pomoc pri zaslepeni EGR koncernovych VW / 1,9TDI PD...

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

pomoc pri zaslepeni EGR koncernovych VW / 1,9TDI PD...

Príspevok od používateľa laura »

postup pre vsetkych, ktorych uz hneva EGR...tecie, zadrbkava olejom z vonka motor, netesni, zanasa sadzami sanie...a chcu zaslepit. Jedna sa o EGR-ko na koncernovych motoroch 1,9 TDi PD (74,85,96 kW...) ovladane podtlakom bez elektromag.regulacie....aj tie sa daju odstavit obdobnym sposobom, ale ci bude pisat RJ chybu neviem, ale je to vysoko pravdepodobne...potom treba obmedzit tuto funkciu VAG-om.

prva je demontaz vsetkych casti motora, ktore zamedzuju pristupu...SAG je katastrofa, Octavia fajn a pozdlzne Passaty a Suberby uplna pohoda. Odstrojenie vodneho potrubia, ktore sluzi na ohrev chl.kvapaliny od vyfukovych plynov z turba je fajna makacka, ale da sa to zvladnut, je tam otrasny pristup...demontaz telesa EGR je v pohode, drzi na troch myslim M5 skrutkach s imbusovou hlavou.
Cistenie je samozrejmostou, byva rozne zaneseny, zalezi od sposobu jazdy a najazdenych km....
http://leteckaposta.cz/529957274

komu tecie z tych dvoch dierok pod plechovkou membrany, je potrebne veko odpertlovat a membranu vytiahnut aj s tyckou ventila...samotny ventil sa da odspodu odvrtat...odvrtanie robte pred odpertlovanim, aby sa zamedzilo otacaniu ventila pri vrtani...struna ho dost pevne tlaci do sedla.

http://leteckaposta.cz/927510729

http://leteckaposta.cz/673975487

takto vyzera spodna strana membrany, ked unika tlak a olej medzi tyckou ventilu a tesniacou vlozkou(semeringom)telesa....a tlaci olej dierkou, ktora sluzi na vyrovnavanie podtlaku a atmosf.tlaku...nemoze sa len zaslepit cervikom, ako sa pise na niektorych forach a nechat ventil v cinnosti. Spodny priestor sa naplni olejom a membrana aj tak nebude spravne vracat...

http://leteckaposta.cz/333390546

tkzv. "chcipaciu klapku" navrhujem neodstranovat, motor sa nebude dobre zhasinat(zdochinat)...bude nim triast a vzniknu neziaduce detonacie...

http://leteckaposta.cz/657727458

z hornej casti telesa pod membranou je treba odvrtat tesnenie, vlozku, ktora prave casom olej prepusta...

http://leteckaposta.cz/242089938

bez dalsich uprav a vrtania narezte do diery zavit M10

http://leteckaposta.cz/986795845

...potom naskrutkujte skrutku M10 s podlozkou...mozte aj zalepit, ale nie je podmienkou...

http://leteckaposta.cz/626753795

...na spodnu cast telesa, kde vznikla diera absenciou ventila treba dat zaslepku v tvare tesnenia, ktore demontazou odstrojite...(foto este dolozim)

...vodne potrubie aj povodne vyfukove potrubie sluziace na privod spalin spat do sania som ponechal, aj otvor v telese turba(niekto zvykne zaslepit aj ten)na lepsi ohrev chlad.kvapaliny v zimnych mesiacoch...plyny prudit nebudu, ale nejake sa tam dostanu a napomozu odvzdaniu tepla...
hadicku podtlakovej regulacie klapky som nasadil spat, hadicku zdvihu membrany som zastuploval, pouzite gulicku, cap, skrutku....)

...na mojom vozidle chybu nevypisuje, ked je ovladanie elektromag.pravdepodobne sa zavada na stite objavi, ale aj to sa da osetrit...
...na plniacom tlaku turba sme s mp3turbom nezistili ziadne rozdiely medzi pozadovanymi a skutocnymi hodnotami...v ziadnom prevadzkovom rezime 3.4.5.prevodovom stupni od 1500 do 3800/4000 rpm....jediny rozdiel vyradenim egr je na volnobeznych otackach je pozadovany tlak od turba 999,8 mbar a skutocny 1081,2 mbar...zanedbatelny rozdiel 82 mbar, aspon tak sme sa s Lubom dohodli :2f93:



caute...snad som Vam pomohol...
Naposledy upravil/-a laura v 30.05.2010 23:52, upravené celkom 2 krát.
admin
Site Admin
Príspevky: 745
Dátum registrácie: 06.05.2008 00:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa admin »

laura, tie obrazky treba nalinkovat a nie davat sem aby ich nacitavalo, pretoze to pytalo login na uloziste ;-)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hej, tak nejak sme sa dohodli :) tie obrazky mi kludne posli mailom a ja ich vycapim ako treba.
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Dobrá práca aj reportáž. Kedy pôjdeš na EK? Nemalo by to vadiť, aj tak je EGR v točkách zavretý, ale zaujímalo by ma to. Ja som testoval EGR iba odpojiť, smrad v garáži každé ráno ma prinútil ho zase zapojiť. Ale chčije čím ďalej tým viac, takže v jeden slnečný víkend sa do toho s kamošom pustíme. Ja mám pivo, on vercajch :-)
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Ešte jedna vec, akú si dal záslepku?
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

aj ja som najprv skusal len odpojit podtlak.hadicku pre zdvih membrany, ziadny rozdiel som nepocitil, ani smrad, ako pises, ale olej sa mi nadalej sral z tej dierky, aj ked nie v takom rozsahu...zaslepene este nemam, ale uz mi teebee poslal 4mm nerezovu zaslepku v tvare tesnenia. Tu budem davat pod teleso EGR. Otvor na turbe/vyfukovom potrubi necham nezablendovany....

A co sa tyka EK, tak keby som aj daval auto vytacat do 3/4 maxima, nic sa nedeje, lebo EGR je vtedy uzavrety....
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Jasné, proti tomu oleju pomôže len tvoj spôsob, poprípade dočasne zapchatie tých dierok. Akurát že EGR je natrvalo a nezvratne vyradený.
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

Vsetkym odporucam zaslepit. To ze auto viac smrdy tu bludy....spotreba mi klesla o 0,2 litra /100km....a vykon vzrastol....davajte si pozor ked to budet erobit aby ste to poriadne utesnili, inak vam bude robit to co mne, ze mi fucal tlak odtial, slahal olej na horuci egr a horel :d :D samozrejme taha to ako sdi......pretesnil som to a auto ide slusne
EX:Passat B4 1Z, Passat B5.5 AVF, Audi A4 AHF, Golf 4 ALH, Fabia combi LPG
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

ťahá ti lepšie preto, lebo si to utesnil. Zaslepenie nemá na výkon žiadny citeľný vplyv. EGR tam nie je len kvôli ekológii, ako si mnohí myslia.
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

kaskaderTN napísal:ťahá ti lepšie preto, lebo si to utesnil. Zaslepenie nemá na výkon žiadny citeľný vplyv. EGR tam nie je len kvôli ekológii, ako si mnohí myslia.
a koli comu este? utesnene to bolo aj pred tym dobre........podla mna ked motor dycha cisty vzduch a nie splodiny tak ma logicky aj vyssi vykon......
EX:Passat B4 1Z, Passat B5.5 AVF, Audi A4 AHF, Golf 4 ALH, Fabia combi LPG
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

stenlino napísal:nazdarek asi mesiac dozadu som mal rozobrate egr pomocou toho tesnenia som si vyrobil zaslepku zo 4mm plechu asi 10minut no skušal som ju pod ten egr dať tak to mi len bolo j*** nie a nie tu zaslpku tam dať ruky doškriabané ani nehovorím a to len kvoli tej trubke čo ide od motora ku egr ktorú som skušal ohybať pasovať aby som tam tu zaslepku dal no aj tak som neuspel tak som sa nato vyj***. Chcem sa opýtať ako ste to robili dajte tu dajake infa kto už má stým skúsenosti. A ešte jednú vec by som chcel vedieť kvoli čomu treba ešte aj tu hadičku blendovať, veď keď už je egr zaslepený zo spodu tak nech si ju podtlak otvara koľko len chce aj tak do sania nič nepustí nemám pravdu?
je to velmi pracne.......ale velmi, mne sa podarilo zodrat zavit ako som to tam pasoval a pritahoval skriza......potom som to urobil na maticu a skrutku, ale velmi tazko ....robil som to pol dna...........treba ti na to poriadne vybavenie. ide o to ze to potrubie kovove nebolo vyrobene na to aby sa tam dal plech hruby 5mm.......a je to tazko napasovat presne a aby to bolo aj dobre.......... :4012:
EX:Passat B4 1Z, Passat B5.5 AVF, Audi A4 AHF, Golf 4 ALH, Fabia combi LPG
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

tritonsf napísal:
kaskaderTN napísal:ťahá ti lepšie preto, lebo si to utesnil. Zaslepenie nemá na výkon žiadny citeľný vplyv. EGR tam nie je len kvôli ekológii, ako si mnohí myslia.
a koli comu este? utesnene to bolo aj pred tym dobre........podla mna ked motor dycha cisty vzduch a nie splodiny tak ma logicky aj vyssi vykon......
1. Spaľovací priestor je stavaný na určitú teplotu nasávanej zmesi.
2. Predpokladám, že hoci to laura s turbom merali, občas to do núdzaku hodí. A Murphyho zákony poznáme..

To, že po odpojení EGR vzrastie výkon tak, že to spozoruješ, je blbosť. Pri TDI PD v slušnej kondícii to nerozonáš. Motor dýcha čerstvý luft, to je síce pravda, ale o čo viac paliva využije, resp o čo menej paliva vyletí nespáleného komínom? Tak isto by ma zaujímalo, akým spôsobom si zistil zníženie spotreby o 0,2l/100km. Neviem ako ty, ale ja mám spotrebu jednu nádrž 7,5, inokedy 6,3, niekedy menej a niekedy viac. 0,2l sa dá považovať za chybu merania. Jediný prínos laurovej fíčury je, že nebude od oleja ogrcané to, čo má byť suché. A to je presne dôvod, prečo to zaslepím aj ja.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

stenlino napísal:... Chcem sa opýtať ako ste to robili dajte tu dajake infa kto už má stým skúsenosti. A ešte jednú vec by som chcel vedieť kvoli čomu treba ešte aj tu hadičku blendovať, veď keď už je egr zaslepený zo spodu tak nech si ju podtlak otvara koľko len chce aj tak do sania nič nepustí nemám pravdu?
aj mam pripravenu 4mm nerezovu zaslepku pod teleso EGR-ka....tak ako pises, je to kurwačina robota, kym som to odspodu, ci zvrchu odstrojil, mal som doskriabane ruky ako...je to za trest...

budem to blendovat zajtra, vsetko chcem nastrojit spat...najprv davam naspat teleso, ktore drzi na troch skrutkach, potom pojde zaslepka a priruba kratkeho potrubia, potom "kvader" s potrubim ohrevu az na vyfukove potrubie turba...

tu hadicku skusim mat zaslepenu, budem jazdit najprv tak, ale presne ako pises, logicke vysvetlenie ci slepit hadicku, alebo nie by bolo len take(chalani z diesel fora a VW clubu to odporucaju), ze Ti odtial neunika podtlak...ked mas vsetko funkcne zapojene, podtlak potiahne membranu do urciteho zdvihu a stop. Po uvolneni klesne membrana spat, podtlak nikam neunikol...Ale pri otvorenej hadicke Ti nasaje atmosfericky vzduch a
???nevznikne podtlak. Teraz len teoretizujem, nemam to este odskusane.
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

kaskaderTN napísal: 1. Spaľovací priestor je stavaný na určitú teplotu nasávanej zmesi.
2. Predpokladám, že hoci to laura s turbom merali, občas to do núdzaku hodí. A Murphyho zákony poznáme..

To, že po odpojení EGR vzrastie výkon tak, že to spozoruješ, je blbosť. Pri TDI PD v slušnej kondícii to nerozonáš. Motor dýcha čerstvý luft, to je síce pravda, ale o čo viac paliva využije, resp o čo menej paliva vyletí nespáleného komínom? Tak isto by ma zaujímalo, akým spôsobom si zistil zníženie spotreby o 0,2l/100km. Neviem ako ty, ale ja mám spotrebu jednu nádrž 7,5, inokedy 6,3, niekedy menej a niekedy viac. 0,2l sa dá považovať za chybu merania. Jediný prínos laurovej fíčury je, že nebude od oleja ogrcané to, čo má byť suché. A to je presne dôvod, prečo to zaslepím aj ja.
1. Teplota nasavanej zmesi? Co mas na mysli?...Do spalovacieho priestoru motora TDi je nasavany, resp.nasavany a tlaceny bud: vzduch po stlaceni turbom, do urcitej miery schladeny IC a zmes vyfukovych plynov za urcitych rezimov motora,ktore prepusta EGR pre znizenie produkcie NOx.... alebo po odstaveni EGR ventilu: vsetko horeopisane bez teplych vyfukovych plynov...objem kyslika, ktory sa dostane do valca je tymto padom vyssi, preto sa tvori jeho zhorenim viac oxidov dusika.Teplota spalovacieho procesu by mala preto vyssia...myslel si asi na toto, nie na nasavanu zmes ...
...vstrekovanie paliva nemusim popisovat...je to samozrejme jasne.

2.Nudzak neviem...ale nemyslim si, ze po odstaveni EGR by malo padat do nudzaku...skor opacne, netesnym, alebo naopak prilis zanesenym sanim...ale som zvedavy

na spotrebu a zvysenie vykonu mam rovnaky nazor ako Ty...neverim, ze sa znisi spotreba, alebo zvysi vykon...ale budem to sledovat...
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Laura, máš pravdu, ale skús si chytiť v zime po pár kilometroch so studeným motorom sacie parožie pred odpojením a po odpojení EGR. Je to rozdiel. Nehovorím, že to nejak extra škodí, ale rozhodne to nezvyšuje výkon ani neznižuje spotrebu.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných