Prečo mám rád staré autá
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
cca 3tisic km v roku 1986 - 1987 (nebolo moc na benzín) radšej som sa vozil na Fiate 127, pred domom mi ešte stála Škoda 1202 STW a otec mal Wartburga 353 Tourist.
tatra 613 cca 5000km, Volga 24 cca 15000km, Lada 1500 cca 10000km v 1988
tatraplán cca 25km v roku 1998
Tarta 148 cca 60000km 1989-1991
Tatra 815 cca 12000km
a zabudol som Fiat Ritmo 105TC cca 60000km v roku1989-1991
ešte nejaké kontorlné otázky?
predpokladám, že si zodral niekoľko tatier a úplne v pohode.
no to si fakt teraz počkám aj do polnoci, ako sa dozviem na tie neskutočne vynikajúce jazdné vlastnosti T603.
Pouč ma! Ďakujem
tatra 613 cca 5000km, Volga 24 cca 15000km, Lada 1500 cca 10000km v 1988
tatraplán cca 25km v roku 1998
Tarta 148 cca 60000km 1989-1991
Tatra 815 cca 12000km
a zabudol som Fiat Ritmo 105TC cca 60000km v roku1989-1991
ešte nejaké kontorlné otázky?
predpokladám, že si zodral niekoľko tatier a úplne v pohode.
no to si fakt teraz počkám aj do polnoci, ako sa dozviem na tie neskutočne vynikajúce jazdné vlastnosti T603.
Pouč ma! Ďakujem
Naposledy upravil/-a jonathan104 v 14.11.2012 22:13, upravené celkom 1 krát.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
Jízdní vlastnosti odpovídaly koncepci s motorem za zadní nápravou s výkyvnými hnacími polonápravami, takže vozidlo bylo citlivé na boční vítr a při ostré jízdě v zatáčkách přetáčivé
Co se týká jízdních vlastností, vozidlo bylo velmi citlivé na boční poryv větru a v ostrých zatáčkách se dokázalo přetočit. Za vše můžou výkyvné hnací polonápravy. Pro zlepšení požitku z jízdy pomohlo zavedení torzního stabilizátoru na přední nápravu u typů 603-2. Speciálně pro 603 byly vyvinuty radiální pneumatiky Barum o rozměru 180/90 SR15.
a na toto som akosi narážal, čo sa prejavovalo na našek úžasnej diaľničnej sieti, od piešťan (Horná Streda) po Bratislavu.
tak hádam som až toľko nekecal,keď to píšuaj po internete.
Co se týká jízdních vlastností, vozidlo bylo velmi citlivé na boční poryv větru a v ostrých zatáčkách se dokázalo přetočit. Za vše můžou výkyvné hnací polonápravy. Pro zlepšení požitku z jízdy pomohlo zavedení torzního stabilizátoru na přední nápravu u typů 603-2. Speciálně pro 603 byly vyvinuty radiální pneumatiky Barum o rozměru 180/90 SR15.
a na toto som akosi narážal, čo sa prejavovalo na našek úžasnej diaľničnej sieti, od piešťan (Horná Streda) po Bratislavu.
tak hádam som až toľko nekecal,keď to píšuaj po internete.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
starýmotorista-nebolo to v zlom,len tu už všetci do všetkých zadrapujú a miesto úsmevu na tvári furt čakám zádrapku - čo je možno dobré ako byť odolnejší.
Začínal som ako mladý vodič u jednej socialistickej organizácie. Tú Tatru som v tej dobe kúpil za 1000Kčs. Bola to na tú dobu "amerika a recesia". Dnes by som si to autko aj inakšie vážil, vtedy to bolo vyslovene na rozmlátenie. Bol rozdiel dať do tatry 15l benzínu a do 127 6l benzínu. Kúpil som to vyradené z JRD, kde to mali "zasraté" od sliepok a nejazdili na tom. Mali tam ešte tuším dáku 120škodovku.
Stojím si za tvrdením, že to bolo komfortné auto, ale pre vodiča drina, plávalo to na ceste a do zákrut horor a taktiež sneh hrôza.
613 bola o niečo kultivovanejšia, ale na radu v tej dobe staršieho vodiča, som napr. vozil v predu v kufri kanistre s benzínom, aby sa predok "zahryzol" do cesty.
Začínal som ako mladý vodič u jednej socialistickej organizácie. Tú Tatru som v tej dobe kúpil za 1000Kčs. Bola to na tú dobu "amerika a recesia". Dnes by som si to autko aj inakšie vážil, vtedy to bolo vyslovene na rozmlátenie. Bol rozdiel dať do tatry 15l benzínu a do 127 6l benzínu. Kúpil som to vyradené z JRD, kde to mali "zasraté" od sliepok a nejazdili na tom. Mali tam ešte tuším dáku 120škodovku.
Stojím si za tvrdením, že to bolo komfortné auto, ale pre vodiča drina, plávalo to na ceste a do zákrut horor a taktiež sneh hrôza.
613 bola o niečo kultivovanejšia, ale na radu v tej dobe staršieho vodiča, som napr. vozil v predu v kufri kanistre s benzínom, aby sa predok "zahryzol" do cesty.
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
mne nerobí problém sa ospravedlniť, keď to poseriem a má to zmysel. Nie vždy má zmysel sa ospravedlňovať.
Recesista som ostal celý život a srandičky ma berú tiež celý život. Nevýhoda chaldného monitora je anonymita a nemožnosť reagovať na "reč tela".
Osobná Tatra ako taká, ma nikdy nechytila za srdce, možno aj skrz tej doby v ktorej jazdila a na aké účely slúžila. V tej doba som "žral" Ford Capri, Poršiatko,Mercedes- nedostupné autka.
Keď som mal možnosť, kúpil som Ritmo 105TC. Na tú dobu a vtej situácií fámozne auto s dynamikou a pohodlím. Z nostalgie by som to aj kúpil, ale stali sa tie autká nedostupné za rozumné peniaze a keďže mám priority "inde" nákup akéhokoľvek auta ani neriešim.
Recesista som ostal celý život a srandičky ma berú tiež celý život. Nevýhoda chaldného monitora je anonymita a nemožnosť reagovať na "reč tela".
Osobná Tatra ako taká, ma nikdy nechytila za srdce, možno aj skrz tej doby v ktorej jazdila a na aké účely slúžila. V tej doba som "žral" Ford Capri, Poršiatko,Mercedes- nedostupné autka.
Keď som mal možnosť, kúpil som Ritmo 105TC. Na tú dobu a vtej situácií fámozne auto s dynamikou a pohodlím. Z nostalgie by som to aj kúpil, ale stali sa tie autká nedostupné za rozumné peniaze a keďže mám priority "inde" nákup akéhokoľvek auta ani neriešim.
-
- Príspevky: 247
- Dátum registrácie: 19.09.2011 13:17
- Bydlisko: NM Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2733
- Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 21.08.2012 00:02 Zdieľať na Facebook
tak poviem vám Škoda 720 to muselo byť iné vozítko škoda že sa vyrobili len 2 kusy,jeden má múzeum Mladá Boleslav a druhý kus má jeden pán zo Slovenska,ale škoda že nás brzdili komunisti lebo nič nemoholo byť lepšie než LADA a keby nás nebrzdili to by boli autá škoda orthodox,favorit coupe a iné prototypy,ale jediná vec ma zaujímala škoda 105 Furgonet mala zadné uloženie motora a kde potom si ukladali v zadu ten materiál čo si chceli previezť????
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 21.08.2012 00:02 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Tie úžitkáče na bázy Š105/120 si pamätám. To šialenstvo sa dostalo do sériovej výroby. Absurdita komunizmu.
Americké klasiky sa mi tiež páčia. No odviezol som sa v nejakom Plymote z konca 50 rokov, malo to automat, klímu, el okná, meralo to asi 7m a malo len 2 dvere no asi vo vekosti mojich garážových obrovský 8valec, nádherný zvuk, na tak staré auto o váhe OT to malo brutálne zrýchlenie, ale udržať to na ceste ak nebola priama, to bol zážitok, Na naše cesty je to nepoužiteľné. To chce cestu 500km bez zákruty.
Americké klasiky sa mi tiež páčia. No odviezol som sa v nejakom Plymote z konca 50 rokov, malo to automat, klímu, el okná, meralo to asi 7m a malo len 2 dvere no asi vo vekosti mojich garážových obrovský 8valec, nádherný zvuk, na tak staré auto o váhe OT to malo brutálne zrýchlenie, ale udržať to na ceste ak nebola priama, to bol zážitok, Na naše cesty je to nepoužiteľné. To chce cestu 500km bez zákruty.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných