Pretočenie kľukového hriadela

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Pretočenie kľukového hriadela

Príspevok od používateľa salomen30 »

Zdravím.Trocha blbá otázka ale radšej sa spýtam.Menil som presuvník na Megane II teda premenlivú remenicu vačky sacích.
Dotaz kedže nemá klínok na nasadenie teda sa dá nasunúť hocako?Nevadí to?
Samozrejme pri bloknutých vačkách.
A keď skúšam nastavenie rozvodov otáčaním kluky v smere hodinových aký kladie motor odpor.Príklad točím nasadenou račnou spravím napríklad štvrt otáčky remenice kluky a keď povolím vráti mi tu štvrť otáčku naspať teda kladie odpor.TO je normálny jav?
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Pokial ti sedia vsetky znaky a da sa otocit motorom dookola tak to neries...
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Otocit otocim len v urcitom rozsahu mi to otocenie vracia naspat ako na pruzine a neviem ci to tak ma byt a ci nie.
*zaba*
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 10.06.2006 20:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa *zaba* »

Ten ´jav´ sa vola kompresia??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to v poriadku,vracia to protitlak,kompresia ako bolo už spomenuté.Klínek nieje,poloha kolesa je lubovolná,ale musia byť prípravky vo vačkách a tak sa neskôr zafixuje jedno aj druhé kolo.
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Vďaka za odpoveď takže O.K.
To je umenie aj nastaviť dobre vačky.
Zhodil som remeň vymenil presuvník pri zafixovaných vačkách nasadil naspať remeň vyhodil prípravok na vačky a dal naspať a už zase dobre nesedí.Lebo tie vačky z tým remeňom to minimálne ale predsa pootočia.Najlepšie keď ešte povolím a nastavím remenice pri nasadenom remeni.A ako bonus šrob čo drží napínaciu kladku a má byť v jednom kuse z blokom som našiel len na závite.Hodil som to na tmel na zaistenie závitov hádam spoj vydrží.
Naposledy upravil/-a salomen30 v 23.06.2015 22:36, upravené celkom 1 krát.
janov5
Príspevky: 150
Dátum registrácie: 16.03.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janov5 »

a tak to ma byt,aj takyto clovek co nevie o tom ze motor ma 4 takty a jeden z nich vedie ku pomresii cize k spatnemu tlaku si dokaze co to spravit aj sam..toto schvalujem...lebo mechanici si uz ani na nos nevidia a zarobia za hodinu co si zahrnu v cene materialu a roboty a neviem akeho natahovania casu viac nez kardiochirurg vo svajciarsku,poviem priklad: na 330 D e46 stoji podla niekoho vymena oleja 200 eur...castrol edge...toto sa nehambil pytat odo mna mechanik ktory sa sice specializuje na bmw ale taku vymenu si viem spravit aj sam za 50 eur s polozkami objednanymi z internetu v tej istej kvalite...a z toho ja grciam
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

to nie je problem ze hned na prvykrat nesedi. to treba parkrat pretocit nasukat pripravky, skontrolovat, znovu doladit. po 6-7 krat by to uz malo byt ok. piplacka...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,stane sa že nesedí,a po pár otočeniach je nutná ešte korekcia.Na prvý krát to snáď nikdy nesedí na 100%,a má to svoj dôvod a je to OK.Preto sa na prvý raz neuťahujú vačky totálne lebo je takmer isté že ešte raz sa budú povolovať.Chyba je že sa nepouživájú také zvláštne páky na podržanie kým sa zaťahujú vačky.Odkedy ich mám redukovala sa korekcia na jednu po prvom otáčaní,čo je logické kedže remeň sa ustaví vo svojej dráhe.Ale hrať sa s tým oplatí,dobre skompletované rozvody velmi ovplyvňujú spotrebu,takže šuflikanta treba platiť až no nových rozvodov ak to ovšem ďalší nezbabre ešte viac.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..motor ma 4 takty , a jeden z nich vedie ku "pomresii"

tak toto je KAMEŇAK pre mňa... :d :D :d :D :40bd:

že pomresia .... lol

a takyto týpkovia idu radiť dačo :3c90:
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

mhlavaty napísal:Je to v poriadku,vracia to protitlak,kompresia ako bolo už spomenuté.Klínek nieje,poloha kolesa je lubovolná,ale musia byť prípravky vo vačkách a tak sa neskôr zafixuje jedno aj druhé kolo.
...Neviem či poloha je ľubovoľná,pretože keď sme to robili na mojom Volve,tak tam sú dve rysky /na predsuvníku/ a keď sme predsuvník dali ryskami zvisle /podľa návodu na nete pre Volvo/,tak motor nešiel a keď sme to znovu zložili ryskami vo vodorovnej polohe tak naštartoval na prvý krát...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

VOJTO55 napísal:
mhlavaty napísal:Je to v poriadku,vracia to protitlak,kompresia ako bolo už spomenuté.Klínek nieje,poloha kolesa je lubovolná,ale musia byť prípravky vo vačkách a tak sa neskôr zafixuje jedno aj druhé kolo.
...Neviem či poloha je ľubovoľná,pretože keď sme to robili na mojom Volve,tak tam sú dve rysky /na predsuvníku/ a keď sme predsuvník dali ryskami zvisle /podľa návodu na nete pre Volvo/,tak motor nešiel a keď sme to znovu zložili ryskami vo vodorovnej polohe tak naštartoval na prvý krát...
U tohoto je to tak,nezáleží na polohe,tá sa fixne až utiahnutím stredovej skrutky,inak povedané...dôležitá je pozícia vačky (vačiek) a kľuky,v akom pootočení sa kolieska nachádzajú je šumafuk,utiahnutím sa stanový vzájomná pozícia.Je to pre niekoho možno akože komplikácia,ale je to najpresnejšie nastavenie ktoré navyše eliminuje veškeré anomálie,opracovanie hláv,vybitie klínkov a pod
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

salomen30 napísal:Vďaka za odpoveď takže O.K.
To je umenie aj nastaviť dobre vačky.
Zhodil som remeň vymenil presuvník pri zafixovaných vačkách nasadil naspať remeň vyhodil prípravok na vačky a dal naspať a už zase dobre nesedí.Lebo tie vačky z tým remeňom to minimálne ale predsa pootočia
ale vackou sa musi pootocit ak sa nasadzuje remen.pootocim nasadim remen a zase ju dam do polohy v akej ma byt {bud rysky alebo oznacene miesto}aby sa remen napol.a postupujem dalej.
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Vsak toto.Ked som len fixol vacky pri zlozenom remeni O.K
Nasadil remen tym ze sa napol remen nie O.K.Dnes sme to nastavili pri nahodenom remeni povolenim remenic a utiahnutim O.K.Vsak by ma svaclo keby moje problemy zo spotrebou a zapachom benzinu boli len zo zle nastavenych vaciek.
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Proste to nastavíte len pri nahodenom remeni inak nie.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných