, tak nie len, ze cez nejaky pristroj zmenil cisielka na displejiku, ale aj vybral panel s tachometrom, tam odletoval malicku suciastku ktoru vlozil do nejakeho home-made konektora a cez pristroj to preprogramoval aj tam. Potom to tam naletoval naspat a vobec nebolo vidno, ze ci ta suciastka bola vyberana alebo nie. Asi nejaky profik, neviem.
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 30.01.2013 16:19 Zdieľať na Facebook
stočené kilometre
Zdravím, chcela by som spýtať: kúpili sme si ojazdené auto, všetko funguje ako má,len ako je už zvykom na SR, po dvoch mesiacoch od kúpy, sme sa dozvedeli,že auto má teraz najazdených menej kilometrov a ako pred dvomi rokmi. čiže zmluva, ktorú sme podpísali bola zavádzajúca,kedze nebol uvedený skutočný stav kilometrov, bol to súkromný predajca. Je možne sa na neho obrátiť a žiadať neakú kompenzáciu? alebo ho neako postrašiť? vedeli by ste mi poradiť?
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 30.01.2013 16:19 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Ahoj, ak je v zmluve uvedené "počet km na tachometri", "údaj km na tachometri (odometri)" a pod, nie je možné nič podniknúť. Ak je tam však napísané "počet najazdených km", snáď by sa ešte niečo dalo. Skús sa poinformovať u právnika.
Na tejto stránke http://www.seka.sk/overenie-vozidla si si pred kúpou auto neoverila, však? Overovať auto po kúpe považujem za zbytočné - v takom prípade radšej nevedieť, ako sa neskôr dozvediet a stratiť chuť z nového auta.
Na tejto stránke http://www.seka.sk/overenie-vozidla si si pred kúpou auto neoverila, však? Overovať auto po kúpe považujem za zbytočné - v takom prípade radšej nevedieť, ako sa neskôr dozvediet a stratiť chuť z nového auta.
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 30.01.2013 16:19 Zdieľať na Facebook
áno, v zmluve je uvedené že na tachometri je toľko km, ale tiež je uvedené že predávajúci nezatajil žiadne skutočnosti,prípadne závady, o ktorých vedel a mohli by viesť k znehodnoteniu predmetnej veci. Pretože on vedel, že stočil tie kilometre,a podla mna skutočné km,vlastne znehodnocujú to auto,bolo by určite lacnejšie. a ďalší odsek zmluvy,že ak bude takáto skutočnosť preukázana,predávajúci je povinný tieto závvady odstrániť do 7 prac. dní,odo dňa kedy mu boli tieto skutočnosti preukázané. Určite ich späť nenatočí,tak neviem čo ďalej.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných