preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometrov..

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

skswat
Príspevky: 193
Dátum registrácie: 18.08.2007 12:29
Zdieľať na Facebook

Re: preco pouzivat hustejsie oleje pri vyssom pocte kilometr

Príspevok od používateľa skswat »

enzo77 napísal: Príklad ak by si mal Hondu s Vtec motorom tam sa to dá cítiť aj počuť. Dáš don 5w-30 a motor pri cca 5500 otáčkach trhne a aj zmení zvuk agresívne " trhá volant do strán"
No to asi preto, lebo mas V-Tec, ktory prepne na ostru vacku.

Vtec Just Kicked In Yo!
http://www.youtube.com/watch?v=KrMbGo7zROg
Alfa Romeo
Ford
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

robíte z toho vedu Obrázok
Obrázok
skswat
Príspevky: 193
Dátum registrácie: 18.08.2007 12:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa skswat »

Lepšie ako nič :d :D
Alfa Romeo
Ford
Obrázok
petokilian
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 16.05.2009 16:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petokilian »

Zdravim tiež mi davali castrol profesional5w-30 v servise na garanćkach,auto kia rio 1,4 16v ,teraz si davam Mobil ESP 5w-30 resp,5w-40,ale podla vyrobcu oleja na moje vozidlo by som mal davať 0w-40 ,tak neviem,chlapi.sewas :b:
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Prečítaj si toho viac na fóre a zistíš, že nezáleží, či to je 0W, 5W, ale záleží na tom, či olej spĺňa parametre predpísané výrobcom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a na primitivne jednoduchy a spickovo spolahlivy 1.4i BENZIN v Kii su vsetky vymenovane oleje absolutne vhodne, ba priamo az spickove. Mobil1 ESP zhodou okolnosti pouzivam aj ja pretoze je SPICKOVO vhodny do viacmenej VSETKYCH dieslov [viem ze ty nemas diesel] kedze splna najvyssie najnarocnejsie certifikacie long-life od BMW, Mercedesu, folcgangenu, audi, skody, a... je to zaroven zhodou okolnosti aj originalna napln ktora sa plni vo vyrobe vehykla ktory vlastnim. Toto nie je ziadna domnienka ani vycitane na internete, toto je neoddiskutovatelny fakt podla technickej dokumentacie vyrobcu, ten olej sa plni pod nazvom Mopar ESP Formula s viskozitou tusim 5w-30 a prislusnym katalogovym cislom "originalneho dielu".

Takze takyto superolej rozhodne do jednoducheho motoru bez turba, bez dpfka, bez bez bez... jednoznacne moze ist. Priamo by som povedal ze je to overkill na tvoje auto (=zbytocne prehnane) ale to radsej nepoviem lebo ho este prestanes pouzivat - takze pokracuj veselo a hlavne dlho dalej, Mobil1 ESP je super pre tvoj motor.

Ako bolo povedane vobec nie je podstatne ci 0w-40 alebo 5w-30 alebo 0w-30 alebo 5w-40, podstatne je aby olej splnal parametre vyzadovane vyrobcom pre konkretny motor ktore sa premietaju do jednotlivych noriem ako su napriklad VW505.01, vw507.00, bmw longlife04, MB229.51, Ford 917A, a podobne. Viskozity volis podla tepelneho pasma kde sa nachadzas, zime superodolne oleje 0w-hocico su ASI zbytocne na Sahare a zaroven pretekarske oleje 10w-60 asi nie su vhodne do BEZNYCH aut na Oravu, do Tatier a na Spis kde teploty barskedy v zime padaju k -30 stupnom.
pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pentium133 »

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

samozrejme ze koresponduju. V linkovanej teme sa pise generalne sialene vela veci co ludia nevedia, pisal som o mnohych aj ja. Vytrham z clanku:

"People sometimes use a thicker oil to minimize gasket leaks. This seems obvious to me. Repair the gasket. Do not destroy your engine with an oil that is too thick for proper function."

ludia niekedy pouzivaju "hrubsi" olej na minimalizovanie uniku oleja cez tesnenia. Mne to pride jasne - OPRAVTE TESNENIE. Neznicte svoj motor s olejom ktory je prilis hruby na spravne fungovanie".

[poznamka prekladatela - to je presne to o com som pisal, ludia nasypu 15w-40 olej do motora a strasne si pochvaluju ze motor uz olej nezerie. Ano, to je mozne. ALE ANI SA DOBRE NEMAZE A PREDOVSETKYM STUDENY NIE KEDY JE TO NAJVIAC TREBA.]







dalej napriklad:
"We have seen that 0W-30, 5W-30, 10W-30 and straight 30 weight oils all have the exact same viscosity at 212 and 302 F. "


ukazali sme si ze 0w-30, 5w-30, 10w-30 a obycajny "30" olej maju EXAKTNE TU ISTU viskozitu pri 212 and 302 stupnoch Fahrenheita [pozn prekladatela : to je 100 a 150 stupnov celzia, presne o sto stupnoch som hovoril aj ja v mojom prispevku pretoze pri sto stupnoch sa udava viskozita oleja pri beznej pracovnej teplote].

Povedane inak, je to presne to co som zargumentoval aj ja : ked nevytecie z motora olej 0w-40 pri pracovnej teplote kde je NAJREDSI, tak rovnako nevytecie ani olej 15w-40 pretoze je UPLNE ROVNAKO RIEDKY kedze obidva oleje maju specifikaciu 40 pri pracovnej teplote. A ked nevytecie RIEDKY olej pod obrovskym tlakom a teplotou, tak nevytecie ani HUSTY olej takze je jedno ci je spodna hranica 0w alebo 15w ked sa motor zohrieva.







dalej :

What about startup viscosities? Do 0W-20, 0W-30 , and 0W-40 all have the same viscosity at a 75 F startup. The answer is no. The SAE J300 standard allows for this discrepancy. Here are some examples:

..Viscosity at 75 F startup..

...0W-20.....0W-30.....0W-40
.....40............50...........60




a co viskozity pri starte [=studeny olej] ? Maju 0w-20, 0w-30 a 0w-40 tu istu viskozitu pri teplote 75 F = 23,8 stupna Celzia ? Odpoved je nie. Standard SAE J300 dovoluje iste odchylky, tu su nejake priklady:

...0W-20.....0W-30.....0W-40
.....40............50...........60 [vyjadrene v tych cudnych jednotkach]




samozrejme ze oleje 15w-xx alebo 10w-xx ktore slovenski majstri nalievaju do motorov namiesto toho co tam rozhodne patri (0w-xx a 5w-xx) ABY MINIMALIZOVALI SPOTREBU OLEJA maju tieto parametre daleko daleko daleko horsie. Prave vtedy ked motor najviac potrebuje mazanie = za enormne chladneho pocasia, prave vtedy mu ho nedoprajete, pripadne doprajete velmi neskoro pripadne vo velmi zlej miere. NIC HORSIE PRE MOTOR NEMOZETE UROBIT, SNAD LEN VYPUSTIT OLEJ KOMPLETNE A VODU S NIM.


Dalsia ukazka :

I took an except from the web about Mobil 1 oils. They compared a 5W-30 synthetic Mobil 1 oil to a mineral based 10W-30 and a 10W-40 in ice cold conditions. The engine turned over at 152 RPM with the synthetic 5W-30 Mobil 1. The 10W-30 and 10W-40 mineral oils turned over at 45 and 32 RPM respectively. Neither of those engines started.


Zobral som vycuc z webu o Mobil1 olejoch. Porovnali 5w-30 syntenticky mobil1 olej a mineralne 10w-30 a 10w-40 v mrazivych podmienkach [skoda ze nepise presne co to bolo, rozhodne vsak nie -10 stupnov celzia ale nieco daleko daleko horsie]. So syntetickym olejom 5w-30 Mobil1 sa motor otacal na 152 otackach za minutu, 10w-30 a 10w-40 mineralne oleje dokazali 45 a 32 otacok za minutu. Ani jeden z tych motorov nenastartoval.


Odhliadnime od poslednej vety, je fakt pravda ze 152rpm je sialene malo na start, vacsinou zacinaju riadiace jednotky vstrekovat palivo pri 250rpm a aj o tom som uz pisal na tomto fore... rozmyslajte ale ako je mozne ze tie iste motory a tomu verte ze test Mobil1 je objektivny, to nie su ziadni blbeckovia z Ulanbataru ktori nevedia porovnat jablko a jablko... takze ako je mozne ze s jednym olejom to ma 4x vacsie otacky ako s druhym a dokonca 5x vacsie otacky ako s tretim olejom. ZEBY TO BOLO SPOSOBENE FAKT TYMI OLEJMI A ICH HUSTOTOU, KLADUCOU OBROVSKY ODPOR ?


Mohol by som pokracovat dlho, ten clanok je perfektny. Myslim ze netreba.

Zase raz mal ten blby turbo pravdu.

BLBECKOVIA NECH SI DO SVOJICH AUT LEJU "HUSTEJSIE" OLEJE PRI AKOMKOLVEK NAJAZDE ABY TEN MOTOR NEZRAL OLEJ pripadne kvoli najazdenym 200.000km co je mimochodom NESKONCENY ZABEH moderneho motoru - pokial s nim bolo zaobchadzane normalne, najdete este stopy po honovani co je povrchove opracovanie materialu vo fabrike !!! Taketo spravanie je teda SCESTNE, STRESTENE, NESPRAVNE A OSOBNE SI NEDOKAZEM PREDSTAVIT TU "LOGIKU" AKOU MECHANICI A MAJITELIA AUT DOSPEJU K TAKEMUTO ZAVERU pretoze LIKVIDUJU ten motor v daleko vacsej miere ako pri spravnom oleji. Vobec teraz neriesim ze ten motor uz je na polceste zlikvidovany pretoze dobremu motoru nic netecie a olej netreba dolievat.

Dobru noc !


PS: je to analogia k pustaniu zilou v stredoveku. Choremu slabemu cloveku este odpustia liter-dva krvi aby nemal bacile v tele. Super napad !!!
junghans
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07.01.2013 18:51
Zdieľať na Facebook

Oleje, mazivá, palivá, aditíva

Príspevok od používateľa junghans »

mp3turbo:super príspevky,myslím že sú to nejplnohodnotnejšie úvahy o olejoch aké som kedy čítal,ináč postrehol som ta aj na autodetaile,tam sa tiež vyznáš..ja mám volvo s 40 1,8/16V benzín r.v.96,nájazd 370 000km..najprv som ho mal ako služobné,teraz je už v mojom vlastníctve,starané o neho bolo ako o babatko,pravidelné servisy,prehliadky,predčasné výmeny olejov,filtrov atd..predtým mi lialy od shellu 5w40 predpísanej špecifikácie,až raz nejakým nedopatrením tam naliali 10w40,ktorý motoru neuškodil,ale na studené štarty tomu určite neprospieval...tak som ponechal tú desinu,len som prešiel na Mobil,mením olej tak po cca 7000km max,niekedy aj kratšie(jednu zimu som jazdil 2km do prace a spat,stále na studený motor) a ten olej po 3000km bol taký zdegradovaný,že musel íst z motora von..chystám sa na dalšiu výmenu,ale bude to už zase 5w/40 Mobil
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

turbove HPT volvo s40 idem kupit, vlastne som uz aj kupil. Zatial neviem aky olej tam ide, ale zachvilu budem vediet :)

predpokladam ze tomu turbu 5w-40 olej neuskodi, ale pozor - zatial iba predpokladam. 10w-xx tam v mrazoch prave kvoli turbu nechcem davat.
junghans
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07.01.2013 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa junghans »

tak to ti gratulujem k volvu,ak by si chcel,môžeš sa zaregistrovat na volvoklub.sk,dostane sa ti vela infošiek ohladom volva..a akú motorizaciu si kupil?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ved to pisem, HPT, high pressure turbo. 1.9i, ma to tusim 240 koni ci tak nejak, vobec ma to nezaujima ze kolko :) ale je to silnejsia verzia ako 2.4i LPT (low pressure turbo).

Na volvoklube mam agitatora, kolegu co sedi vedla mna, ma s80 4.4i a nieco tam mutil vodu ohladne detailovania. Inak Volvo...

http://www.autodetail.sk/index.php?opti ... Itemid=134

fotky su moja robota. A aj som kufor povysaval a prahy poumyval :) chlapci ma nechali, ale len tak aby som nieco nedosral :)
junghans
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 07.01.2013 18:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa junghans »

tak to mas riadne stado koni :3035: tú black s 80 si pamatam,bola to excelentna praca,teda chlapci vraveli,ze tak na 80%,ale z mojho pohladu je to proste spicka:-)..su to profici,klobuk dole..to aky mas rocnik tej s40?
lukas.bubo
Padrino
Príspevky: 5326
Dátum registrácie: 29.07.2011 11:34
Bydlisko: Wild Wild West
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukas.bubo »

mp3turbo napísal:fotky su moja robota. A aj som kufor povysaval a prahy poumyval :) chlapci ma nechali, ale len tak aby som nieco nedosral :)
aj svoje si si tusim nafotil pri tej prilezitosti :-)
ladodgers
Príspevky: 447
Dátum registrácie: 11.12.2008 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ladodgers »

No, nejdem zakladat novu temu, skusim sa spytat tu. Najde sa niekto kto ma skusenost s valvoline maxlife? Odporucaju ich do motorov s "vyssim nabehom" - rozumej napr. moj accord zo skoro 300tkm.

maxlife 5w-40
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných