Poradte pri vybere 12 t

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sphil
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 07:05
Zdieľať na Facebook

Poradte pri vybere 12 t

Príspevok od používateľa sphil »

Ahojte, chcem vas poprosit o radu a najlepsie aj nejake skusenosti s nakladnými autami konkretne 12-tonky.Chcem kupit niečo starsie-jazdene. Osobne mam skusenosti s MB ATEGO 1223 a MAN TGL 12.240.A bol som spkojný,ale ine značky neviem preto sa pýtam... napr. DAF,IVECO,RENAULT,...Dakujem za radu
Toretto
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 05.06.2006 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toretto »

atego max spokojnosť 600tkm bez poruchy
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

no moja skusenost ifa 50 a 60robim s nimi cez 20rokov su to veterani ale nedam na ne dopustit suciastky a ceny n.d velmi dobre,na cesty po slovensku stacia,mozno ze som zastaraly ale stara klasika ma svoje caro :4012:hlavne 60 je to 6valec a 8kvalt co vic mozem chciet :d :D
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

A čo si nakoniec kúpil?
Ak ide o nákladiak, tak na 1. priečku by som dával pohotovostnú hmotnosť. Dnes sa váži už v každej diere, onedlho pribudne automatizovaný vážny systém integrovaný do mýtneho a preťažovanie bude minulosťou. Chvalabohu.
MAN patril vždy k najťažším, ale to sa mohlo zmeniť. Už s tým nejaký rok nerobím. IVECO Cargo zasa k najľahším (ak nie najlahšie) Osobne by som išiel asi do Volva. Cena porovnateľná no služby patria k tým lepším. Aj keď hovoriť o dobrých servisných službách na SK mi príde prinajmenšom úsmevné.
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

auto

Príspevok od používateľa rxe »

caute aj ja sa pridam

chcel by som tiez poradit. budem hladat take ako pisal kolega + by malo mat aj čelo. ale malo by to byt do 7,5 t celkovej hm.teda aspon zatial mam take info.ze by mi to malo stacit, pocul som ze Iveco alebo R.midlum nevie ci ine značky . ? su dobre auta. ja viem ze +- maju okolo 600 -700 000 a viac tak by som chcel nejako vseobecne sa skusenych opytat, co by volili a hlavne aku motorizaciu. dik za info.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

7,5t s čelom 750-1000kg boli takmer na 100% autá z požičovne. Sú ich plné požičovne v D. Potom sa to doviezlo keď to malo 2-3r. a cca 100 000km ani nie a robilo to ďalej. Všetky sú s krátkou kabínou. Ak to malo dlhú, tak to nie je z požičovne.
4valce v IVECO s rotačným čerpadlom robili do GO cca 800 000 a viac km no GO sa robila pretom že pri tých km sa väčšinou vybilo ložisko na viskospojke vrtule a vibrácie ulomili kluku medzi blokom a vrtulou. No a keď sa menila kluka, tak sa samozrejme robila aj GO. Inak tým motorom nič nebolo. Ak by si niekto ukontroloval vrtulu, stačilo vymeniť len tú.
Nosnosť takého auta bude cca 2,5t.
Midlum neviem, no kabína bola robená asi pre Vietnamcov, lebo ja som mal problém vsunúť sa za volant a to mám len zľahka nad 180cm.
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

12t

Príspevok od používateľa rxe »

dik .tak som sa bavil,resp. pytal som sa aj na ine značky od 2001 -ci Iveco . Daf alebo Man, neviem ako je na tom MB atego.no asi najrozumnejsie bude Iveco .ci kvoli dielom alebo dostupnosti informacii. tak malo by to byt do 11990 kg cize do 12t auto.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

120ka Cargo konkrétne 120E24 bolo na svoju dobu auto bez konkurencie. Do mesta je super 120E18 so 6 qvaltom. Na dlhé trasy E24 s 9 qvaltom. E28 nekupuj. Je ich málo a boli to také ťažkopádne motory aj keď vychádzali z 18 a 24ky. Ak kúpiš dobrý kus, tak budeš spokojný. Vo svojej kategórii najväčšia kabína odpružená vinutými pružinami ( na rozdiel od silenblokov konkurencie), skvelý motor, dobrá spotreba a najvyššia nosnosť. MAN bol dobrý no ťažký, ale aj to asi až neskôr. V 2001 ešte nie. Atego?! Má veľmi rozporuplné referencie no skôr prevládajú tie negatívne. No len tlmočím reči iných. Niečo ako "jedna babka povedala" A Renault? To snáď netreba riešiť. Po tech. stránke ako tak, ale design a prac. priestor jedna veľká katastrofa.
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

12t

Príspevok od používateľa rxe »

to znamena el ze 28 akoze 280 konova. ? teda ak spravne myslim, cize ak by som mal jazdit po okolitych statoch tak najlepsia volba bude ta 24-ka? .dakujem za odpovede, ak by ma nieco este napadlo tak sa opytam. este jedan vec no chcel by som auto aby malo klimu noo skoro ziadne vobec niesu v ponuke .
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ano, 28 je cca 280 koní. Dával sa väčšinou do súprav, ale 240ka bola lepšia aj v súprave. Po okolitých štátoch jednoznačne 120E25, ideálne P = pneu. pruženie zadnej nápravy.
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rxe »

dik za info ak by nieco, skusim este potom nejake otazky zatial vsetkym dakujem
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

12t

Príspevok od používateľa rxe »

caute tak ma zase 2 prehovaroli ze Iveco nemam lupovat ze je to talôianska liazka ktora je rozhegana a rychlo hrdzavejuca, ze urcite kupit DAF r.v od 2001 .co vy na to ?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

tak im povedz nech teda jazdia na tej Liazke. Rýchlo ich to porovnanie prejde. A hlavne by ma zaujímalo v čom je ten DAF lepší. To by ma teda naozaj zaujímalo. Kabínu má menšiu, pracovať a spávať v nej viac dní je určite menej pohodlné ako v Cargu. 12t Cargo má kabínu odpruženú vinutými pružinami + tlmiče. Daf má pružiny len vzadu, vpredu je na silneblokoch=kostitras na D panelovkách o CZ D1 ani nehovorím. V prípade P pruženia má Cargo nápravu na 4 vankúšoch, DAF má len ramená na 2 vankúšoch. Motor? Tector je komplet IVECO motor a je skvelý. Máloktorý diesel tejto kategórie má tak kultivovaný chod v zábere ak taký ešte je. Cummins od IVECOa kupuje základný motor a dáva na to palivovú a plniacu sústavu od svojich dodávateľov + RJ. Výsledok nie je zlý, no IVECO to nie je. Ako, DAF nie je zlá volba. No technicky neexistuje objektívny argument pre to, alebo to. Z hľadiska životného priestoru je na tom IVECO v tejto triede a z toho roku lepšie. Ano, DAF mal v tom čase novú kabínu a krajšiu palubku. IVECO "pracovalo" s kabínou, ktorú postavilo niekedz v 92hom. Ale tá kabína bola postavená tak dobre, že vlastne doteraz nie je dôvod na zásadnú zmenu. Ano, prvé kabíny korodovali ako všetky zo začiatku 90 rokov. No po 98om bola zmenená technológia a korózia j eminulosťou. Ani jedno IVECO po 98om nehrdzavie ak nebolo havarované. Tak ako DAF a iné.
rxe
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 17.06.2007 12:19
Zdieľať na Facebook

12t

Príspevok od používateľa rxe »

dakujem za presvedcive argumenty , a opytam sa viem ze je to asi individualne. a ako je to z koroziou šasi a ich casti?,,
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

rám podvozku je lakovaná na základ práškovými farbami. Prípadné poškodenie ochrannej vrstvy má rovnaké následky ako na plechu. Len kým Ti zhnije 5mm kolajnica, ubehne pekne dlhý čas. Navyše sa ľahko ošetruje, lebo je k nemu dobrý prístup. Takže ak je niekde hrdza, zoberieš kefu, odhrdzovač a niečo antikorózne v spray a ideš. No to sú len lokálne miesta, celý rám nemá prečo hrdzavieť. Týka sa to všetkých áut.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní