Porsche Cayenne
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci, lenže si uvedomte, že na crashtesty nejde auťák náhodne vybratý u dealera. Kusy na testovanie sa robia pri polovičnej rýchlosti linky, a kontrolujú 2x pred expedíciou. Ludia sa chodia pozerať- že teraz robíme kusy na rozbitie.
Tam nikde nie je nedovarený kus, pretočené a chýbajúce skrutky, zlé bodové zvary, ako potom neskôr vo výrobe.
Prečo sa nepridáte k tým skupinkám socialne slabších a neprídete pozrieť ako sa naozaj vyrábajú vaše autá.
Rovnako aj v stavebníctve - ani tá najsolidnejšia firma nezabráni romovi pri miešačke aby vám nedal do základov o 10 vriec cementu menej.
Tam nikde nie je nedovarený kus, pretočené a chýbajúce skrutky, zlé bodové zvary, ako potom neskôr vo výrobe.
Prečo sa nepridáte k tým skupinkám socialne slabších a neprídete pozrieť ako sa naozaj vyrábajú vaše autá.
Rovnako aj v stavebníctve - ani tá najsolidnejšia firma nezabráni romovi pri miešačke aby vám nedal do základov o 10 vriec cementu menej.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
preto mam 100 konovi ropak v 1000kg aute :P , spotreba slusna dynamika tiez...lubos zimovcak napísal:Keby boli dnešné motory v karosériach áut ... celý život.
11kw? v tazko idealnych podmienkach mozno. hladky asfalt, vodorovna cesta, bez vanku atd atd....
crashtest-y su robene do 50kmh....na tukance v meste. vsetko nad aj v 5hviezdickovom aute je na prezitie len nahoda...
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Tieto ľahké auta by boli veľkosti Mazdy 3, či Toyoty Corolla.
Iba by boli vyrobene z ultra ľahkých a pevných materiálov.
Jasne, boli by o niečo drahšie výrobne, ale ich prínos pre ekológiu a následná odmena vo forme úľav by to majitelom vykompenzovala..
.
A kto by nechcel mať nejakých 150 koní v aute o hmotnosti Fabie... ??
Iba by boli vyrobene z ultra ľahkých a pevných materiálov.
Jasne, boli by o niečo drahšie výrobne, ale ich prínos pre ekológiu a následná odmena vo forme úľav by to majitelom vykompenzovala..
.
A kto by nechcel mať nejakých 150 koní v aute o hmotnosti Fabie... ??
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Počas pôsobenia v starej robote, kde som robil vo vývoji v automotive sa ku mne dostávali pravidelne reporty z crashtestov a nie len z tých oficiálnych ale zo všetkých crashtestov a zhrniem to stručne.lubos zimovcak napísal:Niekde je test Smart verzus Mercedes S...a566 napísal:crashtesty.....
Smart celkom v pohode.
Tu je ten test smart vs mercedes:
https://www.youtube.com/watch?v=v708z67ALww
Ako je tam znázornené, testovacia váha meďáka je 2308kg a kinetická energia 222610 Joulov, u Smarta pri váhe 1124kg je to 108 410 Joulov. Po zrážke síce skončil Smart obstojne ale to množstvo kinetickej energie, ktoré odovzdal mercedes do smarta je obrovské, časť sa spotrebuje počas deformácie ale časť putuje na posádku a preto napr. by mladý človek túto nehodu prežil s viacnásobnými zraneniami ale pre staršieho človeka by už bola smrteľná. Otrhnuté obličky, slezina, vnútorné prostredie ťažko zdeformované.
Ďalší návrh bol robiť malé autá z vysokopevnostných materiálov.
Pri malých autách je ale marža výrobcu najmenšia a preto sa tam šetrí najviac a občas je to fakt kruté takže použitie takýchto materiálov v tejto triede áut by bola ekonomická samovražda výrobcu. Dopadlo by to ako LED svetlá vo Fabií - osekané až na kosť, svetelný výkon podpriemerný a životnosť otázna.
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
je to famozny vykon akurat tak z hladiska strukturalnej pevnosti karoserie - pre posadku je to nestastie. Kvoli miniaturnemu rozmeru henten stroj nema najmensiu sancu na "riadene" alebo "kontrolovane" deformovanie karoserie a na to urcenych zon ktore by pohlcovali kineticku energiu.
Vo vysledku na posadku posobi OBROVSKE pretazenie, mnohonasobne vacsie nez na posadku konkurencneho vozu. Preto su pravdepodobnosti - ba priamo az istoty - tazkych zraneni a smrtelnych zraneni daleko daleko vacsie nez vo velkom voze ktory sa moze deformovat a tym pohlcovat energiu narazu.
Dreeevo ma absolutnu pravdu. Pri buracke treba vzdy sediet v tazsom voze ktory sa neuhne, ktory požuje svojho protivnika a ODHODI HO DOZADU pretoze o to mensie sily posobia na posadku tazkeho vozu :
https://www.youtube.com/watch?v=cibwyhcLEwc
toto je ideal. V Citroene su vsetci mrtvi - darmo sa naraz nedostal do kabiny posadky, vsetci budu mat odtrhnute vnutorne organy. Mozu sa chlapci od Smartu plácat po ramenach ako fasa to spravili - nespravili, oni to velmi dobre vedia, len to nemozu nahrat na kameru. Vsetko vychadza z velkosti respektive "malosti" Smartu. Tam proste neexistuje deformacna zona ktora by sa mohla deformovat - su tam len kolena posadky a to je slabota.
https://www.youtube.com/watch?v=A9rNLnRczZg
https://www.youtube.com/watch?v=GmpgbY3BPJY [nepriatel : kamion]
https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
jasne ze to co ukazuju vo videach je neferove porovnanie. Jasne ze velky tazky mastodont zvalcuje maleho, tak ako v japonskom sume. Tu nejde o ferove porovnanie, tu ide len o nazornu ukazku... samozrejme ze ulohu zohravaju aj celkova konstrukcia, systemovy design, generacia vozu (porovnat starucky ford f-150 versus uplne novy Mercedes S 2021 by bolo zaujimavejsie)...
ide vsak o to ze tazky voz odovzda svoju kineticku energiu lahsiemu, ten to nema ako spracovat a aj ked je jeho bezpecnostna klietka neporusena, na posadku posobi mnohonasobne vacsie pretazenie.
Pri tych havarkach male vozy nielenze zastavia na daleko kratsej drahe, ale dokonca ich velky nepriatel odhodi dozadu. No to nemoze byt mensia sila nez v tom velkom tazkom... Vedecky zaver : pri akejkolvek buracke pohyblivy versus pohyblivy objekt chces vzdy sediet v tom vacsom tazsom vyssom voze. Kto si mysli inak, nech sa paci kludne mozete.
Vo vysledku na posadku posobi OBROVSKE pretazenie, mnohonasobne vacsie nez na posadku konkurencneho vozu. Preto su pravdepodobnosti - ba priamo az istoty - tazkych zraneni a smrtelnych zraneni daleko daleko vacsie nez vo velkom voze ktory sa moze deformovat a tym pohlcovat energiu narazu.
Dreeevo ma absolutnu pravdu. Pri buracke treba vzdy sediet v tazsom voze ktory sa neuhne, ktory požuje svojho protivnika a ODHODI HO DOZADU pretoze o to mensie sily posobia na posadku tazkeho vozu :
https://www.youtube.com/watch?v=cibwyhcLEwc
toto je ideal. V Citroene su vsetci mrtvi - darmo sa naraz nedostal do kabiny posadky, vsetci budu mat odtrhnute vnutorne organy. Mozu sa chlapci od Smartu plácat po ramenach ako fasa to spravili - nespravili, oni to velmi dobre vedia, len to nemozu nahrat na kameru. Vsetko vychadza z velkosti respektive "malosti" Smartu. Tam proste neexistuje deformacna zona ktora by sa mohla deformovat - su tam len kolena posadky a to je slabota.
https://www.youtube.com/watch?v=A9rNLnRczZg
https://www.youtube.com/watch?v=GmpgbY3BPJY [nepriatel : kamion]
https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI
jasne ze to co ukazuju vo videach je neferove porovnanie. Jasne ze velky tazky mastodont zvalcuje maleho, tak ako v japonskom sume. Tu nejde o ferove porovnanie, tu ide len o nazornu ukazku... samozrejme ze ulohu zohravaju aj celkova konstrukcia, systemovy design, generacia vozu (porovnat starucky ford f-150 versus uplne novy Mercedes S 2021 by bolo zaujimavejsie)...
ide vsak o to ze tazky voz odovzda svoju kineticku energiu lahsiemu, ten to nema ako spracovat a aj ked je jeho bezpecnostna klietka neporusena, na posadku posobi mnohonasobne vacsie pretazenie.
Pri tych havarkach male vozy nielenze zastavia na daleko kratsej drahe, ale dokonca ich velky nepriatel odhodi dozadu. No to nemoze byt mensia sila nez v tom velkom tazkom... Vedecky zaver : pri akejkolvek buracke pohyblivy versus pohyblivy objekt chces vzdy sediet v tom vacsom tazsom vyssom voze. Kto si mysli inak, nech sa paci kludne mozete.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ano a ano. Samozrejme mas pravdu.
keby sme sa vsetci MUSELI z nejakeho dovodu vozit v 1200kg Fabiach, bolo by na ceste urcite "rovnejšie" nez ked teraz chudoba jazdi slusne podla predpisov na i-20/smarte/citroene c3 / atd,atd a bohaty panko podnikatelko drbne do teba predbiehajuc v protismere "povolenou" rychlostou 156km/h na Cadillac Escalade... panko s Eskaladou moze stretnut kamion, kamion moze stretnut tank T-29, T-29 moze stretnut pancerfaust atd.
Nie su to rovne sance "technologicky" len kvoli tomu ze niekto ma viac penazi. Nie je to ideal, nema to byt tak, ale ja na tom nic nezmenim. Tak funguje tento zasraty svet.
To co sme chceli povedat sme povedali : radsej budem burat v Cayenne (ktore z titulu svojej konstrukcie vyplyvajucej zo zamerania auta a jeho cenovky ma lepsie predpoklady) nez v nejakom lacnom osobnom auticku / kombicku. 5 hviezdiciek je prd platne, ked sa 5hviezdovy Megane / Astra / hocico stretne s 2.96 tonovym Mercedesom EQV.
keby sme sa vsetci MUSELI z nejakeho dovodu vozit v 1200kg Fabiach, bolo by na ceste urcite "rovnejšie" nez ked teraz chudoba jazdi slusne podla predpisov na i-20/smarte/citroene c3 / atd,atd a bohaty panko podnikatelko drbne do teba predbiehajuc v protismere "povolenou" rychlostou 156km/h na Cadillac Escalade... panko s Eskaladou moze stretnut kamion, kamion moze stretnut tank T-29, T-29 moze stretnut pancerfaust atd.
Nie su to rovne sance "technologicky" len kvoli tomu ze niekto ma viac penazi. Nie je to ideal, nema to byt tak, ale ja na tom nic nezmenim. Tak funguje tento zasraty svet.
To co sme chceli povedat sme povedali : radsej budem burat v Cayenne (ktore z titulu svojej konstrukcie vyplyvajucej zo zamerania auta a jeho cenovky ma lepsie predpoklady) nez v nejakom lacnom osobnom auticku / kombicku. 5 hviezdiciek je prd platne, ked sa 5hviezdovy Megane / Astra / hocico stretne s 2.96 tonovym Mercedesom EQV.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Nie , nie určite nie - práve preto, že vyrábam bezpečnostné diely karoserie tohoto uber wagenu tak radšej do neho čelne drbnem s koobežkou a budem sa smiať ak mu odpadne predný lavý bok. Odpadne tomu ver.radsej budem burat v Cayenne (ktore z titulu svojej konstrukcie vyplyvajucej zo zamerania auta a jeho cenovky ma lepsie predpoklady
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3432
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
MP turbo, prehadzoval som pneumatiky a bol som v šoku, aké ťažké sú napríklad 18 palcové, hlavne, že veko kufra na 508 je plastové, predná kapota z hliníku... ...
A teraz si zoberme, že by sa ušetrilo v priemere 500 kg na auto, x koľko miliónov ročne sa ich vyrobí?? 30-40 ??
Sú to šialené peniaze a kvantá materiálu.
Videl som Teslu, posledný model, s tými vykapacimi dverami, tuším, vyzerá to ako MPV Renault Espace.
Je to HRÔZA ....
Miesto jedného auta pre jedného človeka,sa mohlio vyrobiť 5-6 áut,
Takže, v skutočnosti, poslancom európskeho parlamentu vôbec nejde o naše zdravie, nebodaj životné prostredie, už vôbec nie o naše peniaze...
Teda, vlastne, ide im len a len o naše peniaze...
A teraz si zoberme, že by sa ušetrilo v priemere 500 kg na auto, x koľko miliónov ročne sa ich vyrobí?? 30-40 ??
Sú to šialené peniaze a kvantá materiálu.
Videl som Teslu, posledný model, s tými vykapacimi dverami, tuším, vyzerá to ako MPV Renault Espace.
Je to HRÔZA ....
Miesto jedného auta pre jedného človeka,sa mohlio vyrobiť 5-6 áut,
Takže, v skutočnosti, poslancom európskeho parlamentu vôbec nejde o naše zdravie, nebodaj životné prostredie, už vôbec nie o naše peniaze...
Teda, vlastne, ide im len a len o naše peniaze...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zase ti odpoviem tak ako minule : ano a ano
ano nejde im o zivotne prostredie, to zneuzivaju len na svoje monetarne ciele lebo ludia nikdy neboli chamtivi
ano ide im o nase peniaze.
ano nejde im o zivotne prostredie, to zneuzivaju len na svoje monetarne ciele lebo ludia nikdy neboli chamtivi
ano ide im o nase peniaze.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.11.2020 20:20 Zdieľať na Facebook
Re: Porsche Cayenne
Zdravím.
Môžem potvrdiť, že 3,0 tdi v Cayenne je slabý. Väčšinou to podnikatelia kupujú pre manželky. Ja som skúšal túto verziu a je to také malé trápenie. So Superb II 125 kW ho "vybeháš". Spotrebu mali majitelia okolo 10,5 - 11,0 l. Potom som skúsil 4,2 V8 TDI, a si rozhodnutý. Podstatne spoľahlivejší motor, lepší zvuk, necítiš žiadny úbytok výkonu aj pri najvyšom zaťažení a ceste do kopca. Spotrebu je je pri takýchto autách zbytočne spomínať, ale pre zaujímavosť je do cca 11,0 l, a to ho nešetrím, keď sa jazdí len v meste a svižne tak aj 12,0 l. Diely nie sú tak hrozne drahé ako na staršie ročníky, lebo naozaj je veľa spoločné s Touareg a Q7. Väčšinu opráv vie opraviť lepší servis v každom väčšom meste, stačí dobrá diagnostika a skúsenosti.
Porovnávať toto auto s iným SÚV je zbytočné. Každé má nejaké klady a zápory. Toto auto si kúpiš lebo ho chceš. Každá jazda s ním je zážitok, to môžem potvrdiť. Je to variant Porsche, ktoré je športové, rodinné aj na každodenné použitie a dizajn úplne niekde inde.
Môžem potvrdiť, že 3,0 tdi v Cayenne je slabý. Väčšinou to podnikatelia kupujú pre manželky. Ja som skúšal túto verziu a je to také malé trápenie. So Superb II 125 kW ho "vybeháš". Spotrebu mali majitelia okolo 10,5 - 11,0 l. Potom som skúsil 4,2 V8 TDI, a si rozhodnutý. Podstatne spoľahlivejší motor, lepší zvuk, necítiš žiadny úbytok výkonu aj pri najvyšom zaťažení a ceste do kopca. Spotrebu je je pri takýchto autách zbytočne spomínať, ale pre zaujímavosť je do cca 11,0 l, a to ho nešetrím, keď sa jazdí len v meste a svižne tak aj 12,0 l. Diely nie sú tak hrozne drahé ako na staršie ročníky, lebo naozaj je veľa spoločné s Touareg a Q7. Väčšinu opráv vie opraviť lepší servis v každom väčšom meste, stačí dobrá diagnostika a skúsenosti.
Porovnávať toto auto s iným SÚV je zbytočné. Každé má nejaké klady a zápory. Toto auto si kúpiš lebo ho chceš. Každá jazda s ním je zážitok, to môžem potvrdiť. Je to variant Porsche, ktoré je športové, rodinné aj na každodenné použitie a dizajn úplne niekde inde.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní