Priciny problemov pri pohone auta LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No a práve o to ide , ak je vozidlo dovoz , protokol sa nepredkladá , lebo neexistuje. Je len pôvodný techničák na OU kam sa to vozidlo niekedy dávno priviezlo. Okolo rokov 1995 - 2000 sa u nás montovali skoro výhradne len Škody a Daewa , ostatné vozy sú ponajviac dovoz. Takisto sa tu na inzercii vyskytoval krásny MB W124 okolo r.v.1984 , tam sa dopátrať k pôvodným papierom je docela fuška. Preto aj ja píšem že so starším plynom sú viac administratívne ako technické problemy.
No a u domácich montáží , pri každom prepise dostávaš nový TP ale montážny protokol ostáva pôvodný, Vela dielní čo robili v tom čase teraz už neexistuje , teda nemá to kto vydať duplikát a nepomôže ti ani SEKA , lebo tá má záznamy až od 96teho roku.
Čiže mne to vychádza tak , že ak si našetrím a do dôchodku naozaj kúpim z Čiech Mustanga z 68roku - tak si doňho plyn nahodím sám a vykašlem sa na papiere.
Preto píšem z Čiech , lebo f. Garaže Vltava ich vozí zo štátov za celkom rozumné ceny, nie ako tu niektorí na SVK.

Ešte ma tak napadlo , pri 20 ročných vozoch nie je nepodstatná ani cena , staršie podtlakové systémy kupiš na bazoši aj za 30 - 50 eur komplet aj s káblami a nádržou. Neviem čo stojí montáž , lebo tú by som si spravil doma sám. Každopádne je to hodne ďaleko od oficialnej (aj akciovej) ceny
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..lebo som používal svoj MOZOG !!!!

Najprv som zistil KTORÉ auto sa dá ľahko a uplne bez problémov prerobiť naplyn a to aj po administratívnej stránke

POTOM som si ZAKUPIL také auto,

POTOM som doňho LEGALNE dal namontovať plyn

a POTOM som už len VYSMIATY A bez akýchkoĺvek problémov

JAZDIL, a JAZDIL, a JAZDIL ...

To je správny postup !

Opačný postup v zmysle najprv si kupim nejaké auto,ktoré sa mi páči a POTOM začnem skumať či sa vobec dá prerobiť na LPG

NESVEDČÍ o nejakom brilantnom fungovaní mozgových závitov.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prerobiť sa dá každé auto , aj dieslové , rozdielne sú len náklady. Okrem škodoviek som nikdy nemal novú montáž LPG , a pri výbere auta sice tiež používam mozog ale riadim sa celkom inými kriteriami. Spotreba, nosnosť,ťažné záhradka , dlžka (kvoli preprave rebrika) a hlavne cena. Preto sa velakrát smejem luďom čo dávajú ťažké prachy za autá a potom sú sklamaní .Aj teraz by cena troch mojich vozov na dvore dosť ťažko dosiahla 1000 eur dokopy. Napriek tomu slúžia jazdia a prinášajú rodine peniaze. V tom kontexte , mi to zase za trochu vadenia sa s úradníkmi stojí. Paradoxom je že za motorku na ktorej najazdím možno 500 km v lete som dal 5krát viac ako za autá a ani ju nemôžem dať na plyn.
Tieto riadky nechápte ako zastávanie sa nelegálnej montáže plynu , skôr ako vysvetlenie toho čo možno niektorých vedie k takýmto montážam. A mám dojem z toho čo stretávam ludí že stále je tých nelegálnych viac ako tých na papieroch. Tiež by to malo byť upozornenie , najme pre mladých , ktorým často nevyjde na nové a drahšie auto , na čo si dávať pri kúpe pozor.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

uplne najsam lacnejšie je tankovať na Ukrajine

tam je k dispozícii nielen lpg , ale aj stlačený metán
(!!!!)

Ale schengen,je schengen, Ku..a !!!

zažívať to šikanovanie od nejakeho radového milicistu s jednou hviezdičkou ,čo sa tvari ako poloboh, mi nestoji za nijaku usporu,preto tam nechodím.

A ďakujem EU za schengen !

A budem apelovať u parlamentu SR aby uzákonila možnosť občanom EU /takým ako oco13/
sa natrvalo presťahovať na Ukrajinu,alebo do Severnej Korey,či Mongolska
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ďakujem za snahu , ale mne je tu dobre.
K tomu LPG , ja by som skôr uvítal zjednotenie predpisov v tejto oblasti s legislatívou EU. Toto ti potvrdí každý oficialny montážnik , že naše predpisy sú nielen najprísnejšie (to by nevadilo) ale aj najkomplikovanejšie v rámci celej europy. Napríklad v takom Holandsku alebo Taliansku , ktoré sú rovnakými členmi EU ako aj SVK majú autá na LPG úlavu na cestnej dani a zvýhodnenie pri platení mýta. Prečo nie aj u nás?? To už ani nevravím že zápis do dokladov je celkom bez akýchkolvek poplatkov. U nás sa z toho snažia urobiť ďalší zdroj ryžovania št. rozpočtu.
Od vstupu do EU máme plnú hubu europy ale aby sme sa aspoň priblížili k normálnym zákonom a predpisom to nie.
A nezaškodilo by to zjednotenie ani v iných oblastiach . Rád by som zarobil aspoň tolko čo obyčajný Turek v Nemecku , lebo verím tomu , že vyprodukujem tolko čo on.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

oco 13 za tento tvoj posledny prispevok som ti dal bod

ano hlavne,by mali mat vozidla s pohonom lpg umožneny vstup,tam kde to maju všeobecne ine auta zakazané, vzhĺadom k nulovým emisiam, čistým vyfukovým plynom
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Vdaka za odpovede nebudem riskovat radšej zostanem pri diesloch bez dpf alebo pri benzínoch.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Wiky - hahaha , ale neuraz sa , všetko je to o km ktoré najazdíš . U nás všetci traja v rodine čo jazdíme , vozíme do práce aj kolegov .Čiže u mňa nie je otázka kolko ma cesta stojí , ale kolko na nej zarobím. Pri troch vozoch to za mesiac vie spraviť aj 400€ čistý zisk.Tak isto keď som pred pár rokmi chodil do práce až do BA - to bolo každý deň 200km - tak mi km preplácal zamestnávatel , lebo som jazdil preňho ako servisné vozidlo. Je vela spôsobov ako to môže fungovať , vždy si ale uváž kolko do toho vložíš (nielen peniaze ale aj čas a nervy) a čo ti to prinesie. lol lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ved toto na moje kilometre než by sa mi to vrátilo prešla by dlhá doba. Čo mám teraz svoje auto od maja 2013 tak som najazdil 5000km :D
tuner68
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.01.2007 11:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuner68 »

Môj názor na LPG ovplyvnili niektoré fakty

1, 90% áut na LPG má problém so sedlami ventilov
2, 90% motorov na LPG sa prehrieva
3, Každé tretie vozidlo na LPG pri silnom čelnom náraze začalo horieť / nemecký ADAC / nie môj výmysel
4, LPG horí pri nejakých 820 stupňoch C, benzín pri nejakých 360 podľa mňa to nieje pre motory zdravé.

Nech si každý urobí názor sám.
Benzín do auta, nafta na kúrenie, plyn na varenie.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Všetko čo píše tuner68 je PRAVDA

avšak my čo jazdíme na lpg sa na to dívame z hľadiska USPORY nákladov na jazdenie vzhľadom na cenu lpg

Ked zvažime,že ak mame auto so spotrebou 7 litrov benzínu
tak náklady na palivo

na prejdených 100 km = 10,22 eur
na 1000 km = 102 eur
na 10000 km = 1020 eur
na 100000 km = 10200 eur

Realna uspora pri používaní paliva lpg je okolo 40 %

tak tento jednoduchy prepočet ukazuje,
že pri najazdení 100 000 km na lpg sme ušporili
cca 4000 eur

A to je jedno-jednoznačny argument pre jazdenie na lpg
lebo každý jeden motor tych 100 000 km na lpg VYDRŽÍ

a potom sa može urobiť GO motora za 500 eur kľudne, alebo kupit iný motor.

Ono každý jeden motor musí vydržať na lpg 200 000 km.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sorry ale nedá mi to a zase musím reagovať ja :
1. - otázka je po kolkých km a že nové ventily zaroveň s rozvodmi sa jednoducho "oplatia" vzhladom na úsporu.Moja praktická skúsenosť pri 20tich vozoch s velmi vysokým nájazdom som tento problém nemal
2. - nepočul som o takomto prípade , skôr o opačnom pretože lpg reduktor teplotu motoru masívne odoberá.Kto videl zamrznutý reduktor počas jazdy vie o čom hovorím.
3. - ano je to pravda len si zabudol uviesť že horí vždy benzínová časť vozidla.Pri požiari sa z LPG nádrže vplyvom pretlaku plyn uvolní buď tlakom alebo tým že odoberie teplo z okolia pri zmene skupenstva požiar zahasí, alebo zhorí mimo vozidla, kdežto benzínová nádrž pri požiari nehorí ale vybuchuje.
4. - Ja som našiel na Wikipedii trocha iné teploty horenia - benzín 470 a propán 450 stupňov a hlavne neviem čo máš na mysli pod pojmom "je pre motor zdravé"? Ja mám na auto požiadavku aby vydržalo tak dve stkačky a za tú dobu najazdilo 300 - 400t km toť vsjo.
Môj názor je ten že ak sa nájde lacnejšie palivo ako je LPG a bude rovnako dostupné , okamžite naň prejdem, zatial je LPGčko najlacnejšie tak jazdím na plyn.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

neviem kde si prisiel na to, ze pri jazde na lpg sa motor prehrieva :d :D

v mojom okoli (rodina, kamarati, znami) beha na plyn vyse 15 aut (rozne auta od felicie az po 6 valcove bmw) a ziadne z nich neprehrieva
adrianko7777
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 19.12.2010 18:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adrianko7777 »

Ja mám auto na LPG už asi rok a pol a 30000km. Takže ešte nemám tolko skúsenosti ako mnohý tu ale môžem potvrdiť nadmiernu spokojnosť !!!!!! :2f93:
Použil som to vo Fiat DOBLO 1,6 16V. LPG - BRC sekvenčné.
Poctivo si evidujem každé náklady s tým spojené. A u mňa nastala úspora po 26 500km. Zarátal som do toho absolutne všetko. Neni toho vela lebo poruchu som zatial nemal žiadnu. Takže iba počiatočná investícia 1043 eur (montáž+registrácia), potom 1l flash lube a samotný plyn....
Tie problémy čo ste tu písali s poruchami ma zatial obchádzajú.
To o tých ventiloch je u niektorých modeloch pravda ale dá sa to odstránit tou prímesou flash lube. Prehrievanie som zatial nezbadal.A čo sa týka toho ADACu.... Myslím že na alkohol,a rýchlu a bezohladnu jazdu zomrelo určite viac ludi ako na požiar v aute sposobený plynom.
Ked to zhrniem ja som rád že som to urobil a moja dalšia volba bude zas benzín + plyn.
A čo sa týka tej ceny plynu už sa dá u nás natankovat aj 0,649/l. A dobrý je to plyn....
Zdenky
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 08.04.2010 14:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdenky »

Zakladal som tu temu s umyslom nech si navzajom pomozeme. Som totiz rad ked veciam okolo seba aspon trochu rozumiem, nie som ich poddanym ale som ten co ma z nich uzitok a radost z toho ze aj v neprijemnych sitauciach si vie ako tak rady.

V lete som mal rozobraty motor na srob a nepotvrdilo sa ze lpg nici motor. Okrem vyfukovych ventilov a piestnych kruzkov bolo vsetko naprosto v poriadku. Len ono je dost pravdepodobne ze uz pred instalaciou lpg neboli v najlepsom stave- pred instalaciou motor nic moc netahal a zral okolo 4dl na 1000km. Nemalym plusom lpg je vnutorna cistota motora, nezanasanie skrtiacej klapky, senzorov.

Co sa tyka prehrievania motora, tak u mna som to vobec nezaznamenal. Ani pocas dlhych jazd v meste sa mi nespusta ventilator. Az som mal podozrenie ze nefunguje, ale overenim sa zistilo ze funguje. Je mozne, ze toto sa moze lisit od motora k motoru.

Prvotnym znakom problemov je zvysena spotreba plynu. Aj ked to znie akokolvek zvlastne tak na lpg mi vzdy vychadza podobna spotreba. Nedokazem s nim zajazdit nizke hodnoty ako pri uspornej jazde na benzin (6-6.5 litra) ale zas pri castej jazde v zapchach , rychlejsich dialnicnych presnunoch som sa nedostal nad 8.5-9 litra plynu. V kombinovanej prevadzke pri dodrzovani predpisov plus minus 5-10km/h dlhodobo jazdim za 7.5-8litra lpg co je super (tachometer ukazuje presne podla gps).
Mazda 323F BA 1.5 lpg www.323f.sk

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní