Postup pri volani 112-ky...
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
Postup pri volani 112-ky...
Čo povedať operátorovi?
Pri volaní na číslo tiesňového volania 112 treba dodržať správny postup, aby Vám operátor vedel čo najrýchlejšie zabezpečiť poskytnutie pomoci vyslaním záchranných zložiek.
Snažte sa zachovať pokoj a vecne odpovedať na otázky:
Čo sa stalo? Táto informácia je potrebná na posúdenie, akú pomoc treba vyslať. Ide o požiar, dopravnú nehodu, povodeň, trestný čin? Aký je rozsah udalosti? Ide o požiar domu, bytu, lesa, ohrozenie života viacerých osôb, zaplavenie cesty, poľa, obce a podobne.
Kde sa to stalo? Táto informácia je nutná k ľahkému a rýchlemu nájdeniu miesta hlásenej udalosti. Ak sa udalosť stala v byte, na pracovisku alebo v inom uzatvorenom priestore, treba operátorovi povedať adresu a číslo domu, poschodie, číslo bytu, meno majiteľa bytu, príp. ako nájsť dom (hlavne na sídliskách). Ak sa udalosť stala na verejnej komunikácii alebo na voľných priestranstvách, je potrebný stručný a výstižný popis miesta udalosti, napr. spomenúť typickú budovu nablízku, alebo križovatku, poslednú obec, odbočku, kilometrovník na diaľnici, číslo diaľnice a pod.
Komu sa to stalo? Spomeňte čo najviac informácií o postihnutom: pohlavie, približný vek, počet postihnutých. Tieto informácie sú dôležité pre zabezpečenie adekvátnej pomoci.
Informácie o Vás. Na záver je vhodné operátorovi povedať číslo telefónu, z ktorého voláte, keby Vám operátor potreboval zavolať späť, napr. pri hľadaní miesta alebo iných problémoch, ako aj Vaše meno a priezvisko.
Ak je na miesto udalosti sťažený prístup (napr. neprejazdná cesta) alebo riziko ďalšieho nebezpečenstva (napr. výbuchu, nebezpečné látky, a pod.), nezabudnite na to upozorniť operátora.
Pri volaní na linku 112 sa zároveň držte týchto dobrých zásad:
Zachovajte pokoj. Rozprávajte pomaly, zrozumiteľne a nahlas.
Hovor uskutočnite z bezpečného a pokiaľ možno aj čo najtichšieho miesta.
Buďte trpezlivý – počkajte, kým operátor zodvihne telefón. Nezavesujte telefón!
Operátor koordinačného strediska potrebuje tieto informácie aby sa vedel rozhodnúť, ktorá záchranná zložka môže poskytnúť najlepšiu a najrýchlejšiu pomoc. Môže sa stať, že operátor bude potrebovať ďalšie informácie i keď pomoc je už na ceste. Nepokladajte telefón dovtedy, kým operátor nezistí všetky informácie, ktoré potrebuje. Ak môžete zostaňte krátky čas na mieste odkiaľ ste volali.
]
Pri volaní na číslo tiesňového volania 112 treba dodržať správny postup, aby Vám operátor vedel čo najrýchlejšie zabezpečiť poskytnutie pomoci vyslaním záchranných zložiek.
Snažte sa zachovať pokoj a vecne odpovedať na otázky:
Čo sa stalo? Táto informácia je potrebná na posúdenie, akú pomoc treba vyslať. Ide o požiar, dopravnú nehodu, povodeň, trestný čin? Aký je rozsah udalosti? Ide o požiar domu, bytu, lesa, ohrozenie života viacerých osôb, zaplavenie cesty, poľa, obce a podobne.
Kde sa to stalo? Táto informácia je nutná k ľahkému a rýchlemu nájdeniu miesta hlásenej udalosti. Ak sa udalosť stala v byte, na pracovisku alebo v inom uzatvorenom priestore, treba operátorovi povedať adresu a číslo domu, poschodie, číslo bytu, meno majiteľa bytu, príp. ako nájsť dom (hlavne na sídliskách). Ak sa udalosť stala na verejnej komunikácii alebo na voľných priestranstvách, je potrebný stručný a výstižný popis miesta udalosti, napr. spomenúť typickú budovu nablízku, alebo križovatku, poslednú obec, odbočku, kilometrovník na diaľnici, číslo diaľnice a pod.
Komu sa to stalo? Spomeňte čo najviac informácií o postihnutom: pohlavie, približný vek, počet postihnutých. Tieto informácie sú dôležité pre zabezpečenie adekvátnej pomoci.
Informácie o Vás. Na záver je vhodné operátorovi povedať číslo telefónu, z ktorého voláte, keby Vám operátor potreboval zavolať späť, napr. pri hľadaní miesta alebo iných problémoch, ako aj Vaše meno a priezvisko.
Ak je na miesto udalosti sťažený prístup (napr. neprejazdná cesta) alebo riziko ďalšieho nebezpečenstva (napr. výbuchu, nebezpečné látky, a pod.), nezabudnite na to upozorniť operátora.
Pri volaní na linku 112 sa zároveň držte týchto dobrých zásad:
Zachovajte pokoj. Rozprávajte pomaly, zrozumiteľne a nahlas.
Hovor uskutočnite z bezpečného a pokiaľ možno aj čo najtichšieho miesta.
Buďte trpezlivý – počkajte, kým operátor zodvihne telefón. Nezavesujte telefón!
Operátor koordinačného strediska potrebuje tieto informácie aby sa vedel rozhodnúť, ktorá záchranná zložka môže poskytnúť najlepšiu a najrýchlejšiu pomoc. Môže sa stať, že operátor bude potrebovať ďalšie informácie i keď pomoc je už na ceste. Nepokladajte telefón dovtedy, kým operátor nezistí všetky informácie, ktoré potrebuje. Ak môžete zostaňte krátky čas na mieste odkiaľ ste volali.
]
-
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 25.12.2009 13:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2005
- Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28 Zdieľať na Facebook
rudy.. pekne napísané... ale aj tak ti poviem volal som na toto číslo pár krát a tá operátorka chcela odo mna snáď aj číslo topánok... naposledy ked jeden opilec odkvacol tesne pred mojim autom... proste necítil som sa po tomto telefonáte vobec dobre.. a ešte jeden argument nie je tých výpadkov tejto linky v poslednej dobe príliš vela?
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2005
- Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28 Zdieľať na Facebook
takto nejako .. http://www.youtube.com/watch?v=t0CXcckl8I4
aj toto je dosť poučné http://www.youtube.com/watch?v=j6ZhrUAx ... re=related
aj toto je dosť poučné http://www.youtube.com/watch?v=j6ZhrUAx ... re=related
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
112
Ak máte jasne zdravotný problém volajte priamo 155- ušetríte čas, na 112 sedí nezdravotník, potom to všetko ešte raz budete musieť vykladať operátorke na 155. Ak však potrebujete naraz policajtov alebo aj hasičov- napr. havária tak volajte cez 112.
-
- Príspevky: 689
- Dátum registrácie: 05.02.2008 22:28 Zdieľať na Facebook
Re: Postup pri volani 112-ky...
rudolfo63 napísal:Čo povedať operátorovi?
Rudo...volám dosť často na 112-z pracovných dôvodov, keď vidím že potrebujem lekára,požiarnika...ja som poslaný zo 158...u operátora si pýtam zdravotnú pomoc alebo požiarnikov, kam ma prepája...a im vysvetľujem, nie operátorovi 112
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3603
- Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
Kedy volať 155 a kedy 112, prečo sa ma vypytujú na toľko vecí a neponáhľajú sa k človeku, ktorý ich potrebuje, ako sa dostanú do brány, ktorá je na magnetický kľúč a ja nemôžem chodiť? To je iba pár nejasností, ktoré trápia mnohých z nás.
Na Slovensku máme 8 krajských koordinačných stredísk, v ktorých pracujú operátori záchrannej zdravotnej služby (155), príslušníci hasičského a záchranného zboru a operátori linky tiesňového volania 112. "V jednej zmene máme 6-8 zdravotníckych operátorov (v závislosti od veľkosti kraja) a jedného lekára. Riadime a koordinujeme, následne vysielame nielen ambulancie pozemnej záchrannej zdravotnej služby, ale aj vrtuľníkovú záchrannú zdravotnú službu," vysvetľuje Dominika Šulková, manažér marketingu a komunikácie s verejnosťou, Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR.
Kedy volať záchranku ?
Vo všeobecnosti platí, že volať treba v akútnych ohrozeniach života, teda keď sú ohrozené základné životné funkcie: vedomie, dýchanie, krvný obeh - keď niekto prestáva dýchať, alebo nedýcha, keď je v bezvedomí, alebo do neho upadá a keď pacient silno krváca.
"Pre každého z nás je však akútne ohrozenie niečo iné. Napríklad pre mladú mamičku je to situácia, keď má bábätko prvýkrát vysoké teploty a ona si s nimi nevie rady. V takom prípade môže zatelefonovať a poradiť sa s odborníkmi. Oni ju následne odporučia na lekársku službu prvej pomoci, ľudovo pohotovosť, alebo jej poradia, ako dávať zábaly na zníženie teploty."
Kedy volať 155 a kedy 112?
Linka tiesňového volania 112 je medzinárodné číslo pre núdzové volanie. Ide o číslo integrovaného záchranného systému, ktorý zjednocuje všetky zložky. Operátor linky filtruje prichádzajúce hovory a následne ich deleguje podľa obsahu - buď na políciu, hasičský zbor, alebo záchrannú zdravotnú službu. Takáto súčinnosť je nesmieme dôležitá napríklad pri dopravných nehodách
V akútnych zdravotných ohrozeniach života je však lepšie kontaktovať linku tiesňového volania 155, nakoľko vám zdvihne fundovaný zdravotnícky pracovník.
Kto je operátor linky 155 ?
"Je to erudovaný zdravotnícky operátor, vyškolený v odbore zdravotnícky záchranár so špecializáciou na prácu na Operačnom stredisku, prípadne špecializáciu v odboroch urgentná starostlivosť, anestéziológia a intenzívna medicína. Takmer všetci naši pracovníci majú aj praktické skúsenosti s prácou záchranárov v teréne," upresňuje Dominika Šulková.
Prečo nám to trvá tak dlho?
Poskytovateľovi záchrannej zdravotnej služby vyplýva zo zákona povinnosť zabezpečiť prevádzkové podmienky stanice záchrannej zdravotnej služby a ambulancie záchrannej zdravotnej služby tak aby bol zabezpečený výjazd ambulancie do jednej minúty od prijatia pokynu koordinačného strediska alebo operačného strediska záchrannej zdravotnej služby, to však neplatí pre výjazd ambulancie vrtulníkovej záchrannej zdravotnej služby. "Žiadny legislatívny predpis nehovorí o dodržaní lehoty 15 minút, počas ktorých má ambulancia záchrannej zdravotnej služby dosiahnuť miesto udalosti a nikde sa nehovorí ani o inom časovom horizonte, za ktorý by mala doraziť pomoc k postihnutému." Dominika Šulková však zdôrazňuje, že pomoc je vysielaná ďalším kolegom už počas komunikácie s operátorom. "Volajúci nemusia byť nervózni, že sa ich operátor tak dlho na všeličo vypytuje, počas jeho otázok je záchranka už na ceste." Najdôležitejšie je nepanikáriť.
Ako môžem pomôcť, kým nepríde pomoc ?
Keďže operátor pacienta nevidí, potrebuje, aby volajúci bol jeho očami, ušami, prípadne rukami. Je dôležité, aby sa volajúci nechal operátorom viesť.
"Mali sme prípady vynikajúcich spolupracovníkov z radov detských volajúcich, keď sa pri hre zranil jeden z kamarátov a ostatní do príchodu pomoci pomohli podľa pokynov odborníka. Zaznamenávame prípady oteckov, ktorí bez problémov odrodilí cez telefón s pomocou operátora. Časté sú aj prípady, keď matka pomôže svojmu dieťatku, keď sa stane nejaký úraz."
-----
Prečo chce operátor hovoriť priamo s postihnutým?
Tento postup je veľmi dôležitý, nakoľko nikto nie je schopný opísať svoj stav lepšie ako samotný pacient. Zdravotnícky operátor vie aj podľa rozhovoru často posúdiť nutnosť vyslania pomoci k pacientovi, jeho dýchanie alebo psychický stav. Svojimi adresnými otázkami zisťuje aktuálny stav pacienta.
-----
Dôležité je povedať:
1. Kde sa udalosť stala? Diaľnica, doma, hory...
2. Čo sa stalo - pád z výšky, autonehoda, pôrod...
3. Komu sa stalo - zdravotný stav, vek, pohlavie..
* Som doma sama, bývam v paneláku a vchod je uzamknutý čipom. Čo v takomto prípade?
"Najrýchlejší spôsob, ako sa dostať k pacientovi, ktorý nemôže pre svoj stav odomknúť čipový zámok, je zalarmovať všetkých susedov. Ale tento predpoklad má posádka na pamäti už pri vysielaní pomoci z Operačného strediska. V takýchto prípadoch spolupracujeme s políciou alebo hasičským zborom, ktorí nám pomáhajú dostať sa dovnútra." S policajným zborom, prípadne so Slobodou zvierat záchranári spolupracujú i v prípade, keď má postihnutý na dvore veľkého, agresívneho psa.
* Keď je postihnutý niekde vonku, po príchode sanitky ho naložia dovnútra. Prečo nevyrazia okamžite do nemocnice ?
Dĺžka ošetrenia pacienta na mieste, teda vo vozidle, závisí od rozsahu jeho zranení, prípadne od akútnosti jeho stavu. "Ako prvé pri dojazde na miesto posádka kontroluje základné životné funkcie, merajú sa základné parametre, krvný tlak, pulzová frekvencia a podobne. O tom, či bude pacient transportovaný do ústavného zdravotníckeho zariadenia, rozhoduje zdravotnícky pracovník zásahovej skupiny záchrannej zdravotnej služby na základe stavu pacienta."
* Prečo sa k vám často neviem dovolať?
Linka tiesňového volania 155 slúži občanom, ktorí majú akútny zdravotný problém. Neblokujme ju preto malichernosťami. Myslime na to, že nikdy nevieme, kedy budeme pomoc potrebovať my alebo naši blízki. "Najčastejšie to robia deti, ktoré sa doma nudia, alebo psychicky chorí ľudia. Mali sme v našej praxi prípad, keď psychicky chorá pani volala na Krajské operačné stredisko aj 1 600-krát za deň. Potrebovala pozornosť a komunikáciu s ľuďmi."
Na Slovensku máme 8 krajských koordinačných stredísk, v ktorých pracujú operátori záchrannej zdravotnej služby (155), príslušníci hasičského a záchranného zboru a operátori linky tiesňového volania 112. "V jednej zmene máme 6-8 zdravotníckych operátorov (v závislosti od veľkosti kraja) a jedného lekára. Riadime a koordinujeme, následne vysielame nielen ambulancie pozemnej záchrannej zdravotnej služby, ale aj vrtuľníkovú záchrannú zdravotnú službu," vysvetľuje Dominika Šulková, manažér marketingu a komunikácie s verejnosťou, Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR.
Kedy volať záchranku ?
Vo všeobecnosti platí, že volať treba v akútnych ohrozeniach života, teda keď sú ohrozené základné životné funkcie: vedomie, dýchanie, krvný obeh - keď niekto prestáva dýchať, alebo nedýcha, keď je v bezvedomí, alebo do neho upadá a keď pacient silno krváca.
"Pre každého z nás je však akútne ohrozenie niečo iné. Napríklad pre mladú mamičku je to situácia, keď má bábätko prvýkrát vysoké teploty a ona si s nimi nevie rady. V takom prípade môže zatelefonovať a poradiť sa s odborníkmi. Oni ju následne odporučia na lekársku službu prvej pomoci, ľudovo pohotovosť, alebo jej poradia, ako dávať zábaly na zníženie teploty."
Kedy volať 155 a kedy 112?
Linka tiesňového volania 112 je medzinárodné číslo pre núdzové volanie. Ide o číslo integrovaného záchranného systému, ktorý zjednocuje všetky zložky. Operátor linky filtruje prichádzajúce hovory a následne ich deleguje podľa obsahu - buď na políciu, hasičský zbor, alebo záchrannú zdravotnú službu. Takáto súčinnosť je nesmieme dôležitá napríklad pri dopravných nehodách
V akútnych zdravotných ohrozeniach života je však lepšie kontaktovať linku tiesňového volania 155, nakoľko vám zdvihne fundovaný zdravotnícky pracovník.
Kto je operátor linky 155 ?
"Je to erudovaný zdravotnícky operátor, vyškolený v odbore zdravotnícky záchranár so špecializáciou na prácu na Operačnom stredisku, prípadne špecializáciu v odboroch urgentná starostlivosť, anestéziológia a intenzívna medicína. Takmer všetci naši pracovníci majú aj praktické skúsenosti s prácou záchranárov v teréne," upresňuje Dominika Šulková.
Prečo nám to trvá tak dlho?
Poskytovateľovi záchrannej zdravotnej služby vyplýva zo zákona povinnosť zabezpečiť prevádzkové podmienky stanice záchrannej zdravotnej služby a ambulancie záchrannej zdravotnej služby tak aby bol zabezpečený výjazd ambulancie do jednej minúty od prijatia pokynu koordinačného strediska alebo operačného strediska záchrannej zdravotnej služby, to však neplatí pre výjazd ambulancie vrtulníkovej záchrannej zdravotnej služby. "Žiadny legislatívny predpis nehovorí o dodržaní lehoty 15 minút, počas ktorých má ambulancia záchrannej zdravotnej služby dosiahnuť miesto udalosti a nikde sa nehovorí ani o inom časovom horizonte, za ktorý by mala doraziť pomoc k postihnutému." Dominika Šulková však zdôrazňuje, že pomoc je vysielaná ďalším kolegom už počas komunikácie s operátorom. "Volajúci nemusia byť nervózni, že sa ich operátor tak dlho na všeličo vypytuje, počas jeho otázok je záchranka už na ceste." Najdôležitejšie je nepanikáriť.
Ako môžem pomôcť, kým nepríde pomoc ?
Keďže operátor pacienta nevidí, potrebuje, aby volajúci bol jeho očami, ušami, prípadne rukami. Je dôležité, aby sa volajúci nechal operátorom viesť.
"Mali sme prípady vynikajúcich spolupracovníkov z radov detských volajúcich, keď sa pri hre zranil jeden z kamarátov a ostatní do príchodu pomoci pomohli podľa pokynov odborníka. Zaznamenávame prípady oteckov, ktorí bez problémov odrodilí cez telefón s pomocou operátora. Časté sú aj prípady, keď matka pomôže svojmu dieťatku, keď sa stane nejaký úraz."
-----
Prečo chce operátor hovoriť priamo s postihnutým?
Tento postup je veľmi dôležitý, nakoľko nikto nie je schopný opísať svoj stav lepšie ako samotný pacient. Zdravotnícky operátor vie aj podľa rozhovoru často posúdiť nutnosť vyslania pomoci k pacientovi, jeho dýchanie alebo psychický stav. Svojimi adresnými otázkami zisťuje aktuálny stav pacienta.
-----
Dôležité je povedať:
1. Kde sa udalosť stala? Diaľnica, doma, hory...
2. Čo sa stalo - pád z výšky, autonehoda, pôrod...
3. Komu sa stalo - zdravotný stav, vek, pohlavie..
* Som doma sama, bývam v paneláku a vchod je uzamknutý čipom. Čo v takomto prípade?
"Najrýchlejší spôsob, ako sa dostať k pacientovi, ktorý nemôže pre svoj stav odomknúť čipový zámok, je zalarmovať všetkých susedov. Ale tento predpoklad má posádka na pamäti už pri vysielaní pomoci z Operačného strediska. V takýchto prípadoch spolupracujeme s políciou alebo hasičským zborom, ktorí nám pomáhajú dostať sa dovnútra." S policajným zborom, prípadne so Slobodou zvierat záchranári spolupracujú i v prípade, keď má postihnutý na dvore veľkého, agresívneho psa.
* Keď je postihnutý niekde vonku, po príchode sanitky ho naložia dovnútra. Prečo nevyrazia okamžite do nemocnice ?
Dĺžka ošetrenia pacienta na mieste, teda vo vozidle, závisí od rozsahu jeho zranení, prípadne od akútnosti jeho stavu. "Ako prvé pri dojazde na miesto posádka kontroluje základné životné funkcie, merajú sa základné parametre, krvný tlak, pulzová frekvencia a podobne. O tom, či bude pacient transportovaný do ústavného zdravotníckeho zariadenia, rozhoduje zdravotnícky pracovník zásahovej skupiny záchrannej zdravotnej služby na základe stavu pacienta."
* Prečo sa k vám často neviem dovolať?
Linka tiesňového volania 155 slúži občanom, ktorí majú akútny zdravotný problém. Neblokujme ju preto malichernosťami. Myslime na to, že nikdy nevieme, kedy budeme pomoc potrebovať my alebo naši blízki. "Najčastejšie to robia deti, ktoré sa doma nudia, alebo psychicky chorí ľudia. Mali sme v našej praxi prípad, keď psychicky chorá pani volala na Krajské operačné stredisko aj 1 600-krát za deň. Potrebovala pozornosť a komunikáciu s ľuďmi."
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 09.05.2009 10:21 Zdieľať na Facebook
omg
hlavna vec ,ze minule vypadla siet na niekolko hodin myslim t com to ma na starosti a medzitym zomrel u nas nejaky clovek lebo sa typek nemohol dovolat na 112-ku no krasa,tak musel utekat peso na zachranarsku stanicu no uz bolo neskoro,som zvedavy na koho zvalili tu vinu potom..trosku mimo temy sorry rudolfo..
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
...za to,ak zachranka nevyrazi do minuty od pokynu... 663 EUR-pokuty
To je odpoved na situaciu,ktora sa stala v KNM...Ja v tomto pripade jednoznacne ako clovek obvinujem zachranarov,ktorych postup nebol zlyhanim,ale priamo zasranou povinnostou zasiahnut v kritickom stave.Neviem si predstavit situaciu,kedy by pri vypadku pocas nehody zomierali v aute ludia...Vo vynimocnych pripadoch totiz mozu zachranky vystartovat aj bez prikazu na vlastnu past...Kto bude v tomto pripade vinnikom,netusim...
Mobilny operator dostal...milionovu pokutu...
To je odpoved na situaciu,ktora sa stala v KNM...Ja v tomto pripade jednoznacne ako clovek obvinujem zachranarov,ktorych postup nebol zlyhanim,ale priamo zasranou povinnostou zasiahnut v kritickom stave.Neviem si predstavit situaciu,kedy by pri vypadku pocas nehody zomierali v aute ludia...Vo vynimocnych pripadoch totiz mozu zachranky vystartovat aj bez prikazu na vlastnu past...Kto bude v tomto pripade vinnikom,netusim...
Mobilny operator dostal...milionovu pokutu...
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 09.05.2009 10:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2005
- Dátum registrácie: 15.01.2011 21:28 Zdieľať na Facebook
nám dakedy dávno (teda mojej manželke keď ešte mala epileptické záchvaty) prišla záchranka až po 20 minútach.. dovtedy to bolo neustále vyvolávanie zo strany 112 kde bývame a čo a ako? ja už som mal nervy na vlásku..kedže žena sa pomaly dostávala z bezvedomia.. a keď prišli tak to argumentovali tým že akurát prechádzali cez PB a že sú z košíc ..a čo ja viem odkial... vtedy som sa mal strašnú chuť podať sťažnosť ..ale kedže sa až tak nič vážne nestalo tak som na to yebal..rudolfo63 napísal:...za to,ak zachranka nevyrazi do minuty od pokynu... 663 EUR-pokuty.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný