Prilepeny disk
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 06.03.2010 10:56 Zdieľať na Facebook
Prilepeny disk
Zdravim Vas, vcera ked som prehadzoval kolesa, tak zadny lavy elektron aj po odsrubovani zostal pripevneny k autu, nepomohlo ani kopanie ani tahanie az paiserom to slo dole, bola tam hrdza z vnutornej strany, chcem sa teda spytat ci sa to stalo niekomu z Vas alebo ci na to pouzivate nejake preventivne opatrenia, mam Feliciu rocnik 2000, vdaka za rady a postrehy
-
- Príspevky: 6093
- Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
- Bydlisko: TT, PN, TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No "malovať" tú kontaktnú plochu, ktorou disk dosadá na náboj, je úplná zbytočnosť.
Rovnako nie je žiadna výhra striekať to WD40, to je olej, tie sú hygroskopické, takže aj keď je to lepšie ako nič, po časeč to znova začne hrdzavieť.
Jediné vhodné prípravky sú tie protikorózne na voskovej báze, na Slovensku je z nich bežne dostupný Resistin ML.
Ten má výbornú vzlínavoť, t.j. zatečie do všetkých štrbín a pórov, chráni povrch kovov pred pôsobením kyslíka z vody a vzduchu a zároveň napr. u skrutiek pôsobí ako mazivo pri zaskrutkovaní a neskôr po čiastočnom vyschnutí a stuhnutí poisťuje skrutku proti nežiadúcemu uvoľneniu.
zároveň nie je agresívny voči lakom a náterom.
Vrele doporučujem na tú kontaktnú púlochu disku s nábojom a aj na vnútornú plochu diskov.
Rovnako nie je žiadna výhra striekať to WD40, to je olej, tie sú hygroskopické, takže aj keď je to lepšie ako nič, po časeč to znova začne hrdzavieť.
Jediné vhodné prípravky sú tie protikorózne na voskovej báze, na Slovensku je z nich bežne dostupný Resistin ML.
Ten má výbornú vzlínavoť, t.j. zatečie do všetkých štrbín a pórov, chráni povrch kovov pred pôsobením kyslíka z vody a vzduchu a zároveň napr. u skrutiek pôsobí ako mazivo pri zaskrutkovaní a neskôr po čiastočnom vyschnutí a stuhnutí poisťuje skrutku proti nežiadúcemu uvoľneniu.
zároveň nie je agresívny voči lakom a náterom.
Vrele doporučujem na tú kontaktnú púlochu disku s nábojom a aj na vnútornú plochu diskov.
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
To nema so silou dotiahnutia vobec nic spolocne. Hlavne disky z lahkych zliatin zvyknu fajne zaoxidovat a prilepit sa ale aj plechace hlavne ked su stycne plochy neosetrene a zahrdzavene. Pajsrovat take zalepene koleso nie je to najlepsie riesenie lebo sa pri tom moze nieco poskodit kedze pajser treba pri paceni niekde opriet. Najlepsie je pouzit velke kadivo. A ked vravim velke tak myslim naozaj velke najlepsie pucku. Z vnutornej strany kolesa potom staci parkrat udriet po pneumatike (nie po disku!) a koleso vacsinou odskoci. Ak je to nizkoprifil tak treba na ochranu disku pouzit gumu (napriklad tu co sa pouziva medzi panely). Ak nemate po ruke pucku tak pomoze aj sposob ze sa povolia vsetky skrutky tak aby drzali len na par zavitov a zajazdit si slalom urcite povoli.
Co sa tyka toho osetrenia tak po kazdej demontazi riadne dosadaciu plochu ocistit drotenou kefou od vsetkje hrdze riadne vykefovat potom ocistit hadrickou a odmastnit najlepsie cisticom brzd. To iste aj skrutky. Dosadacie plochy potom nastriekat medenym sprayom ktory nielenze chrani proti korozii ale aj odolava vysokym teplotam. Ked nemate medeny spray tak staci aj grafitova vazelina. Najlepsia je na to taka ta strieborna vazelina ktora sa pouziva na mazanie foriem (ale ta sa dost tazko da zohnat). Je dobre tiez namazat skrutky lebo tie tiez zvyknu fajne zaoxidovat a zahryznut havne ked uz su starsie a nemaju uz tu zinkovu alebo chromovu vrstvu. Potom sa vam nestane ze ked dostanete defekt nebudete moct povolit skrutky a odlepit koleso.
Takze ked prezuvate tak si treba dat tu namahu a ocistit to riadne a osetrit dosadacie plochy. Potom sa vam nestane ze nebudete vediet dat dole koleso.
Co sa tyka toho osetrenia tak po kazdej demontazi riadne dosadaciu plochu ocistit drotenou kefou od vsetkje hrdze riadne vykefovat potom ocistit hadrickou a odmastnit najlepsie cisticom brzd. To iste aj skrutky. Dosadacie plochy potom nastriekat medenym sprayom ktory nielenze chrani proti korozii ale aj odolava vysokym teplotam. Ked nemate medeny spray tak staci aj grafitova vazelina. Najlepsia je na to taka ta strieborna vazelina ktora sa pouziva na mazanie foriem (ale ta sa dost tazko da zohnat). Je dobre tiez namazat skrutky lebo tie tiez zvyknu fajne zaoxidovat a zahryznut havne ked uz su starsie a nemaju uz tu zinkovu alebo chromovu vrstvu. Potom sa vam nestane ze ked dostanete defekt nebudete moct povolit skrutky a odlepit koleso.
Takze ked prezuvate tak si treba dat tu namahu a ocistit to riadne a osetrit dosadacie plochy. Potom sa vam nestane ze nebudete vediet dat dole koleso.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 16.03.2006 14:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
vzlinavost ? protikorozne na voskovej baze ? kua co sme chemici . Tiez som to v servise zazil a ako tu niekto pisal po gume pobuchat. Aby sa to neopakovalo lebo to neni nic prijemne trieskat po gume tak drotenna kefa a klasicka vazelina . Nad tymi sprejmi co ti spravia mikronanopiko casticku by som v tomto pripade vedel polemizovaNormalna klasicka vazelina a nevymyslat tu hujoviny a robit z toho somara
-
- Príspevky: 142
- Dátum registrácie: 27.12.2009 07:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 10.04.2009 23:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 584
- Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
- Bydlisko: Blava Zdieľať na Facebook
ked povolujete na sroboch, staci kazdy povolit o jeden zavit !
potom jazdit, najlepsie nerovnosti a po par sto metroch povoli.
a priebezne kontrolovat. ked sa ozve hukot alebo divny zvuk, hned zastat. ked sa koleso odlepilo, dotiahnut skrutky a moze sa ist na zdvihak
potom jazdit, najlepsie nerovnosti a po par sto metroch povoli.
a priebezne kontrolovat. ked sa ozve hukot alebo divny zvuk, hned zastat. ked sa koleso odlepilo, dotiahnut skrutky a moze sa ist na zdvihak
Fiat Tipo facelift 1400i 51 kW, auto roka 1989 - toto skvele a nadcasove auto som zial nedavno predal
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných