Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lesnakj
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.10.2010 15:53
Zdieľať na Facebook

Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa

Príspevok od používateľa lesnakj »

Auto mi pri kľudnej jazde zrazu cuklo. Tak som vypol počkal a znova naštartoval.
Štartoval som asi 10 sekúnd - predtým na drnc.
Pripojil som to na VAG a stále aj po vymazaní hádže chybu:

012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 26
Reset counter: 255
Mileage: 176958 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.23
Time: 18:37:31

Freeze Frame:
RPM: 1554 /min
Speed: 25.0 km/h
Load: 21.2 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0

Našiel som na nete že je to porucha snímača polohy vačkového hriadeľa.
Neviete mi poradiť, vymením ho len po odstránení krytu rozvodov alebo musia ísť dole rozvody?
Nedá sa ten snímač nejako zmerať pred demontážou? Chyba môže byť aj v kabeláži.

Skoda Octavia II 1,9 TDI PD 77kw

Ďakujem
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Camshaft - vacka
Crankshaft - kluka

Podla toho co popisujes mas zavadu v elekrickom obvode kedze ju nejde zmazat.
Ten snimac vacky malo kedy odide skor to vidim na zhnitu kabelaz v priestore okolo miesta kde sa spaja motor s prevodovkov az po staarter kde sa najcastejsie rozpadava.
Odporucany postup:
1.kontrola napajania + kostry snimaca
2.kontrola vystupneho signalu (osciloskop) priamo na konektore snimaca.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Over snímač,pripojenie troch vodičov.V jednom musí byť 5V (čierno/biely),jeden je kostrový (hnedo/zelený) a jeden je signálový (zeleno/fialový)
Snímač (hall) je pod horným rozvodovým kolesom,vidieť ho po odstránení horného krytu.Jeho vodič je vyvedený spod krytu na vonkajší konektor takže je možné sa bez rozoberačiek k tomu konektoru dostať.
lesnakj
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.10.2010 15:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lesnakj »

Tak som to poriešil. Mal som skrat v kabeláži, nameral som na signálovom konektore 5V a na napájacom 0V. Bola predretá kabeláž medzi karosériou a motorom. Trela sa tam o hadicu vody z chladiča - tá bola tiež v tom mieste už len 1mm hrubá takže výmena. Ďakujem Vám za pomoc. :300f:
s-t-a-n-o
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 31.05.2014 11:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s-t-a-n-o »

Čaute, ja mám podobný problém na Renault Megane Grandtour II, r.v. 2005. Tiež mi diagnostika ukázala poruchu snímača vačkového hriadeľa, no dnes som to prekontroloval a napätie v tom je. Auto mi nechce vôbec naštartovať, poistky som prekontroloval, indukčné cievky sú tiež ok. Elektronika v aute mi funguje normálne. Nevedel by mi niekto povedať, v čom môže byť chyba ? .. Za každú radu ďakujem.
s-t-a-n-o
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 31.05.2014 11:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa s-t-a-n-o »

ďakujem za radu, pôjdem pozrieť. Môže byť, že od toho by mi nešlo auto naštartovať?
Jurosik0000
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 04.03.2018 10:37
Zdieľať na Facebook

Re: Porucha snímača polohy vačkového hriadeľa

Príspevok od používateľa Jurosik0000 »

lesnakj napísal:Auto mi pri kľudnej jazde zrazu cuklo. Tak som vypol počkal a znova naštartoval.
Štartoval som asi 10 sekúnd - predtým na drnc.
Pripojil som to na VAG a stále aj po vymazaní hádže chybu:

012295 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 26
Reset counter: 255
Mileage: 176958 km
Time Indication: 0
Date: 2048.14.23
Time: 18:37:31

Freeze Frame:
RPM: 1554 /min
Speed: 25.0 km/h
Load: 21.2 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Idle Stabilization: -2.9°KW
(no units): 48.0

Našiel som na nete že je to porucha snímača polohy vačkového hriadeľa.
Neviete mi poradiť, vymením ho len po odstránení krytu rozvodov alebo musia ísť dole rozvody?
Nedá sa ten snímač nejako zmerať pred demontážou? Chyba môže byť aj v kabeláži.

Skoda Octavia II 1,9 TDI PD 77kw

Ďakujem
dá sa vymeniť stačí len odobrať plastový krit rozvodu a vedla velkého horneho ozubeného kola ze spodu pravej strany odkrutit jednu srobku a prevlect vonku z bloku jemná pracička
:3c90:
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

s-t-a-n-o napísal:ďakujem za radu, pôjdem pozrieť. Môže byť, že od toho by mi nešlo auto naštartovať?
Keď je motýlik v "****" tak nenaštartuješ. Riešil som pred pár dňami podobný problém.
Čo sa týka čistenia, nezabudni vyčistiť aj konektor (neurob chybu ako ja, nezabudni odpojiť baterku :D)
Môže tam byť natečený olej.
Taktiež môže byť samotný kábel zlý, mal by si ho premerať.
Na mojom Megane stačilo trochu pomykať konektorom a auto znova išlo. Ale nie je to trvalé riešenie. :)
gyerek
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.11.2007 00:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gyerek »

mhlavaty napísal:Over snímač,pripojenie troch vodičov.V jednom musí byť 5V (čierno/biely),jeden je kostrový (hnedo/zelený) a jeden je signálový (zeleno/fialový)
Snímač (hall) je pod horným rozvodovým kolesom,vidieť ho po odstránení horného krytu.Jeho vodič je vyvedený spod krytu na vonkajší konektor takže je možné sa bez rozoberačiek k tomu konektoru dostať.

Meral som napätie na konektore, napájací kábel je 5V a aj na signálovom vodiči mám 5V. Je to v poriadku?
Mám Octavia 2 r.v.2008 BXE
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je...na signálový pripoj osciloskop a pozri signál pri volnobehu.Vyberanie a nahradenie (pseudohall je mimoriadne nestabilný) negarantuje nápravu.Môže byť porucha mimo samotné čidlo.Čidlo je napriek všetkému čo o ňom platí výdržové,riešil som chýbajúci signál ale prakticky vždy to bolo mimo čidla,preto sa volí 100% istota signálu (oscilo) a mala by sa zistovať na pinoch RJ,iba vtedy je garancia že to RJ vidí.
Ak pozerám na hodnotu synchra,tiež je väčšia pravdepodobnosť že bude príliš pozadu.Pri rozvodoch sa nepočítalo z napnutím remeňa pre obrovský odpor na vačkovici.Našťastie to synchro nie je v hranici konfliktu žeby už spôsobilo (ohrevom) neprijatie signálu a ko relevantného.Množstvo takých posunutí (ale väčších) vie za tepla synchronizáciu vyradiť.
gyerek
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.11.2007 00:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gyerek »

Ďakujem za odpoveď, osciloskop bohužiaľ nemám ale zoženiem. Môže táto závada ( signál ) spôsobiť jemné chvenie na voľnobehu ( otáčky mám 814 - 840 ) a dlhé studené štarty ( v nepravidelných intervaloch jedno ráno nechytí len na 3-4 dlhšie štartovanie následne celý deň bez problémov a potom 4-5 dni chytí na brnk aj ráno)?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keď nenabehne signál vačky je velmi dlhý štart,preto RJ skúša pokusne.Mal som prípady zlomeného vodiča kdesi za altíkom(točené) raz dobre raz zle,ako bol práve dotyk
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: MaTToS a 1 neregistrovaný