Po vymene lambda sondy to iste spravanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Po vymene lambda sondy to iste spravanie motora
Ahojte, jedna sa o V6 motor benzin. Dva vyfuky, 2 katalyzatory, 4 lambda sondy. Kedze motor robil problemy, t.j. nekludny chod, kopance (pri automate moc citelne) pri jemnom narabani s plynom a pod. .. rozhodol som sa vymenit lambda sondy. Menil som vsetky 4 za original BOSCH. Problem je ale, ze na druhej rade valcov horna sonda stale robi problem. Ked ju odpojim tak ide motor krasne, kludnych ukazkovy chod, prevodovka radi excelentne, atd. .. avsak ked je zapojena, tak volnobeh je nepravidelny, citit, ze motor vynechava, pri pusteni ci pridani plynu kopne a pod. Podla diagnostiky ma predna rada valcov (ta co nerobi problem) 2.04ms dlzku otvarania vstrekovacov, zadna ma 2.21ms. Po odpojeni sondy som to nepozeral. Korekcie od lambd nie su ziadne. Presne toto iste robila aj ta stara, ktoru som povazoval za vadnu. Aka je sanca, ze nova by bola poruchova? Nenapada mi ina pricina preco by zle riadila zmes, je hned na zvodoch, auto nema regulator tlaku paliva, vzduch je tiez pomerne jednoducho privadzany. Ziadne netesnosti som nikde nenasiel.
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak žial je celá záležitosť na vode,pretože nie je žiadna vedomosť o tom ,aký signál (a či vôbec) sonda produkuje.je úplne zbytočné aj nad vecou špekulovať,nemôže totiž priniesť žiadny výsledok už z jednoduchého dôvodu.niet zmienky čo sa rieši,tj motor môže byť osadený troma druhmi sond,a každá sonda iná krajina.
Nech je tam ale sonda akákoľvek,tak si treba ako prvú vec uvedomiť že je to KYSLÍKOVÁ sonda,tj má velmi úzko určené pásmo v ktorom je činná a to je lambda okno......14,7:1 pomer palivo vzduch.Pokiaľ toto pásmo nie je zabezpečené samotným menežmentom,tak sonda jednoducho nepracuje,a môže sa ich tam meniť do aleluja.Preto treba určiť najprv,či sú vytvorené vôbec podmienky pre prácu sondy,pretože asi nová nepracuje ak pracovať nemôže
Riešiť niečo a nevedieč čo,to je inak nad moju logiku.Ako sa dá takto zadať téma ?!
Nech je tam ale sonda akákoľvek,tak si treba ako prvú vec uvedomiť že je to KYSLÍKOVÁ sonda,tj má velmi úzko určené pásmo v ktorom je činná a to je lambda okno......14,7:1 pomer palivo vzduch.Pokiaľ toto pásmo nie je zabezpečené samotným menežmentom,tak sonda jednoducho nepracuje,a môže sa ich tam meniť do aleluja.Preto treba určiť najprv,či sú vytvorené vôbec podmienky pre prácu sondy,pretože asi nová nepracuje ak pracovať nemôže
Riešiť niečo a nevedieč čo,to je inak nad moju logiku.Ako sa dá takto zadať téma ?!
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Ja by som to videl,po osobnych skusenostiach s V6-kami, na vahu vzduchu, zapalovaciu listu, alebo zanesenymi sitkami v samotnych benzinovych vstrekovacoch..Zmeranie tlakov vo valcoch pokladam za samozrejmost. To, ze pri odpojeni lambda sondy ide motor super, znaci len jednu vec-ze pri riadeni bohatosti zmesi pomocou lambdy,cize ked je zapojena, manazment motora nedokaze namiesat idealnu zmes...To moze byt zapricinene napr. zlym odmeranim mnozstva vzduchu k pomeru paliva, nepresnym davkovanim paliva z dovodu znizeneho prietoku-tlaku paliva. V praxi je to asi tak,ze ked da lambda povel na to, aby zmes bola bohatsia, najjednoduchsie je predlzit cas otvorenia vstrekovacov..Priklad-pri zanesenych sitkach vstrekovacov moze byt davka paliva ina, nez ako by mala byt a dalej moze byt palivo nedokonale rozprasene ,vplyvom zanesenia alebo nizkeho tlaku. A problem je na svete....
Pises, ze auto nema regulator tlaku paliva-palivove cerpadlo ho ma a aj ten tlak "vyraba".
Dalsia vec, ak ti to robi teda na 100% len jedna strana valcov, zamerat sa na nu-sviecky, zapalovacia lista, vstrekovace...
Aby si v buducnosti nemenil zbytocne lambda sondy,tak tu je clanok, kedy a za akych podmienok lambda sonda riadi bohatost zmesi (clanok v AJ):
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-3.asp
Pises, ze auto nema regulator tlaku paliva-palivove cerpadlo ho ma a aj ten tlak "vyraba".
Dalsia vec, ak ti to robi teda na 100% len jedna strana valcov, zamerat sa na nu-sviecky, zapalovacia lista, vstrekovace...
Aby si v buducnosti nemenil zbytocne lambda sondy,tak tu je clanok, kedy a za akych podmienok lambda sonda riadi bohatost zmesi (clanok v AJ):
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-3.asp
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jednoznačne máš pravdu.Hladať vadu v tvorbe zmesy resp zapalovaní.Lambda pracuje efektivne tam,kde by jej takmer nebolo treba.Ale ..jej úloha je ekologická z dôvodou že ju nasleduje trojcestný kat,a na to sa zabúda že lambda nie je riadiaci základný prvok pre tvorbu zmesy.V hierarchii dôležitosti menežmentu to nie je ani desiatnik
-
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Dakujem Vam za reakcie. Zadal som tu temu takym sposobom, pretoze sa do problematiky (bohuzial) vyznam. Preto prakticky co som nespomenul som uz aj riesil (aspon vacsinou). Motor je pomerne konstrukcne zvlastne robeny. Dolezite faktory:
- nema vahu vzduchu / namiesto nej je snimac tlaku v sacom potrubii
- od nadrze s cerpadlom ide benzin priamo do railov, t.j. zmes je riadena dlzkou vstreku
Vsetky sviecky su vymenene, vsetky zapalovacie cievky taktiez. Je mi jasne, ze motor na riadenie zmesy pouziva vyhradne skrtiacu klapku a dlzku vstreku, nasledne lambda sondu v jej pracovnych podmienkach. Aj po odpojeni snimaca tlaku v potrubii nemal zapotreby ani zaznamenat chybu. Motor pracuje s naklonom klapky vzduchu a z toho predpokladanym objemom vzduchu + dlzkou vstreku. To, ze to robi len na jednej hlave samozrejme znaci dve moznosti.
1. lambda je na nic (aj ked je nova)
2. zmes je na nic
Ked vylucim moznost 1 a idem riesit moznost 2:
- mnozstvo vzduchu neovplyvnim a jeho meranie je v ramci RJ tak primitivne, ze to nema ani zmysel riesit. Okrem toho, ked prva rada valcov nema problem a vzduch je distribuovany rovnomerne do hlav, tak to mozem uplne zanedbat.
- palivo je druha vec, spomenuli ste vstrekovace. Tu sa zastavim, pretoze, motor ma 180 000km. Ja osobne som sa za dlhe roky nestretol s tym, ze by benzinovy vstrekovac vypovedal. Len vynimocne. Nahoda je blbec, moze sa stat. Tu ale doplnim, ze auto ma aj LPG pohon, ktorym prakticky obidem benzinove vstrekovace. Na LPG je prejav motora rovnaky.
- ak teda eliminujem vzduch/palivo, zapalovanie (sviecky aj cievky nove), tak som z toho jelen. Priznam, ze tlaky som nemeral. Samozrejme je mozne, ze niektory valec ma pokles kompresie.
Moja otazka je teda na vas taka, co este vam napadne okrem tohto co som spominal? Potrebujem trochu brainstormingu.
Este teda k opisu, sanie je jednoduche, filter, za nim cidlo teploty, skrtiaca klapka, za nou snimac tlaku a samotne sanie.
Palivova sustava ma privod z nadrze bez spiatocky, pred railom je odvzdusnovak a hned vstrekovace.
Prejav: na volnobehu citit, ze motor nema pravidelny chod, za jazdy pri zmene z uzatvoreneho na otvoreny (a opacne) okruh, t.j. pridanie, pustenie plynu, motor citelnejsie kopne. Pri akceleracii ci ostrejsej jazde nie je problem. Kontrolna lambda sonda reportuje na druhej rade valcov chybu katalyzatora (t.j. zmes nie je aka by mala byt). Tato chyba bola na oboch hlavach, vymena lambda sond odstranila problem na prvej hlave, na druhej pretrvava.
Dakujem za odpovede.
- nema vahu vzduchu / namiesto nej je snimac tlaku v sacom potrubii
- od nadrze s cerpadlom ide benzin priamo do railov, t.j. zmes je riadena dlzkou vstreku
Vsetky sviecky su vymenene, vsetky zapalovacie cievky taktiez. Je mi jasne, ze motor na riadenie zmesy pouziva vyhradne skrtiacu klapku a dlzku vstreku, nasledne lambda sondu v jej pracovnych podmienkach. Aj po odpojeni snimaca tlaku v potrubii nemal zapotreby ani zaznamenat chybu. Motor pracuje s naklonom klapky vzduchu a z toho predpokladanym objemom vzduchu + dlzkou vstreku. To, ze to robi len na jednej hlave samozrejme znaci dve moznosti.
1. lambda je na nic (aj ked je nova)
2. zmes je na nic
Ked vylucim moznost 1 a idem riesit moznost 2:
- mnozstvo vzduchu neovplyvnim a jeho meranie je v ramci RJ tak primitivne, ze to nema ani zmysel riesit. Okrem toho, ked prva rada valcov nema problem a vzduch je distribuovany rovnomerne do hlav, tak to mozem uplne zanedbat.
- palivo je druha vec, spomenuli ste vstrekovace. Tu sa zastavim, pretoze, motor ma 180 000km. Ja osobne som sa za dlhe roky nestretol s tym, ze by benzinovy vstrekovac vypovedal. Len vynimocne. Nahoda je blbec, moze sa stat. Tu ale doplnim, ze auto ma aj LPG pohon, ktorym prakticky obidem benzinove vstrekovace. Na LPG je prejav motora rovnaky.
- ak teda eliminujem vzduch/palivo, zapalovanie (sviecky aj cievky nove), tak som z toho jelen. Priznam, ze tlaky som nemeral. Samozrejme je mozne, ze niektory valec ma pokles kompresie.
Moja otazka je teda na vas taka, co este vam napadne okrem tohto co som spominal? Potrebujem trochu brainstormingu.
Este teda k opisu, sanie je jednoduche, filter, za nim cidlo teploty, skrtiaca klapka, za nou snimac tlaku a samotne sanie.
Palivova sustava ma privod z nadrze bez spiatocky, pred railom je odvzdusnovak a hned vstrekovace.
Prejav: na volnobehu citit, ze motor nema pravidelny chod, za jazdy pri zmene z uzatvoreneho na otvoreny (a opacne) okruh, t.j. pridanie, pustenie plynu, motor citelnejsie kopne. Pri akceleracii ci ostrejsej jazde nie je problem. Kontrolna lambda sonda reportuje na druhej rade valcov chybu katalyzatora (t.j. zmes nie je aka by mala byt). Tato chyba bola na oboch hlavach, vymena lambda sond odstranila problem na prvej hlave, na druhej pretrvava.
Dakujem za odpovede.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kedže máš len prívod paliva bez vracačky,tak je tlak riešený už predtým,tj v čerpadielku alebo filtry paliva ako u grupy.
Ćiže palivo má (musí) zaručený konštantný tlak.Nezbadal som že by sa meral.Nie je možné aby tlak nebol riešený ako konštantný.Také neexistuje.
RJ v takejto zostave vie ovplyvniť chod motora iba štyrmi zložkami,uhlom klapky ako správne píšeš,samotným podtlakom v sacom potrubí, dlžkou vstreku a posúvaním zápalu
Nie je jasný stále motor,preto ani nie je jasné nakoľko vie/nevie jeho diagnostika (OBD) priniesť do veci jasno.
Ale,ešte nikdy som nevyriešil problém podobného rázu kde jednoducho nebolo možné zistiť čo je príčina a čo dôsledok,inak ako oscilom.
Je nad slnko jasné,že ak nevie pracovať lambda na 1 poz. tak aj druhá bude vykazovať vadný kat,to inak byť nemôže.
Tvoj problém je,že nevieš čo vôbec lambda vidí,robí
Nie pre zodpovedanie otázky či je dobrá,ale pre odpoveď prečo nevie pracovať.Lebo chyba sa podla všetkého nachádza mimo nej.
Podla akého takého opisu menežmentu sa dá predpokladať že to ešte nevude motor zo širokopásmovou sondou,kedže jej chovanie sa od klasickej zirkónovej značne vzdaluje,ale nič z týchto informácií tu niet.Riešiť podobné veci je problém ešte aj vtedy keď je rádovo viac informácií a aspoň nejaké merania,toto vidím ako zabité,pracuje sa iba z dohadmi.
Ćiže palivo má (musí) zaručený konštantný tlak.Nezbadal som že by sa meral.Nie je možné aby tlak nebol riešený ako konštantný.Také neexistuje.
RJ v takejto zostave vie ovplyvniť chod motora iba štyrmi zložkami,uhlom klapky ako správne píšeš,samotným podtlakom v sacom potrubí, dlžkou vstreku a posúvaním zápalu
Nie je jasný stále motor,preto ani nie je jasné nakoľko vie/nevie jeho diagnostika (OBD) priniesť do veci jasno.
Ale,ešte nikdy som nevyriešil problém podobného rázu kde jednoducho nebolo možné zistiť čo je príčina a čo dôsledok,inak ako oscilom.
Je nad slnko jasné,že ak nevie pracovať lambda na 1 poz. tak aj druhá bude vykazovať vadný kat,to inak byť nemôže.
Tvoj problém je,že nevieš čo vôbec lambda vidí,robí
Nie pre zodpovedanie otázky či je dobrá,ale pre odpoveď prečo nevie pracovať.Lebo chyba sa podla všetkého nachádza mimo nej.
Podla akého takého opisu menežmentu sa dá predpokladať že to ešte nevude motor zo širokopásmovou sondou,kedže jej chovanie sa od klasickej zirkónovej značne vzdaluje,ale nič z týchto informácií tu niet.Riešiť podobné veci je problém ešte aj vtedy keď je rádovo viac informácií a aspoň nejaké merania,toto vidím ako zabité,pracuje sa iba z dohadmi.
-
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46 Zdieľať na Facebook
Motor je rocnik 2004, e/OBD dava pomerne dost informacii, ale aj z live dat zozbieranych z hodin jazdenia, ktore som po veceroch studoval som bohuzial nic nedopatral. Chapem, ze so vseobecnymi dohadmi je tazko narabat. Pojdem odmerat kompresiu, mam take slabe tusenie, ze by to mohol byt problem niektoreho/niektorych z ventilov.
Lambda sonda je Bosch 0258006027 .. samotny Bosch toho moc neudava v katalogu. Klasicka 4 kontaktova lambda.
Motor je Peugeot 3.0L V6 (210bhp) - ES9J4S - XFX
Lambda sonda je Bosch 0258006027 .. samotny Bosch toho moc neudava v katalogu. Klasicka 4 kontaktova lambda.
Motor je Peugeot 3.0L V6 (210bhp) - ES9J4S - XFX
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 14.04.2016 22:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 08.12.2015 09:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Jozef.vl a 38 neregistrovaných