Priciny problemov pri pohone auta LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdenky
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 08.04.2010 14:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Priciny problemov pri pohone auta LPG

Príspevok od používateľa Zdenky »

Viem, ze na internete na tuto temu sa da najst pomerne dost informacii, ale nenasiel som ucelene diskusne vlakno kde by boli popisane skusenosti/problemy viacerych realnych uzivatelov s dlhodobou prevadzkou lpg.
Najlepsie by bolo na konci prispevku uviest lpg system, rok montaze. Bolo by fajn keby pridali skusenosti aj ludia z montaznych firiem, predsa oni sa s tym stretavaju den co den.

Zacnem ako 1., mam na lpg najazdene iba cca 67tis km pocas 2.5 roka.
1. mierne uvolnena sk paska na hadici z reduktora smerom k vstrekom= znacne zvysena spotreba paliva, nepravidelny chod
2. pokazeny vstrekovac= nebolo mozno jazdit na lpg, predchadzala tomu tiez zvysena spotreba lpg
3. stare svieckove kable- pocas vlhka lpg trhalo
4. unikajuca chladiaca kvapalina zo systemu=nizka hladina chlad kvapaliny- nepravidelny chod na lpg
5. dlhodobo o niečo vyzsia spotreba a nizsia kultura chodu- pomohol mi reset rj auta

Riadiaca jednotka Stella Power, reduktor Vega-i, vstreky Elpigaz verde, montovane 2011
Mazda 323F BA 1.5 lpg www.323f.sk
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Milý zdenky, neviem čo si od tohoto sľubuješ.
Keď jazdíš 2 a pol roka na LPG a ujazdil si 67 tis. km, pokiaľ si čo len trocha vnímavý na to čo sa s autom deje, tak máš dosť skúseností, aby si mohol radiť iným.
Určite sa ti ozve kopec ľudí, ktorí budú mudrovať nad jednotlivými, tebou uvádzanými závadami, ale podľa toho čo si napísal, všetky tie veci majú reálnu logickú príčinu vzniku, navzájom spolu nesúvisia a zrejme už boli po ich zistení opravené.
Tak čo chceš riešiť ?
Keď ti niekto napíše, že má iný systém ako ty v aute a je spokojný, tak to pôjdeš ten svoj meniť ? Všetko si žiada údržbu, možno si nemal všetko optimálne namontované a prejavili sa chyby, ktoré si odstránil a keď tam nie sú iné veci zlé, tak už budeš jazdiť pokojne bez závad až do smrti.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Z mojho okolia ma vela ludi namontovane LPG v autach. chyby lpg, rsp dielov tykajucich sa lpg sa prejavili behom prvych 1000km, vymena spadala pod zaruku. Jednemu odisli voditka ventilov na 3 rocnom aute. Ale to sa neda pripisat nicomu konkretnemu, skor vadny medzikus medzi sedacku a volantom - podtacanie nizkoobjemoveho motora. Akurat co sa dotycny vyjadruju, ze by chceli uz LPG fabricke v aute. Tym padom mensia benzinova a velka plynova pod autom, ostane potom zachovale vsetko pohodlie s rezervou.
wikyxxx
Príspevky: 1143
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Uz ked je tu taka tema chcel by som sa spytat na montaz lpg v polsku ake mate skusenosti?? Chcel by som to do R6 od bmw. Zaujimave cenovky su v polsku okolo 3000 zlotych (750e).A dehodnocuje sa plyn casom?? Napr ze nepozivam auto 1/2 roka stoji v garazi.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

ja to zhrniem v skratke:

najviac problemov sa prejavi vacsinou v zapalovacej sustave (sviecky, kable, cievky, rozdelovac a pod.), lebo pri lpg musi byt tato sustava v 100% stave

a cast problemov sa tyka benzinovej sustavy, odchadzajuce cerpadla - ludia chodia s prazdnymi nadrzami a cerpadlo sa prehrieva (riesenie je nejazdit so suchou nadrzou a dotankovat pravidelne par litrov benzinu lebo benzin starne a potom sa zvykne tvorit taka mazlava usadenina, ktora moze poskodit cerpadlo alebo ak sa dostane dalej tak aj vstrekovace), odchadzajuce benzinove vstrekovace - raz za cas treba spravit par km aj na benzin aby sa precistili

vacsine problemov sa da predist beznou starostlivostou

k montazi LPG v PL -> ano je to lacnejsie nakolko nie je potreba platit za papiere potrebne pre prihlasenie, do technicaku ti to na Slovensku totizto nikto nezapise

starnutie LPG -> ano aj plyn starne, idealne je ho pred dlhodobou odstavkou vyjazdit .. ale potom nevidim dovod plyn montovat ak ma auto pol roka stat :)
lauryl
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Milý Wilz, podľa mňa si od toho sľubuje asi toľko, že jeho rady/skúsenosti môžu pomôcť lacno a rýchlo iným a naopak.

Nie každý musí mať na pomoc vyslovene dôvod. Takže z tohto pohľadu takejto myšlienke fandím a práve o tom je fórum.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Favorit : ja mám napríklad namontovaný plyn aj v traktore , ktorý spraví možno 20 motohodín ročne. Prečo??? jednoducho pretože všetky moje autá doteraz mali plyn a aj ho mať budú, benzín patrí do kosačiek .
Inak niekde je aj kaukulačka návratnosti a pohybuje sa to niekde okolo 20t km . Čiže náklady na prestavbu už má späť a ďalších 20 rokov jazdí za polovicu. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
A "bezproblémové" auto je až keď z neho vyhodíš benzínovú časť a jazdíš čisto na plyn. Dá sa to , hlavne pri starších podtlakových systémoch.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Favorit 135 napísal:Prepacte za OT, ale pri najazde vozom 65 000km za 2,5 roka - kedy sa mi vrati investicia do LPG?

Po tych zhruba 2,5 - 3 rokoch?

A to este nepocitam pripadne neocakavane naklady na servis LPG.

No njech sa na mna nikto nehneva - ,,preco, preco precooooo" si nicit bezproblemove auto montazou LPG, ked najazdim za rok cca 26 tisic km. a to este nehovorim nad vymyselnikmi, ktori to montuju u vseliakych garazmajstrov popripade niekde v polsku a nasledne jazdia bez papierov a bez zaruky.
Ved si otvor stránku napriklad www.mpgas.sk/index.php/vypoet-navratnosti-prestavby , kde si dosadíš do tabulky hodnoty a samé ti to vypočíta, pri nájazde cez 30000km ročne to musíš mať vrátene behom roka, nakolko cena montáže pre 4valce sa musí zmesiť do 1200€, to znamená že další rok ušetríš zhruba tolko čo LPG montáž stála = 1200€ a ak si myslíš že do údržby tých 1200€ dáš tak sa mýliš

Ja LPG nemám , ale nezatracujem ho

- tot autor článku sa sťažuje na značne zvýšenú spotrebu a napravidelný chod, kvôli povolenej spone. No ja si myslím že to trhalo preto, lebo LPG unikalo niekam pod kapotu a nie do vstrekov, čiže ten plyn sa nespálil ale v značnom množstve unikol
- vadný vstrekovač LPG, no občas sa stane cena +-50€
- vadné sviečkové káble, tie s LPG nemajú nič spoločné
- unikajúca chladiaca kvapalina, to tiež zo spolahlivosťou LPG nemá nič spoločné
Naposledy upravil/-a ivko1 v 31.12.2013 19:17, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

To nebolo myslené ako argument, chcel som tým povedať , že tak ako si niekto dá na modrý barák hnedé doplnky , aj keď celá dedina z toho grcia, tak isto kopa ludí pri montáži LPG nehladí len na návratnosť a odjazdené km.Niekto chce byť ekologický a inému sa proste lpgčko páči alebo ja neviem čo. Ešte jeden argument sa dá použiť nikto nevie s 100% presnosťou predpovedať svoj nájazd v ďalších rokoch . Menia sa zamestnania, mení sa rodina , ludia sa sťahujú a tak auto ktoré jeden rok spravilo 100t km ten ďalší môže stáť v garáži.
Prečo kaziť "bezproblémové" auto lpgčkom , asi pre to isté prečo si deatisíce slovenských motoristov kupujú diesla s DPF filtrom na 3km jazdy mestom. Ale musíš uznať že plynári tu potom vyplakávajú menej ako ropáci. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Ivko - pozri si akcie - Fabia aj so zápisom za 800€ :3c90: :3c90:
A keď sme pri argumentoch - skúste si niekto tak po 30 rokoch manželstva nájsť argument - preboha prečo práve ona???? No ale ja som ženatý aj so ženou aj s LPG ešte len 25 rokov takže ešte mám chvílu čas :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

uz ma sice predbehli ale pridam sa aj ja :)

Favorit 135 -> naklady sa mu davno vratili

netusim aky ma motor ale rychly prepocet (cena lpg 0,75 a cena benzinu 1,45), spotreba na benzine 8 na plyne 9, usetrenych 4,85 eur na 100 km, odratajme tych 85 centov na benzin potrebny na startovanie atd .. cista uspora 4 eura na 100 km

cize ak dal za montaz cca 1200 e tak to mal po 30 tisic km naspat

za zvysne km sa mu 'vratilo' dalsich 1400 eur

naklady na servis splynovaca nemal predpokladam ziadne nakolko to mal v zaruke a snad montovane v normalnej dielni, aj keby nejake boli tak to bude iba cast z usetrenych penazi

a to ma nabehanych ledva 70 tisic km, predpokladam, ze toho nabeha ovela viac
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

este k tomu pribehu, na ktory si poslal link, system mohol byt vyborny ale montaz nestala za nic

ano, tychto pripadov je vela ale je to bohuzial kvoli neodbornosti montaze alebo nevhodne zvoleneho systemu, preto je potrebne si zistit referencie .. ale a aj vtedy si niekedy ludia nechcu dat poradit a zariskuju
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Favorit 135 napísal:to Ivko1: pozri napr. na tento clanok: http://forum.skodahome.cz/topic/40381-s ... tazou-lpg/
Už ked tam vidí, že "skodahome" tak ani nečítam dalej, a kludne vysvetlím aj prečo, koncern som nikdy nevlastnil a ani vlastniť nebudem, teda ich problémy ma vôbec nezaujímajú
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Favorit , ja som si ten článok prečítal a môžem potvrdiť , že kedysi dávno ma pri jednom probleme v BA kroky zaviedli aj do Rače . Majitel ma vyhodil , že dajte si to opraviť tam kde vám to montovali. Teraz hovorím že našťastie ma vyhodil.
S montážami je to také zložité podtlak na traktore mi funguje na brnk a plynára to ani nevidelo. Tiež som mal auto , ktoré si chalani fotili , lebo nemalo ani dva komponenty rovnaké a montáž vyzerala ako keď sa ti rosype skriňa zo súčiastkami. Napriek tomu to odjazdilo 200t bez jedinej prehliadky , bez výmeny filtra , proste do plynovej časti som nedal ani euro.Bol to renolťácky pickup Expres a plyn montovali v španielsku.
Ja osobne si tiež myslím že montáž nového plynu do auta sú vyhodené eurá , pretože je kopa vozov s už namontovaným plynom za rozumnú cenu. Ale to už si musí každý rozhodnúť sám.
Ešte k tej poznámke o bio nafte , ak byť bio tak by som skôr volil pohon na drevoplyn.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

favorit, ano montaz sa ma robit v 'schvalenej' dielni, bohuzial aj z tych mnoho za vela nestoji a potom tie montaze/skusenosti tak aj vyzeraju

oco, inac to je zaujimavy nazor :) ja by som napr. auto s uz namontovanym plynom asi nechcel (jedine ak by to bola nejakym sposobom vyhodna ponuka alebo by som vedel co/kto/kedy to tam montoval), nechcel by som riskovat pripadny repas a pod., radsej kvalitnu novu montaz so zarukou
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

navratnost

Príspevok od používateľa sarusian »

za cca 3,5 roka som urobil cca 78 tis. km, mam podtlak vo fel. a moje naklady na servis za tu dobu boli 20 euro - prehliadka po zaruke a vymena lpg filtra, montaz ma stala spolu nejakych 650 euro, ja osobne som spokojny, naklady sa mi uz davno vratili

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných