Problem so servom a blikanim svetiel
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29 Zdieľať na Facebook
Problem so servom a blikanim svetiel
Mam Fabiu a mam problem so servom, sem-tam mi ho zacne vypinat a zapinat a zacnu mi preblikavat pritom aj svetla a cela pristrojovka, na pristrojovke sem - tam vyhodi aj kontrolku od serva...auto uz bolo na diagnostike ale nic nezistili, nevedeli by ste mi poradit?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
Tak to je koniec, už len šrotovisko...ferdo9759 napísal:auto uz bolo na diagnostike ale nic nezistili
Na tvojom mieste by som skúsil inýservis - taký, kde vedia aj iné ako vymeniť vec, ktorú im vypíše diagnostika...
Pravdepodobne snímač riadenia (=uhlu natočenia volantu), častá chyba Fabie...
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
da sa to nejako na 100% zistit co to je, ma s tym niekto skusenost? aby som nemenil suciastky a bude mi to robit stalecicmanec napísal:Tak to je koniec, už len šrotovisko...ferdo9759 napísal:auto uz bolo na diagnostike ale nic nezistili
Na tvojom mieste by som skúsil inýservis - taký, kde vedia aj iné ako vymeniť vec, ktorú im vypíše diagnostika...
Pravdepodobne snímač riadenia (=uhlu natočenia volantu), častá chyba Fabie...
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Pozri, na tom aute okrem snímačov natočenia odchádzali aj prevodovky riadenia či elektrické servočerpadlá (aby sme zostali len pri riadení), takisto mali problém s hnitím kabeláže pod baterkou (spôsobujúcim rôzne poruchy elektricky). Takže naozaj treba nájsť poriadny servis (kde budú vedieť čo a ako robiť) nech sa ti na to pozrú, od počítača to nevyriešime...
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 02.11.2009 09:51
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 04.06.2007 20:20 Zdieľať na Facebook
Mal som fabiu a potykal som sa tymto problemom. Daj si skontrolovat zvazok kablov motora, stava sa ze sa ucpe odtokovy kanal pod stieracmi a potom si voda najde cestu akurat do zvazku, ktory potom hnije.Inak robila sa na to zvolavacka. Skus odmotat zo zvazku izolacnu pasku a vysusit ich fenom. Dalsia moznost je ze ti do RJ serva natiekla voda. RJ je pri servocerpadle ako mas nadrzku na servokvapalinu, je to obalene v takom plaste. Vybrat, rozobrat a vysusit. Vymenit snimac nie je problem, ale ked budes mat problem v elektrike bude ti casto odchadzat preto ten zvazok kablov a RJ serva.Predpokladam, ze mas servo TRW tam tie snimace natocenia odchadzali jedna radost.
-
- Príspevky: 216
- Dátum registrácie: 19.05.2008 22:37 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
snimac riadenia kup novy a doma vymenisferdo9759 napísal:Mam Fabiu a mam problem so servom, sem-tam mi ho zacne vypinat a zapinat a zacnu mi preblikavat pritom aj svetla a cela pristrojovka, na pristrojovke sem - tam vyhodi aj kontrolku od serva...auto uz bolo na diagnostike ale nic nezistili, nevedeli by ste mi poradit?
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 16.01.2010 10:57 Zdieľať na Facebook
mne toto iste robila fabia zhasla palubovka odislo servo slabo svietili svetla....a iba raz za cas to robila a dost dlhy cas sme na to nevedeli prist az nakoniec uplne zomrela....a bol to len obycajny studeny kontakt nad baterkou kde su poistky...vymenil som tu 160 amp poistku lebo bolo na nej vidiet ze je okolo kontaktu cierna asi bola povolena ci co....a odvtedy jazdi ako nova....vyskusaj sa pozret pod plast na tie poistky nad bateriou co ak...ale nevravim na 100 percent mas tam inych milion veci co to moze sposobovat ale keby sa ti len servo dr...bkalo tak to mozu byt len veci oklo neho ale co ma spolocne svetla a servo...len prud lebo ho maju spolocny...s tej iste poistky...
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 16.01.2010 10:57 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
konecne jeden co si to cele precitallakinooo napísal:Super, ze vsetci mu radite vymenit snimac natocenia a neprecitate si cely jeho problem, Jemu pri tom aj zhasinaju svetla.
-
- Príspevky: 216
- Dátum registrácie: 19.05.2008 22:37 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
preblikavaju a nie zhasinaju tak mi ukaz kde ma napisane zhasinajulakinooo napísal:Super, ze vsetci mu radite vymenit snimac natocenia a neprecitate si cely jeho problem, Jemu pri tom aj zhasinaju svetla.
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 02.11.2009 09:51
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 216
- Dátum registrácie: 19.05.2008 22:37 Zdieľať na Facebook
Re: Problem so servom a blikanim svetiel
lakinooo napísal:Aky je v tom rozdiel??? Pri preblikavani nezhasinaju???Alebo pri preblikavani stale svietia??? Cize nepreblikavaju???[/quo ked ti svetla v noci zhasnu alebo preblikavaju tak podla teba je to to iste vies vobec ocom je rec mal si takuto chybu na fabiiVOLVO42 napísal:preblikavaju a nie zhasinaju tak mi ukaz kde ma napisane zhasinaju
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29 Zdieľať na Facebook
No naprikad v zime mi to vobec nerobilo ked boli mrazi, a teraz ked sa znova otelilo mi to zacalo znova robit...teoreticky by to mohlo byt aj s tou vodou??? kedze bola v zime zamrznuta?Bohus80 napísal:Mal som fabiu a potykal som sa tymto problemom. Daj si skontrolovat zvazok kablov motora, stava sa ze sa ucpe odtokovy kanal pod stieracmi a potom si voda najde cestu akurat do zvazku, ktory potom hnije.Inak robila sa na to zvolavacka. Skus odmotat zo zvazku izolacnu pasku a vysusit ich fenom. Dalsia moznost je ze ti do RJ serva natiekla voda. RJ je pri servocerpadle ako mas nadrzku na servokvapalinu, je to obalene v takom plaste. Vybrat, rozobrat a vysusit. Vymenit snimac nie je problem, ale ked budes mat problem v elektrike bude ti casto odchadzat preto ten zvazok kablov a RJ serva.Predpokladam, ze mas servo TRW tam tie snimace natocenia odchadzali jedna radost.
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Pri vadnom (resp. zatecenom) snimaci natocenia volantu na Fabii svetla a/alebo podsvietenie pristrojov bezne "pulzuju" - elektrohydraulicke servo je velky spotrebic (desiatky amperov) a podla udajov zo snimaca natocenia volantu sa moduluje jeho vykon - servo potom chaoticky pridava a ubera na "vykone" a pri malych otackach motora to stahuje napatie v celej sieti. Niekedy servo pocut blbnut (pridavat a uberat na otackach elektrocerpadla) aj na volnobeh pri stojacom aute.
Prvy model snimacov natocenia volantu (riadenie TRW, Fabie cca do r.v. 2003) 6Q1 423 291 [D] bol podla mna konstrukcne nezvladnuty a popri plastovom dekliku zadku snimaca (vychadza z neho kabel) a hlinikovom telese (cez ktore je priskrutkovany na zvislu cast prevodky riadenia) prenika do snimaca voda.
Neskorsi "repasovany" model snimaca uz zadny plastovy deklik nema a kabel vychadza priamo z trochu zvacseneho hlinikoveho telesa "priruby" snimaca.
Repasovane snimace maju oznacenie 6Q1 423 291 DX.
Kabelaz zo snimaca nevedie spolocnym zvazkom (ktory je ulozeny nevhodne v zlabe na prednom nosniku pod airboxom a naozaj zvykne cely "zhnit" pokial nebol Skoda servisom alebo majitelom vcas odbaleny a vyviazany vyssie aby stale nebol ponoreny v sajrajte).
Snimac natocenia volantu ma samostatny trojzilovy zvazok (cca 80cm) a vedie priamo do RJ servoriadenia.
Ked sa vylupnu na vodicovej strane dve cierne mriezky v prednom narazniku (tam kde byvaju hmlovky), da sa snimac natocenia volantu od RJ serva odpojit (POZOR na pristrojovke bude potom trvalo svietit kontrolka so symbolom volantu), servo ide v nahradnom rezime na konstantny nizsi vykon (pri prudsom toceni volantom pocitite ze riadenie kladie vacsi odpor).
Po vylupnuti mriezok vidno tri konektory vchadzajuce zhora do RJ serva. Snimac natocenia volantu je trojzilovy konektor UPLNE VPRAVO pri pohlade na RJ servoriadenia.
Odpojenim snimaca sa da zistit, ci pulzovanie svetiel sposobuje vadny/zateceny snimac alebo nieco ine.
Prvy model snimacov natocenia volantu (riadenie TRW, Fabie cca do r.v. 2003) 6Q1 423 291 [D] bol podla mna konstrukcne nezvladnuty a popri plastovom dekliku zadku snimaca (vychadza z neho kabel) a hlinikovom telese (cez ktore je priskrutkovany na zvislu cast prevodky riadenia) prenika do snimaca voda.
Neskorsi "repasovany" model snimaca uz zadny plastovy deklik nema a kabel vychadza priamo z trochu zvacseneho hlinikoveho telesa "priruby" snimaca.
Repasovane snimace maju oznacenie 6Q1 423 291 DX.
Kabelaz zo snimaca nevedie spolocnym zvazkom (ktory je ulozeny nevhodne v zlabe na prednom nosniku pod airboxom a naozaj zvykne cely "zhnit" pokial nebol Skoda servisom alebo majitelom vcas odbaleny a vyviazany vyssie aby stale nebol ponoreny v sajrajte).
Snimac natocenia volantu ma samostatny trojzilovy zvazok (cca 80cm) a vedie priamo do RJ servoriadenia.
Ked sa vylupnu na vodicovej strane dve cierne mriezky v prednom narazniku (tam kde byvaju hmlovky), da sa snimac natocenia volantu od RJ serva odpojit (POZOR na pristrojovke bude potom trvalo svietit kontrolka so symbolom volantu), servo ide v nahradnom rezime na konstantny nizsi vykon (pri prudsom toceni volantom pocitite ze riadenie kladie vacsi odpor).
Po vylupnuti mriezok vidno tri konektory vchadzajuce zhora do RJ serva. Snimac natocenia volantu je trojzilovy konektor UPLNE VPRAVO pri pohlade na RJ servoriadenia.
Odpojenim snimaca sa da zistit, ci pulzovanie svetiel sposobuje vadny/zateceny snimac alebo nieco ine.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 09.04.2007 14:29 Zdieľať na Facebook
No to bude asi moj problem toto....a ta kabelaz sa da vymenit?Pilotek napísal:Pri vadnom (resp. zatecenom) snimaci natocenia volantu na Fabii svetla a/alebo podsvietenie pristrojov bezne "pulzuju" - elektrohydraulicke servo je velky spotrebic (desiatky amperov) a podla udajov zo snimaca natocenia volantu sa moduluje jeho vykon - servo potom chaoticky pridava a ubera na "vykone" a pri malych otackach motora to stahuje napatie v celej sieti. Niekedy servo pocut blbnut (pridavat a uberat na otackach elektrocerpadla) aj na volnobeh pri stojacom aute.
Prvy model snimacov natocenia volantu (riadenie TRW, Fabie cca do r.v. 2003) 6Q1 423 291 [D] bol podla mna konstrukcne nezvladnuty a popri plastovom dekliku zadku snimaca (vychadza z neho kabel) a hlinikovom telese (cez ktore je priskrutkovany na zvislu cast prevodky riadenia) prenika do snimaca voda.
Neskorsi "repasovany" model snimaca uz zadny plastovy deklik nema a kabel vychadza priamo z trochu zvacseneho hlinikoveho telesa "priruby" snimaca.
Repasovane snimace maju oznacenie 6Q1 423 291 DX.
Kabelaz zo snimaca nevedie spolocnym zvazkom (ktory je ulozeny nevhodne v zlabe na prednom nosniku pod airboxom a naozaj zvykne cely "zhnit" pokial nebol Skoda servisom alebo majitelom vcas odbaleny a vyviazany vyssie aby stale nebol ponoreny v sajrajte).
Snimac natocenia volantu ma samostatny trojzilovy zvazok (cca 80cm) a vedie priamo do RJ servoriadenia.
Ked sa vylupnu na vodicovej strane dve cierne mriezky v prednom narazniku (tam kde byvaju hmlovky), da sa snimac natocenia volantu od RJ serva odpojit (POZOR na pristrojovke bude potom trvalo svietit kontrolka so symbolom volantu), servo ide v nahradnom rezime na konstantny nizsi vykon (pri prudsom toceni volantom pocitite ze riadenie kladie vacsi odpor).
Po vylupnuti mriezok vidno tri konektory vchadzajuce zhora do RJ serva. Snimac natocenia volantu je trojzilovy konektor UPLNE VPRAVO pri pohlade na RJ servoriadenia.
Odpojenim snimaca sa da zistit, ci pulzovanie svetiel sposobuje vadny/zateceny snimac alebo nieco ine.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: honda22 a 31 neregistrovaných