Polo 6n1, pri jazde sú zvýsené otácky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

robiovic
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 09.03.2014 19:07
Zdieľať na Facebook

Polo 6n1, pri jazde sú zvýsené otácky

Príspevok od používateľa robiovic »

Zdravím,

mám polo 6n1 99rok 1.4 motor 44kW (APQ tuším)
v skratke...po precisteny skrtiacej klapky a resete RJ (baterka a kluc v prvej polohe) mam teraz zvysene otacky pri jazde okolo 1400-1800. Aj pri brzdení motorom cítiť pri vždy pri rovnakých otáčkach asi 1600 "kopnutie" ako keby motor prestal brzdiť a začal vstrekovať palivo, takže to motorom nebrzdí a kľudne idem po rovine na trojke bez plynu na 1500otáčkach a nespomalujem. Keď zastanem tak otáčky plynulo klesnú na 920-933 poloha SK je asi 5.1 6.2 stupna.(merané VAGom).

dlhšia verzia...motor mi niekedy nechcel naštartovať bez pridania plynu a taktiež po vyradení rýchlosti (dojazd do krizovatky a pod situácie) mi niekedy až skapal, väčšinou len kleslo na 600 blikla baterka na palubáku a stihla sa otvoriť klapka a ustálilo sa to na 920. Tak som iba tak námatkovo handrou pretrel tie leštené plochy klapky (stále ale boli čierne) a problém úplne zmizol...štarty boli bez problému a aj po vyradení krásne otáčky padli na 920 a neklesli ani trocha. Tak som si povedal prečo nie ak čistenie pomohlo, tak som klapku rozobral (iba odšróboval o motora) vyčistil (žiadne ponáranie do benzínu) a začali problémy s volnobežnými otáčkami pri jazde...Po naštartovaní idú pekne na 920 (ak je motor studený tak vyššie tak trocha vyššie) ale akonáhle sa pohnem čo i len ku bránke (asi 30 metrov) tak motor ako keby prepne na iný režim a otáčky pri pohybe ale s vyradenou rýchlosťou sú okolo 1200-1800, akonáhle zastavím tak pomali klesnú na 920. Dnes som to akurát napojil na VAG COM a resetoval som skupinu 098. Nepomohlo stále rovnaký problém.
Pri čistení škr. klapky som na stole dal dole aj ten čierny kryt pod ktorým je elektromotor s prevodovkou, vazelína nieje stvrdnutá a prevody niesu vydrané...jediné čo som spravil je že som s tým "pomykal" reps. som napodobil chod toho motora ako ovláda klapkou, žiadne násilie len normálny chod toho súkolia, nemyslím že som tým spravil nejakú zmenu ale len to uvádzam aby boli všetky úkony ktoré mohli nejako prispieť k tejto závade.

Za každý napad budem len a len rád, ďakujem. Je to docela otrava keď človek dobrzduje motorom a pod 1800 to cukne a má to snahu pohýnať.

Dnes som napojil VAG a nechal som logovať dáta a išiel sa povoziť...z dát jasne vyplýva že pri jazde je klapka otvorená na 8.9 az 9.4 stupna(vstrek 2.31ms). Pri státi má 5.8stupna(vstrek 1,8 az 2.1ms) .

V jednej kolónke to ukazovalo pri studenom motore -16 stupňov (reálne vonku 10st) po zohriatí motora na 90st(teplota na palubovke) bol údaj okolo 40stupnov.
motorwagen
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 01.09.2013 13:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa motorwagen »

Cauko, k tej teplote, podla mna je to snímač teploty chladiacej kvapaliny, ja som si ho menil na mojom pole 1.6 55kw, zvonku je to maly hranaty štvor-pinový konektor zastrčený v plastovom potrubí čo ide z hlavy. Ale u teba moze vyzerat inak.

Inak tie otáčky jedujú aj mňa, na volnobehu mi držia okolo 1100 až 1200 ot/min, a pri preraďovaní alebo dojazde ku križovatke mi začnú kolísať na 1500 až 2000 ot./min.
Včera som vyčistil škrtiacu klapku, dal som nový vzduchový filter a vyčistil som sviečky (sviečky majú za sebou len cca. 8000km) a nepomohlo, tak som teraz odpojil baterku a cakam... chcem skusit to vyresetovanie, ze ked ju znova nahodim, dam klucik do polohy 1 pockam pol minuty, zevraj by sa mala nastavit klapka sama... to mi poradil kamos, tak som zvedavy, ale pochybujem... moze to byt aj lambda sonda, alebo MAP senzor.. nemam diag. tak tazko hadat
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

tu vodu-teplotu si pozri ci je snimac k.o,ci auto ti hreje,alebo len zle ukazuje,,, otacky si myslim ze problem je v klapke - v snimaci na nej..nemecke serble pri poruchce otacok su vacsinou tie iste - padanie otacok-zvysovanie - derava,zlomena hadicka,,prasknute tesnenie pod klapkou,vadny snimac klapky,spinava klapka,,tie co maju volnobezny ventil na sani,snimac vzduchu,,vaha vzduchu,,ty na tvojom moc veci nemas tak zistit problem by nemal byt problem aj bez dielne,, toto su veci ked uz ma kazdy za sebou traposiny ako kable,filtre,sviecky atd co meni kazdy ,, ked na to prides nepotrebujes nic - auto pojde same aj bez nastaveni,pocitaca,atd,,,, ta klapka - snimac je na cordoba,ibiza,cady,golf III,felicia,polo,atd vsade rovnaka ,,
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných