Poskodenie motora pri emisnej kontrole

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Sposob merania na EK je dany.
Je standard, a ak ma automobilka nejake vyhrady k sposobu merania, tak poda podnet s sposobom ako postupovat, no a na zaklade toho je vydany metodicky pokyn pre meranie, teda sa meria tak, aby to splnalo aj podmienky od automobilky.
Tych metodickych pokynov zatial neni nejako moc, pokial viem, tak od Mazdy neni ziaden.
Ze automobilky nastavia limiter na tak vysoke otacky? No, pytajte sa u nich, preco.
Na EK za to nemozu.
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Automobilkám je nejaká slovenská STK úplne ukradnutá...
Auto predali, peniaze majú, ďalej ich auto nezaujíma.
Že má nejaký chlap/rodina škodu, to nezaujíma ani výrobcu, ani STK.., ani poisťovňu.

Že môže mať ešte leasing, že to môže byť jediné auto v rodine, potrebuje do práce, s chorým dieťaťom a xxx vecí...

ČO sa týmto získalo??? Touto slaaavnoou STK??
Nič, 0,00 nič.
Iba jedna rodina má veľkú škodu. Úplne zbytočnú.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celkom zbytočná je téma vtedy,ak ju prečíta spústa ľudí a ani sekundu si nepoložia otázku či to môže postihnúť aj ich.A čo mohli urobiť aby sa to nestalo.Nie raz ani dva som ja ale aj iný písali o možnostiach ako a čo pred emiskou....ani ťuk,ani jediná otázka nepadla - ako to je,ako to bolo myslené,ako sa dá ? A ak je nezáujem,nech je nezáujem čo ešte k veciam povedať.Pomaly človek dostáva zo všeobecnej tupoty vyrážky
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

V TP nemáš uvedené max.otáčky, ale je tam uvedený najväčší výkon motora pri 4500 rpm, ja viem spoľahlivo o jednom presne takomto motore ktorý sa rosypal na voľnobehu pred garážou, mal vykuchaný dpf, a na vine vraj bolo pripchaté sitko v olejovej vani.
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

mhlavaty napísal:Celkom zbytočná je téma vtedy,ak ju prečíta spústa ľudí a ani sekundu si nepoložia otázku či to môže postihnúť aj ich.A čo mohli urobiť aby sa to nestalo.Nie raz ani dva som ja ale aj iný písali o možnostiach ako a čo pred emiskou....ani ťuk,ani jediná otázka nepadla - ako to je,ako to bolo myslené,ako sa dá ? A ak je nezáujem,nech je nezáujem čo ešte k veciam povedať.Pomaly človek dostáva zo všeobecnej tupoty vyrážky
Môžeš dať auto pred STK do hociakeho servisu, nemáš žiadnu istotu, že motor prejde.
A občas som videl, že servis urobil aj STK, auto stálo aj pár hodín na parkovisku STK, technik skočil do auta, povytacal motor, aby sa zohrial olej, tuším, min je 80 stupňov.

Najhoršie je, že tí technici sú v tomto fakt nevinne, autá po roku 2010 sa už nedajú opinkat :3c90:
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vlastne, dotycny moze byt rad, ze motor sa mu vysypal na EK.
Len taka nahodila situacia, napr. o nejaky cas, manever - obiehanie kamionu, ci autobusu a prave v taku dobu, by vypovedal motor, no v protismere dalsie auto a zaradit sa s5 uz nemozne?
Takze EK mozno chapat ako “sito“ zavadnych aut?
Piste si co chcete, ale mam nazor, ze normalny, zdravy motor vytocenie do maxima nezabije.
Mozno len vdaka tomu, si mnohi menia vcas remene a niektori aj retaze (alebo to predavaju v TOP STAVE :40bd: )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubos...S tým by som nesúhlasil vonkoncom.Ak je zákazka auto pripraviť na EK alebo aj STK tak to auto jednoducho kontroly urobí.Jediná vec ktorá vie trochu komplikovať práce je že treba z mnohoprvkovými nápravami absolvovať bezprotokolovú kontrolu STK za 22 e.- aby ich na plošinách skontrolovali priamo oni.Emiska sa ide z istotou,a až na spomenuté detaily aj STK.V podstate máš pravdu,ak dáš do hocijakého servisu nemáš istotu.Ale...nedávaj do hocijakého
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Tak potom nám úplne inú skúsenost s OFICIÁLNYM servisom, auto nemalo ani 30.000 km...konkrétne P106, 1,0 benzin, prvá STK po štyroch rokoch.

A STK neprešlo... :40bd:
Až následných asi 100-200 korún slovenských v popolniku...

Už prešlo v pohode.

Myslím si svoje o celých STK.

Starý vergel, dymovnica prejde ľavou zadnou...
Auta po r. v. 2010....

S problémami.
Typické slovenske riešenie a návod, ako vydrbavat so systémom :3c90:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dnes popolník nepomôže.Akurát toľko pomôže že skúšajú znovu a znovu to trápia aby majiteľ videl že snaha bola.Ludia zrejme ani netušia že na emisku (hlavne nové autá) môžu ísť z kľudom angličana.No ale kde je štandard že "nepíše chybu" tak nevieme čo ďalej sa tomu čudovať nedá.Škoda slov
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A zase euro 2 prešla bez popolníka aj na hydraulický olej. Len sa nestihla pred STK vyvariť a tak sa diery zafúkali pur penou a zatreli gumosfaltom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ceska toyota predava aj Slovensko. Moja skusenost s Cechmi v Toyote je vyborna. Ochota, poslali co bolo treba a promptne.

Autorovi temy - ak sa Ti importer neozve, kludne ma kontaktuj do sukromnej spravy, brnkneme do Japonska. Japonci su velmi zdvorili a usluzni.
iv@n
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 29.01.2007 10:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa iv@n »

autor témy spomínal mazdu, nie toyotu.
cehotic
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 05.03.2020 09:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cehotic »

Mne takto v Stropkove odpalili motor obyčajnu 1.6. Neviem ako sa im to podarilo. Auto malo najazdene 195 000 km. Blbe je že na EK ho viezol jeden "slávny LPG" servis v Korejovciach. Takže sa nič nespísalo a ja som musel pekne zacvakať zo svojho cca 1000€. Auto neprešlo prvou EK na plyn, na bezín prešlo. Tak som bol v LPG servise, tam najprv, že lambda sonda zlá. Vymenil som, nepomohlo, emisie stále zle. Takže rozpadnutý kat bude (kat bol menený rok dozadu za nejakú univerzálku v inom servise) Tak vraj majú dobre katy z Poľska vymení mi ho v Korejovciach a zavazie na EK. Vymenil, zaviezol, tam odpalili motor... Najlepšie natom, že novú STK/EK som robil lebo končila o mesiac a auto som predával. Záujemca chcel s novou EK/STK... Po GO motora, ktorá trvala 4 týždne a auto si presúvali servisy medzi sebou, som konečne odovzdal auto záujemcovi s generlakovaným motorom. A o 2 týždne nato mi volal, že s autom ostal visieť na diaľnici. Auto zobrali do servisu, kde zistili, že sú tam úplne iné komponenty LPG ako na papieri. (Pričom to muselo byť premontované z iného auta.., lebo v tom servise, kde nato prišli si moje auto pamätali spred 2 rokov, ešte mám aj zaznam v servisnej knižke o tom a bola tam úplne iné značka RJ a iné vstrekovače .. presne to čo v papieroch... ) A samozrejme ešte aj toto som musel platiť, aby sa to dalo do pôvodného stavu... Týmto pozdravujem všetkých mechanikov a servisy ;) Jeden horší ako druhý ...
lubos zimovcak
Príspevky: 3377
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

oco13 napísal:A zase euro 2 prešla bez popolníka aj na hydraulický olej. Len sa nestihla pred STK vyvariť a tak sa diery zafúkali pur penou a zatreli gumosfaltom.
Oci, dobre vieš, že reálne to nemôže prejsť.
Keďže som už x- krát robil STK , aj Ty, dobre vieme,AKO sa robí emisná na starých autách..
:40bd:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A ja som realne stál pri meraní a dymivosť bola ani nie v polovici tolerancie. Keď som sa bavil s technikom, tak sme prišli k záveru, že hydraulický olej za 12 eur liter obsahuje ovela menej nespálitelných zložiek ako nafta,a biozložku žiadnu. :4012:
Vieme ako chodia staré autá, len doba sa mení a nedáš úplatok polovicu kúpnej ceny. Ceny sa zdvihli nielen v Lídli. :d :D
Takže teraz staré autá idú na klasika +20 za opakovanú a bez popolníka.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 16 neregistrovaných