Mercedes ML270 cdi ´03 - Interval výmeny oleja v prev. a dif

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

asihej
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.11.2011 15:40
Zdieľať na Facebook

Mercedes ML270 cdi ´03 - Interval výmeny oleja v prev. a dif

Príspevok od používateľa asihej »

Neviete mi niekto poradit ze po kolkich kilometroch treba menit olej v zadnom diferaku a v prevodovke.?

Mercedes ML270 CDI rok 2003 , 80 000km
leonNL
Príspevky: 1240
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Ked budes menit v prevodovke, vymen aj v diferakoch a budes mat pokoj, urcite tym nic nepokazis!
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

To mate to AW aut atake ako v 60 rokoch minuleho storocia, ze tam treba stale nieco mazat? Ja som myslel, ze dnes su uz v prvodovkach dozivotne naplne - s vynimkou automatickch prevodoviek samozrejme.
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

preco si myslis, ze v inych prevodovkach su dozivotne naplne a v automate sa meni?

ci ta prevodovka ma inu funkciu?myslim manualna...
lebo ja som myslel, ze aj automat, aj manual ma funkciu rovnaku..akurat pracuju na inom principe, ale zakladna funkcia zstava identicka..

ci?
asihej
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 12.11.2011 15:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa asihej »

scorpi4 napísal:necituj prispevok, na ktory priamo reagujes!!!
tak teraz nechapem, treba to vymenit alebo nie?
scorpi4
Príspevky: 6093
Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
Bydlisko: TT, PN, TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scorpi4 »

samozrejme ze treba menit...ja som odpisoval na iny prispevok..

proste oleje treba menit a je jedno ci je to automat, alebo manual..rovnako je dobre vymenit aj v diferakoch..nic tym nepokazis, bolo to uz pisane..ci potrebujes desat krrat potvrdit, ze to mas urobit?

nespekuluj, a vymen to..nestoji to majland a mas istotu, ze to vydrzi ovela viac..
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

mercedesy neservisujeme, ale majitelia toyot rav4, ktorí sa vykašlali na výmenu oleja v diferáku každých 30 tis km vedia o vzniknutých problémoch a cene ich riešenia svoje.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

neviem načo by sa v diferákoch menil olej každých 30 000km. Diferáky v takýchto autách sa ani extra nezohrievajú, ani inak nedochádza k opotrebovaniu oleja. Tu ide skôr o časový interval, pretože náprava "dýcha" a z nasávaného vzduchu, hlavne v zime, sa do oleja dostáva vlhkocť a tým sa časom znehodnocuje. Rovnako je to v mechanických prevodovkách a prídavných prevodovkách.
Takže:
predný a zadný diferák, kontrola hladiny každých 20 000km (ak nezostávajú mláky pod autom). Kontrola spočíva v optickom zhodnotení, či sa v oleji nenachádzajú kovové úlomky, alebo "metalíza". Metalíza v diferáku nemusí nutne znamenať KO diferáku.
Výmena oleja sa väčšinou doporučuje po cca 150 000km aj viac.
Iné platí v prípade samosvorných diferákov a tam sa to líši podľa svornosti a výrobcu.
Prídavná prevodovka (zároveň medzinápravový diferák) kontrola, prípadne doplnenie oleja každých 20 000km, výmena po 40-50 000km.
Manuálna prevodovka dtto ako prídavná.
Platí pre väčšinu offroadov. Aj keď LM nepovažujem za offroad.
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

matur napísal:misoV50 strasne sa mi pači výraz doživotna napln-ona je doživotna,ale len kym neklakne prevodovka,je jedno či automat,alebo manual.dn.es už nieje to ake drahe vymenit olej v prevodovke a určite tym prevodovke neubliži
No neviem, ja som pred nedavnom "odjazdil" Citroen Xantiu, stale este beha vo firme na krathe trasy. Ma 340.000 km, zacina uz hrdzaviet a nedavno tam napriklad prehrdzaveli protimrazove poistky v bloku motora, vraj kvoli tomu, ze som nikdy nemenil chladiacu kvapalinu. Kvoli tomu musela ist dokonca dole hlava, pretoze sa k tym zadnym nedalo inak dostat.

Ale prevodovka stale ako nova. Mohla by sa pokojne vybrat a premontovat do noveho auta. Okrem motoroveho oleja a filtrov som na tom aute nemenil nikdy nic.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

misoV50 napísal:......
Ale prevodovka stale ako nova. Mohla by sa pokojne vybrat a premontovat do noveho auta. Okrem motoroveho oleja a filtrov som na tom aute nemenil nikdy nic.
Ona je pravda, že v manuálnej prevodovke olej nijako nedostáva zabrať. Je tam len na mazanie a mazacia schopnosť sa nestráca. Nie je dôvod ani na kondenzovanie vody vo vysokej miere.Väčšina man. prevodoviek naozaj jazdí s jedným olejom až kým sa z nejakých príčin prev. nepokazí. No s automatom je to úplne o inom,. Tam má olej viac funkcií a opotrebuje sa aj znečistí tak ako v motore.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

predovsetkym znasa daleko vyssie tlaky, mechanicke namahanie hlavne z oteru lamiel, teploty...

tak ako hovoris, automaty a ich oleje su niekde zopar galaxii uplne inde ako manualne prevodovky a oleje do nich. V automate proste ten olej menit treba, krasne to vidno na DSGcku co ani zdaleka nie je klasicky automat [ziadny hydromenic, ziadne tlakom ovladane lamely] ale uplne obycajny robotizovany dvoj-manual a vidis.. vyrobca hovori o vymene a 60.000km intervaloch.

Ze ich skoro nikto nedodrzuje, ze v autorizovanych servisoch nemaju chlapci najmensieho ponatia o tom ze toto treba robit a nedajboze ako, tak to uz je druha vec.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Napísať odpoveď

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných