Citroen AX 1.4D - množstvo vstrekovaného paliva
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
- Bydlisko: Vrutky Zdieľať na Facebook
Citroen AX 1.4D - množstvo vstrekovaného paliva
ahojte, zaujimalo by ma, ci pri brzdeni motorom na uvedenom aute je mnozstvo vstrekovaneho paliva nulove, alebo je v tomto pripade vstrekovane "volnobezne" (ako na neutrale bez plynu) mnozstvo. samozrejme ten motor nema ziadnu riadiacu jednotku ani elektroniku, len odstredivy regulator vo vstrekovacom cerpadle Lucas CAV.dopredu diki za vysvetlenie.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sakra to je dobrá otázka a zaskočila ma aj napriek tomu že to poznám.CAV obstojne,Bosch rozoberiem do kosti aj na aute bez demontáže z motora a poskladám,povedme pre chybu tlačných pružín hlavného elementu.. Rotačka čistá mechanika,mám za to že palivo sa úplne neodstavuje do nuly.Je tam vyvážená volnobežná poloha ktorá ide do nuly iba ručnou páčkou (na CAV) na mechanické odstavenie,inak je treba odstavovať motor uzavretím paliva elmagnetickým ventilom.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
- Bydlisko: Vrutky Zdieľať na Facebook
ja som to nikdy ani nevidel rozobrate a princip odstrediveho regulatora ovladam len teoreticky. zda sa mi, ze pri otackach vyssich ako volnobeznych, bez pridaneho plynu samozrejme, odstredivy regulator znizuje mnozstvo vstrekovaneho paliva. teoreticky moze pomocou reg.tyce natocit piesty v elementoch cerpadla tak, ze vsetko palivo v elementoch prepadne cez drazku v pieste naspat(nulove davkovanie) a tym padom sa nic nevstrekne. no ci je to takto aj praxi nemam tusenie
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to málinko inak,element je iba jeden a jeho produkcia sa otáčaním rozdeluje do patričného vstreku.Pridávaním plynu presunieš objímku elementu do polohy že prepadový otvorček otvorí neskôr čím sa okamžite mení množstvo paliva.Ovšem objímku nepres´úvať systémom tiahiel "natvrdo" ale prostredníctvom pružińiek,takže do presunutia tejto objímky zasiahne regulátor ktorý naberaním otáčok sa postupne otvára ako ruža a povoluje tomu predprogramu ktorý si Ty navolil pridaním plynu.V podstate je to súhra na čiste mechanickom základe,velmi jednoduchá.Aj neskoršie modeli čerpadiel prevzali v podstate systém,iba ho obohatili tak,že napr. presunutie objímky už zaobstaráva elektricky,to samé presuvník už diriguje nie tlak paliva ale elektrický ventil,je tam snímač otáčok a kopec iných haraburd pre spresnenie práce a lahkú možnosť zásahu do týchto programov ktoré menia charakteristiku.Nakolko jezákladný volnobežný režim blokovaný dorazovou skrutkou nevie v žiadnom režime presunúť objímku do nulového dávkovania.Preto aj odpájanie na nultú dávku musí riešiť elektricky zastavením paliva ešte pred hlavným elementom.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 04.11.2010 14:28
- Bydlisko: Vrutky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných