Preprogramovanie Climatronic-u VW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Preprogramovanie Climatronic-u VW

Príspevok od používateľa billyil »

Vedel by mi niekto znalý v tejto veci poskytnúť informáciu, či sa dá nejak preprogramovať, alebo nastaviť climatronic, aby sa po stlačení tlačítka AUTO nezapínal zároveň aj kompresor klimatizácie?
Jedná sa o VW Touran r.v. 2010 (do r.v.2010)
Mám verziu climatronic-u, kde v pravom nastavovacom "kolečku" (ktorým sa nastavuje teplota) je vo vrchnej časti tlačítko AUTO a v spodnej tlačítko A/C.
Vždy po stlačení AUTO sa zapne aj klima a chcel by som to tak, aby sa nezapínala. Zapnem si ju len vtedy, keď chcem.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Neries to, tak ako to je, tak je to spravne. Ak ti nieco na tom vadi, tak si mal kupit s "manualom". Ten kompresor bezi v podstate neustale. To ze ti svieti kontrolka, neznamena, ze kompresor ide na plny vykon.
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Stlačením tlačítka AUTO sa zapína automatika kúrenia a vetrania, akurát je tam niekde vnútri zadané, že má k tomu pustiť aj kompresor. Ja to teraz zakaždým robím tak, že po stlačení AUTO musím hneď stlačiť aj A/C, aby sa kompresor nezapínal. Pokiaľ kontrolka A/C nesvieti, tak kompresor nejde.
Tá automatika funguje aj bez kompresora. Zakúri, udrží nastavenú teplotu, vychladí - ale len v možnostiach teploty nasávaného vzduchu zvonku. Načo má popri tom bežať aj kompresor, úplne zbytočne? Zapnem si ho v lete, vtedy, keď potrebujem.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie celkom chápem zmysel požiavky.Čosi napovedá to,že Touran 1,6 Mpi a ešte s plynom nebude zrovna oplývať akceleračnými schopnosťami.Ak je to vzhladom na výkon aby mu klíma neodoberala,tak je to zbytočné opatrenie,pretože RJ klíma kompresor odpája automaticky ak nastane požiadavka na výkon.Aj iná požiadavka je nezmyselná,pretože čerpadlo sa zapína až v momente keď je taká potreba,tj nie je nastavené kúrenie,teplota stúpne na hranicu keď spĺňa požýiadavku navolenie tj je potyreba chladenia.Je tam myslené na tieto veci,zase tak blbý nie sú ani v grupe,všetko čo riešiš je úplne zbytočná myšlienka.Nehovoriac o perktnej schopnosti bleskove odmlžovať atd,je úplne zbytočné sa zaoberať podobnou myšlienkou,to nevedie vonkoncom ku žiadnemu šetreniu,resp to objasni,mne to pripadá že chceš prechcať niečo čo vymyslené tak dobre že ani netušíš
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 02.02.2016 13:07, upravené celkom 1 krát.
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Nechcem to kvôli výkonu. Mne ten výkon celkom postačuje, dokonca aj vtedy, keď je kompresor zapnutý a chladí.
Jedná sa mi o to, že ja klimu (kompresor) používam len vtedy, keď potrebujem, t.j. v lete pri vyšších teplotách a pri dlhších cestách. Inak je stále vypnutý. Ale automatiku kúrenia využívam stále. Pri nejakom zásahu do ovládania vetrania (napr. zníženie otáčok ventilátora) sa automat vypne a keď ho chcem znovu zapnúť, tak mám dve možnosti: prvá - otočiť kolečkom ventilátora a nájsť polohu, kedy sa ten automat zasa zapne, alebo druhá - stlačiť tlačítko AUTO. Vtedy sa mi ale automaticky zasa spustí aj kompresor (zasvieti A/C). Hneď po stlačení AUTO musím stlačiť A/C, aby sa kompresor nezapínal.
Nechcem vyradiť ten kompresor úplne z činnosti, chcem len, aby ho tá automatika nezapínala.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Automatická klíma predsa reguluje na teplotu v kabíne nastavenú ovládačom....môže Ti byť šumafuk či kompresor beží alebo nebeží a či beží na 5 alebo 15%....(Načo rýpať do dačoho čo funguje a overene bezproblémovo? ale to je môj názor ).
Ty máš isto lepšie argumenty na to ako to má pracovať a konštruktér bol len tupec že to tak naprojektoval...všakže . Isto si pri svojej myšlienke na odpojenie zobral len do úvahy jeden-dva argumenty prečo akože kompresor beží zbytočne....ale asi to bude mať viac dôvodov ako len to čo sa zdá tebe.
A hlavne , ak tam je kompresor bez El.magnetickej spojky a že je riadený El.magnetickým ventilom...čo tam chceš vypínať a odpájať???
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

V predchádzajúcom príspevku som to popísal dosť jasne. Ale napíšem to ešte raz: ani vypínať, ani odpájať. Len spraviť to, čo je užívateľsky povolené a nespôsobuje to žiaden konflikt s inými zariadeniami, alebo funkciami auta.
Jednoducho nepoužívam ten kompresor, pokiaľ nemusím. Dôvodov to má niekoľko, ale spomeniem len jeden. Všetko, čo sa používa, sa časom opotrebuje. A kompresor klimatizácie nie je zrovna najlacnejšia vec na to, aby bežal len tak pre nič za nič.
Konštruktér to naprojektoval tak ako to je, to znamená že tam umožnil, aby sa to dalo vypnúť. Akurát nastavil, aby sa ten kompresor zapínal automaticky a ja to chcem tak, aby som si jo zapol, kedy ja chcem. Je to presne to isté, ako keď je nastavené automatické zapnutie svetiel po naštartovaní. Niekomu sa táto komfortná funkcia hodí, inému nie. Je to ťažké pochopiť?
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
leonNL
Príspevky: 1238
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Nechapem naco sa do toho rypat. Opytaj sa niekoho kto sa zaobera autoklimami (samozrejme takeho co sa naozaj vyzna), a ten ti povie, ze kompresor by mal bezat aj v zime, cize aj kurit klimou. Kompresor vydrzi ovela dlhsie, ked je spusteny, ako ked je pol roka odstaveny, toto ti potvrdi ktorykolvek odbornik na klimy. Samozrejme to plati za predpokladu riadnej udrzby, kde patri aj vymena oleja v kompresore kazde dva roky, co asi malokto vie...
Ja osobne mam nastavene 23 stupnov v zime v lete a vobec sa do toho nesparam, je to automatika a ta vie co kedy a ako vypnut a zapnut...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne tak...23°C a nech si robí čo má robiť,jediný rozumný dôvod neviem nájsť prečo sa klíme ďalej venovať,takto beží rok,tri,sedem...ani pes po nej neštekne a ani nie je treba.
leonNL
Príspevky: 1238
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Presne tak pan Hlavaty!
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Pochop konecne, ze nech budes robit cokolvek, tak kompresor bude spusteny, teda pokial je motor v chode. Vzdy, a vzdy ide aspon na minimalny vykon, co su 4%. Jedine zhodit remen. A tomu kompresoru s ohladom na zivotnost je v pidstate jedno ci ide na tie 4%,alebo na 100%. To potom ak ho chces setrit, tak sa treba vozit na volnobeznych otackach.
Ty nemas kompresor s elektromagnetickou spojkou, ten tvoj je ovladany ventilom, elekteonikou, naklapanim atd. No toci sa zaroven s motorom, takze ti musi byt jasne, ze cim nizsie otacky motora, tym nizsie otacky kompresora…
A pri cene toho kompresora v porovnani s cenou auta, tak je to zanedbatelna polozka, kedze ten kompresor je celkom slysne dimenzovany a vydrzi bez nejakych blbosti statisice kilometrov. To akoby si chcel vyhodit radio, lebo zatazuje alternator, no a z mojho pohladu ma mensiu zivotnost, napriek tomu ho neriesis.
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

No... a načo je tam potom to tlačítko A/C ? Čo sa ním vypína? Načo ho tam dali? Aby sa dalo vypnúť to, čo sa vypnúť nedá?
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
lkopcansky
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lkopcansky »

aby si si ho v MANUÁLNOM režime vedel vypnúť...
billyil
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 06.02.2012 12:24
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa billyil »

Ja som nepýtal radu, ako, kedy a ako často sa má používať klimatizácia. Takéto veci viem aj sám. Berme to tak, že mi jednoducho tá klima vadí. Chcem používať kúrenie s plnou logikou ovládania kúrenia, ale bez klimy. Funguje to bez chyby aj bez zapnutého kompresora. No ale keď tú automatiku pustím, zapne sa aj klima - a to práve nechcem.
Pýtal som sa na to, či to vie niekto nastaviť tak, ako by som chcel.
Bezvýznamné odpovede typu "mal si si kúpiť auto bez klimy" si nechajte pre seba. Keď si niekto kúpi 7 miestne auto, tiež neni nikde napísané, že musí tie dve sedačky stále používať.
VW Golf VII 1,6 TDI BMT 81kW
VW Touran 1,6 MPI 75kW LPG
VW Polo 1,4 16V 55kW LPG
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mal by si uz konecne pochopit, ze ten KOMPRESOR IDE STALE, bez ohladu na to tlacitko...
Akurat ked ti svieti kontrolka na tom tlacitku a TY SI NASTAVIS POZADOVANU TEPLOTU NIZSIU NEZ JE AKTUALNA, tak sa zvysi vykon kompresora a zaroven sa prestavia klapky.
Ziadne programovanie nieje mozne, nie je ako.
Pohladaj si na nete nieco ohladom funkcie toho tvojho kopresora a snad pochopis, ze chces nemozne.
Sa obavas o zivotnost? Mas uz najazdene 400 000 km??? To by som chapal, ze ten kompresor moze dosluhovat...

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných