Prečo je tak málo áut na plyn?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28.02.2013 19:24 Zdieľať na Facebook
Prečo je tak málo áut na plyn?
a
Naposledy upravil/-a patoq v 04.09.2023 21:02, upravené celkom 1 krát.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Aj Škodovky majú od výroby plyn, napr. Octavia 1.6mpi. Je viacero značiek.
Prečo je tak málo áut z výroby? Netuším a samého ma to zaujíma. V podzemných garážach je zákaz preto, lebo v prípade úniku plynu sa plyn nevyparí, ale zostane pri zemi. Ale napr. v ČR už tento zákaz neplatí (veľmi zaujímavé).
Prečo je tak málo áut z výroby? Netuším a samého ma to zaujíma. V podzemných garážach je zákaz preto, lebo v prípade úniku plynu sa plyn nevyparí, ale zostane pri zemi. Ale napr. v ČR už tento zákaz neplatí (veľmi zaujímavé).
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Nazdar , že prečo - pretože kopa ludí sa jednoducho plynu bojí . Osobne poznám dvoch ludí ktorí po zistení že mám auto na lpg už ku mne nikdy do auta nesadli.
Na druhej strane som velmi rád že nás nie je viac. Jazdenie na plyn je totiž lacné len vďaka rozdielnej spotrebnej dani , ak sa prudko zvýši počet aut na lpg , tak naši posranci zvýšia aj túto daň a všetci budeme v kakači.
Na druhej strane som velmi rád že nás nie je viac. Jazdenie na plyn je totiž lacné len vďaka rozdielnej spotrebnej dani , ak sa prudko zvýši počet aut na lpg , tak naši posranci zvýšia aj túto daň a všetci budeme v kakači.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
nevýhody:
- slabší dojazd (napr. nová dácia duster má len 40 litrovú nádrž, reálne tam teda vojde cca. 35 litrov)
- spomínané parkovanie
- niektoré auta majú slabšie sedlá ventilov a vyššou teplotou horenia plynu sa podpaľujú.
- skôr Ti odídu lambda sondy na aute
- vraj výfuky odídu skôr
- nádrž je na 10 rokov potom tlakovky, alebo novú
- slabšia sieť LPG staníc ( podľa toho kde a koľko jazdíš )
- problémy, ak Ti to namontujú fušery
na viac si tak rýchlo nespomeniem.
- no a ako spomínal oco, otázky či sa nebojíš že to buchne. Teda ak náhodou začne horieť auto, čo malo naištalovaný plyn, tak hneď to v telke zdôraznia, že začalo horieť auto na plyn !!!! Nie že skrat elektriky, ale horelo auto na plyn.
- mnohí nevedia pochopiť, že ak jazdím za 12 litrov plynu, že je to ako za 6 benzínu. Jednoducho 12 litrov plynu je viac ako 8 litrov benzínu - pre niektorých samozrejme
edit:
- pokles výkonu na plyne. Ale netreba zase kupovať 1,2 mpi a prerábať na plyn. Ak dáš plyn do 2,5 alebo 3 litra, tak to ide skoro rovnako
- slabší dojazd (napr. nová dácia duster má len 40 litrovú nádrž, reálne tam teda vojde cca. 35 litrov)
- spomínané parkovanie
- niektoré auta majú slabšie sedlá ventilov a vyššou teplotou horenia plynu sa podpaľujú.
- skôr Ti odídu lambda sondy na aute
- vraj výfuky odídu skôr
- nádrž je na 10 rokov potom tlakovky, alebo novú
- slabšia sieť LPG staníc ( podľa toho kde a koľko jazdíš )
- problémy, ak Ti to namontujú fušery
na viac si tak rýchlo nespomeniem.
- no a ako spomínal oco, otázky či sa nebojíš že to buchne. Teda ak náhodou začne horieť auto, čo malo naištalovaný plyn, tak hneď to v telke zdôraznia, že začalo horieť auto na plyn !!!! Nie že skrat elektriky, ale horelo auto na plyn.
- mnohí nevedia pochopiť, že ak jazdím za 12 litrov plynu, že je to ako za 6 benzínu. Jednoducho 12 litrov plynu je viac ako 8 litrov benzínu - pre niektorých samozrejme
edit:
- pokles výkonu na plyne. Ale netreba zase kupovať 1,2 mpi a prerábať na plyn. Ak dáš plyn do 2,5 alebo 3 litra, tak to ide skoro rovnako
Naposledy upravil/-a Kujon78 v 29.08.2013 19:44, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 23.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
Kazde auto ktore poznam a uz daco odchodilo na plyne skapina. Poznam minimalne 10 aut, ktore maju nabehane minimalne 30tis. km na plyne a skapinaju. Dost casto sa stane ze na volnobehu zdochyna. A nehovrim o tom ze ma mensi vykon. Ale poznam aj Feliciu, ktora jazdi na plyn hodne dlho a podla slovmajitela jej nic nieje. Mozno chodi na polovicu plyn a polovicu benzin.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 972
- Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05 Zdieľať na Facebook
Re: .
ja som cerpacku na CNG este ani nevidel... teda ak neratam areal SAD...patoq napísal:je viac cerpacich stanic na lpg ci na cng?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Milanko , napísal si velkú pravdu. Ale ak nájdeš dobrú dielňu tak si vysmiaty jak lečo. V NZ Kopáň už skončil kvoli zdraviu tak som bol v Štúrove a paráda .
Čerpačiek na CNG je na slovensku tuším 6.
To brano9 , prídi ku mne , na dvore sú tri vozy s LPG , každé vysoko nad 250tisíc km a za každé zdochnutie na križovatke máš u mňa 100evri. Nechceš si zarobiť???
Čerpačiek na CNG je na slovensku tuším 6.
To brano9 , prídi ku mne , na dvore sú tri vozy s LPG , každé vysoko nad 250tisíc km a za každé zdochnutie na križovatke máš u mňa 100evri. Nechceš si zarobiť???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 04.05.2008 19:19 Zdieľať na Facebook
Do 1.2 a podobných kubatúr je dať plyn výkonova samovražda. Treba rátať s malým úbytkom výkonu a navýšením pohotovostnej hmotnosti auta a je to cítiť. Na P 307 1.4 66kw som cítil že auto nejde tak ako predtým ako spolujazdec !!!, keď to kolega dal na plyn. Ak chodíš do roboty 90 km/h tak je to v pohode.
Dneska sa proste kubatúry 2.0 a pod (myslím MPI a pod systémy) ani už nevyrábajú, ktoré nieje problém dať na plyn.
A dať na plyn TSI a podobné priamovstrekové oturbené systémy je zase finančná samovražda. Cca 2500 ečka.
A ako spomínal mhlavaty poriešiť servis v prípade komplikácii je niekedy o nervy.
Ale keď Ti to šlape v pohode tak chodíš vysmiaty.
Dneska sa proste kubatúry 2.0 a pod (myslím MPI a pod systémy) ani už nevyrábajú, ktoré nieje problém dať na plyn.
A dať na plyn TSI a podobné priamovstrekové oturbené systémy je zase finančná samovražda. Cca 2500 ečka.
A ako spomínal mhlavaty poriešiť servis v prípade komplikácii je niekedy o nervy.
Ale keď Ti to šlape v pohode tak chodíš vysmiaty.
-
- Príspevky: 1146
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: 02.01.2010 00:54 Zdieľať na Facebook
Kámoš chcel nedávno kúpiť jazdenku na LPG a pozreli sme asi 5 áut. Štyri z nich mali splynovač namontovaný len pár týždňov dozadu !!! Na otázky prečo predávajú autá mesiac po namontovaný splynovača odpovedali majitelia dosť rozpačito a aj na chode motorov bolo vidieť a počuť že plyn týmto autám nerobí dobre. Odbornosť montáži sme samozrejme nezisťovali. Jednoducho sme mali pocit že sa tých áut chcú rýchlo zbaviť.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných