Citoen C4 Grand Picasso 1.6 Hdi porucha ventilátor chladiča

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

faronell
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.02.2010 07:56
Zdieľať na Facebook

Citoen C4 Grand Picasso 1.6 Hdi porucha ventilátor chladiča

Príspevok od používateľa faronell »

Zdravím priateľov značky citroen.
Chcem sa podeliť o svoju skúsenosť s poruchou ventilátora pred chladičom motora. Jedného dňa sa mi stalo že sa mi za jazdy rozsvietila kontrolka teploty motora a stop. Po zastavení a kontrole som zistil že mi nefunguje ventilátor chladenia. Nechal som auto trošku vychladnúť a rýchlo som sa vrátil domov, našťastie že som nebol ďaleko. Doma som skúšal fyzicky rozkrútiť vrtuľu no šlo to ťažko, tak som celý ventilátor vymontoval( 4ks skrutky v gumených závesoch) Dal som dolu samotný ventilátor(lopatky) a demontoval motorček. Zistil som že ten je lisovaný(žiadne skrutky), a že v predu je guličkové ložisko ktoré sa zdalo OK ale po otáčaní rotorom som zistil že má vôľu(vyzeralo to na zadné ložisko). Tak som povolil lisované spoje zadného krytu(kladivo a skrutkovač) a pomaly som sklepal kryt dolu. Pod ním je plastová doska ktorá drží uhlíky motora ktorých sú štyri kusy. Dve z tých uhlíkov boli doslova vyskočené z miesta. Stalo sa to preto že na zadnom dekli je miesto ložiska obyčajné klzne púzdro, a to bolo také vyhlodané a suché že vyosilo rotor a ten to asi sposobil. Tie uhlíky s držiakmi sa mi podarilo nasadiť späť a zaistiť zahnutím plieškou. Do zadného púzdra som vložil krúžok s tenkého mosadzného plechu a tak dočasne upravil vôľu. Samozrejme som všetko dobre namazal vazelínou. Všetko som zložil späť a roztlkol zaisťovacie kolíky. Po priložení na batériu sa motorček perfektne rozkrútil. Po poskladaní ventilátora som ho vložil na miesto a tešil sa že je všetko OK. Pri skúšobnej jazde sa mi však oäť rozsvietila kontrolka teploty motora a ventilátor opäť nefúkal... Následne som zisttil že je prehorená 60A poistka v hlavnom bloku na autobatérii(tieto poistky nie sú popísané ani v manuály). Po výmene poistky mi už všetko bežalo perfektne, samozrejme našiel som na nete použitý ventilátor na C4 a presne pasoval. No dovtedy mi perfekte asi 2 týždne makal môj repasovaný a mám ho stále doma ako zálohu. Auto má 3,5 roka a najazdené 120000km...
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No vidíš, aký si šikovný.
Ale na to vypúzdrenie vloženým mosadzným plieškom by som sa veľmi nespoliehal, keď už ho chceš mať ako skutočnú zálohu, tak teraz keď je vymontovaný a je na to dosť času, tak by som to zadné klzné púzdro nahradil presným vysústruženým puzdierkom, vyhotoveným na mieru.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných